GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

robbert

Hamilton heeft tocht wel echt aggressief gereden sommige momenten, doet me denken aan montoya :(

janke

Vind je dat niet wat overdreven. Bij Montoya vlogen soms de vonken er ook van af, inderdaad. :)  Zien we te weinig vind ik. Het is toch racen??
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: janke op 14 september 2008 - 17:54:51
Vind je dat niet wat overdreven. Bij Montoya vlogen soms de vonken er ook van af, inderdaad. :)  Zien we te weinig vind ik. Het is toch racen??

Montoya was gewoon een dommerik. Ik zie hem nog bezig in de McLaren bolide... 7de plaats, te ver van de 6de en ver genoeg verwijderd van de 8ste plaats. Toch vond meneer het nodig om wat risico's te pakken op het einde van de race, met een opgave als gevolg...

Ik vond Massa een verbeterde versie van Montoya, snel, maar maakte te veel domme fouten, niet constant genoeg, maar wel constanter als Montoya. Wat Massa met uitzondering van 3 races dit seizoen presteert had ik nooit voor mogelijk gehouden.

janke

Montoya een dommerik? Niet met je eens. Maarja je mag hem of je mag hem niet.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Schitterend van Vettel!
Als je dat kan  op die leeftijd met  geen topwagen
en in een seizoen zonder traction controle en bovendien
natte omstandigheden moet je 1 van de grootste worden op
papier tenminste. Hij zal zeker het geluk moeten hebben om
een winnende wagen te hebben maar als dat lukt wacht misschien
een fenomenale carriere!Alleen jammer dat het een duitser is want
heb dat volkslied te vaak gehoord. ;D

McLaren_über_alles

Citaat van: McLaren_über_alles op 14 september 2008 - 15:54:48
Citaat van: meatball op 14 september 2008 - 15:44:46
Zeer mooie race van vettel,echt top,wel raar dat Hamilton Massa niet meer aanviel.Goed resultaat van Massa met oog op het wk.

Had precies problemen denk ik. Hij reed het gat van 8 seconden toe op een drie tal ronden, en plots was het vet helemaal van de soep... Zou mij niet verwonderen dat z'n banden op de opdrogende baan ah verbranden waren (zeker aangezien de banden bij de McLaren's sneller op temperatuur komen...)

Dat was idd het geval.

CitaatPrecies op het moment dat iedereen een inhaalpoging ten koste van Massa verwachtte, raakte Hamilton de aansluiting kwijt en die hervond hij niet meer. ,,Mijn banden werden te warm en dat was dat", geeft de Brit op als verklaring."
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

kaisz

Ik vond het nogal een saaie race.....
Vooral die start, anders had Hamilton makkelijk 3 kunnen pakken.
Verder erg veel pech dat de baan ging opdrogen en dat daardoor Hamilton nog een keer naar binnen moest. Anders had Hamilton zeker gevochten met Kovalainen of zelfs Vettel.
Toch gun ik het die Vettel wel, zeer goede coureur die laat zien dat hij wel een race kan uitrijden met druk (hoewel Kovalainen niets deed).

Over het feit dat Hamilton aggressief rijd: dat wisten we onderhand toch wel?
In de formule 1 hebben we momenteel teveel raikonen achtige figuurtjes (echt niet negatief over raikonen, want hij as altijd mijn favo bij mclaren).
Aanval met mate is geen aanval. Tegenstanders door het gras duwen is misschien gevaarlijk, maar met zo een instelling kan je pas kampioen worden.
Schumacher had het ook en die was ook een van de beste, idem ayrton senna.

Alonso stelde me erg teleur, hoewel hij we de risico durfde te nemen met zijn intermidiates (als eerste)

NDCGN

Citaat van: kaisz op 14 september 2008 - 19:13:00
Ik vond het nogal een saaie race.....
Vooral die start, anders had Hamilton makkelijk 3 kunnen pakken.
Verder erg veel pech dat de baan ging opdrogen en dat daardoor Hamilton nog een keer naar binnen moest. Anders had Hamilton zeker gevochten met Kovalainen of zelfs Vettel.
Toch gun ik het die Vettel wel, zeer goede coureur die laat zien dat hij wel een race kan uitrijden met druk (hoewel Kovalainen niets deed).

Over het feit dat Hamilton aggressief rijd: dat wisten we onderhand toch wel?
In de formule 1 hebben we momenteel teveel raikonen achtige figuurtjes (echt niet negatief over raikonen, want hij as altijd mijn favo bij mclaren).
Aanval met mate is geen aanval. Tegenstanders door het gras duwen is misschien gevaarlijk, maar met zo een instelling kan je pas kampioen worden.
Schumacher had het ook en die was ook een van de beste, idem ayrton senna.

Alonso stelde me erg teleur, hoewel hij we de risico durfde te nemen met zijn intermidiates (als eerste)
was heidfeld niet de eerste?? die stopte volgens mij voor alonso, maar 100% zeker weet ik het ook niet... ze waren vorige week ook al de eerste 2 op intermediates, maar toen vanaf droogweerbanden..

ibileon

alonso was de eerste op intermed's  ;)


Folkert

Wat een race voor Vettel zeg, wat is het hem gegunt. Al moet ik eerlijk zeggen dat het weer wel in zijn voordeel was en dat Kimi en Hamilton verder naar achter stonden. Maar goed, dat was hun eigen fout. Hamilton was weer eens magistraal bezig en reed iedereen op een hoop in de regen. Was hij verder naar voreen gekwalificeerd had hij het de top moeilijk kunnen maken.
Maar wat zakt Massa eigenlijk door het ijs. p6 en na de start zelfs p5 en dan als nog p6 finishen? Ok hij houd de schadebeperkt, maar hier had hij zijn slag kunnen slaan en de leiding pakken.

En over Hamilton: Geweldig. Hele jaar word er  gezeurd over saaie races en geen inhaal mogenlijkheid of inhaal acites en nu laat Hamilton er een paar zien is het weer niet goed?
Hij mag trouwens best van geluk spreken, als Webber iets meer naar links of rechts ging had het best anders k unnen aflopen.

Jammer dat de race achter de SC vertrok, maar goed misschien was het wel nodig. Wat ikzelf betwijfel, maar goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

Citaat van: Burorri op 14 september 2008 - 19:35:14
Wat een race voor Vettel zeg, wat is het hem gegunt. Al moet ik eerlijk zeggen dat het weer wel in zijn voordeel was en dat Kimi en Hamilton verder naar achter stonden. Maar goed, dat was hun eigen fout. Hamilton was weer eens magistraal bezig en reed iedereen op een hoop in de regen. Was hij verder naar voreen gekwalificeerd had hij het de top moeilijk kunnen maken.
Maar wat zakt Massa eigenlijk door het ijs. p6 en na de start zelfs p5 en dan als nog p6 finishen? Ok hij houd de schadebeperkt, maar hier had hij zijn slag kunnen slaan en de leiding pakken.

En over Hamilton: Geweldig. Hele jaar word er  gezeurd over saaie races en geen inhaal mogenlijkheid of inhaal acites en nu laat Hamilton er een paar zien is het weer niet goed?
Hij mag trouwens best van geluk spreken, als Webber iets meer naar links of rechts ging had het best anders k unnen aflopen.

Jammer dat de race achter de SC vertrok, maar goed misschien was het wel nodig. Wat ikzelf betwijfel, maar goed.

denk dat het toch het veiligste was achter de saftycar vertrekken
anders had ik er een paar op een hoopje zien gaan tijdens het nemen van de eerste bocht terwijl het nu toch wel helemaal goed
verliep voor iedereen.

het zijn vooral gefrustreerde ferrarifans die weer zonodig moeste zeuren over lewis, maar dat zijn we ondertussen wel gewoon he
Het was gewoon ongeloofelijk hoe makkellijk hij zig door het veld knokte. De rest stond precies stil  :)

supersteven

proficiat voor vettel en torro rosso ze hebben verdiend gewonnen.

zeg is dit is de eerste keer dat ferrari door zijn klanten wordt verslagen in de f1 want normaal zitten die vanachter
let the sunshine shine in your heart

dj Peter

Eerlijk gezegd, het deed nog eens deugd om het Duitse én Italiaanse volkslied te horen. Vettel zal ooit nog wel een telefoontje uit Maranello krijgen. Lewis was wel héél agressief bezig, ik denk (en hoop) dat hem dat nog wel duur te staan zal komen door schade  in de resterende races.Het was een paar keer héél close ma vroeg of  laat loopt het mis. Natuurlijk is hij heel goed,maar zo rijden er wel meer rond. Ach eigenlijk wil ik nie teveel woorden aan hem vuilmaken.

NDCGN

Citaat van: ibileon op 14 september 2008 - 19:33:53
alonso was de eerste op intermed's  ;)


volgens het commentaar bij de live-timing was Coulthard de eerste... en ik weet toch wel vrijwel zeker dat Heidfeld eerder op intermediates ging dan Alonso, alleen dat van Heidfeld was niet in beeld...

Doefie

Volgens mij was het Barrichello die de eerste was, die maakte als eerste een pitstop en reed als eerste de tijden die nadien Heidfeld en Alonso reden op de intermediates.