GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

Folkert

MM, Ik dacht dat Massa bijna de FI in reed, maar kan ook verkeerd hebben gezien. In Mijn ogen was het heel close en best Aggressief van Massa, maar als ik het verkeerd heb gezien neem ik het terug.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:30:29
Wat is er mis met was Massa deed bij de FI? Hij schuifde er achter aan, niet geraakt, zelfs niet bijna. Panikeurs.
Dat van DC, ja, ze hebben het daar kunnen corrigeren. Maar nogmaals, als het systeem van de lampjes correct bedient wordt, is het minstens even effectief.

Nee, om de simpele reden dat je de menselijke factor eruit haalt. Corrigeren kun je niet meer. Go is weg. Het systeem werkt alleen goed, als niks fout gaat tijdens een pitsstop, dat moge duidelijk zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 15:32:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:30:29
Wat is er mis met was Massa deed bij de FI? Hij schuifde er achter aan, niet geraakt, zelfs niet bijna. Panikeurs.
Dat van DC, ja, ze hebben het daar kunnen corrigeren. Maar nogmaals, als het systeem van de lampjes correct bedient wordt, is het minstens even effectief.

Nee, om de simpele reden dat je de menselijke factor eruit haalt. Corrigeren kun je niet meer. Go is weg. Het systeem werkt alleen goed, als niks fout gaat tijdens een pitsstop, dat moge duidelijk zijn.
Inderdaad. En normaal gaat er niets mis. Alleen drukte vandaag iemand te vroeg op het knopje, jawel, iemand, de menselijke factor in het hele systeem!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Burorri op 28 september 2008 - 15:32:13
MM, Ik dacht dat Massa bijna de FI in reed, maar kan ook verkeerd hebben gezien. In Mijn ogen was het heel close en best Aggressief van Massa, maar als ik het verkeerd heb gezien neem ik het terug.

Hoe kun je nu agressief wegrijden?? Lampje spring op groen, dus je rijdt weg, simpel. Het moment dat de lollipopman je een "go" geeft (of de lampjes op groen gaan) ga je als coureur er vanuit dat het een weloverwogen beslissing is, alle wielen moeten erop zitten, alle monteurs moeten klaar zijn, de bolide moet afgetankt zijn en de pitsstraat moet "vrij zijn." Het is de taak van de lollipopman als in dat proces iets fout gaat, kun je dat niet afgeven op de coureur. De coureur ziet maar één ding en dat is de lollipopman.

TheIceman

Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 15:36:07
Citaat van: Burorri op 28 september 2008 - 15:32:13
MM, Ik dacht dat Massa bijna de FI in reed, maar kan ook verkeerd hebben gezien. In Mijn ogen was het heel close en best Aggressief van Massa, maar als ik het verkeerd heb gezien neem ik het terug.

Hoe kun je nu agressief wegrijden?? Lampje spring op groen, dus je rijdt weg, simpel. Het moment dat de lollipopman je een "go" geeft (of de lampjes op groen gaan) ga je als coureur er vanuit dat het een weloverwogen beslissing is, alle wielen moeten erop zitten, alle monteurs moeten klaar zijn, de bolide moet afgetankt zijn en de pitsstraat moet "vrij zijn." Het is de taak van de lollipopman als in dat proces iets fout gaat, kun je dat niet afgeven op de coureur. De coureur ziet maar één ding en dat is de lollipopman.
Of, zoals vroeger bij Ferrari, hebben ze zelf ook overzicht doordat de lollipop precies ook als spiegel dient.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:35:15
Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 15:32:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:30:29
Wat is er mis met was Massa deed bij de FI? Hij schuifde er achter aan, niet geraakt, zelfs niet bijna. Panikeurs.
Dat van DC, ja, ze hebben het daar kunnen corrigeren. Maar nogmaals, als het systeem van de lampjes correct bedient wordt, is het minstens even effectief.

Nee, om de simpele reden dat je de menselijke factor eruit haalt. Corrigeren kun je niet meer. Go is weg. Het systeem werkt alleen goed, als niks fout gaat tijdens een pitsstop, dat moge duidelijk zijn.
Inderdaad. En normaal gaat er niets mis. Alleen drukte vandaag iemand te vroeg op het knopje, jawel, iemand, de menselijke factor in het hele systeem!

Normaal gaat niks fout? Nu al 2 keer op 4 races?? Er kan altijd iets fout gaan en met lollipopman kun je dat nu éénmaal corrigeren. Zodra de coureur een meter vooruit rijdt, zijn de lampjes uit het zicht. Problemen opvangen is dus niet meer mogelijk. Ik denk dat Ferrari vroeg of laat terug gaat naar de lollipopman. Zeker nu ze het de titel kan kosten.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 15:38:24
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:35:15
Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 15:32:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:30:29
Wat is er mis met was Massa deed bij de FI? Hij schuifde er achter aan, niet geraakt, zelfs niet bijna. Panikeurs.
Dat van DC, ja, ze hebben het daar kunnen corrigeren. Maar nogmaals, als het systeem van de lampjes correct bedient wordt, is het minstens even effectief.

Nee, om de simpele reden dat je de menselijke factor eruit haalt. Corrigeren kun je niet meer. Go is weg. Het systeem werkt alleen goed, als niks fout gaat tijdens een pitsstop, dat moge duidelijk zijn.
Inderdaad. En normaal gaat er niets mis. Alleen drukte vandaag iemand te vroeg op het knopje, jawel, iemand, de menselijke factor in het hele systeem!

Normaal gaat niks fout? Nu al 2 keer op 4 races?? Er kan altijd iets fout gaan en met lollipopman kun je dat nu éénmaal corrigeren. Zodra de coureur een meter vooruit rijdt, zijn de lampjes uit het zicht. Problemen opvangen is dus niet meer mogelijk. Ik denk dat Ferrari vroeg of laat terug gaat naar de lollipopman. Zeker nu ze het de titel kan kosten.
één keer, Kimi reed zelf door, dat was zijn fout. Als iedereen doet wat hij moet doen, gaat er niets mis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Het is gewoon een feit dat er altijd iets fout kan gaan en als er iets fout gaat moet je dat kunnen opvangen. Met het huidige systeem gaat dat niet.

TheIceman

#218
Ai, opnieuw drama met een FI en Massa. Massa heeft enorm geluk, Raikkonen geluk met zijn pitstop.

Boh, Trulli is echt helemaal kapot.

Ferrari 2010

Massa heeft geluk gehad, voor hetzelfde geld ging Sutil er recht in. Sutil die, ik veronderstel onder gele vlag, de muur in ging. Dat wordt een straf/boete voor Sutil veronderstel ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Waar haal je die straf nu weer vandaan? ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 28 september 2008 - 15:44:38
Waar haal je die straf nu weer vandaan? ;D
Crashen onder gele vlag?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 15:45:33
Citaat van: Tim op 28 september 2008 - 15:44:38
Waar haal je die straf nu weer vandaan? ;D
Crashen onder gele vlag?
Eigen regeltjes?

Moet je mij eens uitleggen hoe Sutil gevaarlijk rondreed?

Wizard

Alweer een crash van Kimi, man man man.