GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 13:43:55
Citaat van: Jasper op 09 oktober 2008 - 13:39:00
Een potentiële sponsor ziet zijn naam natuurlijk liever op een wagen met nummer 1.

Anderzijds wordt prijzengeld wel aan de teams uitgedeeld volgens de stand bij de constructeurs, denk ik.
Ja, voor zover ik weet wel. Maar het ging me eigenlijk meer om het sportieve en het commerciele aspect. De nr 1 hoort bij de rijder, in iedere sport. Voor een fabrikant zitten er veel mooiere aspecten aan een titel. Kijk hoe Renault groot uitpakte met advertenties toen hun zij de titel pakte.

Die 1 is leuk voor een rijder, maar verder commercieel noch sportief van enige waarde. Rossi wil hem niet eens en zijn team zegt daar niks van.
Toch is het rijderskampioenschap veel belangrijker.. iig voor de fans.. constructeurskampioenschap is gewoon een optelsommetje van het rijderskampioenschap... misschien leuk voor de teams en voor sommige fans die meer om een renstal geven dan om een rijder, maar mij maakt het echt totaal niet uit..Renault won beide kampioenschappen in 2005 en 2006, dus da's een beetje vreemd voorbeeld... ik kan me alleen nog de tv reclame herinneren en daar werd volgens mij gewoon gesproken over wereldkampioen, maar niet specifiek rijder of constructeur...

scho0634

#46
Citaat van: NDCGN op 09 oktober 2008 - 14:22:20
Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 13:43:55
Citaat van: Jasper op 09 oktober 2008 - 13:39:00
Een potentiële sponsor ziet zijn naam natuurlijk liever op een wagen met nummer 1.

Anderzijds wordt prijzengeld wel aan de teams uitgedeeld volgens de stand bij de constructeurs, denk ik.
Ja, voor zover ik weet wel. Maar het ging me eigenlijk meer om het sportieve en het commerciele aspect. De nr 1 hoort bij de rijder, in iedere sport. Voor een fabrikant zitten er veel mooiere aspecten aan een titel. Kijk hoe Renault groot uitpakte met advertenties toen hun zij de titel pakte.

Die 1 is leuk voor een rijder, maar verder commercieel noch sportief van enige waarde. Rossi wil hem niet eens en zijn team zegt daar niks van.
Toch is het rijderskampioenschap veel belangrijker.. iig voor de fans.. constructeurskampioenschap is gewoon een optelsommetje van het rijderskampioenschap... misschien leuk voor de teams en voor sommige fans die meer om een renstal geven dan om een rijder, maar mij maakt het echt totaal niet uit..Renault won beide kampioenschappen in 2005 en 2006, dus da's een beetje vreemd voorbeeld... ik kan me alleen nog de tv reclame herinneren en daar werd volgens mij gewoon gesproken over wereldkampioen, maar niet specifiek rijder of constructeur...
Bij ons stond destijds bij de dealer twee van die borden van beide rijders. Renault kampioen stond erbij..

Maar ik ben het met je eens. Mij interesseert de constructreurstitel ook niks. Maar commercieel is het voor grote constructeurs natuurlijk wel interessant. Voor sponsoren is wellicht de rijderstitel commercieel weer aantrekkelijker.

Williams

Ik denk dat Massa weer goed door de kwalificatie komt... ???
Dus ferrarri komt terug, echter hoop ik ook dat alonso zich weer laat zien!  8)

maar wie word de winnaar??
Ik denk dat hamilton dat zal zijn. Ach ja, uiteindelijk zal hij toch ook wereldkampioen worden. Dan kan hij beter ook nog een par puntjes meepakken.

Wat zal het weer geven??
Ik hoop inderdaad regen, maar niet te hard. Zodat er in ieder geval niet gestart hoeft te worden met de safetycar...
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

scho0634

Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 15:36:15
Ik denk dat Massa weer goed door de kwalificatie komt... ???
Dus ferrarri komt terug, echter hoop ik ook dat alonso zich weer laat zien!  8)

maar wie word de winnaar??
Ik denk dat hamilton dat zal zijn. Ach ja, uiteindelijk zal hij toch ook wereldkampioen worden. Dan kan hij beter ook nog een par puntjes meepakken.

Wat zal het weer geven??
Ik hoop inderdaad regen, maar niet te hard. Zodat er in ieder geval niet gestart hoeft te worden met de safetycar...
Altijd leuk, een nieuw lid. Welkom. Maareh, vanwaar de naam Williams icm een avatar van Alonso... ;)

Williams

Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 16:19:05
Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 15:36:15
Ik denk dat Massa weer goed door de kwalificatie komt... ???
Dus ferrarri komt terug, echter hoop ik ook dat alonso zich weer laat zien!  8)

maar wie word de winnaar??
Ik denk dat hamilton dat zal zijn. Ach ja, uiteindelijk zal hij toch ook wereldkampioen worden. Dan kan hij beter ook nog een par puntjes meepakken.

Wat zal het weer geven??
Ik hoop inderdaad regen, maar niet te hard. Zodat er in ieder geval niet gestart hoeft te worden met de safetycar...
Altijd leuk, een nieuw lid. Welkom. Maareh, vanwaar de naam Williams icm een avatar van Alonso... ;)


Ik ben voor Williams als team en als rijder ben ik echt voor Alonso.
De laatste race was echt super!!! Alonso gewonnen en Risberg tweede...kon niet beter he
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

scho0634

Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 16:28:00
Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 16:19:05
Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 15:36:15
Ik denk dat Massa weer goed door de kwalificatie komt... ???
Dus ferrarri komt terug, echter hoop ik ook dat alonso zich weer laat zien!  8)

maar wie word de winnaar??
Ik denk dat hamilton dat zal zijn. Ach ja, uiteindelijk zal hij toch ook wereldkampioen worden. Dan kan hij beter ook nog een par puntjes meepakken.

Wat zal het weer geven??
Ik hoop inderdaad regen, maar niet te hard. Zodat er in ieder geval niet gestart hoeft te worden met de safetycar...
Altijd leuk, een nieuw lid. Welkom. Maareh, vanwaar de naam Williams icm een avatar van Alonso... ;)


Ik ben voor Williams als team en als rijder ben ik echt voor Alonso.
De laatste race was echt super!!! Alonso gewonnen en Risberg tweede...kon niet beter he
Wel als Alonso die dag ook nog bij Williams had getekend.... ;)

Williams

Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 16:33:24
Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 16:28:00
Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 16:19:05
Citaat van: Williams op 09 oktober 2008 - 15:36:15
Ik denk dat Massa weer goed door de kwalificatie komt... ???
Dus ferrarri komt terug, echter hoop ik ook dat alonso zich weer laat zien!  8)

maar wie word de winnaar??
Ik denk dat hamilton dat zal zijn. Ach ja, uiteindelijk zal hij toch ook wereldkampioen worden. Dan kan hij beter ook nog een par puntjes meepakken.

Wat zal het weer geven??
Ik hoop inderdaad regen, maar niet te hard. Zodat er in ieder geval niet gestart hoeft te worden met de safetycar...
Altijd leuk, een nieuw lid. Welkom. Maareh, vanwaar de naam Williams icm een avatar van Alonso... ;)


Ik ben voor Williams als team en als rijder ben ik echt voor Alonso.
De laatste race was echt super!!! Alonso gewonnen en Risberg tweede...kon niet beter he
Wel als Alonso die dag ook nog bij Williams had getekend.... ;)

Dat zou idd helemaal super zijn....en dan hoef ik geen dubbele "naam" te dragen....
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

supersteven

miijn voorspelling

1fm
2kr
3nh
let the sunshine shine in your heart

Ray Den

Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:28:14
Nu niet voor het één of het ander, maar als Räikkönen derde wordt, en Hamilton staat ook op het podium, hoe gaat Räikkönen dan punten terugpakken op Hamilton? En nog iets, tenzij Räikkönen 7 punten meer pakt dan Hamilton én voor Massa eindigt, ligt hij sowieso mathematisch uit de strijd.

Verder vraag ik me af wat voor kristallen bol je hebt, want je doet wel héél gedetailleerde voorspellingen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. :)

Man jij bent toch een vervelend ventje. Het is toch leuker dergerlijke posts te lezen hoe mensen denken, dan 1 FM 2 KR 3 FA? De race is nog niets een gereden, veel nuttigs kan er toch niet over gezegd worden. Laat hem eens...
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ferrari 2010

Citaat van: Ray Den op 09 oktober 2008 - 19:13:52
Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:28:14
Nu niet voor het één of het ander, maar als Räikkönen derde wordt, en Hamilton staat ook op het podium, hoe gaat Räikkönen dan punten terugpakken op Hamilton? En nog iets, tenzij Räikkönen 7 punten meer pakt dan Hamilton én voor Massa eindigt, ligt hij sowieso mathematisch uit de strijd.

Verder vraag ik me af wat voor kristallen bol je hebt, want je doet wel héél gedetailleerde voorspellingen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. :)

Man jij bent toch een vervelend ventje. Het is toch leuker dergerlijke posts te lezen hoe mensen denken, dan 1 FM 2 KR 3 FA? De race is nog niets een gereden, veel nuttigs kan er toch niet over gezegd worden. Laat hem eens...
Misschien moet je je eens afvragen of je zelf geen vervelend ventje bent ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Ergens hoop ik dat McLaren zaterdag in de kwali het verschil kan maken (als het regent) en dat ze de eerste startrij bezetten, met daarachter een vettel of alonso  ;)

ik ga voor een McLaren dubbel: 1. Lewis
                                                   2. Heikki
                                                   3. Felipe

Jasper

Citaat van: Ray Den op 09 oktober 2008 - 19:13:52
Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:28:14
Nu niet voor het één of het ander, maar als Räikkönen derde wordt, en Hamilton staat ook op het podium, hoe gaat Räikkönen dan punten terugpakken op Hamilton? En nog iets, tenzij Räikkönen 7 punten meer pakt dan Hamilton én voor Massa eindigt, ligt hij sowieso mathematisch uit de strijd.

Verder vraag ik me af wat voor kristallen bol je hebt, want je doet wel héél gedetailleerde voorspellingen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. :)

Man jij bent toch een vervelend ventje. Het is toch leuker dergerlijke posts te lezen hoe mensen denken, dan 1 FM 2 KR 3 FA? De race is nog niets een gereden, veel nuttigs kan er toch niet over gezegd worden. Laat hem eens...

Als ik niet veel nuttigs te zeggen heb, dan zwijg ik. Verder verwijs ik naar de tweede regel van mijn handtekening.

Williams

GP Japan: Tijden eerste vrije training
1   Lewis Hamilton   McLaren   1:18.910      
2   Felipe Massa   Ferrari   1:19.063   0.153   
3   Heikki Kovalainen   McLaren   1:19.279

GP Japan: Tijden tweede vrije training
1   Timo Glock   Toyota   1:18.383      
2   Fernando Alonso   Renault   1:18.426   0.043   
3   Lewis Hamilton   McLaren   1:18.463   0.080   

het word spannend!!!!
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

Bart VD

De race zal evenwichtig opgaan, tot Massa bij het pitten de tankinstallatie meesleurt en half het rijdersveld opblaast.  Kimi, nu rondrijdend met geflambeerde restjes mechanieker op zijn helm, rijdt van het verschieten meteen de snelste ronde.  Intussen heeft Hamilton geprofiteerd van het afsnijden van een chicane en moet hij binnenkomen om 5 bladzijden straf te schrijven.  Wanneer de restanten van Massa even later hetzelfde doen, wordt hij ook binnengeroepen maar krijgt hij een lekstok van Max.  De race wordt uiteindelijk gewonnen door Fisichella na 4 uur en 47 minuten.
This space for rent

scho0634

Citaat van: Bart VD op 10 oktober 2008 - 12:58:00
De race wordt uiteindelijk gewonnen door Fisichella na 4 uur en 47 minuten.
Is de 2 uurs regel afgeschaft, dan ;)