GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

TurboBoost

Citaat van: ibileon op 08 september 2008 - 20:51:38
ik gok en hoop dat lois hier met de zegen gaat lopen
Het is vorig weekend bewezen dat de zilveren pijlen sneller zijn dan de red's
Maar dan is het maar te hopen dat ze weer niks gaan uitvinden natuurlijk  ::)
1 hamilton
2 massa
3kimi

En welke race heb jij gevolgd? Motocross?
Als je de laatste 2 ronden niet meetelt (door de regen) dan was er geen enkel moment dat de Mclarens sneller waren dan de ferrari's.

Jasper

In de kwalificatie zijn de Macs sneller, en als Hamilton niet spinde in de tweede ronde had hij volgens mij de hele race aan de leiding gereden. Hamilton verloor een seconde of vijf omdat hij na zijn eerste stop achter het verkeer kwam, maar had dat gat al dichtgereden voordat het begon te regenen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 10:56:45
Tja, ik ga die discussie niet opnieuw voeren hoor, mijn mening daarover zal toch niet veranderen. Alonso bleef 10 seconden staan terwijl de lollipop omhoog was dus het was duidelijk een individuele actie, en dan is de zaak voor mij al uitgemaakt.
Gevonden, Dennis beweerde toen dat Alonso's ingenieur zelf aftelde, en dat de lollypopman daar niks mee te maken had. In ieder geval, een hoop gezever en bullshit dat het team toen uitkraamde volgens mij. Whatever, zet zoals jij heb ik ook geen zin om die discussie nog langer te voeren. Om Dami nog wel even een extra reden te geven dat er toen effectief gestrafd moest worden, in het topic van verleden jaar werd herhaaldelijk dit aangehaald:

116) b) If, in the opinion of the stewards, a driver deliberately stops on the circuit or impedes another driver in any way during the qualifying practice session his times will be cancelled . In this case, a team will not be able to appeal against the steward's decision.

Enfin, dat zegt dan dat Alonso moest gestrafd worden als die Hamilton ophield. het team beweerde van niet on nog veel bla bla bla waar ik nog steeds niets van geloof. Ach soit, zoals ik hierboven al zei, ook ik heb niet de intentie daar opnieuw over te beginnen.

De GP van Italië, daar gaat dit topic over en daar ga ik het verder in dit topic proberen over te houden.
Ik denk overigens dat Ferrari op Monza de snelste zal zijn. het gaat daar vooral om snelheid, en dat zit er in die Ferrari zeker in. Enkel in de bochten zijn ze volgens mij trager.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 11:11:03
Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 10:56:45
Tja, ik ga die discussie niet opnieuw voeren hoor, mijn mening daarover zal toch niet veranderen. Alonso bleef 10 seconden staan terwijl de lollipop omhoog was dus het was duidelijk een individuele actie, en dan is de zaak voor mij al uitgemaakt.
Gevonden, Dennis beweerde toen dat Alonso's ingenieur zelf aftelde, en dat de lollypopman daar niks mee te maken had.

Niet helemaal correct volgens mij, de ingenieur telde af tot het moment dat de lollipopman Alonso mocht doorlaten (dat duurde nog 10 seconden nadat de pitstop voltooid was). De 10 seconden daarna waren voor Alonso's eigen rekening als ik het me goed herinner.

Maar goed, genoeg daarover...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 11:10:33
In de kwalificatie zijn de Macs sneller
Fout. Toch alvast niet in Spa.

CitaatThe balance of power

The turning point of the race appeared to have been the mistake by Lewis Hamilton at the start of lap two when he spun at La Source, allowing Kimi Raikkonen to pass him.

He kept in touch for the rest of the first stint and then made an early pit stop on lap 11, showing how aggressive he had been in qualifying on a light fuel load. The good news for him was that Kimi pitted only a lap later.

Massa meanwhile pitted on lap 13, so in fact when you do the fuel correction he and Hamilton registered exactly the same lap time in qualifying, the 0.35s Massa was behind being all fuel.

No wonder Massa said he had nailed a "perfect lap". The Ferrari was giving nothing away to the McLaren in qualifying pace.

These two drivers are very well matched at the moment and it is going to be a great final act to the championship.


Massa was very unlucky to lose 10 points for the win in Budapest when his engine failed three laps from the end, and without that he would now be three points ahead of Hamilton with five races to go.

Lewis did not want to be drawn into speculating about whether Ferrari would now back Massa for the championship, but with Raikkonen 19 points behind the Englishman and 17 behind his team-mate in the title race, it's inevitable that they will.

Hamilton paid fulsome tribute to Massa all weekend and again after the race he said that the Brazilian was "doing a better job than Kimi".

Bron: ITV

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Oké, en Heikki is sneller dan Kimi dus samengeteld zijn de Macs toch iets sneller. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 11:24:06
Oké, en Heikki is sneller dan Kimi dus samengeteld zijn de Macs toch iets sneller. :P
Dus krijgen we de volgend uitslag:
1) Massa - 10 punten (Die gaat bij zen pitstop over Lewis)
2) Lewis - 8 punten
3) Heiki - 6 punten
4) Kimi - 5 punten
Opgetelt maakt dat 15 punten voor Ferrari en slechts 14 voor de Macs, daar zitten ze dan met hun opgetelde snelheid hé, opgeteld hebben ze minder punten :) Weeral een mooi resultaat van de innige samenwerking tussen Ferrari en de FIA ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

In de kwalificatie worden geen punten verdeeld.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 11:55:46
In de kwalificatie worden geen punten verdeeld.
In de race wel, en de race volgt op de kwalificatie :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Yup, maar dat doet nu ook niet meteen ter zake als het gaat over de snelheid in de kwalificatie.

leproffesseur

Benieuwd of ferrari teamorders gaat invoeren.

FerrariMan


sloggerke

Citaat van: leproffesseur op 09 september 2008 - 12:18:06
Benieuwd of ferrari teamorders gaat invoeren.

Dat zou doodjammer zijn!
Als ik me niet vergis presteerde Hamilton het vorig jaar om 17 punten te verliezen in twee races...
Dus Kimi is nog lang niet uitgeteld...


En over dat gezever aangaande de bestraffing van Hamilton: Lees de commentaar van Trulli..
Als er een grind was in die chicane zou hij véél meer tijd verloren zijn dan hij nu "zichzelf oplegde"...(slipstreamen bij Kimi)
Als er een muur stond zou hij niet eens zo een risicovol maneuver hebben aangevat.... Basta!
En de sanctie werd niet opgelegd door de FIA... maar door de stewarts. Heeft dus NIKS met Ferrari te maken. (tenzij ze toevallig alledrie Ferrari-fans zijn he...)