Wie was de man van de race in Italië

Gestart door Tim C, 14 september 2008 - 15:31:46

« vorige - volgende »

Wie was de man van de race?

Vettel
14 (63.6%)
Vettel
3 (13.6%)
Iemand anders?
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 16

TimoGlockfan

Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 18:05:29
Citaat van: _Makke_ op 14 september 2008 - 18:02:51
Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 18:00:25
Citaat van: TimoGlockfan op 14 september 2008 - 17:53:38
Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 17:52:30
Citaat van: TimoGlockfan op 14 september 2008 - 17:50:16
Laten we eerlijk zijn Hamilton is de meeste getalenteerde coureur van het pak ( na Glock dan  ::) ;))daar kan je niet omheen.
Geef die Vettel eens een Ferrari of McLaren en we praten nog eens,Hamilton is natuurlijk goed maar hij is niet alleen.
De toekomst zal het uitwijzen  :)
Als hij ooit de kans krijgt,volgend jaar RedBull dat is ook weer niets.

Red Bull is gewoon de volgende stap in zijn carrière (al kan hij gerust een nog grotere stap aan). Maar hij zal zeker bij een topteam terechtkomen.
Op dit moment is het een stap achteruit als je het mij vraagt
Idd, tenzij RedBull deze winter een stuk vooruitgang boekt.
Timo's nieuwe helm.

leproffesseur

Het zou me niet verwonderen dat red bull een team wordt als
benneton in 90 en renault .Een 2 tal topjaren maar niet zo groot als de groote 3.

kaisz

Dit zou een mooie strijd zijn in 2011:

McLaren: Hamilton - Senna (heeft nog niets bewezen, maar alleen die naam al..haha)
Ferrari: Alonso - Vettel

dj Peter

Vettel natuurlijk, het is een prachtprestatie, in vergelijking met de Mac die achter hem reed..... dat Heilkki hem niet kon volgen is frappant.   Hamilton mag zich dan wel flink (heel agressief overigens) naar voor hebben  gewerkt, De prestatie van de jonge duitser is opmerkelijk: pole én zege

Folkert

Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 17:37:00
Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 16:46:41
Vettel en Hamilton.

Moet nog kiezen, maar wat is Hamilton fenominaal in de regen.

Jammer dat Kimi pas te laat op stoom kwam, met weer de snelste ronde >:(

en door alle vreugde voor Vettel, zou je Kubica bijna vergeten die van buiten top 10 naar prima 3de plek reed.

Tegenvallen vond ik Massa en Beetje ook Kimi.

Een beetje Kimi   ;D Hoe blind kan je zijn,hij reed gewoon rotslecht.
Hij reed iig beter dan Massa ;)
En zo heel rotslecht reed hij echt niet, kijk maar naar de race en plek waar  hij starte. Heel vaak zat hij er naast, maar kwam er niet voor bij omdat hij net dat beetje grip te kort kwam.
Hij reed zeker niet goed, maar hij heeft toch zeker wel paar autos ingehaald. En je moet zeker niet onderschatten hoeveel nadeel je hebt als je zover achteraan rijd.

Daarnaast heeft Massa geen plek gewonnen, en zelfs 1 plek verloren als Bourdais was blijven rijden.

Kimi had gewoon veel moeilijkere uitgaanspositie dan Massa en ja met Hamilton vergelijken is niet eerlijk, want dat is gewoon rain master ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

dj Peter

Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 19:45:23
Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 17:37:00
Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 16:46:41
Vettel en Hamilton.

Moet nog kiezen, maar wat is Hamilton fenominaal in de regen.

Jammer dat Kimi pas te laat op stoom kwam, met weer de snelste ronde >:(

en door alle vreugde voor Vettel, zou je Kubica bijna vergeten die van buiten top 10 naar prima 3de plek reed.

Tegenvallen vond ik Massa en Beetje ook Kimi.

Een beetje Kimi   ;D Hoe blind kan je zijn,hij reed gewoon rotslecht.
Hij reed iig beter dan Massa ;)
En zo heel rotslecht reed hij echt niet, kijk maar naar de race en plek waar  hij starte. Heel vaak zat hij er naast, maar kwam er niet voor bij omdat hij net dat beetje grip te kort kwam.
Hij reed zeker niet goed, maar hij heeft toch zeker wel paar autos ingehaald. En je moet zeker niet onderschatten hoeveel nadeel je hebt als je zover achteraan rijd.

Daarnaast heeft Massa geen plek gewonnen, en zelfs 1 plek verloren als Bourdais was blijven rijden.

Kimi had gewoon veel moeilijkere uitgaanspositie dan Massa en ja met Hamilton vergelijken is niet eerlijk, want dat is gewoon rain master ;D

Zo snel zou ik me daar niet over uitspreken: de Mac id dit jaar gewoon sneller inde bochten en uitacceleratie van de bochten, dus bij regenweer komt ie zowieso sneller uit de bocht, als je dan daarbij je tegenstrever nog eens van het circuit duwt, dan ben je er voorbij natuurlijk. 

scho0634

Citaat van: dj Peter op 14 september 2008 - 19:55:03
 Zo snel zou ik me daar niet over uitspreken: de Mac id dit jaar gewoon sneller inde bochten en uitacceleratie van de bochten, dus bij regenweer komt ie zowieso sneller uit de bocht, als je dan daarbij je tegenstrever nog eens van het circuit duwt, dan ben je er voorbij natuurlijk. 
Hoe verklaar je dan de matige snelheid van Kova tov Vettel?

En een beetje flauw over dat van het circuit duwen. Ten eerste is het nou eenmaal geen mietjessport en ten tweede was hij er toch echt voorbij. Hij is inderdaad agresseif op de baan, maar ik vind dat positief. Doet mij soms denken aan illustere voorgangers uit het verleden. Sorry, hij is  niet mijn uitgesproken favoriet, maar ik geniet van zijn rijstijl Dit soort coureurs zijn de gasten waar ik voor ga zitten.

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 21:31:56
Citaat van: dj Peter op 14 september 2008 - 19:55:03
 Zo snel zou ik me daar niet over uitspreken: de Mac id dit jaar gewoon sneller inde bochten en uitacceleratie van de bochten, dus bij regenweer komt ie zowieso sneller uit de bocht, als je dan daarbij je tegenstrever nog eens van het circuit duwt, dan ben je er voorbij natuurlijk. 
Hoe verklaar je dan de matige snelheid van Kova tov Vettel?

En een beetje flauw over dat van het circuit duwen. Ten eerste is het nou eenmaal geen mietjessport en ten tweede was hij er toch echt voorbij. Hij is inderdaad agresseif op de baan, maar ik vind dat positief. Doet mij soms denken aan illustere voorgangers uit het verleden. Sorry, hij is  niet mijn uitgesproken favoriet, maar ik geniet van zijn rijstijl Dit soort coureurs zijn de gasten waar ik voor ga zitten.
Ik heb inderdaad ook genoten van Hamilton vandaag. En net als in Spa overigens. Ik en mijn broertje zijn Kimi Fan, maar wat Hamilton presteerde vind ik toch wel gaaf hoor. Kijken, aanzetten en gaan. Misschien best krap in sommige situaties, maar allemaal binnen de regels. Gelukkig trouwens dat Massa zijn plek weer terug gaf, anders had hem dat duur komen te staan.

2011: Hamilton, Kimi(verwacht dat hij toch nog wel langer blijft.), Massa, Kubica, Alonso en Vettel gaan strijden voor de titel, met Kimi en zijn 5de titel op rij :P;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Eric

prachtprestatie van de jonge Duitser.

Heb Vettel gekozen omdat hij het hoofdje cool hield.
Hamilton verdiende het ook in mijn ogen, maar ja ieder week Hamilton is ook maar eentonig he.  ;)

De Mac is echt super in de regen, terwijl de Ferrari eerder een draak is in de regen....eens de baan opdroogde zag je meteen dat de Ferrari liever droogweer heeft.


sloggerke

Het was idd. knap wat Hamilton in het eerste deel van de race presteerde.
Het leek wel alsof hij de enige was die op een droge baan reed.
Anderzijds zag het er spectaculairder uit dan het was... Ok, hij passeerde oa. Heidfeld, Kubica en Alonso.. maar die kerels kwamen een stuk later binnen dan hem. Op zeker moment dacht ik zelfs dat Kubica zou vergeten binnen te komen... Die kerel moet met een lijnbus hebben rondgereden! Het resultaat is dat hij van plaats elf naar drie opschoof in de race. (7 plaatsen winst) net als Hamilton dus. (van 15 naar 7)
Het "vliegen" van Hamilton werd dus (voor een deel) veroorzaakt door het feit dat hij op het natste tijdstip van de race met een lichtere wagen rondreed.
Het nadeel van die tactiek is dat hij een tweede snelle pitstop moest maken om intermediates te laten monteren.
Toen ze allemaal op intermediates stonden kwam Hamilton overigens geen meter dichter bij de jongens voor hem. (Integendeel, hij had moeite met Webber.)

Goeie tactiek van Alonso. Na zijn (hele) late pitstop de eerste op intermediates. Als je ziet wat Piquet weer met zijn Renault presteerde kan ik enkel maar besluiten dat of Alonso een geweldige klasbak is, of Piquet niet in de F1 thuishoort. Aan Flavio en de zijnen om de conclusies te trekken.

De man van de race: de énige keuze die hier mogelijk is: Vettel

scho0634

Hamilton haakte pas in de laatste paar rondjes af. Ook op intermediates dichtte hij het gat met Massa razendsnel. En wat betreft de tactiek: hij haalde ook Rosberg, Kimi, Glock e.d. in, die lichter waren.

jandr

Wel grappig dat alle McLaren of Hamilton fans (zie hun namen of avatars) enkel hem de hemel in kunnen prijzen  :)

Volgens mij stond Hamilton gewoon op een regenafstelling, vandaar zo snel in het begin, vandaar dat hij op het einde niet over Massa kon. Hamilton is gewoon zevende geworden, niet meer en niet minder.

Starten vanaf 15e en winnen is eerder iets voor een Schumacher (Spa 95?), Hamilton mag nog een paar jaar blijven proberen  ;)

Er is een nieuwe kampioen opgestaan, die binnen een paar jaar de vloer zal vegen met Hamilton.

Tim C


scho0634

Grappig altijd om te lezen dat sommige mensen jaren vooruit kunnen kijken ..... ;)

kaisz

Citaat van: jandr op 15 september 2008 - 08:20:45
Wel grappig dat alle McLaren of Hamilton fans (zie hun namen of avatars) enkel hem de hemel in kunnen prijzen  :)

Volgens mij stond Hamilton gewoon op een regenafstelling, vandaar zo snel in het begin, vandaar dat hij op het einde niet over Massa kon. Hamilton is gewoon zevende geworden, niet meer en niet minder.

Starten vanaf 15e en winnen is eerder iets voor een Schumacher (Spa 95?), Hamilton mag nog een paar jaar blijven proberen  ;)

Er is een nieuwe kampioen opgestaan, die binnen een paar jaar de vloer zal vegen met Hamilton.

Ja als het niet droog zou worden zou Hamilton zeker eerste zijn geworden. Hij moest een extra pitstop maken. Dat gelukje had schoenmaker toen wel!