GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 september 2008 - 00:44:05
En ik had nog zo mijn best gedaan! ;)
Hahah, ja ik had dat artikel wel eerder gelezen, maar volgens mij in beschonken toestand. Kon het me helemaal niet meer herinneren.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

de mclaren heft meer overstuur
en de ferrari meer ONDERSTUUR

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 18 september 2008 - 16:09:27
de mclaren heft meer overstuur
en de ferrari meer ONDERSTUUR

Onderstuur en overstuur regel je toch gewoon met de vleugels, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Niet als de gewichtsverdeling zorgt voor de onderstuur of overstuur. ;)

Doefie

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 september 2008 - 16:11:58
Citaat van: kaisz op 18 september 2008 - 16:09:27
de mclaren heft meer overstuur
en de ferrari meer ONDERSTUUR

Onderstuur en overstuur regel je toch gewoon met de vleugels, niet?

De vleugels zijn een stukje van het geheel dat de onderstuur/overstuur regelt. Zoals al gezegd is er ook de gewichtsverdeling -> vaker de gewichtverdeling tussen de voor- en achterremmen (de rembalans die voor meer of minder kracht op de voor- of achterwielen zorgt bij het remmen), de stijfheid van de wielophanging, antiroll bars, torsiestaven en al die prullen daar vooraan en achteraan, enz.

Wizard

Juist. De vleugels zijn eigenlijk voor de fine tuning. Meer grip in de bochten of juist meer snelheid afhankelijk van het circuit. Ga je de vleugels op de auto afstellen (bijvoorbeeld; minder voor vleugel en meer achtervleugel om overstuur "tegen" te gaan), heb je kans dat de wagen toaal niet "functioneerd." Je hebt welliswaar je overstuur beperkt, alleen mis je wellicht grip waar nodig of juist weer snelheid waar nodig, dit komt je absoute snelheid (lees; rondetijd) mogelijkerwijs niet ten goede.