Vraagje voor de F1 kenner

Gestart door I love Ferrari, 11 september 2008 - 19:22:59

« vorige - volgende »

I love Ferrari

Ik meen mij te herinneren dat een Ferrari ooit een drive through of stop en go aan zijn laars lapte en uiteindelijk toch nog won.
Ik dacht dat het Schumacher was, maar weet het niet zeker.
Weet iemand nog wanneer dit was en welke GP het was ?

Ferrari 2010

Citaat van: I love Ferrari op 11 september 2008 - 19:22:59
Ik meen mij te herinneren dat een Ferrari ooit een drive through of stop en go aan zijn laars lapte en uiteindelijk toch nog won.
Ik dacht dat het Schumacher was, maar weet het niet zeker.
Weet iemand nog wanneer dit was en welke GP het was ?

Als het in 2002 of 2004 was, is het niet zo verwonderlijk :) Maar winnen met een drive-trough is zeker haalbaar, het kost je een 25-tal seconden, een voorsprong die de leider ook de afgelopen seizoenen reeds heeft gehad.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: I love Ferrari op 11 september 2008 - 19:22:59
Ik meen mij te herinneren dat een Ferrari ooit een drive through of stop en go aan zijn laars lapte en uiteindelijk toch nog won.
Ik dacht dat het Schumacher was, maar weet het niet zeker.
Weet iemand nog wanneer dit was en welke GP het was ?

Silverstone '98. Die race heb ik volledig op de PC staan, onlangs ergens kunnen downloaden.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 11 september 2008 - 19:45:51
Citaat van: I love Ferrari op 11 september 2008 - 19:22:59
Ik meen mij te herinneren dat een Ferrari ooit een drive through of stop en go aan zijn laars lapte en uiteindelijk toch nog won.
Ik dacht dat het Schumacher was, maar weet het niet zeker.
Weet iemand nog wanneer dit was en welke GP het was ?

Silverstone '98. Die race heb ik volledig op de PC staan, onlangs ergens kunnen downloaden.
Maar dat was toch buiten de aantal rondes. volgens mij. Hij kwam de pit in en stond 10 seconde stil na dat hij al was afgevlagt. Toch?

Weet niet meer hoe het helemaal zat.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Zoiets was het inderdaad. Hij finishde in de pit en loste meteen zijn stop en go in. Iets in die richting. Was het eigenlijk allang vergeten. Was wel legaal want hij kwam binnen 3 rondjes binnen.

Jasper

En toen hebben ze de regel ingevoerd dat een stop&go en een drive-through in de laatste 5 ronden omgezet worden naar een straf van 25 seconden. :)

scho0634

Op zich wel logisch, want helemaal eerlijk lijkt het mij niet.

Een straf krijgen waar je geen nadeel van ondervind is niet echt een straf, he.

meatball

Citaat van: Jasper op 11 september 2008 - 20:59:48
En toen hebben ze de regel ingevoerd dat een stop&go en een drive-through in de laatste 5 ronden omgezet worden naar een straf van 25 seconden. :)
En daardoor hebben nu bepaalde personen een paar plaatsjes verloren,dank u schumacher. ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Euh niet helemaal. Want nu werd er pas 2 uur na de race een straf uitgedeeld. Dan wordt het wel heel lastig om een stop and go te doen, he :D