GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

f1columns.nl

Dit is ook geen voorspelling hoor, meer een hoop die ik heb.

Ik ben het met je eens dat t erg moeilijk is als je eenmaal buiten F1 bent terecht gekomen. Maar zijn contacten met Renault zijn natuurlijk wel goud waard (dankzij ING?).
Robert is niet echt helemaal buiten beeld van F1, hij is nog altijd een van de rijders die door RedBull gesponsord wordt en hij heeft goede contacten met Renault, dus wie weet!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ray Den

Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:44:53
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

ZEVER. Het is pas voorbij als het voorbij is! We hebben in't verleden al genoeg races gezien waarbij situaties nog helemaal kunnen omkeren! Denk maar eens terug aan GP van Interlagos 2006, wie had toen gedacht dat Michael Schumacher nog 4des kon worden!? En toch... Het is pas gedaan wanneer de anderen over de finish gereden zijn (en dan nog kunnen eventuele straffen nog roet in't eten gooien  :P). Mika Hakkinen is in Spanje in de laatste ronde eens uitgevallen toen ie aan de leiding reed... had halve minuut voorsprong op Schumacher. Gelijkaardige situaties toen Raikkonen voor McLaren reed.

It ain't over 'till the fat lady sings  8)

Er is wel een verschil tussen een oppermachtige Ferrari en een zwaar gehavende Ferrari hé. ZEVER dus
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ray Den

Citaat van: kaisz op 29 september 2008 - 09:26:40
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 19:43:04
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 17:20:53
Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 17:16:25
hehe, zijn wel rare races dit jaar. Vettel die wint, dan Alonso, lijkt alsof alle regels de "zwakke" teams echt sterker hebben gemaakt!
Super van Alonso hoe hij wegliep bij rosberg de laatste paar rondes! in 4 ronden meer dan 6 seconden, terwijl ze toch echt evenveel bezine erin hadden.

En Massa, tsja zoals ik al zo vaak zei; die heeft het niet in zich. Als hij zich niet lekker voelt kan hij geeneens op de baan blijven.
Hopelijk krijgt Sutil geen boete, want die heeft volgend jaar zeker weten geen stoeltje meer!

Raikonen heeft gewon geen zelfvertrouwen meer, zo een noob stuurfout. Als coureur weet je hoe hoog de kerbs daar zijn en dan nog proberen.



Als het team mij zo zou behandelen, ging ik waarschijnlijk ook niet meer op de baan blijven. Hoe kan je zeggen dat Massa het niet in zich heeft als je zijn kwalificatie gisteren zag? De jongen heeft gewoon pech, in contrast tot Hamilton. Ferrari ontgoochelt me meer en meer. Over kimi ga ik zelfs niet beginnen. Te grappig voor woorden.

Nogmaals, ik zeg het tegen iedereen en nu oo weer tegen jou: Massa kan hard rijden, maar als het even niet meer zit kan hij zichzelf niet herpakken. Natuurlijk was het vandaag niet geheel zijn schuld, maar als je achteraan staat kan je op zijn minst wel 4 of 5 inhalen. Inhalen op Singapore is moeilijk, dus gaat hij maar met beide wielen even tegen een stapel banden? Er lag dat nauwelijks 2 druppels water en begint al te glijden.... Met zijn skills zou ik geeneens wereldkampioen willen worden. (natuurlijk denkt hij hier anders over, want dit jaar is het zijn eenmalige kans net als toen bij Irvine)

Ik zat daarnet eens naar een filmpje te kijken van Mika en Schumi. Bij start stuurde coulthard gelijk naar binnen om Schumi tegen te houden, zodat mika langs de buitenlijn naar de eerste plaats kon rijden! DIT is prachtig racewerk. Hoe coulthard en irvine hun best deden om de teammate kampioen te laten worden zegt alles over teambelang. Nu een Raikonen die zogenaamd Massa helpt, maar al 4 races niets heeft gedaan, een Kova die altijd achterop rijdt.
Het niveau gaat steeds achteruit, come back with teamorders!!!!
Massa heeft al genoeg inhaalraces gereden. Waardeloos argument.

Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

Massa heeft helemaal niet "genoeg" inhaalraces gereden, noem er eens 2!
En als hij egt al aan de volgende race dacht, ga lekker naar binnen en bespaar de auto.

Misschien dat je het reglement niet genoeg kent, maar dat mag zomaar niet hé. Anders ging ik als teambaas van Ferrari Raikonnen ook al 4 keer binnen geroepen hebben om zijn motor te sparen in de laatste races.

Silverstone 2007 (Gestart uit de pits, 4des geeindigd)
Canada dit jaar (Gestrart op 6de plaats door Safey car 17de geworden en 5des geeindigd)

nice try
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Folkert

Citaat van: Ray Den op 02 oktober 2008 - 13:54:45
Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:44:53
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

ZEVER. Het is pas voorbij als het voorbij is! We hebben in't verleden al genoeg races gezien waarbij situaties nog helemaal kunnen omkeren! Denk maar eens terug aan GP van Interlagos 2006, wie had toen gedacht dat Michael Schumacher nog 4des kon worden!? En toch... Het is pas gedaan wanneer de anderen over de finish gereden zijn (en dan nog kunnen eventuele straffen nog roet in't eten gooien  :P). Mika Hakkinen is in Spanje in de laatste ronde eens uitgevallen toen ie aan de leiding reed... had halve minuut voorsprong op Schumacher. Gelijkaardige situaties toen Raikkonen voor McLaren reed.

It ain't over 'till the fat lady sings  8)


Er is wel een verschil tussen een oppermachtige Ferrari en een zwaar gehavende Ferrari hé. ZEVER dus

Echt knap, je spreekt je in 2 post tegen. ;D Geweldig.
Eerst zeg je dat Massa genoeg inhaal races heeft gereden en van ver terug nog in de punten is geeindigd en daarvoor zeg je dat hij moet opgeven omdat de race verkeken was?

Dus waarom moest hij toen wel er voor knokken en nu niet? Want zo zwaargehavend was de Ferrari niet, anders was hij wel binnen gehaald.

Nice try.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 02 oktober 2008 - 15:53:25
Citaat van: Ray Den op 02 oktober 2008 - 13:54:45
Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:44:53
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

ZEVER. Het is pas voorbij als het voorbij is! We hebben in't verleden al genoeg races gezien waarbij situaties nog helemaal kunnen omkeren! Denk maar eens terug aan GP van Interlagos 2006, wie had toen gedacht dat Michael Schumacher nog 4des kon worden!? En toch... Het is pas gedaan wanneer de anderen over de finish gereden zijn (en dan nog kunnen eventuele straffen nog roet in't eten gooien  :P). Mika Hakkinen is in Spanje in de laatste ronde eens uitgevallen toen ie aan de leiding reed... had halve minuut voorsprong op Schumacher. Gelijkaardige situaties toen Raikkonen voor McLaren reed.

It ain't over 'till the fat lady sings  8)


Er is wel een verschil tussen een oppermachtige Ferrari en een zwaar gehavende Ferrari hé. ZEVER dus

Echt knap, je spreekt je in 2 post tegen. ;D Geweldig.
Eerst zeg je dat Massa genoeg inhaal races heeft gereden en van ver terug nog in de punten is geeindigd en daarvoor zeg je dat hij moet opgeven omdat de race verkeken was?

Dus waarom moest hij toen wel er voor knokken en nu niet? Want zo zwaargehavend was de Ferrari niet, anders was hij wel binnen gehaald.

Nice try.
De ene race is de andere niet... zoals je gezien hebt was het nogal lastig inhalen op dit circuit.. verder kreeg hij nog een drive through en een lekke band, waardoor ie veel eerder naar binnen moest... en volgens mij  heeft ie de helft van de race op de zachte banden gereden met een volle tank... zn enige kans was nog een safetycar op het juiste moment, dwz na zijn stop, maar voordat de anderen zouden gaan stoppen.. was er op het goede moment een safetycar gekomen, had massa direct naar binnen kunnen gaan om weer andere banden te monteren (want dat mag volgens mij wel, in tegenstelling tot tanken) en zou ie later, op het moment dat de pitstraat open was gegaan en de meeste coureurs naar binnen zouden gaan, zo doorschuiven naar de top 3... volgens mij was dat zn enige kans geweest.. of zn auto nog in orde was, denk het wel, al kreeg hij wel een voorwerp dat op de baan lag in zn voorvleugel...

amp

Vanmorgen gelezen in de krant ivm Mark Webber zijn opgave:

CitaatAUTOSPORT We hebben na een Grand Prix al veel excuses gehoord om tegenvallende prestaties of opgaves te verklaren, maar wat Red Bull-teambaas Christian Horner nu uit de mouw schudde om de opgave van Mark Webber in de Grand Prix van Singapore van vorige zondag te verklaren slaat alles. Webber, die op weg leek naar een podiumplaats, moest in de 30ste ronde de strijd staken toen zijn versnellingsbak de geest gaf. 'We hebben de software gecontroleerd, maar daar scheelde niets aan. Wel was er een piek van elektrische stroom te zien, die allicht de kleppen in de versnellingsbak in de war bracht.'

Horner verklaart die opstoot van elektrische stroom door - jawel - een tram. 'Op vrijdag had Sébastien Bourdais op net dezelfde plek net hetzelfde probleem. In die bocht loopt er een tramspoor onder het circuit. Statische elektriciteit van een passerende tram heeft allicht de panne veroorzaakt.' Zolang ze het zelf maar geloven. (gve)

bron: het nieuwsblad.
Is dit een puur excuus of is dit echt mogelijk ?

Ferrari 2010

Ik zou willen geloven dat er een magnetische aantrekking ontstaat, maar een verhoogde hoeveelheid spanning? Dan moet de wagen de grond al hebben geraakt met iets anders dan zen banden, wat uiteraard wel kon in Singapore, iedereen zal de vonken wel gezien hebben, maar dan moet hij ook wel mooi die tramsporen hebben geraakt. Ik geloof er niet echt in.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Het staat in iedere geval in meerdere kranten dus zal wel waar zijn.

FerrariMan

Citaat van: leproffesseur op 03 oktober 2008 - 15:04:03
Het staat in iedere geval in meerdere kranten dus zal wel waar zijn.
Waarom zou het wel waar zijn omdat het in meerdere kranten staat?
Die kranten halen hebben toch allemaal dezelfde bron, namelijk Horner.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 03 oktober 2008 - 15:13:58
Citaat van: leproffesseur op 03 oktober 2008 - 15:04:03
Het staat in iedere geval in meerdere kranten dus zal wel waar zijn.
Waarom zou het wel waar zijn omdat het in meerdere kranten staat?
Die kranten halen hebben toch allemaal dezelfde bron, namelijk Horner.
Precies. Dus zal het ongetwijfeld waar zijn dat Horner dit heeft gezegd ;).

f1columns.nl

Heren,

Als voormalig elektromonteur wil ik hier graag ook even mijn zegje over doen. ik wil niet eigenwijs doen, maar dit is absoluut wel mogelijk.
Een tram veroorzaakt een grote statische elektriciteit die zelfs door de lucht kan overslaan naar andere elektronische systemen, dus zeker door de grond en weg. Statische elektriciteit is een raar verschijnsel dat moeilijk beheersbaar is.

Waarom mag er in tankstations niet gebeld worden met de mobiele telefoon? Simpel, omdat ook die statische ontladingen zouden kunnen veroorzaken. Bij GSMs hebben we het over HF signalen (al dan niet met FM modulatie), maar bij trams over systemen die zich voortbewegen door 30.000 V door een bovenleiding. De wrijving tussen de geleider van de tram en de bovenleiding veroorzaakt een opbouw van statische elektriciteit. 's Winters zie je vaak statische ontladingen in de vorm van blauwe vonken door ijsafzetting en vocht. 's Zomers zie je dat niet, maar is feitelijk die wrijving en opbouw van statische elektriciteit er net zo goed. Die zoekt dan alleen een andere uitweg en kan overslaan naar elektronica in de buurt.
Denk aan de bliksem die allerlei apparaten kan verwoesten door in de buurt in te slaan. Dit is een veel kleinere vorm, maar hetzelfde verschijnsel.

Technisch is het dus wel degelijk mogelijk wat Horner zegt, of het daarmee waar is zal een raadsel blijven.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Folkert

Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 18:58:39
Heren,

Als voormalig elektromonteur wil ik hier graag ook even mijn zegje over doen. ik wil niet eigenwijs doen, maar dit is absoluut wel mogelijk.
Een tram veroorzaakt een grote statische elektriciteit die zelfs door de lucht kan overslaan naar andere elektronische systemen, dus zeker door de grond en weg. Statische elektriciteit is een raar verschijnsel dat moeilijk beheersbaar is.

Waarom mag er in tankstations niet gebeld worden met de mobiele telefoon? Simpel, omdat ook die statische ontladingen zouden kunnen veroorzaken. Bij GSMs hebben we het over HF signalen (al dan niet met FM modulatie), maar bij trams over systemen die zich voortbewegen door 30.000 V door een bovenleiding. De wrijving tussen de geleider van de tram en de bovenleiding veroorzaakt een opbouw van statische elektriciteit. 's Winters zie je vaak statische ontladingen in de vorm van blauwe vonken door ijsafzetting en vocht. 's Zomers zie je dat niet, maar is feitelijk die wrijving en opbouw van statische elektriciteit er net zo goed. Die zoekt dan alleen een andere uitweg en kan overslaan naar elektronica in de buurt.
Denk aan de bliksem die allerlei apparaten kan verwoesten door in de buurt in te slaan. Dit is een veel kleinere vorm, maar hetzelfde verschijnsel.

Technisch is het dus wel degelijk mogelijk wat Horner zegt, of het daarmee waar is zal een raadsel blijven.
Zelf had ik al het idee dat het best mogelijk zou kunnen zijn, maar na jou uitleg denk ik dat dit zeker een mogenlijkheid zou kunnen zijn geweest. De vraag die er dan nog rest is: Spreekt Horner hier de waarheid, of maakt hij gebruik van de kennis om zijn eigen falen te verhullen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Als het waar is dat ze 2 keerr op exact dezelfde plaats exact hetzelfde probleem hebben gehad, dan geloof ik hen wel. Wel blijft het vreemd dat hun wagens getroffen werden, de kans dat 2 verschillende teams getroffen worden is groter.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Einde theorietje van de statische elektriciteit als het van het Singaporese obenbaar vervoer afhangt:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/08/webber-niet-uitgevallen-door-passerende-tram/
Als daar inderdaad geen tramlijn loopt is het wel dom op zoiets te zeggen, dat weer Horner toch ook?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1columns.nl

Citaat van: Burorri op 08 oktober 2008 - 01:09:00
Zelf had ik al het idee dat het best mogelijk zou kunnen zijn, maar na jou uitleg denk ik dat dit zeker een mogenlijkheid zou kunnen zijn geweest. De vraag die er dan nog rest is: Spreekt Horner hier de waarheid, of maakt hij gebruik van de kennis om zijn eigen falen te verhullen?

Dat is een hele goede vraah die alleen Horner kan beantwoorden, vrees ik  ;D
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl