hoger beroep Mclaren in behandeling genomen.

Gestart door Folkert, 22 september 2008 - 13:07:39

« vorige - volgende »

kaisz

Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 18:42:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 18:11:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 17:10:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 16:14:31
De FIA doet geen uitspraak en dus blijft Massa de winnaar. Belachelijk gewoon..
Ferrari heeft de FIA in de sjakosh ???

Hoezo belachelijk?

Article 152 of the International Sporting Code states that drive-through penalties are "not susceptible to appeal".

Oftewel, de straf die Hamilton boven het hoofd hing was in eeste instantie een drive-through, en in beroep gaan tegen een drive-trough is onmogelijk. Omdat Hamilton de drive-through niet heeft kunnen "doen," wordt deze "vervangen" door een 25 seconde straf.


Schumacher kreeg in 1998 in silverstone ook een drive trough in de laatste ronden en hij heeft hem gewoon niet afgewerkt. Wat is dat dan? McLaren heeft gewoon geen eerlijke kans gekregen om hun erhaal uit te leggen. Was op voorhand eig al beslist dan.

Schumacher heeft deze wel uitgevoerd, tijdens de laatste ronde van de race.

Helemaal niet, Schumacher kreeg de de straf met nog 2 rondes te gaan. Toen ging hij de race uitrijden en vervolgens de pit is, want de straf is binnen 3 ronden.

FerrariMan

Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 18:43:55
Citaat van: FerrariMan op 23 september 2008 - 18:32:37
Citaat van: kaisz op 23 september 2008 - 18:17:03
Wel heel raar dat ze de regels veranderen sinds Schumacher weg is.....
Jij volgt deze sport precies nog maar 2 jaar.  :)
Het is een algemeen feit dat de regels tijdens de Schumacher-dominantie meerdere malen zijn aangepast om de suprematie van Ferrari te doorbreken.

Heb je het nu over het technisch regelement?
Motorregel, kwalificatieregels, puntensysteem, bandenregels, ...

Wizard

Citaat van: kaisz op 24 september 2008 - 09:03:24
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 18:42:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 18:11:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 17:10:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 16:14:31
De FIA doet geen uitspraak en dus blijft Massa de winnaar. Belachelijk gewoon..
Ferrari heeft de FIA in de sjakosh ???

Hoezo belachelijk?

Article 152 of the International Sporting Code states that drive-through penalties are "not susceptible to appeal".

Oftewel, de straf die Hamilton boven het hoofd hing was in eeste instantie een drive-through, en in beroep gaan tegen een drive-trough is onmogelijk. Omdat Hamilton de drive-through niet heeft kunnen "doen," wordt deze "vervangen" door een 25 seconde straf.


Schumacher kreeg in 1998 in silverstone ook een drive trough in de laatste ronden en hij heeft hem gewoon niet afgewerkt. Wat is dat dan? McLaren heeft gewoon geen eerlijke kans gekregen om hun erhaal uit te leggen. Was op voorhand eig al beslist dan.

Schumacher heeft deze wel uitgevoerd, tijdens de laatste ronde van de race.

Helemaal niet, Schumacher kreeg de de straf met nog 2 rondes te gaan. Toen ging hij de race uitrijden en vervolgens de pit is, want de straf is binnen 3 ronden.

Nee, hij is zeg maar gefinished in de pits. De drive-trough voerde hij dus wel uit, tijdens zijn laatste ronde.

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 24 september 2008 - 09:03:24
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 18:42:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 18:11:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 17:10:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 16:14:31
De FIA doet geen uitspraak en dus blijft Massa de winnaar. Belachelijk gewoon..
Ferrari heeft de FIA in de sjakosh ???

Hoezo belachelijk?

Article 152 of the International Sporting Code states that drive-through penalties are "not susceptible to appeal".

Oftewel, de straf die Hamilton boven het hoofd hing was in eeste instantie een drive-through, en in beroep gaan tegen een drive-trough is onmogelijk. Omdat Hamilton de drive-through niet heeft kunnen "doen," wordt deze "vervangen" door een 25 seconde straf.


Schumacher kreeg in 1998 in silverstone ook een drive trough in de laatste ronden en hij heeft hem gewoon niet afgewerkt. Wat is dat dan? McLaren heeft gewoon geen eerlijke kans gekregen om hun erhaal uit te leggen. Was op voorhand eig al beslist dan.

Schumacher heeft deze wel uitgevoerd, tijdens de laatste ronde van de race.

Helemaal niet, Schumacher kreeg de de straf met nog 2 rondes te gaan. Toen ging hij de race uitrijden en vervolgens de pit is, want de straf is binnen 3 ronden.
Je zegt hetzelfde als Wizard en toch zeg je dat wat wizard zegt fout is. Sterk!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Wat me invalt; wanneer was Hamilton "under investigation"?

Waarom? Nou, mij viel dat pas op na de race en als je na de race under investigation bent, kunje geen drive-through meer krijgen dus had McLaren recht op een proces. Toch?

Daarmee zeg ik niet dat het de straf niet terecht maakt, wel dat het beroep van tafel is geveegd.

TurboBoost

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 september 2008 - 09:59:26
Citaat van: kaisz op 24 september 2008 - 09:03:24
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 18:42:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 18:11:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 17:10:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 16:14:31
De FIA doet geen uitspraak en dus blijft Massa de winnaar. Belachelijk gewoon..
Ferrari heeft de FIA in de sjakosh ???

Hoezo belachelijk?

Article 152 of the International Sporting Code states that drive-through penalties are "not susceptible to appeal".

Oftewel, de straf die Hamilton boven het hoofd hing was in eeste instantie een drive-through, en in beroep gaan tegen een drive-trough is onmogelijk. Omdat Hamilton de drive-through niet heeft kunnen "doen," wordt deze "vervangen" door een 25 seconde straf.


Schumacher kreeg in 1998 in silverstone ook een drive trough in de laatste ronden en hij heeft hem gewoon niet afgewerkt. Wat is dat dan? McLaren heeft gewoon geen eerlijke kans gekregen om hun erhaal uit te leggen. Was op voorhand eig al beslist dan.

Schumacher heeft deze wel uitgevoerd, tijdens de laatste ronde van de race.

Helemaal niet, Schumacher kreeg de de straf met nog 2 rondes te gaan. Toen ging hij de race uitrijden en vervolgens de pit is, want de straf is binnen 3 ronden.
Je zegt hetzelfde als Wizard en toch zeg je dat wat wizard zegt fout is. Sterk!

Hij is in de pitlane gefinished. Dat had hij niet moeten doen.
Er zijn toch nog 25 seconden bijgekomen.
In de laatste zoveel ronden moet je een (toen nog) stop-and-go niet meer uitvoeren en komt er gewoon de tijdstraf bij.

Jasper

Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 11:44:23
Wat me invalt; wanneer was Hamilton "under investigation"?

Waarom? Nou, mij viel dat pas op na de race en als je na de race under investigation bent, kunje geen drive-through meer krijgen dus had McLaren recht op een proces. Toch?

Daarmee zeg ik niet dat het de straf niet terecht maakt, wel dat het beroep van tafel is geveegd.

Dat was tijdens de race. Ik dacht toen dat het erom ging dat Kimi Hamilton van de baan had geduwd.

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 september 2008 - 17:10:16
Citaat van: Mikacouli op 23 september 2008 - 16:14:31
De FIA doet geen uitspraak en dus blijft Massa de winnaar. Belachelijk gewoon..
Ferrari heeft de FIA in de sjakosh ???

Hoezo belachelijk?

Article 152 of the International Sporting Code states that drive-through penalties are "not susceptible to appeal".

Oftewel, de straf die Hamilton boven het hoofd hing was in eeste instantie een drive-through, en in beroep gaan tegen een drive-trough is onmogelijk. Omdat Hamilton de drive-through niet heeft kunnen "doen," wordt deze "vervangen" door een 25 seconde straf.

Onzin, omdat het in de regels staat MOET het direct goedzijn? Daarom is het belachelijk, dat gezien deze situatie de FIA geen  uitspraak doet. Want er is weldegelijk een Ok voor Lewis gegeven dus heeft hij zijn plaats niet terug gegeven. Of het nou volgens het regelement is of niet.

Daar naast is een drive Through wat anders dan 25s straf. Daar kan je inderdaad heel moeilijk tegen in beroep gaan, omdat een drive through de wedstrijd meer kan veranderen dan een
tijdstraf.

Trouwens: Hebben ze ook niet direct het regelement aangepast na de situatie van Hamilton? Dat je nu niet meer mag in halen in de eerst volgende bocht?
Waarom kan dat dan wel direct veranderd worden, en een in beroep gaan van een beslissing niet, die gevolg is van onduidelijke regels?
Er is dus wel een straf uitgedeelt voor een situatie die dus niet duidelijk was.

Ik zeg belachelijk.
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 24 september 2008 - 13:46:40
Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)
Die snap ik niet? Heeft de FIA 3 ronde voor het einde besloten de motor van Massa maar op te blazen ;D :P?


Zou een mooie zijn, op afstand controleer bare F1 Auto's.

Max: "Mmm, ik had 50 miljoen euro gezet op Hamilton op p1. Bernie, waar is het Knopje van Kimi's motor?" ;D

Mmm, maar wacht dat klopt dan weer niet met FIArarri :P


(natuurlijk niet serieus bedoelt :))
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#55
Citaat van: FerrariMan op 24 september 2008 - 13:46:40
Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)

Ach, Burorri gooit al snel met de termen eerlijk, oneerlijk, pech en geluk.

Een seizoen telt 18 races, en als een coureur na 18 races de meeste punten heeft behaald, is hij kampioen. Kunnen we wel lang gaan zeuren over dat de één meer pech kende dan de ander of de ander weer een stuurfoutje meer maakte dan de één, het zet geen zolen aan de dijk.

In dit seizoen is niemand van de titelkandidaten foutloos geweest. Zowel Kimi, Massa als Hamilton maakte fouten en egaal wie het wordt, ze verdienen het allemaal evenveel. Ik ga toch ook niet zemelen dat Hamilton minstens met 10 punten voorpsprong kampioen moet worden, omdat het anders niet eerlijk is, omdat Massa aan de leiding uitviel met een kapotte motor??

Zoiets heet nu seizoensverloop. Een kampioenschap duurt 18 races, niet één race.

Wizard

Citaat van: Jasper op 24 september 2008 - 12:41:25
Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 11:44:23
Wat me invalt; wanneer was Hamilton "under investigation"?

Waarom? Nou, mij viel dat pas op na de race en als je na de race under investigation bent, kunje geen drive-through meer krijgen dus had McLaren recht op een proces. Toch?

Daarmee zeg ik niet dat het de straf niet terecht maakt, wel dat het beroep van tafel is geveegd.

Dat was tijdens de race. Ik dacht toen dat het erom ging dat Kimi Hamilton van de baan had geduwd.

Is me niet opgevallen, my bad. Na de race viel het me pas op dat Hamilton under investigation stond.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 september 2008 - 14:09:01
Citaat van: FerrariMan op 24 september 2008 - 13:46:40
Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)

Ach, Burorri gooit al snel met de termen eerlijk, oneerlijk, pech en geluk.

Een seizoen telt 18 races, en als een coureur na 18 races de meeste punten heeft behaald, is hij kampioen. Kunnen we wel lang gaan zeuren over dat de één meer pech kende dan de ander of de ander weer een stuurfoutje meer maakte dan de één, het zet geen zolen aan de dijk.

In dit seizoen is niemand van de titelkandidaten foutloos geweest. Zowel Kimi, Massa als Hamilton maakte fouten en egaal wie het wordt, ze verdienen het allemaal evenveel. Ik ga toch ook niet zemelen dat Hamilton minstens met 10 punten voorpsprong kampioen moet worden, omdat het anders niet eerlijk is, omdat Massa aan de leiding uitviel met een kapotte motor??

Zoiets heet nu seizoensverloop. Een kampioenschap duurt 18 races, niet één race.
Dus stel voor dat de FIA Massa,  Hamilton en Kubica gewoon maar even disqualificeerd en Kimi word WK, is het eerlijk?

Enjij blijft maar gooien met seizoens verloop. EN je vergelijkt opgeblazen motor met het dan wel terecht dan wel onterecht afpakken van een overwinning?

En ja ze verdienen het allemaal, ook Kubica, maar als de beslissing van de FIA voor het incident in Belgie gevolgen heeft voor de titelstand kan ik het moeilijk eerlijk noemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 24 september 2008 - 13:46:40
Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)
Inderdaad. En bovendien, stel dat Kimi met enkele punten achterstand 2de wordt, dan kunnen we gaan stellen dat dat komt omdat Lewis hem in Canada eruit heeft gereden. Bovendien kunnen we sowieso stellen dat de Ferrari allesbehalve betrouwbaar is dit seizoen. Ze hebben de duidelijk een goede wagen, die in droge omstandigheden de bovenhand heeft. Eigenlijk zitten ze zoals McLaren een 5-tal jaar geleden, wel een goede wagen maar niet de betrouwbaarheid. de kans dat Ferrari de rijderstitel daarmee dit jaar verspeelt heeft, is reëel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 september 2008 - 15:21:55
Citaat van: FerrariMan op 24 september 2008 - 13:46:40
Citaat van: Burorri op 24 september 2008 - 13:33:34
Massa moet dus minimaal met 6 of meer punten WK worden, wil het eerlijk WK zijn.
Tja, eerlijk of niet. Stel dat Massa met 2 punten voorsprong de titel zou nemen. Iedere Massa-fan kan gewoon counteren met de opgave in Hongarije.  :)
Inderdaad. En bovendien, stel dat Kimi met enkele punten achterstand 2de wordt, dan kunnen we gaan stellen dat dat komt omdat Lewis hem in Canada eruit heeft gereden. Bovendien kunnen we sowieso stellen dat de Ferrari allesbehalve betrouwbaar is dit seizoen. Ze hebben de duidelijk een goede wagen, die in droge omstandigheden de bovenhand heeft. Eigenlijk zitten ze zoals McLaren een 5-tal jaar geleden, wel een goede wagen maar niet de betrouwbaarheid. de kans dat Ferrari de rijderstitel daarmee dit jaar verspeelt heeft, is reëel.
Jullie hebben wel gelijk als je BV Canada met Hongarije vergelijkt, want dat zijn gewoon gebeurtenissen die in de F1 horen en waar je weinig tegen kan doen.

Een beslissing van de FIA daar en tegen die na de race is gegeven, kan nog van alles mee worden gedaan. En in mijn ogen was de beslissing onjuist en oneerlijk. Hoeveel Massa het ook verdient, in mijn ogen zal hij 6 of meer punten voor moeten liggen.
Trotse vader van Rosalie(L)