GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

scho0634

Maar je denkt: ik slinger het wel ff aan? Zonder een reactie te willen horen? ???

NDCGN

Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 14:20:45
Maar je denkt: ik slinger het wel ff aan? Zonder een reactie te willen horen? ???
Nee, ik zeg dat ik er HIER geen discussie over wil starten... vind het prima om dat in een ander topic te doen... ik geef het hier alleen als voorbeeld dat sommige mensen zichzelf zoveel wijs kunnen maken of zomaar iets voor waar aannemen omdat het hun wel goed uitkomt...

Eric

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 12:24:39
Citaat van: Eric op 13 oktober 2008 - 06:22:03
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Waarom moeten we daaraan denken? Dat is wat ik al sinds Spa zeg...

Mijn mening blijft trouwens nog altijd: de FIA is niet pro-Ferrari, maar anti-McLaren. Er zijn té veel rare dingen gebeurd dit seizoen om dat niet te geloven, en je weet goed genoeg dat ik geen lompe boerenkinkel ben die in UFO's gelooft of zegt dat 9/11 opgezet spel was...

Denk je dat er nog één team zou meedoen aan de F1?

Jasper

Natuurlijk... Wat denk je, dat ze allemaal ineens hun team gaan opdoeken? :) Zelfs McLaren heeft er meer baat bij om mee te rijden in een vervalste competitie, dan helemaal geen competitie.

Eric

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:08:13
Natuurlijk... Wat denk je, dat ze allemaal ineens hun team gaan opdoeken? :) Zelfs McLaren heeft er meer baat bij om mee te rijden in een vervalste competitie, dan helemaal geen competitie.

Oh boy, ik dacht dat je slimmer was dan dat hoor Jasper.

Maar om op dezelfde manier verder te gaan...vervalste competitie....tja remember last year....hmmmmm waarom verloor McLaren hun punten weer, ah ja...omdat McLaren zo eerlijk speelt natuurlijk.  ;D ::)

en verder maak ik er ook geen woorden aan vuil, je ziet gewoon wat jezelf graag wil zien...that's all

Jasper

Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:14:38
Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.
Elke race andere stewards?? dat zou een hele goede reden kunnen zijn... in voetbal is de ene scheidsrechter ook de andere niet en ook de ene wedstrijd de andere niet...

scho0634

#277
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 16:29:03
Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:14:38
Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.
Elke race andere stewards?? dat zou een hele goede reden kunnen zijn... in voetbal is de ene scheidsrechter ook de andere niet en ook de ene wedstrijd de andere niet...
De stewards wworden aangesteld en geinstrueerd door de FIA. Dus die zijn gewoon FIA.

Ik heb nooit zo geloofd in dat anti-McLaren verhaal. Wel zet ik bij een aantal beslissingen, die zeker niet in het nadeel zijn van Ferrari mijn vraagtekens.

Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 13:57:56
[zou kunnen, maar dat klinkt toch wel heel onwaarschijnlijk... dr zijn zoveel dingen die kunnen, maar moeten we dat allemaal hier gaan posten en 300x herhalen in zoveel mogelijk topics?? Schumacher zou ook altijd bevoordeeld worden, maar in 1994 werd ie 2 races gediskwalificeert en 2 races geschorst en dan zeggen mensen nog dat ie de titel aan de FIA te danken heeft vanwege dat incident in de laatste race waar het helemaal niet zo duidelijk is wie daar fout is... maar goed, daar wil ik hier geen discussie over gaan starten...
Maar schumacher reed toen ook nog niet in de Ferrari rond, he. ;). En over 94, dat was overduidelijk. Geen enkele twijfel. Hij verdiende de titel overigens wel degelijk, maar de manier waarop is niet fraai.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:14:38
Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.
Jasper, met alles respect maar je bent een 'ouwe zwets' geworden.  :)

Niet vergeten dat McLaren ten eerste van diezelfde competitievervalsende FIA dit seizoen mocht meedoen terwijl ze alle recht hadden om hun een jaar aan de kant te schuiven.
Uiteraard ben je het daar ook niet mee eens omdat ze volgens jou geen bewijzen hebben. Op die manier komen we zelfs op het punt dat de FIA eigenlijk alleen maar liegt en bedriegt.

En Elvis is vermoord door de CIA terwijl de maanlanding in scene is gezet.
Als Massa de titel met minder dan 7 punten verschil pakt, kijk dan nog maar eens naar de GP van Hongarije ofzo. Dat zal de woede wel stillen.

Langs beide kanten kan je verloren punten gaan optellen of aftrekken. Uiteindelijk hoort dit bij de sport, al enkele jaren.

@ Eric; ik kan mis zijn maar was/ben jij destijds (geen) McLaren-fan?

NDCGN

Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 18:06:26
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 16:29:03
Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:14:38
Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.
Elke race andere stewards?? dat zou een hele goede reden kunnen zijn... in voetbal is de ene scheidsrechter ook de andere niet en ook de ene wedstrijd de andere niet...
De stewards wworden aangesteld en geinstrueerd door de FIA. Dus die zijn gewoon FIA.

Ik heb nooit zo geloofd in dat anti-McLaren verhaal. Wel zet ik bij een aantal beslissingen, die zeker niet in het nadeel zijn van Ferrari mijn vraagtekens.
Ik noemde het hier als reden voor eventuele inconsequente beslissingen.. als je elke race andere mensen hebt die de beslissingen nemen, dan is het niet zo vreemd dat er de ene keer meer toegestaan is als de andere keer... en ze zijn technisch gezien misschien wel FIA, maar verder onafhankelijk (als het goed is)... k vind het trouwens wel ok dat ze aan het eind van het seizoen wat strenger zijn tov van de titelkandidaten (zowel coureur als constructeur)...
Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 18:06:26
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 13:57:56
[zou kunnen, maar dat klinkt toch wel heel onwaarschijnlijk... dr zijn zoveel dingen die kunnen, maar moeten we dat allemaal hier gaan posten en 300x herhalen in zoveel mogelijk topics?? Schumacher zou ook altijd bevoordeeld worden, maar in 1994 werd ie 2 races gediskwalificeert en 2 races geschorst en dan zeggen mensen nog dat ie de titel aan de FIA te danken heeft vanwege dat incident in de laatste race waar het helemaal niet zo duidelijk is wie daar fout is... maar goed, daar wil ik hier geen discussie over gaan starten...
Maar schumacher reed toen ook nog niet in de Ferrari rond, he. ;). En over 94, dat was overduidelijk. Geen enkele twijfel. Hij verdiende de titel overigens wel degelijk, maar de manier waarop is niet fraai.
Tja, ik heb dat moment uitvoerig bestudeerd en voor mij is het helemaal niet zo duidelijk.. moet toegeven dat ik wel Schumacher fan ben, maar om maar ff 2 dingen te noemen; hij zat voor Hill toen hij instuurde en t is helemaal niet duidelijk of zijn auto op dat moment al beschadigd was en als het al zo was of Schumacher dat zelf wel wist...wat er meestal van gemaakt wordt is dat hij niet verder kon en dat hij Hill bewust van de baan reed... maar goed, lijkt me nogal off topic, dus als jij of anderen er verder over willen discussiëren is het denk ik handiger om een nieuw topic aan te maken...

leproffesseur

Ik vraag me af wat in andere raceklasses mag en wat daar dan niet acceptabel
is .

meatball

Citaat van: leproffesseur op 13 oktober 2008 - 20:25:06
Ik vraag me af wat in andere raceklasses mag en wat daar dan niet acceptabel
is .

In de rally moet onze Belg Duval al tweemaal plaats ruimen voor zijn tragere ploegmaat en doen daar niet geheim over,waarom mag dat daar wel en in de f1 niet ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 18:37:11
k vind het trouwens wel ok dat ze aan het eind van het seizoen wat strenger zijn tov van de titelkandidaten (zowel coureur als constructeur)...
Dat vind ik nou onzin. Regels zijn regels en dienen niet te worden gehanteerd om basis van een stand in het WK.

Dat moment van MS heb ik ook vaak gezien. Die Benetton was kaduk en hij stuurde moedwillig in toen Hill kwam. Geen twijfel als je met die snelheid de muur raakt. Als jij vind dat Hamilton terecht is bestraft afgelopen weekend, dan vind ik het onbegrijpelijk dat jij MS destijds vrijpleitte. Dat incident was vele malen erger, en volgens jouw eigen theorie had het nog strenger bestraft moeten worden ook, omdat het een rechtstreeks duel om de titel was.

dj Peter

De FIA gaat gewoon te ver in haar bestraffingen, en niet alleen in het voordeel van bepaalde teams.  De discussies daarrond wordt je soms zo beu ...  :(

Eric

Citaat van: FerrariMan op 13 oktober 2008 - 18:10:16
Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 16:14:38
Leuke woorden maar ik heb nog geen enkel echt argument gezien om enkele FIA-inconsequenties van dit seizoen te verklaren.
Jasper, met alles respect maar je bent een 'ouwe zwets' geworden.  :)

Niet vergeten dat McLaren ten eerste van diezelfde competitievervalsende FIA dit seizoen mocht meedoen terwijl ze alle recht hadden om hun een jaar aan de kant te schuiven.
Uiteraard ben je het daar ook niet mee eens omdat ze volgens jou geen bewijzen hebben. Op die manier komen we zelfs op het punt dat de FIA eigenlijk alleen maar liegt en bedriegt.

En Elvis is vermoord door de CIA terwijl de maanlanding in scene is gezet.
Als Massa de titel met minder dan 7 punten verschil pakt, kijk dan nog maar eens naar de GP van Hongarije ofzo. Dat zal de woede wel stillen.

Langs beide kanten kan je verloren punten gaan optellen of aftrekken. Uiteindelijk hoort dit bij de sport, al enkele jaren.

@ Eric; ik kan mis zijn maar was/ben jij destijds (geen) McLaren-fan?

Was een McLaren fan, tot wat er verleden ten tonele kwam bij het McLaren team.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen Ferrari fan hoor, ik hou het op piloten nu...