Jouw Favoriete coureur

Gestart door Folkert, 25 september 2008 - 14:16:54

« vorige - volgende »

Jasper

Natuurlijk heeft Audi geen F1-wagen gebouwd... Dan zouden we er al wel iets van gehoord hebben, zie je. ;)

Eric

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 14:24:42
Natuurlijk heeft Audi geen F1-wagen gebouwd... Dan zouden we er al wel iets van gehoord hebben, zie je. ;)

het zou nochtans mooi zijn...en dan kunnen ze binnenkort de naam F1 veranderen naar DF1 (Duitse Formule 1)  ;)

Folkert

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 14:24:42
Natuurlijk heeft Audi geen F1-wagen gebouwd... Dan zouden we er al wel iets van gehoord hebben, zie je. ;)
Dat is waar, Maar Audi in de F1 zou mooi zijn, aan gezien ik een zwak voor audi heb :P
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Trulli! Altijd al geweest :D

Wat ik wel jammer vind...is dat veel mensen meelopen. Is Hamilton hot...dan huppelt iedereen daar heen. Is Alonso hot..dan gaat iedereen daar weer heen. Maar goed, dat hou je toch...

Nu Alonso twee wedstrijden heeft gewonnen huppelt iedereen weer achter de Spanjaard aan. Op zich logisch...maar als ik voor een coureur ga dan ga ik er ook 100% voor.

Trulli
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

NDCGN

Citaat van: waard500 op 21 oktober 2008 - 20:53:26
Trulli! Altijd al geweest :D

Wat ik wel jammer vind...is dat veel mensen meelopen. Is Hamilton hot...dan huppelt iedereen daar heen. Is Alonso hot..dan gaat iedereen daar weer heen. Maar goed, dat hou je toch...

Nu Alonso twee wedstrijden heeft gewonnen huppelt iedereen weer achter de Spanjaard aan. Op zich logisch...maar als ik voor een coureur ga dan ga ik er ook 100% voor.

Trulli
Dr zijn idd meelopers, maar volgens mij valt het hier heel erg mee... veel mensen hadden juist een hekel aan Alonso, ik zelf ook, al heb ik dit jaar wel veel meer respect voor hem gekregen.. Hamilton vond ik vorig jaar juist geweldig al was Kimi toen wel mijn echte favoriet, maar k vind Hamilton nu af en toe een beetje een vervelend kereltje en volgens mij ben ik niet de enige... maar goed, om nog maar ff mijn voorkeuren te geven;
Favoriete rijder is duidelijk Raikkonen, eerst moest ik ook niks van m hebben, maar in 2005 heeft ie wel heel veel indruk op mij gemaakt... hij is echt een racer pur sang... snelheid is echt zn grootste kwaliteit, helaas mist ie wat andere eigenschappen om een echte grote  kampioen te worden.. maar goed, k vind het wel wat hebben dat ie altijd zo nonchalant is en k moet altijd weer lachen als ie op het podium weer de champagnefles aan de mond zet..
Mn alltime favourite is toch wel Michael Schumacher... eerste jaren volgde ik de Formule 1 vooral vanuit de krant (kon het niet ontvangen op tv), dat was in 1994 en t ging altijd over Schumacher... zodoende was ik al een beetje fan geworden.. toen ik ook echt ging kijken is dat alleen nog maar erger geworden, ook al was dat net de periode dat ie naar Ferrari ging en nog niet echt kon meedoen voor de hoofdprijs.. maar gelukkig is het later helemaal goedgekomen...
Teamvoorkeur heb ik niet echt, maar met uitzondering van 2005 heeft mn favoriete coureur wel altijd bij Ferrari gereden, dus heb je automatisch ook wel wat met dat team... ik rij zelf Renault, maar heb verder niks met het F1 team...

scho0634

Citaat van: waard500 op 21 oktober 2008 - 20:53:26
Trulli! Altijd al geweest :D

Wat ik wel jammer vind...is dat veel mensen meelopen. Is Hamilton hot...dan huppelt iedereen daar heen. Is Alonso hot..dan gaat iedereen daar weer heen. Maar goed, dat hou je toch...

Nu Alonso twee wedstrijden heeft gewonnen huppelt iedereen weer achter de Spanjaard aan. Op zich logisch...maar als ik voor een coureur ga dan ga ik er ook 100% voor.

Trulli
Dat is gewoon niet zo. Je loopt hier nog niet zolang blijkbaar anders zou je wel weten dat Alonso 1 van de minst geliefde rijders is op dit netwerk. Dat was ook zo in zijn gouden jaren.

Folkert

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2008 - 06:55:07
Citaat van: waard500 op 21 oktober 2008 - 20:53:26
Trulli! Altijd al geweest :D

Wat ik wel jammer vind...is dat veel mensen meelopen. Is Hamilton hot...dan huppelt iedereen daar heen. Is Alonso hot..dan gaat iedereen daar weer heen. Maar goed, dat hou je toch...

Nu Alonso twee wedstrijden heeft gewonnen huppelt iedereen weer achter de Spanjaard aan. Op zich logisch...maar als ik voor een coureur ga dan ga ik er ook 100% voor.

Trulli
Dat is gewoon niet zo. Je loopt hier nog niet zolang blijkbaar anders zou je wel weten dat Alonso 1 van de minst geliefde rijders is op dit netwerk. Dat was ook zo in zijn gouden jaren.
Heb het ook nooit zo echt op Alonso gehad, maar laatste tijd krijg ik meer en meer respect voor hem. Wat hij dit jaar met de Renault heeft gepresteerd is gewoon goed. En dat onderscheid hem dus van bijvoorbeeld een Fisichella.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Mijn favoriete coureur is Alonso en dat is al een hele tijd zo, al sinds het begin 2004 dat ik kijk.

Ik vind dat hij heel goed kan racen en erg slim is, beter dan alle andere coureurs.

Sommigen vinden hem arrogant maar ik denk dat dat meer komt omdat hij gewoon alles zegt wat hij vind.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

waard500

Kennelijk voelen velen zich aangesproken. Ik heb het over de f1 fans in het algemeen, helemaal niet specifiek over dit forum :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

NDCGN

Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 13:32:29
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2008 - 06:55:07
Citaat van: waard500 op 21 oktober 2008 - 20:53:26
Trulli! Altijd al geweest :D

Wat ik wel jammer vind...is dat veel mensen meelopen. Is Hamilton hot...dan huppelt iedereen daar heen. Is Alonso hot..dan gaat iedereen daar weer heen. Maar goed, dat hou je toch...

Nu Alonso twee wedstrijden heeft gewonnen huppelt iedereen weer achter de Spanjaard aan. Op zich logisch...maar als ik voor een coureur ga dan ga ik er ook 100% voor.

Trulli
Dat is gewoon niet zo. Je loopt hier nog niet zolang blijkbaar anders zou je wel weten dat Alonso 1 van de minst geliefde rijders is op dit netwerk. Dat was ook zo in zijn gouden jaren.
Heb het ook nooit zo echt op Alonso gehad, maar laatste tijd krijg ik meer en meer respect voor hem. Wat hij dit jaar met de Renault heeft gepresteerd is gewoon goed. En dat onderscheid hem dus van bijvoorbeeld een Fisichella.
Nou, dat Alonso beter is als Fischichella is al jaren duidelijk... die werd als teamgenoot helemaal zoek gereden door Alonso... Alonso is sowieso één van de snelste coureurs, maar ook heel compleet en dat onderscheid hem dan eerder van een Raikkonen of Massa en misschien ook wel Hamilton.. laten we hopen dat ie volgend jaar weer mee kan doen..

Folkert

Met Kimi kan je Alonso denk het beste vergelijken. Hamilton komt net kijken, dus van ontwikkelen moet hij nog dingen leren. We zien het volgend jaar dus en jaar er op of Hamilton in de top kan blijven. Heb eigenlijk wel weer zin in aantal goede jaren van Mclaren, want ben nog altijd te vangen voor Mclaren. Jammer dat Kimi daar vertrok  :'(
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 19:22:51
Met Kimi kan je Alonso denk het beste vergelijken.
Dat vind ik juist niet. Heel andere type rijders. De intuitieve Kimi is veel grilliger en onstuimiger op de baan, terwijl Alonso juist met zijn hersens rijd. Risico's als het moet en als het kan, maar als ie op safe moet rijden, doet hij dat. Dat is iets wat Kimi na al die jaren nog steeds niet beheerst.

Citaat van: waard500 op 22 oktober 2008 - 16:10:05
Kennelijk voelen velen zich aangesproken. Ik heb het over de f1 fans in het algemeen, helemaal niet specifiek over dit forum :D
ja, maar de mensen op dit forum zijn een exacte weergave van de maatschappij ;).




meatball

Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 19:22:51
Met Kimi kan je Alonso denk het beste vergelijken. Hamilton komt net kijken, dus van ontwikkelen moet hij nog dingen leren. We zien het volgend jaar dus en jaar er op of Hamilton in de top kan blijven. Heb eigenlijk wel weer zin in aantal goede jaren van Mclaren, want ben nog altijd te vangen voor Mclaren. Jammer dat Kimi daar vertrok  :'(
Inderdaad zeer jammer
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2008 - 20:29:52
Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 19:22:51
Met Kimi kan je Alonso denk het beste vergelijken.
Dat vind ik juist niet. Heel andere type rijders. De intuitieve Kimi is veel grilliger en onstuimiger op de baan, terwijl Alonso juist met zijn hersens rijd. Risico's als het moet en als het kan, maar als ie op safe moet rijden, doet hij dat. Dat is iets wat Kimi na al die jaren nog steeds niet beheerst.

Citaat van: waard500 op 22 oktober 2008 - 16:10:05
Kennelijk voelen velen zich aangesproken. Ik heb het over de f1 fans in het algemeen, helemaal niet specifiek over dit forum :D
ja, maar de mensen op dit forum zijn een exacte weergave van de maatschappij ;).




Bedoelde qua carriere nu in de forumule 1. volgens mij debuteerde ze alle 2 in 2001, dus zelfde aantal jaren ervaring.  Zelfs met dat jaartje testen bij renault heeft Alonso veel geleerd denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

voet01

Ik kijk F1 sinds 1993, dus ik heb door de jaren heen heel wat coureurs (en teams) zien gaan en komen. Ik ben altijd fan geweest van Ferrari, ook nog in het tijdperk dat het wonder was dat er 1 aan de finish kwam. Ik ben nooit een fan geweest van Senna, een geweldig coureur, maar hij kwam niet sympathiek over. Maar het gaat nu toch vooral over nu. Je hebt in de F1 verschillende groepen coureurs

De oude garde, die eigenlijk zo snel mogelijk weg moet: Jarno Trull, Giancarlo Fisichella, Barrichello, Coulthard (die gaat ook weg)
De jonge coureurs en veelbelovende rookies, Hamilton, Vettel, Rosberg, Kovalainen
Ervaren coureurs met veel snelheid: Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Nick Heidfeld, Robert Kubica, Fernando Alonso
Ervaren coureurs die nooit echt een goed team hebben gehad - Mark Webber, Jenson Button
Jong, maar redden het niet - Sebastien Bourdais, Nelson Piquet Jr
Wel aardig, maar niet bijzonder - Timo Glock, Adrian Sutil, Kazuki Nakajima

Ondanks dat ik Ferrari-fan ben, zijn er toch coureurs die ik ook erg leuk/goed vind; Kubica, Kovalainen en Vettel ik heb geen absolute favoriet op dit moment.

Scuderia Ferrari

Kimi Raikkonen - kan goed racen, blijft een stille jongen, hopelijk minder pech dan vorig jaar
Felipe Massa - blijft een mannetje, kan heel goed gaan, maar laat te snel zijn koppie hangen.

Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton, snel, soms te enthousiast, maar echt een briljante coureur
Heikki Kovalainen, net als Kimi, dit jaar een super pechvogel, kan veel beter

BMW Sauber F1

Nick Heidfeld, al meerdere keren afgeschreven, maar komt altijd terug. De puzzelstukjes lijken altijd net niet te vallen.
Robert Kubica, sympathiek (grote neus), snel, echte racer. Hopelijk heeft BMW ook in 2009 een topauto

Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli, goed in kwalificeren maar niet in racen, pensioen graag (PS koop een scheerapparaat, geldt ook voor Nick heidfeld).
Timo Glock, doet het wisselend, maar heb er eigenlijk nog te weinig van hem gezien.

ING Renault F1

Fernando Alonso, een bescheiden jaar heeft hem goed gedaan, minder arrogant en nog steeds een echte racer.
Nelson Piquet Jr, indrukwekkend in de GP2, in de F1 bakt hij er weinig van. Te groot verschil met teamgenoot, niks bijzonders

Red Bull Racing
Mark Webber, sympathiek, maar erg wisselend in de race
Sebastian Vettel, snel, jong, moet naar beter team

AT&T Williams F1
Nico Rosberg, net als Vettel, snel en jong, maar doe je bij Williams, snel verkassen
Kazuki Nakajima, absoluut niet indrukwekkend

Honda Racing Team
Jenson Button, kan goed racen, maar heeft zelden de goede auto.
Rubens Barrichello, onmiddelijk met pensioen

Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais, kansloos ga lekker in de VS racen

Force India

Adrian Sutil, misschien wel de Duitse Albers?
Giancarlo Fisichella, pensioen onmiddelijk