GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 12 oktober 2008 - 12:37:15
waarom krijgt bourdais eigenlijk een straf? het is toch massa die erop knalt? bourdais is niet eens van de lijn geweest? of is het omdat massa anders niet genoeg puntjes pakt? man man man, ik geraak die F1 nog echt beu op zo'n manier.
Ik veronderstel dat Bourdais Massa eruit heeft getikt, vanwege overstuur. Hij probeerde dus de bocht in te gaan terwijl hij dat van daaruit helemaal niet kon. Enfin, dat is wat ik er van denk, de beelden waren er voor mij niet echt duidelijk genoeg over. Als Bourdais zen wagen normaal bestuurt heeft en niet weggleed oid, snap ik de straf ook niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumivill

Ja,kbegrijp die straf voor Bourdais ook niet.Massa eeft em duidelijk wel gezien denk ik.

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

dj Peter

Wat een eikel is die Hamilton, hij zou bij de start zowaar het hele startveld van de baan knokken. Die kerel zou beter Nascar gaan rijden in Amerka. Eeen drive-trough iw gewoon veel te licht voor zo'n kamikaze actie, maar goed hij heeft geen punten gescoord en da's al een terechte straf op zich. Dat Massa hem even later nogeens aantikt en achterstevoren zet in de chicane, dat heeft ie louter aan zichzelf te danken, hij dwingt hem gewoon het gras in zoals ie altijd al zo graag doet.   Ik moet die kerel niet.Het is een ettertje, net als zijn baas.  Van  Schumacher werd vaak gezegd dat ie vaak smerige truukjes uithaalde... ok , maar hij reed tenminste fair.


dj Peter

Citaat van: Schumivill op 12 oktober 2008 - 13:28:59
Ja,kbegrijp die straf voor Bourdais ook niet.Massa eeft em duidelijk wel gezien denk ik.



Als je uit de pitstraat komt heb je geen snelheid, terwijl een andere wagen komt aangestormd van het langste rechte stuk van het circuit. Moest Massa misschien efeks stoppen en hem doorlaten?    ::)

Forza F1

Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:56:22
Citaat van: Schumivill op 12 oktober 2008 - 13:28:59
Ja,kbegrijp die straf voor Bourdais ook niet.Massa eeft em duidelijk wel gezien denk ik.



Als je uit de pitstraat komt heb je geen snelheid, terwijl een andere wagen komt aangestormd van het langste rechte stuk van het circuit. Moest Massa misschien efeks stoppen en hem doorlaten?    ::)

Massa was daar gewoon onvoorzichtig en heeft het enkel aan zichzelf te danken!

EBX

echt zwarte dagen voor de F1, vroeger was het " It ain't over 'til the fat lady sings "

Nu lijkt het een beetje op " It ain't over 'til the FIA decided how much extra points ferrari should get " (beetje derover gesteld - maar je hebt de point)
Echt zielig, Bourdais deed niks verkeerd,  die reed voor positie ! Hij heeft op geen enkel moment iets verkeerd gedaan. Massa heeft de held een beetje proberen uithalen  en krijgt er bovenop nog een extra punten voor cadeau ?!

De F1 schreeuwt om actie en gewaagde manoeuvres, elke keer al er iets in de buurt van actie komt (en tis geen rode wagen) staat het willekeurig strafmonster van de FIA er :( :(

Als Massa kampioen wordt mag hij er fier op zijn ? :(
( meeste mensen die geen ferrari fan zijn -en ik heb begrip voor hen dat zij het anders zien- zullen echt wel kunnen beamen dat het dit jaar zielig bont wordt gemaakt door de fia en dat het toch steeds toevallig in het voordel van ferrari uitdraait .. nuja persoonlijk constatatie natuurijk)

Niels_

Die rijstijl van Hamilton begint me nu echt wel te irriteren. Zit ie achter Raikkonen maar hij krijgt nog liever een drive trough dan achter een Ferrari plaats te vatten.

Ook over die actie van Massa op Hamilton moet niet gezeverd worden. Als er 1 iemand is die net hetzelfde zou doen is het Hamilton zelf.

scho0634

Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 10:40:38
Het waren er ten eerste 4 en geen 3 om maar eens te zeggen dat jij duidelijk wel weet waarover je praat. ::) Omdat zij ook al heel wat controversele manoevres uitgevoerd hebben. Schumacher vergeten in Rascasse? Senna zei in 1992 in de laatste race van het seizoen :"Ik rijdt Prost er gewoon uit". Eerste bocht, PAF, alle twee eruit. Gevolg: Senna wereldkampioen.
In 92? Senna kampioen? Echt?

Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:56:22
Citaat van: Schumivill op 12 oktober 2008 - 13:28:59
Ja,kbegrijp die straf voor Bourdais ook niet.Massa eeft em duidelijk wel gezien denk ik.



Als je uit de pitstraat komt heb je geen snelheid, terwijl een andere wagen komt aangestormd van het langste rechte stuk van het circuit. Moest Massa misschien efeks stoppen en hem doorlaten?    ::)
bourdais hield zich keurig binnen de witte lijn en gooit het gas erop als het mag. Hij rijd daar al, op het moment dat Massa eraan komt die vervolgens instuurt alsof Bourdais er niet is. Ik zou niet weten wat het uitkomen van de pits ermee te maken heeft. Massa moet uit zijn doppen kijken. Had ie sowieso wat beter moeten doen deze race.

En die FIA moet niet continu al die straffen uitdelen. Zolang er geen grote ongelukken gebeuren en er geen opzet is, moet ze niet voor iedere mislukte inhaalactie straffen uit gaan delen.

kaisz

Ergens hoop ik dat Massa wereldkampioen wordt. Dan zal dit harder aankomen voor de hele Formule 1 circus. De gehele geloofwaardigheid is eruit.
Wanneer Hamilton kampioen wordt zal niemand hier over 5 jaar nog praten.

Ik heb het niet zo op Massa, maar dat hij vandaag Lewis uittikte vond ik niet met opzet. Race accident, maar dat vond ik ook van de actie van LW & Raikonnen in Spa.
De slechte start van Lewis probeerde hij goed te maken door heel laat te remmen, iedereen (en hijzelf) zegt dat dit zeer gevaarlijk was en strafwaardig.
Maar wat is nou de kern van racen? wie het snelst en hardst op zijn gaspedaal kan trappen? Misschien moeten er wel meer touches komen in de formule 1, want ik begin te vermoeden dat iedereen bang is voor inhaalacties nu.

Ik denk dat de FIA dit niet heel lang meer kan volhouden. Alle geloofwaardigheid is nu wel weg door de straf van Bourdais. Zelfs alle NON-mclaren & ferrari fans zijn erover eens dat de straf nergens op sloeg. Ik vraag me af of Bernie dit gaat aanpakken. 

scho0634

Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:41:45
Wat een eikel is die Hamilton, hij zou bij de start zowaar het hele startveld van de baan knokken. Die kerel zou beter Nascar gaan rijden in Amerka. Eeen drive-trough iw gewoon veel te licht voor zo'n kamikaze actie, maar goed hij heeft geen punten gescoord en da's al een terechte straf op zich. Dat Massa hem even later nogeens aantikt en achterstevoren zet in de chicane, dat heeft ie louter aan zichzelf te danken, hij dwingt hem gewoon het gras in zoals ie altijd al zo graag doet.   Ik moet die kerel niet.Het is een ettertje, net als zijn baas.  Van  Schumacher werd vaak gezegd dat ie vaak smerige truukjes uithaalde... ok , maar hij reed tenminste fair.
Zeker Villeneuve en Hill vinden dat ook. En hij gleed per ongeluk tegen de muur toen Alonso snel ging in Monaco.

Pff, wel reeel blijven, Schumacher was niet altijd fair ::).

Ray Den

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 14:34:24
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 10:40:38
Het waren er ten eerste 4 en geen 3 om maar eens te zeggen dat jij duidelijk wel weet waarover je praat. ::) Omdat zij ook al heel wat controversele manoevres uitgevoerd hebben. Schumacher vergeten in Rascasse? Senna zei in 1992 in de laatste race van het seizoen :"Ik rijdt Prost er gewoon uit". Eerste bocht, PAF, alle twee eruit. Gevolg: Senna wereldkampioen.
In 92? Senna kampioen? Echt?


91 of 90. Vergeet niet dat ik het uit het hoofd moet doen, jij hele dagen niets anders te doen hebt, dan dat op te zoeken hé. ;)
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ferrari 2010

Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:56:22
Citaat van: Schumivill op 12 oktober 2008 - 13:28:59
Ja,kbegrijp die straf voor Bourdais ook niet.Massa eeft em duidelijk wel gezien denk ik.



Als je uit de pitstraat komt heb je geen snelheid, terwijl een andere wagen komt aangestormd van het langste rechte stuk van het circuit. Moest Massa misschien efeks stoppen en hem doorlaten?    ::)
Moet Bourdais misschien ffkes stoppen en Massa voorlaten? ::) Komaan, Bourdais komt uit de pits, hij zit aan de binnenkant, en hij mag die dan ook houden. Hoe je er komt boeit niet (zolang je er maar legaal bent gekomen), dat je er bent is het enige wat telt! Massa ging hier duidelijk in de fout, dat Bourdais overstuur leek te hebben (zoals ik eerder dacht) komt eerder doordat hij alle moeite deed om Massa niet te raken, Massa wilde hem precies per sé raken. Gewoon defensief rijdend is zo'n actie al oerdom! Zen kampioenschap had verdomme over kunnen zijn!
Dus: Moet Bourdais hiervoor bestraft worden? Neen, absoluut niet.
Moet Massa hiervoor bestraft worden? Neen, een duidelijke waarschuwing is voldoende. Bourdais is niet gespind en zen wagen is heel gebleven, dus Massa zelf is de enige die er last van ondervond. Straffen is dan niet nodig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Senna is nooit in de laaste gp van een seizoen in strijdt geweest voor de titel.
Bovendien hij heeft pas een jaar later in 91 in de voorlaaste gp toegegeven dat hij prost
opzettelijk van de baan knalde.

McLaren_über_alles

Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:41:45
Wat een eikel is die Hamilton, hij zou bij de start zowaar het hele startveld van de baan knokken. Die kerel zou beter Nascar gaan rijden in Amerka. Eeen drive-trough iw gewoon veel te licht voor zo'n kamikaze actie, maar goed hij heeft geen punten gescoord en da's al een terechte straf op zich. Dat Massa hem even later nogeens aantikt en achterstevoren zet in de chicane, dat heeft ie louter aan zichzelf te danken, hij dwingt hem gewoon het gras in zoals ie altijd al zo graag doet.   Ik moet die kerel niet.Het is een ettertje, net als zijn baas.  Van  Schumacher werd vaak gezegd dat ie vaak smerige truukjes uithaalde... ok , maar hij reed tenminste fair.

Lewis dwong Massa absoluut niet in het gras. Hij was er voorbij, en Massa besloot ZELF om half door het gras het gat in de duiken, waardoor hij de McLaren raakte...

Dit is hier overduidelijk te zien:
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 oktober 2008 - 15:23:36
Citaat van: dj Peter op 12 oktober 2008 - 13:41:45
Wat een eikel is die Hamilton, hij zou bij de start zowaar het hele startveld van de baan knokken. Die kerel zou beter Nascar gaan rijden in Amerka. Eeen drive-trough iw gewoon veel te licht voor zo'n kamikaze actie, maar goed hij heeft geen punten gescoord en da's al een terechte straf op zich. Dat Massa hem even later nogeens aantikt en achterstevoren zet in de chicane, dat heeft ie louter aan zichzelf te danken, hij dwingt hem gewoon het gras in zoals ie altijd al zo graag doet.   Ik moet die kerel niet.Het is een ettertje, net als zijn baas.  Van  Schumacher werd vaak gezegd dat ie vaak smerige truukjes uithaalde... ok , maar hij reed tenminste fair.

Lewis dwong Massa absoluut niet in het gras. Hij was er voorbij, en Massa besloot ZELF om half door het gras het gat in de duiken, waardoor hij de McLaren raakte...

Dit is hier overduidelijk te zien:
Correct. Hij remde veel te laat en kon de bocht niet houden. Vervolgens had hij op de rem moeten gaan, maar blijkbaar dacht hij aan die snelheid de volgende bocht ook nog te halen. Als Lewis daar niet had gezeten, had hij gewoon ronduit die bocht gemist. Wat Massa daar bezielde begrijp ik niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.