GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

NDCGN

#285
Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 22:00:40
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 18:37:11
k vind het trouwens wel ok dat ze aan het eind van het seizoen wat strenger zijn tov van de titelkandidaten (zowel coureur als constructeur)...
Dat vind ik nou onzin. Regels zijn regels en dienen niet te worden gehanteerd om basis van een stand in het WK.

Dat moment van MS heb ik ook vaak gezien. Die Benetton was kaduk en hij stuurde moedwillig in toen Hill kwam. Geen twijfel als je met die snelheid de muur raakt. Als jij vind dat Hamilton terecht is bestraft afgelopen weekend, dan vind ik het onbegrijpelijk dat jij MS destijds vrijpleitte. Dat incident was vele malen erger, en volgens jouw eigen theorie had het nog strenger bestraft moeten worden ook, omdat het een rechtstreeks duel om de titel was.
wat vreemd.. mn tekst  is verdwenen.. kan ik het weer overnieuw gaan typen... k maak het ff wat korter nu;
moment van MS... voor mij is het dus niet zo duidelijk.. als het duidelijk was, had ie zeker gestraft moeten worden.. als ze m 4 wedstrijden kunnen diskwalificeren/schorsen had dit ook geen probleem moeten zijn..
over het strenger zijn op eind van het seizoen.. aan het eind van het seizoen doen zich andere situatie's voor.. had MS in 97 in de 1e race gedaan wat ie toen in de laatste race deed, was ie vast niet uit het kampioenschap gezet.. als Massa Hamilton van de baan tikt en het iets subtieler doet als afgelopen zondag, dan was dat vroeg in het seizoen misschien onbestraft gebleven.. op zich zou er geen verschil moeten zijn...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 14 oktober 2008 - 00:12:38
Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 22:00:40
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 18:37:11
k vind het trouwens wel ok dat ze aan het eind van het seizoen wat strenger zijn tov van de titelkandidaten (zowel coureur als constructeur)...
Dat vind ik nou onzin. Regels zijn regels en dienen niet te worden gehanteerd om basis van een stand in het WK.

Dat moment van MS heb ik ook vaak gezien. Die Benetton was kaduk en hij stuurde moedwillig in toen Hill kwam. Geen twijfel als je met die snelheid de muur raakt. Als jij vind dat Hamilton terecht is bestraft afgelopen weekend, dan vind ik het onbegrijpelijk dat jij MS destijds vrijpleitte. Dat incident was vele malen erger, en volgens jouw eigen theorie had het nog strenger bestraft moeten worden ook, omdat het een rechtstreeks duel om de titel was.
wat vreemd.. mn tekst  is verdwenen.. kan ik het weer overnieuw gaan typen... k maak het ff wat korter nu;
moment van MS... voor mij is het dus niet zo duidelijk.. als het duidelijk was, had ie zeker gestraft moeten worden.. als ze m 4 wedstrijden kunnen diskwalificeren/schorsen had dit ook geen probleem moeten zijn..
over het strenger zijn op eind van het seizoen.. aan het eind van het seizoen doen zich andere situatie's voor.. had MS in 97 in de 1e race gedaan wat ie toen in de laatste race deed, was ie vast niet uit het kampioenschap gezet.. als Massa Hamilton van de baan tikt en het iets subtieler doet als afgelopen zondag, dan was dat vroeg in het seizoen misschien onbestraft gebleven.. op zich zou er geen verschil moeten zijn...
Dat komt voornamelijk omdat je in de eerste race niet een titel kan winnen ;). Iig kan wel, maar je kan het niet beslissen in de eerste race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

#287
Citaat van: FerrariMan op 13 oktober 2008 - 18:10:16
Niet vergeten dat McLaren ten eerste van diezelfde competitievervalsende FIA dit seizoen mocht meedoen terwijl ze alle recht hadden om hun een jaar aan de kant te schuiven.

Hadden ze het maar gedaan, dan had ik mij op dit moment niet meer bestolen gevoeld.

Trouwens, opnieuw: leuke woorden, maar geen argumenten. Het is je recht om me uit te lachen maar het zal mijn mening niet veranderen, integendeel.

En voor je het vraagt, ik ga de discussie niet eens meer beginnen, de boodschappen liggen toch op voorhand vast.

FerrariMan

#288
Citaat van: Jasper op 14 oktober 2008 - 02:29:54
Trouwens, opnieuw: leuke woorden, maar geen argumenten. Het is je recht om me uit te lachen maar het zal mijn mening niet veranderen, integendeel.
Jij spreekt over een vervalste competitie en een anti-McLaren complot. Als je van jezelf vindt dat dat sterke argumenten zijn en geen vluchtige veronderstellingen dan mag je van mij gerust verder doen met de rest aan de afbraakwerken in dit forum.  :)

Jasper

Hehe, nochtans zijn er de laatste tijd hier al genoeg voorbeelden genoemd van beslissingen uit 2008 waar een geur aan hangt die in het nadeel van McLaren is. Allen onverklaard. Ik kan er een vijftal opnoemen.

FerrariMan


scho0634

Jasper stelt het wat erg bruusk, en zo zal hij dat ook wel voelen. Maar ik snap wel een beetje wat hij bedoelt. De FIA is overuren aan het maken om straffen te verzinnen en uit te delen, iedere actie wordt vanaf 17 cameraposities 361 keer bekeken of er niet toevallig een kleine reden is om iemand te straffen. De FIA gaat daarin veels en veels te ver (zie daarvoor ook het andere topic), en Mac is daar tot dusver het meest de dupe geweest.

Ik zeg niet dat het doorgestoken kaart is, ik zeg alleen dat de FIA veel te ver is doorgeschoten en een ware klopjacht lijkt te voeren.

Folkert

#292
Volgens mij was het Jasper die het zich afvroeg, maar kan ook iemand anders zijn. De reden waarom Hamilton ineens weer achter Massa kwam:



Je ziet in bocht 2 volgens mij of bocht 3 te wijd gaan om nog onbekende reden en daardoor verliest hij plekken en komt achter Massa terecht.


Wat ik ongerijpelijk vind is dat Kovaleinen geen straf krijgt en Hamilton wel. Als we toch aan het straffen zijn, geef hem ook een straf.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.formula1.com/news/headlines/2008/10/8530.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nieuw beeldmateriaal van de officiële bronnen, alles netjes op een rijtje gezet. Hierin kan je duidelijk zien dat Massa écht op de McLaren van Hamilton mikt. (is 2de scène)

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 14 oktober 2008 - 20:15:17
Nieuw beeldmateriaal van de officiële bronnen, alles netjes op een rijtje gezet. Hierin kan je duidelijk zien dat Massa écht op de McLaren van Hamilton mikt. (is 2de scène)
Eerlijk gezegd zie ik enkel Massa die probeert alsnog de bocht te halen. Zijn manoevre was optimistisch, maar als hij daar op Lewis aan het mikken was, dan kan hij verdomd slecht mikken!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

haha ;D dat is juist, maar ja volgens mij is wel die straf terecht maar die van hamilton is ook terecht, alleen moest hij ook al een straf krijgen in monza, want daar heeft hij toch meerdere keren oneerlijke acties gedaan

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 14 oktober 2008 - 20:48:47
Citaat van: Forza Ferrari op 14 oktober 2008 - 20:15:17
Nieuw beeldmateriaal van de officiële bronnen, alles netjes op een rijtje gezet. Hierin kan je duidelijk zien dat Massa écht op de McLaren van Hamilton mikt. (is 2de scène)
Eerlijk gezegd zie ik enkel Massa die probeert alsnog de bocht te halen. Zijn manoevre was optimistisch, maar als hij daar op Lewis aan het mikken was, dan kan hij verdomd slecht mikken!
Hij raakt hem anders vol. Dus waarom hij dan slecht zou kunnen mikken snap ik niet.

Zijn eigen uitleg snap ik evenmin. Hij zegt dat Lewis hem hij door Lewis op het gras werd gedwongen maar dat is geleuter. Massa remde gewoonweg te laat. Kon dat niet meer herstellen en verneukte en passant even de race van zijn voornaamste concurrent. Tja.

Overigens is op de beelden ook te zien dat de straf van Bourdais ook weer zo belachelijk is. Niemand verdiende daar straf en hij zeker niet.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 14 oktober 2008 - 20:48:47
Citaat van: Forza Ferrari op 14 oktober 2008 - 20:15:17
Nieuw beeldmateriaal van de officiële bronnen, alles netjes op een rijtje gezet. Hierin kan je duidelijk zien dat Massa écht op de McLaren van Hamilton mikt. (is 2de scène)
Eerlijk gezegd zie ik enkel Massa die probeert alsnog de bocht te halen. Zijn manoevre was optimistisch, maar als hij daar op Lewis aan het mikken was, dan kan hij verdomd slecht mikken!

Zijn manoeuvre was optimistisch? Als hij dacht dat hij in die bocht Lewis kon inhalen, dan is hij echt wel oliedom. Mij lijkt het duidelijk dat hij doelbewust de McLaren aantikte. Wat die straf van Hamilton betreft, sgoed, maar dan mogen er nog piloten gestraft worden, niet alleen in deze race, maar in vele andere races.

Ferrari 2010

Massa was gewoon gefrusteerd op Lewis en wil koste wat kost Lewis weer inhalen. Hij gaat er dus naast in de volgende bocht in de hoop dat Hamilton hem die ruimte geeft, maar dat doet hij uiteraard niet. Massa heeft last van onderstuur (logisch, hij kon die bocht nooit aan die snelheid halen) en raakt Lewis. Meer zie ik niet. Je kan hieruit nooit, maar dan ook nooit, met zekerheid besluiten dat het Massa's doel was om hem te raken. Enkel als Massa dat zelf verklaart. Massa's uitleg is bullshit, net zoals die bij Bourdais, hij is wel zo slim van niet zelf toe te geven fout te zijn.

Citaat van: _Makke_ op 14 oktober 2008 - 21:14:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 14 oktober 2008 - 20:48:47
Citaat van: Forza Ferrari op 14 oktober 2008 - 20:15:17
Nieuw beeldmateriaal van de officiële bronnen, alles netjes op een rijtje gezet. Hierin kan je duidelijk zien dat Massa écht op de McLaren van Hamilton mikt. (is 2de scène)
Eerlijk gezegd zie ik enkel Massa die probeert alsnog de bocht te halen. Zijn manoevre was optimistisch, maar als hij daar op Lewis aan het mikken was, dan kan hij verdomd slecht mikken!

Zijn manoeuvre was optimistisch? Als hij dacht dat hij in die bocht Lewis kon inhalen, dan is hij echt wel oliedom. Mij lijkt het duidelijk dat hij doelbewust de McLaren aantikte. Wat die straf van Hamilton betreft, sgoed, maar dan mogen er nog piloten gestraft worden, niet alleen in deze race, maar in vele andere races.
Hij was optimistisch, te optimistisch, maar hij was net door een godverdomde eigen fout zijn plaats aan die eikel van een Lewis kwijtgeraakt en zal die koste wat kost terughalen. Sorry voor de woorden, maar ik wil maar uitleggen hoe hij zich waarschijnlijk op dat moment voelde. Het is al vaker gebleken dat Massa een beetje een heethoofd is, dat zie je ook in zen reacties over incidenten, hij zal nooit toegevn in de fout te zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Zowel Massa en Lewis hebben een grote fout begaan .
De aanrijding was Massa schuld want plaats was er bijna niet en bij
de start was  lewis veel te agressief.De vraag blijft of een sanctie nodig was
want straks is iedereen bang om nog in te halen.En de aanrijding met bourdais
lijkt me ook Massa s schuld.Wie ook wereldkampioen wordt met glans zal het niet zijn
maar dat hoeft voor mij ook niet.