Is het een goede zaak dat f1 correurs steeds jonger debuteren?

Gestart door leproffesseur, 23 september 2008 - 23:19:57

« vorige - volgende »

Is het een goede zaak dat f1 correurs steeds jonger debuteren?

ja
2 (22.2%)
nee
7 (77.8%)

Totaal aantal stemmen: 8

leproffesseur

We zien dat jonge correurs jonger debuteren dan pakweg
18 jaar geleden.Opmerkelijk is dat ze vaak andere raceklasses
overslaan buiten het karten en toch succesvol zijn.Schumacher,raikonnen,
hamilton en vettel reden nooit de gp 2 bv en de vraag is of dit aan de f1 ligt
die te gemakkelijk is geworden of de andere raceklasses die niet de beste voorbereiding
zijn  op de konninginnenklasse.

leproffesseur

Mijn mening is dat de f1 te gemakkelijk is geworden en
dat correurs minstens een 2 tal jaar eerst in een andere
raceklasse zouden moeten rijden buiten het karten.
Als ik zie wat sommige nu al presteren na amper anderhalf jaar
en zo jong denk ik niet dat enkel ligt omdat ze jaren steun als voorbereiding
van een f1 team kregen.

Ferrari 2010

Ben je zeker dat Hamilton geen GP2 reed? Hij won dat toch in 2006?
Maar ik vind het niet goed, enkele wie opgepikt wordt door bijvoorbeeld Red Bull heeft de kans snel door te groeien tot de F1. Wie niet wordt opgepikt komt pas tegen zen 23ste ofzo in de GP2 en lijkt ineens oud. Sponsoren die niet veel van de sport kennen kunnen dan gaan denken dat het geen talent is, omdat hij al even oud is als bijvoorbeeld Hamilton.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C


leproffesseur

Dat was dus een fout van mij ???
En toch gaat alles duidelijk sneller in vergelijking met vroeger.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 24 september 2008 - 10:22:08
Dat was dus een fout van mij ???
En toch gaat alles duidelijk sneller in vergelijking met vroeger.

Daar heb je gelijk in. Wie een groot talent is en een sponsor als red Bull heeft kan gemakkelijker enkele tussenstappen overslaan, Red Bull betaalt toch. Idem met Renault en McLaren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

kaisz

Aan de jonge ventjes is wel te zien dat ze meer lef hebben en emoties.

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 24 september 2008 - 10:29:47
Aan de jonge ventjes is wel te zien dat ze meer lef hebben en emoties.

Dat heeft weinig met leeftijd te maken denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Mwa, toch wel. 10 jaar geleden had ik meer lef dan nu. ;)

Voor de rest; hoe jonger je bent, deste sneller je leert, beter dingen oppikt en deste sneller je je dus ontwikkeld.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 10:38:40
Mwa, toch wel. 10 jaar geleden had ik meer lef dan nu. ;)

Voor de rest; hoe jonger je bent, deste sneller je leert, beter dingen oppikt en deste sneller je je dus ontwikkeld.
Daar heb je gelijk in, maar ik betwijfel of er zo'n groot verschil zit tussen een debutant van 20 en één van 24 jaar. Een piloot doorloopt een hele hoop klasses alvorens in de F1 te komen, ik denk dat ze allemaal zowat gelijk in de F1 aankomen, alleen heeft de een op zich al wat meer lef als de andere.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Dat zeker, maar als je ouder wordt, ga je toch wat anders tegen risico's aankijken. Ikzelf heb dat wel. "Vroeger" vond ik het geweldig om 200+ op de Duitse autobaan te rijden, nu vind ik het gevaarlijk.....;) Snap je? ;)

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 september 2008 - 11:03:48
Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 10:38:40
Mwa, toch wel. 10 jaar geleden had ik meer lef dan nu. ;)

Voor de rest; hoe jonger je bent, deste sneller je leert, beter dingen oppikt en deste sneller je je dus ontwikkeld.
Daar heb je gelijk in, maar ik betwijfel of er zo'n groot verschil zit tussen een debutant van 20 en één van 24 jaar. Een piloot doorloopt een hele hoop klasses alvorens in de F1 te komen, ik denk dat ze allemaal zowat gelijk in de F1 aankomen, alleen heeft de een op zich al wat meer lef als de andere.
Anderzijds. Bekijk een coureur van 20 jaar die 4 jaar in de F1 zit vergeleken met een coureur die 24 is en net in de F1 aankomt. Ik kies dan toch voor de eerste rijder want in de F1 wordt je bijna gedwongen snel bij te leren of je kan niet mee met de concurrenten en vlieg je op een zijspoor. Je kan het van 2 kanten bekijken.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 11:16:15
Dat zeker, maar als je ouder wordt, ga je toch wat anders tegen risico's aankijken. Ikzelf heb dat wel. "Vroeger" vond ik het geweldig om 200+ op de Duitse autobaan te rijden, nu vind ik het gevaarlijk.....;) Snap je? ;)
Ik begrijp je wel, alleen denk ik dat elke piloot met eenzelfde mentaliteit in de F1 start. Nieuw, weet je, ze moeten zich bewijzen, en opvallen! En hoe doe je dat? Risico's nemen en hopen dat ze goed aflopen :) Sato heeft met die risico's vaak pech gehad ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Dat wel. Mja, hoe jonger je bent, deste sneller je leert. ;)

@Mikacouli; Er vanuitgaand, dat beide uit het zelfde hout zijn gesneden, kies ik ook voor de eerste. Die heeft 4 jaar meer ervaring onder de streep. ;)

Folkert

Ene kant is het natuurlijk te snel om zo jong te debuteren.
Zo missen ze een leuke leercurve die er vrogeer wel vaak was.  Kijk nu een Jongens als Hamilton, Raikkonen en Alonso.
Raikkonen en Alonso debuteerde respectievelijk in een Sauber en Minardi. Daar hebben ze eerst moeten bewijzen snel genoeg te zijn om door topteams opgemerkt te worden.

Hamilton kwam klaar gestoomd uit de gp2 en kwam bij Mclaren en is bijna WK geworden.
Hoewel ik het prachtig had gevonden als dat gebeurt was, toch denk ik dat Carrieres als Raikkonen en Alonso leuker zijn om te volgen.
Trotse vader van Rosalie(L)