Kluns van de race

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 15:51:28

« vorige - volgende »

Wie is voor jullie de kluns van de race?

Raikkonen
9 (37.5%)
Piquet
6 (25%)
Nakajima
3 (12.5%)
Kovalainen
1 (4.2%)
Iemand anders, wie?
5 (20.8%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 12 september 2008 - 15:51:28

Ferrari 2010

Wilde ik ook al zeggen, en die banden zijn minder dik dan je zou denken hoor, bovendien staat hij nog eens half in het gras. Ik durf er men hand niet voor in het vuur steken. Over dat eerste filmpje, bevestigd wat ik al heel de tijd zeg: Hij kon er zelf weinig aan doen, F1-wagens op droogweerbanden in de regen, ik denk dat velen maar half begrijpen wat voor situatie dat is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

raikkonen omdat hij zijn afspraak met de geschiedenis miste met een crash
let the sunshine shine in your heart

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 september 2008 - 19:25:09
Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 18:05:23
100% kimis fout dat hij wijd ging ja, maar niet dat de auto uitbrak op asfalt.

Nu lees eens wat je zelf typt, het is 100% Kimi's fout dat hij te wijd ging, nou daar zijn we het mee eens, alleen, dat hij crashed is een gevolg van het te wijd gaan, waarom is dat niet Kimi's schuld?? Kimi gaat toch te wijd waardoor hij crashed??

Wat jij zegt is, het is mijn eigen schuld dat ik in de rechtbank sta. Ik heb die gozer in elkaar gemept, maar het is niet mijn schuld dat is nu een taakstraf heb. Dat is de rechter zijn schuld want hij heeft me veroordeeld. Slaat toch nergens op???

Ooit gehoord van oorzaak-gevolg??






Je vergelijking slaat op poep.
Te wijd gaan is niet gelijk aan crashen. Als je te wijd gaat, hoeft dat niet te betekenen dat hij MOET crashen.
Dat is iets wat jij volgens mij als onontkoppelbaar feit wilt presenteren. En dat is zeker neit waar. Kimi is eerder ook al wijd gegaan, maar is niet gecrashed. De fout die hij maakt is tre wijd gaan. Maar als je daarna een kans hebt op een asfalt vlak recht door te rijden, en de auto breekt ineens uit, kan je er best weinig aan doen. Dus is het dan 100% zijn fout?

En oorzaak gevolg is hier niet direct aan elkaar verbonden. Dat jij te wijd gaan in een bocht vergelijk baar vind met crashen, prima, maar dat is een incorecte mening.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Te wijd gaan is de oorzaak!! Jezus kerel.

-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
-Ik ga te wijd met als gevolg dat ik crash, mijn fout dus
-Ik rem te laat, met als gevolg dat ik op het gras kom en in de banden eindig, mijn fout dus.

Allemaak oorzaak-gevolg.

Niks wat je doet, heeft geen consequenties. Als je een stuurfout maakt met als gevolg een crash, spin of weet ik veel, is dat gewoon een manfout. Als je niet crashed ten gevolge van een manfout/stuurfout heb je mazzel dat je stuurfout niet eindigt in een "catastrofe."

TheIceman

Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
-Ik ga te wijd met als gevolg dat ik crash, mijn fout dus
-Ik rem te laat, met als gevolg dat ik op het gras kom en in de banden eindig, mijn fout dus.
-Dat hoeft niet per sé zijn fout te zijn.
-idem
-Dat is dan weer wel zijn fout.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
Akkoord, maar je moet altijd naar de omstandigheden kijken. Een wagen die zomaar plots uitbreekt, kan niemand iets aan doen. De omstandigheden van de baan zondag zorgen eigenlijk gewoon voor een gokspel. De ene heeft geluk, de andere pech...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 07:39:09
Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
Akkoord, maar je moet altijd naar de omstandigheden kijken. Een wagen die zomaar plots uitbreekt, kan niemand iets aan doen. De omstandigheden van de baan zondag zorgen eigenlijk gewoon voor een gokspel. De ene heeft geluk, de andere pech...
Aan 1 kant wel, maar als er niemand anders bij betrokken is en je geen pech hebt is het toch een rijdersfout. Je reed toch te hard voor de situatie waarin je op dat moment verkeerde. Zoiets gebeurt iedere rijder wel eens in de regen, maar het is wel een rijders fout.

Al heb ik het idee dat kort daarvoor Nakayima Kimi in de rondte duwde. Wellicht dat Kimi daar toch wat schade heeft opgelopen waardoor hij even later van de baan schoot.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 september 2008 - 08:00:09
Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 07:39:09
Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
Akkoord, maar je moet altijd naar de omstandigheden kijken. Een wagen die zomaar plots uitbreekt, kan niemand iets aan doen. De omstandigheden van de baan zondag zorgen eigenlijk gewoon voor een gokspel. De ene heeft geluk, de andere pech...
Aan 1 kant wel, maar als er niemand anders bij betrokken is en je geen pech hebt is het toch een rijdersfout. Je reed toch te hard voor de situatie waarin je op dat moment verkeerde. Zoiets gebeurt iedere rijder wel eens in de regen, maar het is wel een rijders fout.

Al heb ik het idee dat kort daarvoor Nakayima Kimi in de rondte duwde. Wellicht dat Kimi daar toch wat schade heeft opgelopen waardoor hij even later van de baan schoot.
Mja, zoals ik eerder al zei, volledige chaos, 2 man die voor p1 strijden en dus als zotten op slicks de anderen op slicks voorbij scheuren. Ik veronderstel dat die andere rijders wel blauwe vlaggen hebben gekregen, maar doordat ze op slicks door de regen reden konden ze meer écht racen, grip hadden ze toch al niet, Kimis is dan om één of andere reden naast de baan gesukkelt. Dat laatste was inderdaad een rijdersfout, het crashen noem ik dan pech, dus had hij pech :) Lewis had ook kunnen crashen bij in de dubbele linkse. Enfin, het was gewoon 1 grote chaos, ik kan het Kimi echt niet kwalijk nemen gecrasht te zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik vind het ook niet Kimi's fout, zoals ik bijvoorbeeld Europa 2005 ook niet Kimi's fout vond. Een gebeurlijke fout met grote gevolgen die je zelf niet echt in de hand hebt.

leproffesseur

piquet heeft al meer naast dan op de baan gereden en is voor mij f1 niet waardig dus een kluns.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 08:23:10

Mja, zoals ik eerder al zei, volledige chaos, 2 man die voor p1 strijden en dus als zotten op slicks de anderen op slicks voorbij scheuren. Ik veronderstel dat die andere rijders wel blauwe vlaggen hebben gekregen, maar doordat ze op slicks door de regen reden konden ze meer écht racen, grip hadden ze toch al niet, Kimis is dan om één of andere reden naast de baan gesukkelt. Dat laatste was inderdaad een rijdersfout, het crashen noem ik dan pech, dus had hij pech :) Lewis had ook kunnen crashen bij in de dubbele linkse. Enfin, het was gewoon 1 grote chaos, ik kan het Kimi echt niet kwalijk nemen gecrasht te zijn.
Oh nee, zoiets kan idd met dat weer gebeuren.

Folkert

Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
Te wijd gaan is de oorzaak!! Jezus kerel.

-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
-Ik ga te wijd met als gevolg dat ik crash, mijn fout dus
-Ik rem te laat, met als gevolg dat ik op het gras kom en in de banden eindig, mijn fout dus.

Allemaak oorzaak-gevolg.

Niks wat je doet, heeft geen consequenties. Als je een stuurfout maakt met als gevolg een crash, spin of weet ik veel, is dat gewoon een manfout. Als je niet crashed ten gevolge van een manfout/stuurfout heb je mazzel dat je stuurfout niet eindigt in een "catastrofe."
Kerel, luister nou eens. Kimi ging toch ook al eerder wijd en is toen toch ook niet gespind?
Waarom is het mazzel dat als je spint en je niet in de muur beland? Is het dan ook geen rijders kwaliteit om de auto dan alsnog op de baan te houden?

Dat je te wijd gaat en daarna crasht staat los van elkaar.
Zoals 0634 al zei: Misschien had Kimi schade opgelopen doordat Nakajima hem in de ronte tikte.
En als je heel goed naar de beelden kijkt, zie je dat de auto heel abrupt naar links uitbreekt. De weesromstandig heden waren hier zo verradelijk dat je op elk punt van de baan een plas water had kunnen tegen komen en daardoor ging aquaplannen.
Misschien was het wel kimis fout en ging hij te vroeg naast de baan weer op het gras, of stuurde hij daar te abrupt in. Maardat hij wijd ging is zijn fout(en ook helemaal niet zo erg, gezien het weer zo plots veranderd dat je absoluut neit kan weten hoe nat het overal is.)
Dat hij daarna spinde is of een op zich zelfstaande fout, of defect aan de wagen of ineens aquaplanning.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#72
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 15:51:38
]Kerel, luister nou eens. Kimi ging toch ook al eerder wijd en is toen toch ook niet gespind?

Ja dus? Er lag geen gras, er stond geen muur of bandenstapel, er was geen grindbak dus is het veroorloofd om daar een stuurfout te maken.

CitaatWaarom is het mazzel dat als je spint en je niet in de muur beland? Is het dan ook geen rijders kwaliteit om de auto dan alsnog op de baan te houden?

Beide kan. Als je spint en er staat geen muur is het zekere zin mazzel, als je je auto zelf uit de muur houd is het een rijderskwaliteit.

CitaatDat je te wijd gaat en daarna crasht staat los van elkaar.

Nee, dat Kimi crasht is het gevolg van te wijd gaan, dus zijn eigen fout.

CitaatZoals 0634 al zei: Misschien had Kimi schade opgelopen doordat Nakajima hem in de ronte tikte.

Dan had Ferrari/Kimi dat heus wel gemeld. Kimi zegt zelf; ik ging te wijd waaroor ik de controle verloor. Zijn eigen schuld dus.

CitaatEn als je heel goed naar de beelden kijkt, zie je dat de auto heel abrupt naar links uitbreekt.

Ben je ooit eens zelf met de auto op het gras gekmen als het heeft geregent? Of met de motor op een witte streep of put?

CitaatDe weesromstandig heden waren hier zo verradelijk dat je op elk punt van de baan een plas water had kunnen tegen komen en daardoor ging aquaplannen.

Daardoor moet je anticiperen op de weersomstandigheden. Massa voelde dat prima aan, Kimi die bezig was met een "do ore die" niet. Zijn eigen schuld.

Maar goed, gezien Kimi dat zelf ook toegeeft, waar discussiëren we over??

Citaat"Ik was bereid om alles of niets te spelen en helaas verloor ik de controle en gleed ik van de baan", zei Raikkonen na afloop

Wizard

Citaat van: 0634 op 09 september 2008 - 08:00:09
Aan 1 kant wel, maar als er niemand anders bij betrokken is en je geen pech hebt is het toch een rijdersfout. Je reed toch te hard voor de situatie waarin je op dat moment verkeerde. Zoiets gebeurt iedere rijder wel eens in de regen, maar het is wel een rijders fout.

Juist!

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 07:39:09
Citaat van: Wizard op 09 september 2008 - 06:45:06
-Ik spin, dus als ik in de muur eindig is dat een gevolg van mijn spin, mijn fout dus.
Akkoord, maar je moet altijd naar de omstandigheden kijken. Een wagen die zomaar plots uitbreekt, kan niemand iets aan doen. De omstandigheden van de baan zondag zorgen eigenlijk gewoon voor een gokspel. De ene heeft geluk, de andere pech...

Deels deels wel, alleen breekt je wagen uit, omdat hij een stuurfout maakt en op het glad gedeelte komt. ;)

Mja, Kimi reed sowieso die laatste ronde veelste te ruw. 2 keer spinnen, 2 keer van de baan en hopla de muur in. Dan kun je Kimi toch niet vrijpleiten. ;)