GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 19:42:33
Citaat van: 0634 op 29 september 2008 - 19:24:15
Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 17:51:22
Kimi miste enkele seizoenen terug op een haar na het wereldkampioenschap.  En dit in een geëvolueerde Mac van het jaar ervoor tegen een superieure Ferrari van Schumacher.  Kimi en Ferrari gaan op dit moment niet samen.  Hadden McLaren en Ferrari dit jaar van rijders gewisseld, dan was Kimi nu al WK. en werd er nog om de 2e plaats gevovhten door Hami, Massa, en Kubica.
Dat lijkt mij sterk. Hamilton doet nl niks onder voor Kimi. Integendeel zelfs.

Klopt.  Maar het zou mij niet verwonderen mocht hij bij Ferrari in hetzelfde schuitje terechtkomen.  Kimi an Hami horen niet thuis in een Ferrari, terwijl Massa zich er kiplekker voelt.
Hoezo hoort Hamilton daar niet in thuis? Niet dat het aan de orde is, maar ik zou niet weten waarom hij in een Ferrari niet zou kunnen presteren.

FerrariMan

#331
Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 18:11:21
Massa rijdt ofwel een dijk van een race, ofwel verprutst hij het compleet.
Dat is toch een beetje onzin. Spa bijvoorbeeld, Massa kan niet sneller en neemt beheerst P3 in. Zelfde verhaal in Duitsland, van 2de op de grid naar P3 in de race. Er zijn nog tal van voorbeelden. (Monaco, Canada, Spanje)

Ok, af en toe is er de geweldige blunder maar het cliché zoals jij het hierboven stelt is volledig onwaar. Dat bewijzen de resultaten en het feit dat hij dit weekend zelfs de leiding in het WK kon nemen. Er is dus toch een constante in het scoren van punten. Anders lag hij al lang uit het WK.

Ik vraag me ook af hoe je erbij komt.  :)

kaisz

wat me opvalt; in een ferrari stuur je minder, ik zie Massa heel soepel sturen door een bocht, terwijl Kimi en Lewis als een gek tekeer gaan draaien.
Als kimi gister in de mclaren zat was hij niet gecrasht, want die gaan veel lekkerder over zo een kerb.

robbert

zouden we niet beter een topic houden over wie er nu beter is bij ferrari? en hier in dit topic dan babbelen over de grand prix

Jasper

Ik denk dat iedereen toch uitgepraat is over de GP, dus het maakt niet uit waar er over de Ferrari-rijders gebabbeld wordt.

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 29 september 2008 - 20:32:27
wat me opvalt; in een ferrari stuur je minder, ik zie Massa heel soepel sturen door een bocht, terwijl Kimi en Lewis als een gek tekeer gaan draaien.
Als kimi gister in de mclaren zat was hij niet gecrasht, want die gaan veel lekkerder over zo een kerb.
Ik denk het niet. Eens je over die curb van bocht 10 gaat, ben je gelanceerd. Hij zou even goed de muur in zijn gegaan denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Bart VD op 29 september 2008 - 17:51:22
Kimi miste enkele seizoenen terug op een haar na het wereldkampioenschap.  En dit in een geëvolueerde Mac van het jaar ervoor tegen een superieure Ferrari van Schumacher.  Kimi en Ferrari gaan op dit moment niet samen.  Hadden McLaren en Ferrari dit jaar van rijders gewisseld, dan was Kimi nu al WK. en werd er nog om de 2e plaats gevovhten door Hami, Massa, en Kubica.

Dat weet ik nog zo net niet. Wat rijkwaliteiten betreft heb ik Hamilton hoger zitten dan Raikkonen.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 18:35:45
Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 18:32:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 16:52:33
Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 16:50:49
Dat Denk ik zelf ook. MAar zoals Bart VD al zei: Misschien past het niet bij elkaar. Want Kimi reed bij Mclaren veel aggresiever, omdat de Mac al jaren zeer robuust is(hoewel onbetrouwbaar in sommige jaren.)
Excuseer, was het niet net omdat Kimi zo agressief reed dat de zwakke McLaren steeds weer uitviel?
Dat is volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk volgens mij bewezen. Word toch altijd gezegt dat een auto niet kapot te rijden is door de rijstijl?
Maar weet het zo ook niet precies hoor.
Mag ik jouw wagen even lenen om te bewijzen dat je een wagen wel met rijstijl kapot kan krijgen? :)
Prima, rijd hem dan wel totalloss zodat ik nieuwe wagen van je krijg :P

Maar dat zegt meer over dat jij niet kan rijden ipv dat het stuk te krijgen is.
;)

Maar ik heb het over een rijstijl die wel agressief is, maar M.B.T het schakelen wel  correct is.
Dus bv niet het hele recht stuk van Spanje in zijn 1 blijven rijden of te laat schakelen of te vroeg. :) Geen gekke dingen doen.

Maar goed het is iets wat ik gehoort heb, nadat mensen beweerde dat de Mac stuk ging door de rijstijl van Kimi. Maar waarbasseer jij jou mening op als ik vragen mag?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 30 september 2008 - 18:41:35
Prima, rijd hem dan wel totalloss zodat ik nieuwe wagen van je krijg :P

Maar dat zegt meer over dat jij niet kan rijden ipv dat het stuk te krijgen is.
;)

Maar ik heb het over een rijstijl die wel agressief is, maar M.B.T het schakelen wel  correct is.
Dus bv niet het hele recht stuk van Spanje in zijn 1 blijven rijden of te laat schakelen of te vroeg. :) Geen gekke dingen doen.

Maar goed het is iets wat ik gehoort heb, nadat mensen beweerde dat de Mac stuk ging door de rijstijl van Kimi. Maar waarbasseer jij jou mening op als ik vragen mag?
Ik ga jouw geen nieuwe wagen geven hoor :) Puur op rijstijl kan je kiezen of een wagen snel stuk gaat of niet. Door er gewoon mee te racen. En dan moet je niet een uur in eerste volgas rijden. Als je elke dag van je huis naar je werk racet (en omgekeerd), dan zal je aan het eind van het jaar een duur onderhoud te wachten staan. Wagens hebben een limiet. Waarom vallen er zoveel wagens uit in endurance races? Gewoon omdat de onderdelen het niet aankunnen. F1 is geen endurance race, maar een sprint kun je het ook bezwaarlijk noemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het enige waarmee je een F1-wagen zwaarder kunt belasten dan de gemiddelde rijder, lijkt mij door meer gas te geven en harder te remmen in de bochten. Maar dat doen ze allemaal...

McChouffe

Dit Ferrari verdient het gewoon niet om WK te worden.
Waar McLaren vorig jaar steken liet vallen, is het nu de beurt aan Ferrari. Het universum is in evenwicht  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 september 2008 - 18:56:35
Het enige waarmee je een F1-wagen zwaarder kunt belasten dan de gemiddelde rijder, lijkt mij door meer gas te geven en harder te remmen in de bochten. Maar dat doen ze allemaal...
Ik kan moeilijk het tegengestelde bewijzen van wat jij zegt, maar je kan een wagen echt wel zwaarder belasten door er anders mee te rijden, en toch even snel te zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Met een volautomatische versnellingsbak (want daar hebben we het over) en een relatief soepel ding als een F1-wagen? Lijkt me sterk... We hebben het niet over toerwagens he.

Doefie

Zijn veel wagens die blijkbaar geen volautomatische versnellingsbak meer hebben. Kubica schakelt met de hand, is het eerste voorbeeld dat ik zo kan noemen :) Bij onboardbeelden zie je hem constant schakelen :)

leproffesseur

Waarvoor is dat goed zonder volautomatische versnellingsbak rijden?
Je zou toch denken dat ze dit allemaal hebben de dag vanvandaag.