GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

f1columns.nl

De weersverwachting loopt nog niet tot zondag, richting het weekend lijkt t beter weer te worden in Fuji. momenteel is het dagelijks regen en net over de twintig graden. Donderdag wordt verwacht dat t half bewolkt zal zijn en droog bij 21 graden.

De kans op regen lijkt dus af te nemen voor raceday, ik hoop echter op een natte race. Niet zo overdreven nat als vorig jaar, dat was echt waanzin. Maar wel weer een natte baan, liefst beginnend in droog, dan een bui en een weer opdrogende baan. Veel chaos in de pits door onvoorziene stops om regenbanden te monteren en weer terug te gaan naar slicks enz.

Als het een chaotische regen wordt kan er wellicht weer een outsider onverwacht scoren. Dit jaar zijn er al diverse onverwachte winnaars opgestaan, dus welllicht wordt Fuji de prooi voor bijvoorbeeld Trulli. BMW heeft al een overwinning, net als Renault en Toro Rosso. Ik gun het de Italiaan in de nadagen van zijn carriere wel. Overigens mag Glock m ook hebben van mij, maar van Trulli verwacht ik in de regen iets meer.

Als het droog blijft dan denk ik dat het een podium wordt van McLaren en Ferrari, waarbij ik Hamilton tip als overwinnaar en Raikkonen als tweede. Wellicht kan Massa nog net derde worden, maar ik hoop dat Kovalainen het podium haalt.

In de regen verwacht ik een chaotische race en dus een onbekende en onverwachte winnaar. Hamilton zal ook in de regen op het podium komen, hij lijkt goed te zijn in die omstandigheden, Massa zien we nergens meer terug in het nat. Hij spint en kan niet meer door. De derde positie kan wellicht door Raikkonen worden gepakt, zodat hij toch nog iets dichterbij kan komen en zijn kampioenschapsaspiraties niet helemaal hoeft te vergeten...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

robbert

ik hoop toch dat massa wint hoor

Folkert

Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 19:42:38
De weersverwachting loopt nog niet tot zondag, richting het weekend lijkt t beter weer te worden in Fuji. momenteel is het dagelijks regen en net over de twintig graden. Donderdag wordt verwacht dat t half bewolkt zal zijn en droog bij 21 graden.

De kans op regen lijkt dus af te nemen voor raceday, ik hoop echter op een natte race. Niet zo overdreven nat als vorig jaar, dat was echt waanzin. Maar wel weer een natte baan, liefst beginnend in droog, dan een bui en een weer opdrogende baan. Veel chaos in de pits door onvoorziene stops om regenbanden te monteren en weer terug te gaan naar slicks enz.

Als het een chaotische regen wordt kan er wellicht weer een outsider onverwacht scoren. Dit jaar zijn er al diverse onverwachte winnaars opgestaan, dus welllicht wordt Fuji de prooi voor bijvoorbeeld Trulli. BMW heeft al een overwinning, net als Renault en Toro Rosso. Ik gun het de Italiaan in de nadagen van zijn carriere wel. Overigens mag Glock m ook hebben van mij, maar van Trulli verwacht ik in de regen iets meer.

Als het droog blijft dan denk ik dat het een podium wordt van McLaren en Ferrari, waarbij ik Hamilton tip als overwinnaar en Raikkonen als tweede. Wellicht kan Massa nog net derde worden, maar ik hoop dat Kovalainen het podium haalt.

In de regen verwacht ik een chaotische race en dus een onbekende en onverwachte winnaar. Hamilton zal ook in de regen op het podium komen, hij lijkt goed te zijn in die omstandigheden, Massa zien we nergens meer terug in het nat. Hij spint en kan niet meer door. De derde positie kan wellicht door Raikkonen worden gepakt, zodat hij toch nog iets dichterbij kan komen en zijn kampioenschapsaspiraties niet helemaal hoeft te vergeten...
Als Raikkonen 3de word, ga je er van uit dat Hamilton en Massa uitvallen of buiten de punten eindigen?

Zelf hoop ik op een leuke race, hoeft van mij niet eens nat te zijn. Maar ik hoop nog steeds dat Kimi punten kan scoren en dat Massa en Hamilton uitvallen, maar die kans is wel heeeeel erg klein. Zou mooi zijn als we 3 titel kandidaten hebben in Brazilie, maar die kans acht ik kleiner dan 5%.
Als het dan moet regenen, laat het op droog beginnen dan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Het wordt waarschijnlijk een droog weekend (misschien een paar druppeltjes op zaterdag maar slechts heel weinig). Dit is wel een voorspelling voor Tokyo, vlak bij Mount Fuji kan het misschien iets natter zijn.

f1columns.nl

Citaat van: Burorri op 08 oktober 2008 - 01:14:53

Als Raikkonen 3de word, ga je er van uit dat Hamilton en Massa uitvallen of buiten de punten eindigen?

Zelf hoop ik op een leuke race, hoeft van mij niet eens nat te zijn. Maar ik hoop nog steeds dat Kimi punten kan scoren en dat Massa en Hamilton uitvallen, maar die kans is wel heeeeel erg klein. Zou mooi zijn als we 3 titel kandidaten hebben in Brazilie, maar die kans acht ik kleiner dan 5%.
Als het dan moet regenen, laat het op droog beginnen dan.

Zoals ik in de door jou geciteerde post al schreef: "In de regen verwacht ik een chaotische race en dus een onbekende en onverwachte winnaar. Hamilton zal ook in de regen op het podium komen, hij lijkt goed te zijn in die omstandigheden, Massa zien we nergens meer terug in het nat. Hij spint en kan niet meer door. De derde positie kan wellicht door Raikkonen worden gepakt, zodat hij toch nog iets dichterbij kan komen en zijn kampioenschapsaspiraties niet helemaal hoeft te vergeten..."
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Jasper

Nu niet voor het één of het ander, maar als Räikkönen derde wordt, en Hamilton staat ook op het podium, hoe gaat Räikkönen dan punten terugpakken op Hamilton? En nog iets, tenzij Räikkönen 7 punten meer pakt dan Hamilton én voor Massa eindigt, ligt hij sowieso mathematisch uit de strijd.

Verder vraag ik me af wat voor kristallen bol je hebt, want je doet wel héél gedetailleerde voorspellingen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. :)

f1columns.nl

Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:28:14
Nu niet voor het één of het ander, maar als Räikkönen derde wordt, en Hamilton staat ook op het podium, hoe gaat Räikkönen dan punten terugpakken op Hamilton? En nog iets, tenzij Räikkönen 7 punten meer pakt dan Hamilton én voor Massa eindigt, ligt hij sowieso mathematisch uit de strijd.

Verder vraag ik me af wat voor kristallen bol je hebt, want je doet wel héél gedetailleerde voorspellingen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. :)

Ik heb net zo'n kristallen bol als ieder ander die een voorspelling doet over de uitslag. Het enige verschil is dat ik er ook bij zet wie ik verwacht dat het podium niet haalt omdat ik verwacht dat hij in de regen eraf zal spinnen. Dat is geen kwestie van een kristallen bol, maar van observeren wat er vaker gebeurd is in de regen... Sorry Massa fans, maar de Braziliaan is niet de beste regenrijder van het veld...  :)
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

leproffesseur

Bij ferrari doen ze misschien beter aan om
zich in de 1e plaats te concenteren op de constructeurstitel.
Dit lijkt me gemakkelijker dan de correurstitel met 1 puntje
verschil en dan hebben ze toch 1 titel te pakken.
Ze hebben al veel punten laten liggen en ik denk niet dat dit
ongestraft zal zijn(titel voor Hamilton)al is alles nog mogelijk.

Jasper

Bij Ferrari moeten ze zich gewoon concentreren op veel punten... d'oh.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 08 oktober 2008 - 23:23:45
Bij ferrari doen ze misschien beter aan om
zich in de 1e plaats te concenteren op de constructeurstitel.
Dit lijkt me gemakkelijker dan de correurstitel met 1 puntje
verschil en dan hebben ze toch 1 titel te pakken.
Ze hebben al veel punten laten liggen en ik denk niet dat dit
ongestraft zal zijn(titel voor Hamilton)al is alles nog mogelijk.
En wat dacht je van: beide? Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe je je kan concetreren op de constructeurstitel terwijl de rijderstitel er ook niet bij vooruit gaat :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

kaisz

eigenlijk heeft de contructeurstitel geen nut als de kampioen met nummer 1 mag rijden.

scho0634

Citaat van: kaisz op 09 oktober 2008 - 11:57:39
eigenlijk heeft de contructeurstitel geen nut als de kampioen met nummer 1 mag rijden.

Waar slaat dat nou weer op? Het gaat toch niet om het nummer...

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 oktober 2008 - 12:55:24
Citaat van: kaisz op 09 oktober 2008 - 11:57:39
eigenlijk heeft de contructeurstitel geen nut als de kampioen met nummer 1 mag rijden.

Waar slaat dat nou weer op? Het gaat toch niet om het nummer...
Dat nummer lijkt mij anders ook meer waard dan de constructeurstitel...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een potentiële sponsor ziet zijn naam natuurlijk liever op een wagen met nummer 1.

Anderzijds wordt prijzengeld wel aan de teams uitgedeeld volgens de stand bij de constructeurs, denk ik.

scho0634

#44
Citaat van: Jasper op 09 oktober 2008 - 13:39:00
Een potentiële sponsor ziet zijn naam natuurlijk liever op een wagen met nummer 1.

Anderzijds wordt prijzengeld wel aan de teams uitgedeeld volgens de stand bij de constructeurs, denk ik.
Ja, voor zover ik weet wel. Maar het ging me eigenlijk meer om het sportieve en het commerciele aspect. De nr 1 hoort bij de rijder, in iedere sport. Voor een fabrikant zitten er veel mooiere aspecten aan een titel. Kijk hoe Renault groot uitpakte met advertenties toen hun zij de titel pakte.

Die 1 is leuk voor een rijder, maar verder commercieel noch sportief van enige waarde. Rossi wil hem niet eens en zijn team zegt daar niks van.