GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 00:34:54
Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 22:42:26
stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier

Dat is inderdaad hoe de vork aan de steel zit. Als Hamilton het WK wint, dan wint hij het ondanks tegenwerking door de FIA. Dan zal ik eens goed lachen met de FIA maar dan hebben de straffen uiteindelijk inderdaad geen schade aangericht. Als Massa wel wint en het is met 6 of 7 punten voorsprong of minder, dan is dat inderdaad rechtstreeks te wijten aan de FIA. In dat geval weet ik ook nog niet of ik de F1 nog wel een leuke sport vind om te volgen.
Dat is zo kinderachtig hè.. beslis dat dan gewoon nu alvast en laat het niet afhangen van wie er WK wordt... welke beslissing heeft de FIA genomen dan die Hamilton punten heeft gekost??? Stewards zijn geen FIA, dus die tellen niet mee.. heeft de FIA niet besloten om McLaren dit jaar gewoon mee te laten doen?? en vorig jaar?? maar ze gooien het telkens zelf weer weg.. dom, dom, dom.. net als Ferrari overigens... wat dat betreft lijkt het wel een beetje op voetbal.. zelf fouten maken en dan de scheids de schuld geven.. ik vind het echt zo ONGELOFELIJK triest... maar goed, blijf vooral lekker in jullie eigen McLaren fabeltje geloven..

Jasper

Stewards zijn geen FIA? Wat is dat nu weer voor een verhaal... Wat zijn ze dan wel, afgezanten van de Responsible Young Drivers? :)

EBX

#257
Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:22:40
Een punt is een punt. Wie de titel pakt, wordt beslist als de finishvlag is gevallen in Brazilië. Wie er dan de meeste punten heeft, wint de titel. De volgorde waarin iemand de punten pakt, is van geen tel.

Helaas leert dit seizoen ons anders. Er is een realistische kans dat na het vallen van de Braziliaanse finishvlag er nog uren moet gediscussieerd worden over exotische straffen eventueel gevolgd door enkele beroepen die een paar weken duren ... maar tegen volgend seizoen weten we het wel hoor ;)

Om eerlijk te zijn, is die FIA extreem inconsistent in zowel het maken van regels als het uitdelen van straffen. De FIA moet dringend eens op het schop, deze organisatie kan zichzelf echt niet serieus nemen ! (groene banden voor het milieu wtf ?)

Citaat van: dami op 12 oktober 2008 - 21:08:16
Die mannen beginnen serieus te overdrijven met hun straffen, maken er precies een spelletje van.
Vroeger, in de tijd van Schumacher werd dit alles beschouwd als een race incident, zeker het voorval bij de start.
Dat Massa Hamilton er uittikte was duidelijk, dat verdiende een straf, maar al de rest?
Als die straffen meer en meer komen, kunnen we beter 20 wagens achter elkaar laten rijden, zal er ook niks meer gebeuren. ;D
Dus voor mij is er maar één oplossing, WEG MET DE STEWARDS!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ;) :)

Dit mis ik ook, een paar jaar geleden zouden ze niet durven denken over een straf bij echte racemanouvres zoals iemand eens iemand uitremmen of elkaar geen milimeter toe te geven. Enkel uiterst idiote aanrijdingen die echt niet onder raceincidenten vielen werden bestraft !
Nu is een GP een roulette van onvoorspelbare regels. En elke keer mag een andere lokale idioot aan het wiel draaien.  Er was een tijd dat Coulthard zijn Mclaren in Belgie na de eerste bocht voor iedereen parkeerde en geen haan die er naar kraaide. Hoe willen ze inhalen bevorderen als elke poging tot bestraft wordt ?

Nee, de F1 is zijn eigen graf aan het graven ;(

Folkert

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 00:34:54
Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 22:42:26
stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier

Dat is inderdaad hoe de vork aan de steel zit. Als Hamilton het WK wint, dan wint hij het ondanks tegenwerking door de FIA. Dan zal ik eens goed lachen met de FIA maar dan hebben de straffen uiteindelijk inderdaad geen schade aangericht. Als Massa wel wint en het is met 6 of 7 punten voorsprong of minder, dan is dat inderdaad rechtstreeks te wijten aan de FIA. In dat geval weet ik ook nog niet of ik de F1 nog wel een leuke sport vind om te volgen.
Hier sluit ik me 100% bij aan.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

#259
Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 22:42:26
stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier
Wat ik al in het topic van Allard Kalf zei, hier zitten ook fans waar het woord objectief niet van toepassing is. Verder prima punten voor Kubica. Winnaar worden zit er niet in als er door iedereen normaal geraced wordt in de top 3. Maar de top laten gewoon belangrijke punten liggen die Kubica (trouwens verdiend in Japan) in z'n pocket steekt. Maar normaal gesproken wordt dit een onderonsje tussen Hamilton en Massa.

Edit,
Hamilton hoeft alleen maar direct achter Massa te finishen op welke plek ook. Maakt niet uit. Maar het is F1. Motoren ploffen, gekke race toestanden. Ook met de betrouwbaarheid heeft BMW veel punten verdiend. En niet alleen aan de shit van een ander.
Some things are too important to be left in the past.

Eric

#260
Het begint een beetje ééntonig te worden in deze topic ... het gezeur van "FIA is pro Ferrari" is echt belachelijk aan het worden.

De FIA heeft geen enkele reden om Ferrari voor te trekken, misschien voor het feit dat Ferrari uit de F1 zou stappen? Dan gaat de F1 gewoon verder zonder Ferrari..simple as that
Wat zou Ferrari doen dan, hun eigen raceklasse opzetten?  ::)
Moest het zo zijn dat Ferrari een voorkeursbehandeling krijgt, denken jullie dan niet dat de andere teams in opstand zouden komen...oh ja, dat durven ze niet...schrik dat Mosley hen zou straffen met zweepslagen in één of andere sexclub.  ::)
Mosley heeft zijn slaven, lees stewards, opgedragen om er voor te zorgen dat Lewis Hamilton geen WK kan worden...gewoon omdat hij een kleurtje heeft, Mosley heeft nu eenmaal een verleden he.  ::)

Voor zij die er ooit aan denken om zich op te geven als steward...zorg wel dat je vermeld dat je natte droom slapen is met Montezemolo in de truck van Ferrari, zeker niet verwarren met Ron Dennis.

Het zijn jullie, "de fans", die er een complot theorie van maken.
En nu kruip ik in mijn schuilkelder, schuilen voor de McLaren Scuds.

*EDIT*
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ik vind het nogal meevallen. Mensen zijn het met straffen eens of oneens, maar ik hoor er weinig over doorgestoken kaarten.

Nogal overdreven.

dj Peter

Ferrari - Mclaren is altijd een eindeloze dsicussie geweest en zal dat altijd blijven...

Williams

Kubica: 'Laten we voor de titel gaan'

[12-10-2008] Dankzij zijn tweede plaats in de Grand Prix van Japan staat Robert Kubica er in het WK plotseling een stuk beter voor. Hij heeft met nog twee races te gaan twaalf punten achterstand op Lewis Hamilton en kán dus nog kampioen worden.

,,In de laatste stint had ik een fantastisch gevecht met Kimi. Dat duurde drie of vier ronden, maar ik had opnieuw last van graining. Toch lukte het mij om een voorsprong ten opzichte van hem op te bouwen, en toen was het gevecht voorbij."

Om er strijdlustig aan toe te voegen: ,,Ik heb zin in de laatste twee races. We doen nog altijd mee (in de strijd om het WK, red.), dus laten we ervoor gaan."

Het zou echt stoer zijn als het hem zou lukken. Op dit moment gun ik het hem meer als Hamilton en Massa....
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

kaisz

Citaat van: EBX op 13 oktober 2008 - 01:39:29
Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:22:40
Een punt is een punt. Wie de titel pakt, wordt beslist als de finishvlag is gevallen in Brazilië. Wie er dan de meeste punten heeft, wint de titel. De volgorde waarin iemand de punten pakt, is van geen tel.

Helaas leert dit seizoen ons anders. Er is een realistische kans dat na het vallen van de Braziliaanse finishvlag er nog uren moet gediscussieerd worden over exotische straffen eventueel gevolgd door enkele beroepen die een paar weken duren ... maar tegen volgend seizoen weten we het wel hoor ;)

Om eerlijk te zijn, is die FIA extreem inconsistent in zowel het maken van regels als het uitdelen van straffen. De FIA moet dringend eens op het schop, deze organisatie kan zichzelf echt niet serieus nemen ! (groene banden voor het milieu wtf ?)

Citaat van: dami op 12 oktober 2008 - 21:08:16
Die mannen beginnen serieus te overdrijven met hun straffen, maken er precies een spelletje van.
Vroeger, in de tijd van Schumacher werd dit alles beschouwd als een race incident, zeker het voorval bij de start.
Dat Massa Hamilton er uittikte was duidelijk, dat verdiende een straf, maar al de rest?
Als die straffen meer en meer komen, kunnen we beter 20 wagens achter elkaar laten rijden, zal er ook niks meer gebeuren. ;D
Dus voor mij is er maar één oplossing, WEG MET DE STEWARDS!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ;) :)

Dit mis ik ook, een paar jaar geleden zouden ze niet durven denken over een straf bij echte racemanouvres zoals iemand eens iemand uitremmen of elkaar geen milimeter toe te geven. Enkel uiterst idiote aanrijdingen die echt niet onder raceincidenten vielen werden bestraft !
Nu is een GP een roulette van onvoorspelbare regels. En elke keer mag een andere lokale idioot aan het wiel draaien.  Er was een tijd dat Coulthard zijn Mclaren in Belgie na de eerste bocht voor iedereen parkeerde en geen haan die er naar kraaide. Hoe willen ze inhalen bevorderen als elke poging tot bestraft wordt ?

Nee, de F1 is zijn eigen graf aan het graven ;(

Dami en EBX, helemaal eens met jullie post!
Dit is racen! laten ze het uitvechten, voor het uittikken van iemand dat leid tot plaats verlies moet er een straf komen. Iemand op het gras duwen is voor beide een risico, want een schumacher zou zich door door het gras laten duwen en gewoon de wagen erin zitten. Er is voor beide partijen dus een risico!

Laten we weer racen ipv "stewardsen"

Jasper

Citaat van: Eric op 13 oktober 2008 - 06:22:03
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Waarom moeten we daaraan denken? Dat is wat ik al sinds Spa zeg...

Mijn mening blijft trouwens nog altijd: de FIA is niet pro-Ferrari, maar anti-McLaren. Er zijn té veel rare dingen gebeurd dit seizoen om dat niet te geloven, en je weet goed genoeg dat ik geen lompe boerenkinkel ben die in UFO's gelooft of zegt dat 9/11 opgezet spel was...

NDCGN

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 12:24:39
Citaat van: Eric op 13 oktober 2008 - 06:22:03
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Waarom moeten we daaraan denken? Dat is wat ik al sinds Spa zeg...

Mijn mening blijft trouwens nog altijd: de FIA is niet pro-Ferrari, maar anti-McLaren. Er zijn té veel rare dingen gebeurd dit seizoen om dat niet te geloven, en je weet goed genoeg dat ik geen lompe boerenkinkel ben die in UFO's gelooft of zegt dat 9/11 opgezet spel was...
Vorig jaar was het anders Hamilton die vaak goed wegkwam... misschien roept McLaren het wel over zichzelf af met die arrogante houding van zowel team als coureur... Hamilton rijdt soms gewoon rond alsof hij de enige op de baan is.. andere coureurs klagen daar ook regelmatig over... wat die stewards betreft, volgens mij hebben die geen enkele bestuurlijke functie bij de FIA en zijn het elke wedstrijd anderen.. lijkt me sterk dat die ook allemaal in het complot zitten... en waarom Fiarrari als ze niet pro-ferrari zijn maar anti McLaren?? kan me herinneren dat er hier ook mensen klaagden over de straf van Kovalainen op Spa, maar die leek toch wel verdacht veel op die van Massa gisteren en daar hoor je ze dan weer niet over... support gewoon lekker je eigen team (of rijder), maar ga niet zo kinderachtig lopen doen...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 13:18:41
Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 12:24:39
Citaat van: Eric op 13 oktober 2008 - 06:22:03
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Waarom moeten we daaraan denken? Dat is wat ik al sinds Spa zeg...

Mijn mening blijft trouwens nog altijd: de FIA is niet pro-Ferrari, maar anti-McLaren. Er zijn té veel rare dingen gebeurd dit seizoen om dat niet te geloven, en je weet goed genoeg dat ik geen lompe boerenkinkel ben die in UFO's gelooft of zegt dat 9/11 opgezet spel was...
Vorig jaar was het anders Hamilton die vaak goed wegkwam... misschien roept McLaren het wel over zichzelf af met die arrogante houding van zowel team als coureur... Hamilton rijdt soms gewoon rond alsof hij de enige op de baan is.. andere coureurs klagen daar ook regelmatig over... wat die stewards betreft, volgens mij hebben die geen enkele bestuurlijke functie bij de FIA en zijn het elke wedstrijd anderen.. lijkt me sterk dat die ook allemaal in het complot zitten... en waarom Fiarrari als ze niet pro-ferrari zijn maar anti McLaren?? kan me herinneren dat er hier ook mensen klaagden over de straf van Kovalainen op Spa, maar die leek toch wel verdacht veel op die van Massa gisteren en daar hoor je ze dan weer niet over... support gewoon lekker je eigen team (of rijder), maar ga niet zo kinderachtig lopen doen...
Van Heikki op Webber was terecht een straf. Hij had beter rondje kunnen wachten.

Maar goed als er een complot is, dan kan het altijd nog zo zijn dat de FIA de Stewards inlicht: Jongens let goed op alles zodat we Massa nu nog kunnen matsen. Want racestewards worden volgens mij nog steeds gekozen door de FIA.
Dit meen ik niet serieus, maar het zou kunnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 13 oktober 2008 - 13:25:48
Citaat van: NDCGN op 13 oktober 2008 - 13:18:41
Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 12:24:39
Citaat van: Eric op 13 oktober 2008 - 06:22:03
Denk eens aan het volgende: zeggen dat de FIA in het belang van Massa/Ferrari handelt wil evengoed zeggen dat de FIA schuldig is aan competitievervalsing...

Waarom moeten we daaraan denken? Dat is wat ik al sinds Spa zeg...

Mijn mening blijft trouwens nog altijd: de FIA is niet pro-Ferrari, maar anti-McLaren. Er zijn té veel rare dingen gebeurd dit seizoen om dat niet te geloven, en je weet goed genoeg dat ik geen lompe boerenkinkel ben die in UFO's gelooft of zegt dat 9/11 opgezet spel was...
Vorig jaar was het anders Hamilton die vaak goed wegkwam... misschien roept McLaren het wel over zichzelf af met die arrogante houding van zowel team als coureur... Hamilton rijdt soms gewoon rond alsof hij de enige op de baan is.. andere coureurs klagen daar ook regelmatig over... wat die stewards betreft, volgens mij hebben die geen enkele bestuurlijke functie bij de FIA en zijn het elke wedstrijd anderen.. lijkt me sterk dat die ook allemaal in het complot zitten... en waarom Fiarrari als ze niet pro-ferrari zijn maar anti McLaren?? kan me herinneren dat er hier ook mensen klaagden over de straf van Kovalainen op Spa, maar die leek toch wel verdacht veel op die van Massa gisteren en daar hoor je ze dan weer niet over... support gewoon lekker je eigen team (of rijder), maar ga niet zo kinderachtig lopen doen...
Van Heikki op Webber was terecht een straf. Hij had beter rondje kunnen wachten.

Maar goed als er een complot is, dan kan het altijd nog zo zijn dat de FIA de Stewards inlicht: Jongens let goed op alles zodat we Massa nu nog kunnen matsen. Want racestewards worden volgens mij nog steeds gekozen door de FIA.
Dit meen ik niet serieus, maar het zou kunnen.
zou kunnen, maar dat klinkt toch wel heel onwaarschijnlijk... dr zijn zoveel dingen die kunnen, maar moeten we dat allemaal hier gaan posten en 300x herhalen in zoveel mogelijk topics?? Schumacher zou ook altijd bevoordeeld worden, maar in 1994 werd ie 2 races gediskwalificeert en 2 races geschorst en dan zeggen mensen nog dat ie de titel aan de FIA te danken heeft vanwege dat incident in de laatste race waar het helemaal niet zo duidelijk is wie daar fout is... maar goed, daar wil ik hier geen discussie over gaan starten...