GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

Bart VD

Elke wagen en elk team heeft zijn eigen stijl en manier van doen.  Volgens mij horen Kimi en Ferrari wat dat betreft niet bij mekaar.  Zet Kimi terug in de McLaren en hij rijgt de podiumplaatsen aan mekaar.
This space for rent

leproffesseur

Ik weet niet hoor.
Als hij Massa niet kan verslaan zal hij hamilton ook niet kunnen verslaan.
Het probleem ligt vooral bij zich zelf omdat hij niet kan omgaan met de banden
maar vooral te vaak in de fout gaat.Misschien dat het wegvallen van tracioncontrole
dit jaar hem ook parten speelt.

gloudiesaurus

Citaat van: leproffesseur op 29 september 2008 - 15:07:21
Ik weet niet hoor.
Als hij Massa niet kan verslaan zal hij hamilton ook niet kunnen verslaan.
Het probleem ligt vooral bij zich zelf omdat hij niet kan omgaan met de banden
maar vooral te vaak in de fout gaat.Misschien dat het wegvallen van tracioncontrole
dit jaar hem ook parten speelt.


Ik denk dat Kimi gewoon in een wat mindere periode zit... vorig jaar heeft hij Massa en Hamilton toch ook verslagen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 29 september 2008 - 15:08:29
Citaat van: leproffesseur op 29 september 2008 - 15:07:21
Ik weet niet hoor.
Als hij Massa niet kan verslaan zal hij hamilton ook niet kunnen verslaan.
Het probleem ligt vooral bij zich zelf omdat hij niet kan omgaan met de banden
maar vooral te vaak in de fout gaat.Misschien dat het wegvallen van tracioncontrole
dit jaar hem ook parten speelt.


Ik denk dat Kimi gewoon in een wat mindere periode zit... vorig jaar heeft hij Massa en Hamilton toch ook verslagen?
Dat Denk ik zelf ook. MAar zoals Bart VD al zei: Misschien past het niet bij elkaar. Want Kimi reed bij Mclaren veel aggresiever, omdat de Mac al jaren zeer robuust is(hoewel onbetrouwbaar in sommige jaren.)
Ik denk nog steeds dat Kimi bij de top hoort en zeker beter is dan Massa. Hamilton weet ik eerlijk gezegt niet, want  hij is wel zeer strak bezig. Maar als je Kimi en Hamilton vergelijkt, hebben ze volgens mij zelfde rijstijl. Behoorlijk aggresief. En de Ferrari is volgens mij nog steeds half afgestelt op Schumachers(en beetje Massa.) En Schumacher reed volgens mij veel soepeler en veel beheerster.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 16:50:49
Dat Denk ik zelf ook. MAar zoals Bart VD al zei: Misschien past het niet bij elkaar. Want Kimi reed bij Mclaren veel aggresiever, omdat de Mac al jaren zeer robuust is(hoewel onbetrouwbaar in sommige jaren.)
Excuseer, was het niet net omdat Kimi zo agressief reed dat de zwakke McLaren steeds weer uitviel?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Het probleem ligt niet altijd alleen maar aan de piloot.
Dat Kimi dit jaar barslecht is zal men niet ontkennen, maar ik denk niet dat alleen aan Kimi ligt.
Een wagen maken op ieders maat is niet echt mogelijk, de Ferrari van 2008 is dan ook niet echt een topper te noemen, alleen op de tragere circuits kunnen ze echt meevechten.
De wagen ligt Kimi niet en als een wagen je niet ligt krijg je er ook niets extra uit, daarentegen ligt de wagen Massa wel want hij haalt er meer uit.

Bij vele teams zie je het, de ene heeft meer moeite dan de andere, ieder zijn voorkeur.
Wat Kimi uithaalde in Singapore is zeker niet fraai, maar hetzelfde kan je zeggen van Massa en zelfs het hele Ferrari team.
Massa heeft ook een paar mooie blunders begaan trouwens.
Ik wacht af tot volgend jaar, ik denk dat Hamilton dan pas druk gaat voelen, want ik ben er van overtuigd dat dan ook renault wil meespelen in het WK.

Alleszins Hamilton zal dit jaar verdiend WK worden, niemand anders komt dit jaar echt in aanmerking...massa blijft teveel blunderen, Kimi is dit jaar de pedalen kwijt en heiki zal nooit een kans maken naast Hamilton.

En zoals Ferrariman reeds zei...Singapore mag er van mij ook af.
Zeer mooi zo een nachtrace, maar stratencircuits zijn niet echt een toonbeeld van het echte racen.



scho0634

Moi, ik vind niet dat Massa teveel blundert, ik vind alleen dat hij weinig extra's heeft. Ik zie in hem geen toprijder.

Bart VD

Kimi miste enkele seizoenen terug op een haar na het wereldkampioenschap.  En dit in een geëvolueerde Mac van het jaar ervoor tegen een superieure Ferrari van Schumacher.  Kimi en Ferrari gaan op dit moment niet samen.  Hadden McLaren en Ferrari dit jaar van rijders gewisseld, dan was Kimi nu al WK. en werd er nog om de 2e plaats gevovhten door Hami, Massa, en Kubica.
This space for rent

leproffesseur

Dat weet je nooit zeker he.
Ook niet vergeten dat ferrari al 2 jaar
niet beschikt over het trio Ros,bryne,todt als
sportief directeur.Of die het beter hadden gedaan dan het huidige
manegment is niet zeker maar die kans zit er dik in.

Bart VD

Klopt, maar dat verklaart niet het verschil tussen Massa en Kimi.  Massa rijdt ofwel een dijk van een race, ofwel verprutst hij het compleet.  Kimi Heeft het ook een paar keer verprutst, maar echte superraces heeft hij - buiten Spa - niet echt gereden.
This space for rent

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 16:52:33
Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 16:50:49
Dat Denk ik zelf ook. MAar zoals Bart VD al zei: Misschien past het niet bij elkaar. Want Kimi reed bij Mclaren veel aggresiever, omdat de Mac al jaren zeer robuust is(hoewel onbetrouwbaar in sommige jaren.)
Excuseer, was het niet net omdat Kimi zo agressief reed dat de zwakke McLaren steeds weer uitviel?
Dat is volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk volgens mij bewezen. Word toch altijd gezegt dat een auto niet kapot te rijden is door de rijstijl?
Maar weet het zo ook niet precies hoor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 18:32:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 16:52:33
Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 16:50:49
Dat Denk ik zelf ook. MAar zoals Bart VD al zei: Misschien past het niet bij elkaar. Want Kimi reed bij Mclaren veel aggresiever, omdat de Mac al jaren zeer robuust is(hoewel onbetrouwbaar in sommige jaren.)
Excuseer, was het niet net omdat Kimi zo agressief reed dat de zwakke McLaren steeds weer uitviel?
Dat is volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk volgens mij bewezen. Word toch altijd gezegt dat een auto niet kapot te rijden is door de rijstijl?
Maar weet het zo ook niet precies hoor.
Mag ik jouw wagen even lenen om te bewijzen dat je een wagen wel met rijstijl kapot kan krijgen? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 17:51:22
Kimi miste enkele seizoenen terug op een haar na het wereldkampioenschap.  En dit in een geëvolueerde Mac van het jaar ervoor tegen een superieure Ferrari van Schumacher.  Kimi en Ferrari gaan op dit moment niet samen.  Hadden McLaren en Ferrari dit jaar van rijders gewisseld, dan was Kimi nu al WK. en werd er nog om de 2e plaats gevovhten door Hami, Massa, en Kubica.
Dat lijkt mij sterk. Hamilton doet nl niks onder voor Kimi. Integendeel zelfs.

leproffesseur

Nu een paar jaar later denk ik ook niet dat de mechanische
pech van kimi aan zijn rijstijl lag.Ben mijn mening verandert.
Om je moter op te blazen door veel te hoog in toeren te gaan
mag je al serius over de limiet gaan en via telemetrie hadden we dat
toch wel vernomen in de media.Indien kimi tijdens het remmen vaak rook
vertoonde zou je kunnen zeggen dat hij te agressief reed maar dat was niet het geval.

Bart VD

Citaat van: 0634 op 29 september 2008 - 19:24:15
Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 17:51:22
Kimi miste enkele seizoenen terug op een haar na het wereldkampioenschap.  En dit in een geëvolueerde Mac van het jaar ervoor tegen een superieure Ferrari van Schumacher.  Kimi en Ferrari gaan op dit moment niet samen.  Hadden McLaren en Ferrari dit jaar van rijders gewisseld, dan was Kimi nu al WK. en werd er nog om de 2e plaats gevovhten door Hami, Massa, en Kubica.
Dat lijkt mij sterk. Hamilton doet nl niks onder voor Kimi. Integendeel zelfs.

Klopt.  Maar het zou mij niet verwonderen mocht hij bij Ferrari in hetzelfde schuitje terechtkomen.  Kimi an Hami horen niet thuis in een Ferrari, terwijl Massa zich er kiplekker voelt.
This space for rent