GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Folkert

Kimi verdiende de overwinning meer. Hele race foutloos gereden tot zijn crash.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 12 september 2008 - 20:12:25

Wij deden net hetzelfde tov Schumacher dus erg veel verschil is er niet  :D
How times change... :)

Folkert

#557
Heb net wer even de start gekeken, en Massa had nog wel geluk zeg bij de start. Hij ging gelukkig optijd door La Sourch, maar Trulli werd bijna op Massa gedrukt.


Maar door al die commotie om Hamilton, vergeet iedereen het voorval van Trulli, wat in vele opzichte veel gevaarlijker was en ook zeker straf waard.
Waarom werd daar niet iets mee gedaan?

heb ook nog de onboard gedownload en daar zie je wat er met Kimi gebeurt. vlak voor hem reed.....iemand. Daar kwam hij heel veel sneller dihter bij en precies in de bocht zit hij op de staart waardoor hij denk ik ook heel veel vuile lucht kreeg en net te veel grip verloor.
Daarna komt hij buiten het circuit, maar hij rijd neit over gras heen op het moment van de spin.Dus het argument van op nat gras rijden gaat ook neit op. Hij verliest ineens de controle , wat hij eerder op het rechte stuk ook al had gezien zijn heftige stuurmomenten.

Ik vind nogmaals dat Kimi hier weinig blaam treft. Het was eerder een lotterij in deze weersomstandigheden dan een race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Daarbij wordt vaak "het gedrum bij de start" in rekening gehouden. Bovendien heeft Bourdais er geen plaatsen mee verloren en heeft Trulli geen echte crash veroorzaakt maar eerder een schuiver die uiteindelijk tot problemen voor Trulli zelf zorgde. In het geval van Kovalainen bij Webber of Glock in de gele vlag-situatie was het de veroorzaker zelf die er nadeel ondervond en niet 'het slachtoffer'.

Is een excuus als een ander natuurlijk. Ben er vrij zeker van dat mocht hij dit zondag opnieuw doen dat hij dan wel een straf of op z'n minst een waarschuwing gaat krijgen.

Folkert

#559
Citaat van: Doefie op 13 september 2008 - 03:17:45
Daarbij wordt vaak "het gedrum bij de start" in rekening gehouden. Bovendien heeft Bourdais er geen plaatsen mee verloren en heeft Trulli geen echte crash veroorzaakt maar eerder een schuiver die uiteindelijk tot problemen voor Trulli zelf zorgde. In het geval van Kovalainen bij Webber of Glock in de gele vlag-situatie was het de veroorzaker zelf die er nadeel ondervond en niet 'het slachtoffer'.

Is een excuus als een ander natuurlijk. Ben er vrij zeker van dat mocht hij dit zondag opnieuw doen dat hij dan wel een straf of op z'n minst een waarschuwing gaat krijgen.
Hebben we het over het zelfde?
Trulli spinde in de Bus stop en ging vrijsnel weer de baan op. Was de coureur niet uitgeweken was er een crash geweest. Vond van Trulli best gevaarlijk eigenlijk.

zit trouwens te denken: Massa had zelfs nog een gok kunnen nemen in de laatste ronde door op inters of regen banden te rijden. hij had meer dan genoeg voorsprong op de nr 3.\
Had hij dat gedaan had hij hem zeker op eerlijke manier gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

damo

Mosley:

"I think it's a reflection, and I'm sorry to say this, of the stupidity of the people who say it because they haven't really thought the thing through and put themselves in the position of the people who have to take these very difficult decisions."

Mosley revealed he himself was in Peru during the Belgian Grand Prix and was therefore only involved when he was contacted to offer him opinion on the matter.

damo

Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 03:32:11
Citaat van: Doefie op 13 september 2008 - 03:17:45
Daarbij wordt vaak "het gedrum bij de start" in rekening gehouden. Bovendien heeft Bourdais er geen plaatsen mee verloren en heeft Trulli geen echte crash veroorzaakt maar eerder een schuiver die uiteindelijk tot problemen voor Trulli zelf zorgde. In het geval van Kovalainen bij Webber of Glock in de gele vlag-situatie was het de veroorzaker zelf die er nadeel ondervond en niet 'het slachtoffer'.

Is een excuus als een ander natuurlijk. Ben er vrij zeker van dat mocht hij dit zondag opnieuw doen dat hij dan wel een straf of op z'n minst een waarschuwing gaat krijgen.
Hebben we het over het zelfde?
Trulli spinde in de Bus stop en ging vrijsnel weer de baan op. Was de coureur niet uitgeweken was er een crash geweest. Vond van Trulli best gevaarlijk eigenlijk.

zit trouwens te denken: Massa had zelfs nog een gok kunnen nemen in de laatste ronde door op inters of regen banden te rijden. hij had meer dan genoeg voorsprong op de nr 3.\
Had hij dat gedaan had hij hem zeker op eerlijke manier gewonnen.

Inderdaad raar dat hij dat niet gedaan heeft zeker omdat Kimi het wel van plan was.  Misschien wouden ze maar 1 wagen binnen halen en was er na de crash van Kimi (100m voor pit entry) te weinig tijd om Massa nog binnen te roepen, 't had anderzijds gemakkelijk ook gewoon een ronde vroeger gekunnen.

Wizard

Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 20:18:33
Kimi verdiende de overwinning meer. Hele race foutloos gereden tot zijn crash.

Tja, de race duurt 44 ronden en geen 42.

Wizard

Overigens, interessant;

CitaatFormula One drivers have been told that they should wait at least one corner before resuming a fight for position in the event of future chicane-cutting incidents.

In the wake of the Lewis Hamilton controversy from Belgium, F1 drivers sought clarification on what was and was not allowed during their regular Friday evening briefing with F1 race director Charlie Whiting.

Autosport.com understands the drivers were informed that in the event of a driver cutting a chicane and gaining a position, he not only had to give that place back but should also wait for another corner before he could attempt to retake it.

Wel een beetje achteraf dit........

damo

Citaat van: Wizard op 13 september 2008 - 11:13:24
Overigens, interessant;

CitaatFormula One drivers have been told that they should wait at least one corner before resuming a fight for position in the event of future chicane-cutting incidents.

In the wake of the Lewis Hamilton controversy from Belgium, F1 drivers sought clarification on what was and was not allowed during their regular Friday evening briefing with F1 race director Charlie Whiting.

Autosport.com understands the drivers were informed that in the event of a driver cutting a chicane and gaining a position, he not only had to give that place back but should also wait for another corner before he could attempt to retake it.

Wel een beetje achteraf dit........


...of vooraf voor de races die nog moeten komen  :)

scho0634

Blijkbaar was er toch onduidelijkheid.