GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: FerrariMan op 15 september 2008 - 09:54:56
Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 21:52:55
Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 21:25:15
Vettel, geweldig. Zeer verdiend, bleef prachtig overeind.

Kubica goed, Alonso in orde, Hamilton prima, Massa wel redelijk. Kimi prut...
Ik ben juist van Mening dat Kimi eerder redelijk reed en Massa Prut. Van alle titelkandidaten had hij de meeste kans om een gat te slaan.
Kimi was natuurlijk ook niet goed bezig, maar denk dat zijn race al verkeken was voor het begon.
Ik vraag me af wat jij rookt. Massa scoort punten, Kimi niet en hangt 3/4 race in de achterhoede...

Tijd om die Kimi bril een beetje proper te maken.

Jij zegt het, ik denk het.

Waar Massa het verloor is tijden de eerste pitsstop, waar hij in het verkeer terecht kwam. ;)

Super was de race van Massa zeer zeker niet, maar gekeken naar dat hij zich sowieso al niet als een vis in het water voelt onder natte omstandigheden, kwalificeert hij zich voor Kimi, en kwam Massa tijdens de race - na zijn eerste pitsstop-  in het verkeer terecht waar hij tijd verloor. Al met al heeft hij het redelijk gedaan. About Kimi...tja, de grootste moeite met Fisichella, met Heidfeld en finished buiten de punten terwijl Kubica en Hamilton netjes naar voren reden. Ik vond het een matige race van the Iceman.

scho0634


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

damo

Citaat van: ibileon op 14 september 2008 - 17:20:10
dikke race met een terechte overwinaar!
voor de rest wederom veel gezever over lewis en idd op sommige momenten was het erover!
Maar je kan het hem toch ni kwalijk nemen dat hij der honderd procent voor gaat en er alles aan doet om zich aan de top te worstellen.
vorige week gezever dat kimi in het voordeel was omdat hij een halve auto voorlag op lewis en zo lewis van de baan mocht duwen en nu lewis het (ok ) drie keer doet
vergaat de wereld blijkbaar  ::)  ik denk dat 50 procent hier op het verkeerde forum zit en beter op het een of ander ferrariforum zich begeeft want amai zenne
Zeg hier ni da lewis zich alles kan en mag veroorloven maar is toch de man die er volledig voor gaat. Ferrari heb ik vandaag ni veel zien presteren en mss daarom dat lewis het weeral
gedaan heeft.

my opinion

Volgens mij is er een verschil tussen:
1) enerzijds Kimi in Spa die als leider de apex in de chicane volgt en Lewis die zich in een gaatje probeert te wriemelen dat er eigenlijk enkel maar is omdat daar de baan toevallig slechts begrensd wordt door een witte lijn en
2) anderzijds Lewis in Monza die meermaals totaal onnodig op de rechte lijn collega's van de baan drukt

'k Zou trouwens (in de regen) LH wel eens zien rijden in een Ferrari en FM / KR in een Mac Laren.  Waarmee ik niet wil suggereren dat LH geen betere regenrijder is dan FM en KR maar het verschil is zeker niet zo groot dan het lijkt.

Volgens mij is een wagen "buiten" als hij met de 4 wielen naast het circuit rijdt, kerbs of niet.

scho0634

Citaat van: damo op 15 september 2008 - 20:06:52

Volgens mij is er een verschil tussen:
1) enerzijds Kimi in Spa die als leider de apex in de chicane volgt en Lewis die zich in een gaatje probeert te wriemelen dat er eigenlijk enkel maar is omdat daar de baan toevallig slechts begrensd wordt door een witte lijn en
2) anderzijds Lewis in Monza die meermaals totaal onnodig op de rechte lijn collega's van de baan drukt

In beide gevallen is het ophef om niets. Het is autoracen, geen synchroonzwemmen. En ondanks dat Hamilton in een Mac rijdt, hoor je de FIA dit keer niet eens brommen. Dus waarom er hier dan wel ophef over komt, is mij werkelijk een raadsel. Misschien het hoge Ferrari gehalte?

Ik krijg steeds meer flashbacks uit de tijd dat Alonso tegen Schumacher streed. Alonso deed ook nooit wat goed. Volgens de meesten hier reed hij te controlerend. Nu hebben we een WK kandidaat die geen duel uit de weg gaat, en nu is het weer niet goed. Allemachtig zeg.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 15 september 2008 - 20:01:49
Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 19:59:23
Matig? gewoon prut.
We zijn het eens ??? ???
Over die van Massa zullen we maar zwijgen zeker, was allessinds ook niets om over naar huis te schrijven. Geen enkele plaats heeft die goed gemaakt. Kimi daarentegen toch 4, dat is oneindig maal meer dan Massa.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 september 2008 - 20:51:27
Citaat van: meatball op 15 september 2008 - 20:01:49
Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 19:59:23
Matig? gewoon prut.
We zijn het eens ??? ???
Over die van Massa zullen we maar zwijgen zeker, was allessinds ook niets om over naar huis te schrijven. Geen enkele plaats heeft die goed gemaakt. Kimi daarentegen toch 4, dat is oneindig maal meer dan Massa.
Ja als je bijna laatste start kan je alleen maar naar voor opschuiven ;D Zelfs Piquet maakte meer plaatsen goed dan Kimi,een echte prutster is hij op dit moment.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

#367
Citaat van: Burorri op 15 september 2008 - 18:23:09
Is zo ongelovelijk robuust dat hij die cerbs kan nemen als geen andere.

Mag ook wel na een aantal jaar waar de Mc's meer naast dan op de baan stonden  ;)

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 september 2008 - 20:51:27
Over die van Massa zullen we maar zwijgen zeker, was allessinds ook niets om over naar huis te schrijven. Geen enkele plaats heeft die goed gemaakt. Kimi daarentegen toch 4, dat is oneindig maal meer dan Massa.

Wat heb je aan oneindig maal meer plaatsen goedmaken als je weer eens naar huis gaat met 0 punten? Voor het aantal gewonnen plaatsen krijg je geen punten.
Massa reed een neutrale race, geen plaats naar voor, geen plaats naar achter. Kimi reed voor zijn kunnen gewoon barslecht.
Trouwens, Kimi heeft ocharme in de laatste 10 races, maar 29 punten behaald. Ter vergelijking: Massa scoorde er 59, Hamilton 58.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Ik zou niet alle schuld op Räikkönen zelf afschuiven. Het kan volgens mij ook niet dat Räikkönen in de ene race op één ronde drie plaatsen wint en in een andere race in één ronde drie plaatsen verliest. Hij gaat niet zomaar van wereldkampioen naar een "klungelaar" (zoals die hier graag wordt genoemd) degradeerd. Ferrari is nog tevreden met hem, en zij gaan niet meteen de grootste "klungelaar" in hun wagen zetten.

McChouffe

Citaat van: Doefie op 16 september 2008 - 01:15:47
Ik zou niet alle schuld op Räikkönen zelf afschuiven. Het kan volgens mij ook niet dat Räikkönen in de ene race op één ronde drie plaatsen wint en in een andere race in één ronde drie plaatsen verliest. Hij gaat niet zomaar van wereldkampioen naar een "klungelaar" (zoals die hier graag wordt genoemd) degradeerd. Ferrari is nog tevreden met hem, en zij gaan niet meteen de grootste "klungelaar" in hun wagen zetten.

Ik zeg niet dat Raikkonen een klungelaar is, maar dit jaar presteert hij zwaar onder zijn kunnen. En dat terwijl Massa het in de laatste races toch wel beter doet.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 15 september 2008 - 21:10:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 september 2008 - 20:51:27
Over die van Massa zullen we maar zwijgen zeker, was allessinds ook niets om over naar huis te schrijven. Geen enkele plaats heeft die goed gemaakt. Kimi daarentegen toch 4, dat is oneindig maal meer dan Massa.

Wat heb je aan oneindig maal meer plaatsen goedmaken als je weer eens naar huis gaat met 0 punten? Voor het aantal gewonnen plaatsen krijg je geen punten.
Massa reed een neutrale race, geen plaats naar voor, geen plaats naar achter. Kimi reed voor zijn kunnen gewoon barslecht.
Trouwens, Kimi heeft ocharme in de laatste 10 races, maar 29 punten behaald. Ter vergelijking: Massa scoorde er 59, Hamilton 58.
Ik vind ook dat hij beter als dit zou moeten presteren, maar ik krijg het gewoon van mensen als meatball; Als je fan bent voor een ander, prima, maar moet je dan altijd weer de ene gaan afbreken? Meatball doet het op de zieligste manier dat ik het ooit gezien heb. Sommige mensen kijken echt te zwart-wit, als ze winnen met een mooie race zijn ze de absolute top, als ze de volgende race een blunder begaan zijn ze klungelaar tot en met. Sorry, dat soort idiote gedachtengangen kan ik niet mee om. En meatball is nog erger, wanneer Kimi een goede race rijdt heeft hij geluk gehad, als Massa eens iemand inhaalt dan was het ronduit fantastisch en een blijk van talent. Zielig, dat is het woord voor een aantal van de forumleden die hier de laatste zijn bijgekomen (niet allemaal, er zitten er ook bij waar je wel degelijk een deftige discussie mee kan voeren, maar sommigen...). Hoe meer ziel, hoe meer vreugd ging het spreekwoord, ik twijfel er tegenwoordig soms aan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 september 2008 - 20:51:27
Citaat van: meatball op 15 september 2008 - 20:01:49
Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 19:59:23
Matig? gewoon prut.
We zijn het eens ??? ???
Over die van Massa zullen we maar zwijgen zeker, was allessinds ook niets om over naar huis te schrijven. Geen enkele plaats heeft die goed gemaakt. Kimi daarentegen toch 4, dat is oneindig maal meer dan Massa.
Inderdaad. Als of het zo makkelijk is om in te halen in die weersomstandigheden. Die Ferrari is volgens mij een ramp in de regen. Massa heeft niets meer gedaan dan gereden, maar meer kon hij ook niet doen. Kimi heeft nog in gehaald en de snelste ronde gereden. Heb je niets aan als je geen p unten haalt, maar komaan, van af 15de starten kan je ook niet veel verwachten he.

En weet je wat me opvalt, nu Massa dus "Tijd heeft verloren" ahcter verkeer en andere coureurs is het ineens wel een excuus voor de wat tegenvallende prestatie, maar als Kimi dat heeft is het ineens een zwak excuus en is hij een pruttelaar?
Waar is de hypocrietpot?

en Kimi heeft gewoon zijn seizoen niet, Zit hem ook best wel tegen vind je niet? Er uit gereden worden in Canada, schade aan zijn motor in Frankrijk, Motorblow in Valencia,  Ja Belgie is wat twijfelachtig, maar goed hij heeft wel de nodige pech gehad.
Akkoord, hij heeft ook wat fouten gemaakt, maar die heeft elke coureur dit jaar wel gemaakt.

Maar Massa doet het de laatste races beter? Spa was iig Kimi de betere en ja daar voor was het misschien wel de paar races de betere. Maar Italie ben ik van Mening dat Kimi beter werk heeft verricht dan Massa. Zelfs toen het droog werd Kon Massa geen vuist maken. (er van uit gaan dat hij en Kimi beiden op de zelfde weersomstandigheid stonden afgestelt.)
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Wat een gezeur.. ze hebben allemaal goed gereden laten we het daar op houden.. ze hebben allemaal de auto op de baan gehouden in moeillijke omstandigheden, zonder TC... de één had waarschijnlijk een wat betere auto/warmere banden als de ander, of wel of niet een regenafstelling... Massa is één puntje ingelopen tijdens een regenrace, dus goed gedaan... Hamilton had m kunnen winnen met zn 1 stop strategie, maar nu moest ie net zo vaak stoppen als de meeste anderen en werd ie 7e... jammer, maar helaas.. k vond er verder niet heel erg veel aan, veel inhaalactie's, maar dat leek meer op inhalen op de snelweg, dus niet echt spectaculair.. wel gaaf voor Vettel, dik verdiend gewonnen..

Folkert

Doet me beetje denken aan Montoya. Lekker in de aanval en niet bang voor wat gewaagde inhaal acties/ uitspraken.

Ik mis echt mensen als Montoya en daarom ben ik juist blij met Hamilton. Niet zeuren, gewoon gaan.


Dit is wat ik bedoel
http://www.youtube.com/watch?v=l6xwLC9Vlkk&feature=related
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 16 september 2008 - 15:21:58
Doet me beetje denken aan Montoya. Lekker in de aanval en niet bang voor wat gewaagde inhaal acties/ uitspraken.

Ik mis echt mensen als Montoya en daarom ben ik juist blij met Hamilton. Niet zeuren, gewoon gaan.


Dit is wat ik bedoel
http://www.youtube.com/watch?v=l6xwLC9Vlkk&feature=related
Inderdaad, echte actie. Ik heb Montoya dan ook nergens in dat filmpje Schumacher aan de kant zien duwen terwijl ze op een recht stuk reden, of net voor het aansnijden van een bocht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.