GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

janke

En Kovalainen. Trouwens vind Bourdais en Rosberg ook een mooie plaats hebben op de grid. Word geheid een mooie start. Als het maar niet achter de SC is.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

#211
Wat een kwaicatie, we gaan morgen een mooie race tegemoet. Van mij mag het morgen gerust regenen, spektakel verzekerd!  :) Hopelijk blijven  Kimi en Lewis uit de brokken en ik vermoed dat ze beiden op één stop staan. Bij droog weer zie ik Massa winnen, wanneer het nat is kan het alle kanten uit natuurlijk.

Knappe pole van Vettel, ook Kovalainen, Bourdais en Rosberg zijn er goed bij.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...

zeph

Leuk voor Vettel. Maar ook voor Gerhard Berger, die hiermee andermaal bewijst dat een gezellig en harmonieus team ook met minder middelen uitstekende prestaties neer kan zetten!

Ferrari 2010

Citaat van: zeph op 13 september 2008 - 17:51:25
Leuk voor Vettel. Maar ook voor Gerhard Berger, die hiermee andermaal bewijst dat een gezellig en harmonieus team ook met minder middelen uitstekende prestaties neer kan zetten!
Het zou me niet verbazen als ze morgen na minder dan 10 laps al gepit hebben. Ze zitten in Italië, daar willen ze goed presteren. Een beetje zoals Alonso in Spanje. En in zo'n omstandigheden kan je als klein team dan ook goed presteren. Met droog weer mogen ze blij zijn met startrij 5.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 13 september 2008 - 18:00:29
Citaat van: zeph op 13 september 2008 - 17:51:25
Leuk voor Vettel. Maar ook voor Gerhard Berger, die hiermee andermaal bewijst dat een gezellig en harmonieus team ook met minder middelen uitstekende prestaties neer kan zetten!
Het zou me niet verbazen als ze morgen na minder dan 10 laps al gepit hebben. Ze zitten in Italië, daar willen ze goed presteren. Een beetje zoals Alonso in Spanje. En in zo'n omstandigheden kan je als klein team dan ook goed presteren. Met droog weer mogen ze blij zijn met startrij 5.
Op zich wel met je eens. Maar ik vind wel dat Torro Rosso al een aantal maanden goed bezig is. Zijn regelmatig in de top 10 te vinden. Natuurlijk zijn de omstandigheden en een vermoedelijk redelijk lichte auto mede verantwoordelijk voor de pole van vandaag, maar evenzogoed zijn ze lekker bezig.

janke

Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Wat ik bij Silly Season ook zei, wordt het afwisselend weer met nat, droog en weer nat, heeft een volle tank bij de start geen voordeel volgens mij. Eerder andersom.
Some things are too important to be left in the past.

zeph

Idd. Afgelopen weekend deden ze toch ook echt vooraan mee, tot de laatste twee ronden dan  :'(

scho0634

Schijnt morgen droog te zijn.... Wellicht dat er top10 qualifyers dan op de verkeerde afstelling blijken te staan.

Jasper

Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 13 september 2008 - 15:30:31
Men denkt dat Massa met een setup voor droog weer rond reed vandaag en net zoals Hamilton op 1 stop staat.
Ik zou eerder denken dat Kimi en Hamilton op droog weer stonden.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: janke op 13 september 2008 - 18:07:15
Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Wat ik bij Silly Season ook zei, wordt het afwisselend weer met nat, droog en weer nat, heeft een volle tank bij de start geen voordeel volgens mij. Eerder andersom.
tja, maar als je zwaar gaat kwalificeren doe je dat toch om er voordeel mee te hebben.. idd alleen als de omstandigheden heel wisselend zijn en je toch vaker moet pitten voor andere banden, is het niet handig om zwaar te zijn....weer is vrij onvoorspelbaar en om dan vooraf te zeggen dat het een nadeel is om zwaar te starten lijkt me iig vrij overdreven...

_Makke_

Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:11:37
Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Blijkbaar niet... Dennis zei dat sommige piloten te veel naar vandaag gemikt hebben (qua afstelling), wat hen morgen zuur zal opbreken.

Dus de setup zal je niet meer mogen veranderen blijkbaar...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Het is een keus. Als zwaarder zijn altijd voordeel had, waarom doet niemand het dan? Ze gokken hier nu en denken dat het niet gaat regenen en dat Massa in 2 keer door rijd. Daarnaast kan hij problemen krijgen als hij bij de start plaatsen verliest en niet zijn eigen pace kan rijden. Het is en blijft een gok.

@_makke_

Dat dacht ik dus ook ja. Andersom mag het volgens mij wel. Droog weer kwalificatie, mag je altijd een regensetup gebruiken. Dit om bij extreme weersveranderingen gevaarlijke situaties voorkomen
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: _Makke_ op 13 september 2008 - 18:31:03
Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:11:37
Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Blijkbaar niet... Dennis zei dat sommige piloten te veel naar vandaag gemikt hebben (qua afstelling), wat hen morgen zuur zal opbreken.

Dus de setup zal je niet meer mogen veranderen blijkbaar...

Hmm. Misschien is het wel zo. Een vleugel is snel bijgesteld dus dat kunnen ze met een sleuteltje op de grid altijd doen (volgens mij toch, want dat is iets dat tijdens een pitstop ook toegelaten is). Maar een regenafstelling gaat ook over rijhoogte en schokdempers, en die kun je natuurlijk niet zo gemakkelijk aanpassen.

Het zou ook verklaren waarom Hamilton niet mee kon.