Wat is er aan de hand met Kimi?

Gestart door Supermariobros, 30 september 2008 - 10:58:48

« vorige - volgende »

Wizard

Het ging niet om een remprobleem, het was een manfout (Monaco dan), en ook Spa. Kimi heeft nergens gerept over remproblemen en in beide gevallen toegegeven dat het zijn fout is. Na Spa heeft hij zelfs zijn team excuses aangeboden, dat doe je echt niet als je er niks aan kunt doen.

NDCGN

#106
Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:33:21
Het ging niet om een remprobleem, het was een manfout (Monaco dan), en ook Spa. Kimi heeft nergens gerept over remproblemen en in beide gevallen toegegeven dat het zijn fout is. Na Spa heeft hij zelfs zijn team excuses aangeboden, dat doe je echt niet als je er niks aan kunt doen.
nee, spa was duidelijk zn eigen schuld... maar Monaco betwijfel ik.. ik vind het ook prima als het zn eigen fout is hoor.. ik wilde alleen ff zeggen dat het niet een kwestie van teveel gas geven was en dat de TC hem ook niet had gered in dit geval...

Edit: volgens mij heb ik zelf niet helemaal goed gelezen en ging dat 'te vroeg op gas verhaal' over Spa...foutje... excuses!

Wizard

Maakt niks. ;)

En wat Monaco betreft, volgens mij heeft Kimi nadien toegegeven dat hij te laat remde. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:22:02
Alle stuurfouten van Kimi zien er raar of verdacht uit. Moeilijk hé, toegeven dat het een manfout is.
Ik geef sommmige fouten niet toe omdat het daar niet zeker is of het fout was of iets anders. Australie was inderdaad Manfout en Singapour ook. Monaco en Spa ben ik daar niet zeker van.

Dus wat is nou moeilijk toegeven? Ik geef dus duidelijk sommige fouten wel toe, maar sommige niet. Of moet ik ook toegeven voor iets wat niet zijn fout is? Zo werkt het dus niet he.

En over het feit dat hij zijn excuses aan bied aan het team wil niet zeggen dat het helemaal zijn fout is. Het is in veel gevallen maar simpel gebaar van beleeftheid om je excuses aan te bieden. Word ook vaak gedaan als iemand er niets aan kan doen.

En zelfs als hij iets repte over remproblemen, werd dat door 3/4 van de pers niet geloofd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Als Kimi zelf zegt dat hij een fout heeft gemaakt, waarom zou je het dan niet geloven? Ik kan maar 1 dingbedenken, je wilt het niet geloven. Als Kimi geen fout had gemaakt, gaat hij niet excuses aanbieden aan zijn team.

Waarom zou de media hem niet geloven? Als er een remprobleem is, is deze waarneembaar op de telemetrie, dus aantoonbaar. Je bent weer alles uit de kast aan het trekken om maar niet toe te geven dat het manfouten zijn van Kimi, dat terwijl Kimi ze nota bene zelf toegeeft. :lol:

Folkert

Als we het over het ene artikel hebben, die jij een keer hebt gepost, dan heb je ongelijk. Kimi zei daar totaal wat anders namelijk. Maar dat werd verkeerd vertaald. Of door jou of door de site.

En waarom de media hem niet zou geloven? Nou omdat er altijd al sceptisch gedaan word over uitspraken van coureurs als er wat gebeurt. Je weet vast wel hoe happig en hoe hard de media alles aan pakt/verdraaid/afzeikt wat er gezegt word. Jij bent dus iemand die alles geloofd wat de Media zegt of wat een coureur zegt?


Maar nee, ik trek niet alles uit de kast om niet te willen toegeven dat het geen manfouten waren, als ik dat wel deed had ik Australie en Singapour ook als niet man fout gegeven. Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet altijd zo hoeft te zijn als het is. Maar als iets niet is gezegt, is het ook niet gebeurt? Iig zo'n redenatie heb je.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Iedere coureur die remproblemen heeft, meldt dat ook en de media neemt dat over en deelt het mede....maar....Kimi zullen ze niet geloven en daarom liegt Kimi dat het zijn fout was en om dat aan te dikken, biedt Kimi zijn excuses aan, aan zijn team.

Als Kimi had gezegd dat hij remproblemen zou hebben gehad, had je het wel weer gelooft.

Je breidt toch je eigen verhaal en als je Kimi zelf niet geloofd, kan ik je ook niet overtuigen.

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 00:22:18
Je weet vast wel hoe happig en hoe hard de media alles aan pakt/verdraaid/afzeikt wat er gezegt word. Jij bent dus iemand die alles geloofd wat de Media zegt of wat een coureur zegt

Als een coureur verteld dat hij een alles of niets poging ondernam en daarbij een stuurfout maakte waardoor hij crashte en daarvoor zijn excuses wilt aanbieden aan zijn team, vind ik dat een plausibel verhaal en geloof ik dat eerder dan dat ik een forummer geloof, die alle fouten van Kimi probeert recht te breien.

Neem het me maar kwalijk....

Jasper

Citaat van: NDCGN op 01 november 2008 - 23:30:55
Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:22:46
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 21:10:43
Wat er daar gebeurde, is wat er wel eens kan gebeuren als je ineens te veel gas geeft. Rijdersfout dus. Met traction control zou het trouwens niet gebeurd zijn.

Juist.
Onjuist!!! t gebeurd bij het aanremmen en heeft niks met teveel gas geven te maken.. jullie maken zelf net zoveel fouten als Raikkonen!! en wat Burorri zegt, t is maar de vraag of Raikkonen er wat aan kan doen... als ik die auto zie zwabberen zou ik zeggen dat het om een remprobleem gaat... maar goed, blijft lastig in te schatten

Spa, niet Monaco. ;)

NDCGN

Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 01:06:30
Citaat van: NDCGN op 01 november 2008 - 23:30:55
Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:22:46
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 21:10:43
Wat er daar gebeurde, is wat er wel eens kan gebeuren als je ineens te veel gas geeft. Rijdersfout dus. Met traction control zou het trouwens niet gebeurd zijn.

Juist.
Onjuist!!! t gebeurd bij het aanremmen en heeft niks met teveel gas geven te maken.. jullie maken zelf net zoveel fouten als Raikkonen!! en wat Burorri zegt, t is maar de vraag of Raikkonen er wat aan kan doen... als ik die auto zie zwabberen zou ik zeggen dat het om een remprobleem gaat... maar goed, blijft lastig in te schatten

Spa, niet Monaco. ;)
yes, dat zag ik later ook en ik had al gezegd; excuses..


scho0634

Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 00:22:18
Als we het over het ene artikel hebben, die jij een keer hebt gepost, dan heb je ongelijk. Kimi zei daar totaal wat anders namelijk. Maar dat werd verkeerd vertaald. Of door jou of door de site.

En waarom de media hem niet zou geloven? Nou omdat er altijd al sceptisch gedaan word over uitspraken van coureurs als er wat gebeurt. Je weet vast wel hoe happig en hoe hard de media alles aan pakt/verdraaid/afzeikt wat er gezegt word. Jij bent dus iemand die alles geloofd wat de Media zegt of wat een coureur zegt?


Maar nee, ik trek niet alles uit de kast om niet te willen toegeven dat het geen manfouten waren, als ik dat wel deed had ik Australie en Singapour ook als niet man fout gegeven. Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet altijd zo hoeft te zijn als het is. Maar als iets niet is gezegt, is het ook niet gebeurt? Iig zo'n redenatie heb je.
Het is wat mij betreft heel simpel.

Als er geen contact is met een andere rijder en er geen probleem is met auto of banden of wat dan ook: dan is het ten alle tijden een rijdersfout. Punt uit.

Of het nou regent of dat de zon schijnt, maakt niets uit. Fout is fout. Alleen is het bij regen wat beter verklaarbaar. Het kan altijd gebeuren. Maar het blijft een rijdersfout. En als het geen rijdersfout blijkt te zijn maar een technisch defect horen we dat vanzelf van het team. Horen we dat niet is het een rijdersfout. En dus zijn Australie, Spa, Singapore en Monaco rijdersfouten. Misschien vergeet ik er eentje, maar een toprijder mag er hooguit 2 per jaar maken. Dit is dus of teveel, of we hebben het niet over een toprijder.

Zo zie ik het tenminste.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 02 november 2008 - 10:19:25
Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 00:22:18
Als we het over het ene artikel hebben, die jij een keer hebt gepost, dan heb je ongelijk. Kimi zei daar totaal wat anders namelijk. Maar dat werd verkeerd vertaald. Of door jou of door de site.

En waarom de media hem niet zou geloven? Nou omdat er altijd al sceptisch gedaan word over uitspraken van coureurs als er wat gebeurt. Je weet vast wel hoe happig en hoe hard de media alles aan pakt/verdraaid/afzeikt wat er gezegt word. Jij bent dus iemand die alles geloofd wat de Media zegt of wat een coureur zegt?


Maar nee, ik trek niet alles uit de kast om niet te willen toegeven dat het geen manfouten waren, als ik dat wel deed had ik Australie en Singapour ook als niet man fout gegeven. Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet altijd zo hoeft te zijn als het is. Maar als iets niet is gezegt, is het ook niet gebeurt? Iig zo'n redenatie heb je.
Het is wat mij betreft heel simpel.

Als er geen contact is met een andere rijder en er geen probleem is met auto of banden of wat dan ook: dan is het ten alle tijden een rijdersfout. Punt uit.
Dus aquaplanning = rijdersfout? Ieder zijn mening uiteraard, maar persoonlijk vind ik aquaplanning iets waar een rijder weinig aan kan doen. Buiten dat hij wegens een hoop irritant verkeer naast de baan is geraakt en daar in die aquaplanning kwam, kan ik hem allessinds weinig kwalijk nemen. Maar zeg nu zelf, is de discussie over al die crashes die hier nu opnieuw worden besproken eigenlijk niet al gevoerd? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Ik heb Kimi nergens zien/horen reppen over aquaplanning. Heb je een bron voor me? Buitendat, zoals jij het brengt dat aquaplanning een gevolg is van naas de baan terecht komen, blijft het een stuur/inschattingsfout, dus een manfout.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 10:44:14
Ik heb Kimi nergens zien/horen reppen over aquaplanning.
Uit hoe zijn wagen tekeerging concludeer ik dat het aquaplanning was. Ik zag Kimi nergens zen stuur omgooien ofzo, jij wel? En Kimi, die zegt sowieso al niet veel, als die crasht dan is dat zo en legt hij zich daar bij neer.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.