GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

Niels_

Citaat van: Doefie op 14 september 2008 - 20:40:46
Volgens mij was het Barrichello die de eerste was, die maakte als eerste een pitstop en reed als eerste de tijden die nadien Heidfeld en Alonso reden op de intermediates.
Die ging zelfs op het einde nog even droogweerbanden monteren. ;D

scho0634

Vettel, geweldig. Zeer verdiend, bleef prachtig overeind.

Kubica goed, Alonso in orde, Hamilton prima, Massa wel redelijk. Kimi prut...

TurboBoost

Citaat van: dj Peter op 14 september 2008 - 19:48:38
Eerlijk gezegd, het deed nog eens deugd om het Duitse én Italiaanse volkslied te horen. Vettel zal ooit nog wel een telefoontje uit Maranello krijgen. Lewis was wel héél agressief bezig, ik denk (en hoop) dat hem dat nog wel duur te staan zal komen door schade  in de resterende races.Het was een paar keer héél close ma vroeg of  laat loopt het mis. Natuurlijk is hij heel goed,maar zo rijden er wel meer rond. Ach eigenlijk wil ik nie teveel woorden aan hem vuilmaken.

De anderen gaan die acties ook niet blijven ondergaan.
Er gaat een moment komen dat er iemand zegt van: ik wijk niet uit, ik kan toch niks meer winnen of verliezen, maar die rotzak verdiend een lesje

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 21:25:15
Vettel, geweldig. Zeer verdiend, bleef prachtig overeind.

Kubica goed, Alonso in orde, Hamilton prima, Massa wel redelijk. Kimi prut...
Ik ben juist van Mening dat Kimi eerder redelijk reed en Massa Prut. Van alle titelkandidaten had hij de meeste kans om een gat te slaan.
Kimi was natuurlijk ook niet goed bezig, maar denk dat zijn race al verkeken was voor het begon.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Bij ferrari slagen ze er maar  in om op het einde van de regenraces de banden op
temperatuur te krijgen dit seizoen.Ik vond het al zo raar dat kimmi tijdens sommige
races plotseling scherpe tijden neerzette toen het al te laat was.Nu los van dit feit
kan je niet er niet om geen dat kimm niet goed rijdt in veel races.

scho0634

Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 21:52:55
Ik ben juist van Mening dat Kimi eerder redelijk reed en Massa Prut. Van alle titelkandidaten had hij de meeste kans om een gat te slaan.
Kimi was natuurlijk ook niet goed bezig, maar denk dat zijn race al verkeken was voor het begon.
Hmm, ik zie niet in wat Kimi redelijk heeft gedaan. Een dramatisch en kansloos weekend. Massa vond ik redelijk, ja. Geweldig was ie niet want dan had ie een vuist moeten maken tegen de anderen. En dat deed hij niet in hij finishde waar hij startte. Maar ja, meer zat er gewoon niet in vandaag. Die Ferrari is te stijf voor dit weer denk ik.

Citaat van: TurboBoost op 14 september 2008 - 21:30:54
Citaat van: dj Peter op 14 september 2008 - 19:48:38
Eerlijk gezegd, het deed nog eens deugd om het Duitse én Italiaanse volkslied te horen. Vettel zal ooit nog wel een telefoontje uit Maranello krijgen. Lewis was wel héél agressief bezig, ik denk (en hoop) dat hem dat nog wel duur te staan zal komen door schade  in de resterende races.Het was een paar keer héél close ma vroeg of  laat loopt het mis. Natuurlijk is hij heel goed,maar zo rijden er wel meer rond. Ach eigenlijk wil ik nie teveel woorden aan hem vuilmaken.

De anderen gaan die acties ook niet blijven ondergaan.
Er gaat een moment komen dat er iemand zegt van: ik wijk niet uit, ik kan toch niks meer winnen of verliezen, maar die rotzak verdiend een lesje
Hou toch op man. Gaan we nou lopen zeiken omdat er iemand voor een hoge amusementswaarde zorgt? Heb je Mansell wel eens zien inhalen? Of Piquet, Schumacher of Senna? Die deden dat allemaal.

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 22:28:23
Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 21:52:55
Ik ben juist van Mening dat Kimi eerder redelijk reed en Massa Prut. Van alle titelkandidaten had hij de meeste kans om een gat te slaan.
Kimi was natuurlijk ook niet goed bezig, maar denk dat zijn race al verkeken was voor het begon.
Hmm, ik zie niet in wat Kimi redelijk heeft gedaan. Een dramatisch en kansloos weekend. Massa vond ik redelijk, ja. Geweldig was ie niet want dan had ie een vuist moeten maken tegen de anderen. En dat deed hij niet in hij finishde waar hij startte. Maar ja, meer zat er gewoon niet in vandaag. Die Ferrari is te stijf voor dit weer denk ik.


Nou ja Kimi heeft volgens mij nog wel ingehaald. Fisico, Heidfeld geloofd ik, Nakajima, en nog iemand.
Zijn posititie was toch wat kanslozer dan die van Massa. Ok, chapeu voor massa dat hij wel naar Q3 kwam, maar reed een eenzame race en kwam niet echt tot inhalen of een poging.
Kimi ook niet, maar toch meer dan Massa en zoals ik eerder zei: hij starte verder naar achtere, en had meer last van langzamere rijders voor zich. En ik zag hem paar keer proberen, maar de Ferrari leek gewoon grip te kort te komen om een vuist te maken.

Even relatief gezien: Massa bleef achter mensen zitten die sneller reden en zo lag zijn pace ook wat hoger. Kimi bleef steken achter rijders die langzamer waren.
Maar begrijp me niet verkeerd, allebei reden ze een vrij sobere en teleurstellende race. Maar Massa was wel de coureur die uitgelzen kans had om er wat van te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 22:46:56

Nou ja Kimi heeft volgens mij nog wel ingehaald. Fisico, Heidfeld geloofd ik, Nakajima, en nog iemand.
Zijn posititie was toch wat kanslozer dan die van Massa. Ok, chapeu voor massa dat hij wel naar Q3 kwam, maar reed een eenzame race en kwam niet echt tot inhalen of een poging.
Kimi ook niet, maar toch meer dan Massa en zoals ik eerder zei: hij starte verder naar achtere, en had meer last van langzamere rijders voor zich. En ik zag hem paar keer proberen, maar de Ferrari leek gewoon grip te kort te komen om een vuist te maken.

Even relatief gezien: Massa bleef achter mensen zitten die sneller reden en zo lag zijn pace ook wat hoger. Kimi bleef steken achter rijders die langzamer waren.
Maar begrijp me niet verkeerd, allebei reden ze een vrij sobere en teleurstellende race. Maar Massa was wel de coureur die uitgelzen kans had om er wat van te maken.
Dat laatste weet ik nog niet zo net. Want als de Ferrari nou eenmaal geen topauto is in de regen dan vraag ik me af hoe groot die uitgelezen kans nou eigenlijk was.

Achteraf (en dat is altijd makkelijk lullen ;)) had Hamilton een uitgelezen kans. Maar hij gokte op de verkeerde banden in qualy en kon dat in de race maar gedeeltelijk repareren. Had hij vooraan gestart had ie m.i. gewoon gewonnen of iig op het podium gestaan. Massa doet het met, in de regen, matig materiaal. En hij maximaliseerd, zonder geweldig te rijden. Want het was natuurlijk wel povertjes wat hij op de baan liet zien.

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 23:01:19
Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 22:46:56

Nou ja Kimi heeft volgens mij nog wel ingehaald. Fisico, Heidfeld geloofd ik, Nakajima, en nog iemand.
Zijn posititie was toch wat kanslozer dan die van Massa. Ok, chapeu voor massa dat hij wel naar Q3 kwam, maar reed een eenzame race en kwam niet echt tot inhalen of een poging.
Kimi ook niet, maar toch meer dan Massa en zoals ik eerder zei: hij starte verder naar achtere, en had meer last van langzamere rijders voor zich. En ik zag hem paar keer proberen, maar de Ferrari leek gewoon grip te kort te komen om een vuist te maken.

Even relatief gezien: Massa bleef achter mensen zitten die sneller reden en zo lag zijn pace ook wat hoger. Kimi bleef steken achter rijders die langzamer waren.
Maar begrijp me niet verkeerd, allebei reden ze een vrij sobere en teleurstellende race. Maar Massa was wel de coureur die uitgelzen kans had om er wat van te maken.
Dat laatste weet ik nog niet zo net. Want als de Ferrari nou eenmaal geen topauto is in de regen dan vraag ik me af hoe groot die uitgelezen kans nou eigenlijk was.

Achteraf (en dat is altijd makkelijk lullen ;)) had Hamilton een uitgelezen kans. Maar hij gokte op de verkeerde banden in qualy en kon dat in de race maar gedeeltelijk repareren. Had hij vooraan gestart had ie m.i. gewoon gewonnen of iig op het podium gestaan. Massa doet het met, in de regen, matig materiaal. En hij maximaliseerd, zonder geweldig te rijden. Want het was natuurlijk wel povertjes wat hij op de baan liet zien.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar toch. Als je zag hoe snel Raikkonen reed op een gegeven moment, had ik verwacht dat Massa ook wel sneller kon. Tenzij Massa op Nat weer afstelling stond.
Maar daar heb ik nog weinig over gehoord. Maar ja is allemaal makkelijker gezegt dan gedaan. Gister heeft vandaag heel erg beinvloed.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Raikkonen ging alleen snel in de laatste paar rondjes, toen het droger en droger werd. Toen haakte Hamilton ook enigzins af bij Massa.

QMaverick

Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 08:10:35
Raikkonen ging alleen snel in de laatste paar rondjes, toen het droger en droger werd. Toen haakte Hamilton ook enigzins af bij Massa.

ik vind dat Massa het een stuk beter deed dan verwacht, hij is nog niet zo goed geweest in natte condities, de Ferrari werkt niet op nat...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

scho0634

Mee eens. Zo slecht was ie niet. Maar ondanks dat hij aan zijn veruit beste seizoen ooit bezig is, wacht ik nog steeds op een overtuigende race als hij eens niet de snelste auto heeft en de omstandigheden niet eenvoudig zijn. Dat vind ik nog steeds wat hem scheidt van een echt toprijder. Die onderscheiden zich ook regelmatig als het allemaal niet van een leien dakje gaat. Massa is een uitstekende qualifyer die van voren af een race goed kan controleren maar hij is in mijn ogen geen echte racer. Niet een jongen waarvoor ik eens ff lekker ga zitten omdat er mooie dingen gebeuren. Sorry, maar hij mist nog net even wat om een topper te zijn.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 21:52:55
Citaat van: 0634 op 14 september 2008 - 21:25:15
Vettel, geweldig. Zeer verdiend, bleef prachtig overeind.

Kubica goed, Alonso in orde, Hamilton prima, Massa wel redelijk. Kimi prut...
Ik ben juist van Mening dat Kimi eerder redelijk reed en Massa Prut. Van alle titelkandidaten had hij de meeste kans om een gat te slaan.
Kimi was natuurlijk ook niet goed bezig, maar denk dat zijn race al verkeken was voor het begon.
Ik vraag me af wat jij rookt. Massa scoort punten, Kimi niet en hangt 3/4 race in de achterhoede...

Tijd om die Kimi bril een beetje proper te maken.

kaisz

ik wou al zeggen....
Kimi's race was van te voren al afgeschreven? Wat ik me kon herrineren was dat Kimi als 14 begon en Hamilton als 15e. En die 15e werd alsnog 7e. Dus Kimi's race was helemaal niet van te voren afgeschreven. Massa deed het redelijk goed, want we zagen wat hij deed in Silverstone (of wat hij niet deed: racen).

Folkert

Citaat van: kaisz op 15 september 2008 - 10:31:36
ik wou al zeggen....
Kimi's race was van te voren al afgeschreven? Wat ik me kon herrineren was dat Kimi als 14 begon en Hamilton als 15e. En die 15e werd alsnog 7e. Dus Kimi's race was helemaal niet van te voren afgeschreven. Massa deed het redelijk goed, want we zagen wat hij deed in Silverstone (of wat hij niet deed: racen).
Massa rijd volgens mij alleen zo slecht met plots wisselende weerstomstandigheden.
De Ferrari rijd gewoon bagger in de regen en Hamilton is gewoon neit bij te houden in dit soort weer.

@Ferrariman: Ik rook iets, wat jij misschien ook is moet gaan roken ;)]

Zeg toch ook nog dat hij niet goed bezig was?
Ik weet natuurlijk niet precies, maar volgens mij had Massa een regensetup staan en Kimi droog weer.(wat je kon zien aan zijn plotselinge snelle ronde na ronde. )
Vergeet ook niet dat Kimi al in de achterhoede begon en Massa niet. Massa begon 6de. En ja dat hij punten scoort had je wel mogen verwachten van iemand die van p6 start vind je niet? Maar Massa had Q3 veel beter kunnen maximaliseren dan hij nu deed.

Wat ik ook niet begrijp is dat sommige mensen zeggen: Ja maar Massa kwam na pitstop 1 achter verkeer terecht, anders was hij wel P3 geworden. Maar Kimi had toch ook al veel last van Vekeer? En dan word er wel vaak op Kimi gefit, maar als het nu om Massa gaat is het wel ok?

Maar zoals ik eerder zei: Kimi en Massa vielen wat tegengister, maar ik ben meer geneigd dat Kimi een betere race reed van wege aantal inhaal acties. Volgens mij 3 of 4 en nog aan het eind snelste ronde rijden(ok totaal nutteloos, maar gaf meer aan dat hij op droge setting stond en in de regen niet zoveel kon doen.) Massa stond in mijn ogen op regenafstelling.
Trotse vader van Rosalie(L)