Man van de Race: Belgie

Gestart door Folkert, 07 september 2008 - 15:37:07

« vorige - volgende »

Wie is de man van de Race?

Filipe Massa
0 (0%)
Lewis Hamilton
11 (32.4%)
Kimi Raikkonen
6 (17.6%)
Nick Heidfeld
3 (8.8%)
Sebaistian Bourdais
12 (35.3%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Fernando Alonso
2 (5.9%)
Jarno Trulli
0 (0%)
Robert Kubica
0 (0%)
Timo Glock
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 22:41:15
Ik basseer mijn mening niet op 2 rondes.

Ik ook niet, maar met de snelste wagen aan de leiding rijden is ansich geen kunst. Pas als de situatie zo wordt, dat kwaliteit gaat tellen, lijkt het alsof Kimi compleet paniekeerd en behoorlijk de fout in gaat met als argument "alles of niets." Als het nu de laatste race van het seizoen was geweest, kon ik het begrijpen, nu niet.

CitaatVandaag kon hij behalve aan het eind van de race niets doen om te winnen. Maar Hamilton toucheerde? Het leek mij eerder andersom.

Je hebt de klok horen luidden.......

Afijn, nadat Hamilton de chicane afsnijdt en Kimi inhaalt, rijdt Kimi achterop Hamilton. Gelukkig niet hard, maar hij raakt Hamilton weldegelijk.

CitaatKimi volgde de racelijn, Hamilton had al in de ankers gemoeten. Er was daar gewoon geen ruimte. Die crash was gewoon domme pech. De auto brak ineens weg en nu had hij de pech dat hij de muur in ging. Voor het zelfde geld spinde hij alleen.

Tja, als Kimi een fout maakt is het domme pech, als andere daardoor winnen geluk. Zo zijn we snel klaar.

CitaatMassa spinde vandaag geloof ik ook nog een keer in de regen.

Massa is niet gespint. Zoja, even een linkje met een videobeeldje.

CitaatKimi nam te veel risicos misschien, maar de kluns van de race is hij zeker neit.

In jouw ogen niet, in de mijne wel. Je hoofd koel houden had hem dichterbij de titel gebracht dan dat hij nu is, ten allertijden. Hij vergooit zijn race en wie weet wel zijn WK in een "do ore die" actie, wat totaal niet nodig is in deze fase van het WK. In mijn ogen ben je dan een kluns, en een grote kluns. Als Kimi de race had uitgereden, had hij gewonnen en was hij 4 punten ingelopen op Hamilton en 2 op Massa. Nu gaat hij met lege handen naar huis en laat hij kostbare punten liggen.

Folkert

CitaatIk ook niet, maar met de snelste wagen aan de leiding rijden is ansich geen kunst. Pas als de situatie zo wordt, dat kwaliteit gaat tellen, lijkt het alsof Kimi compleet paniekeerd en behoorlijk de fout in gaat met als argument "alles of niets." Als het nu de laatste race van het seizoen was geweest, kon ik het begrijpen, nu niet.
Om dan maar terug te komen op jou stelling: Massa moet het ook kunnen want Kimi kon het ook.
Je hebt gelijk inderdaad dat hij ook in deze situatie had moeten beheersten, maar de weerstomstandigheden waren zo veradelijk ineens dat het moeilijk inschatten is hoe de conditie van de baan precies is. Hij stond onderdruk en ging er paar keer met Hamilton er van af. Ook Hamilton ging er af. Die 2 waren gewoon in keihard gevecht.
Massa kon na de start van de race niets meer tegen of Kimi of Hamilton in brengen. En dat Kimi een fout maakt(wat ik niet eens een fout vind want je ziet duidelijk dat de auto weg breekt.) heeft verder neits te maken met de rest van de race. Kimi heeft de hele race voor Massa gereden(buiten de pitstops dan). Dan kan ik wel veilig stellen dat Kimi dan de betere van de 2 is deze gp.


CitaatJe hebt de klok horen luidden.......

Afijn, nadat Hamilton de chicane afsnijdt en Kimi inhaalt, rijdt Kimi achterop Hamilton. Gelukkig niet hard, maar hij raakt Hamilton weldegelijk.
Ah, jij hebt het over dat toucheren. Wat echt amper toucheren was. Volgens mij was er niet eens contact. En ik had het dus over de busstop incident. Waar Kimi volledig in zijn rechtstond de bocht in te sturen. En Hamilton had meoten remmen of gas moeten loslaten. En de manier waarop Hamilton de plek terug geeft vind ik discutabel. Maar goed, dat is andere discussie.
Maar dit wil ik geen toucheren noemen. Zelfde als Fisico en Schumacher brazilie 2006.


CitaatTja, als Kimi een fout maakt is het domme pech, als andere daardoor winnen geluk. Zo zijn we snel klaar.
Vergeet je Hamilton niet? Die is bestraft met 25seconde. Kan je echt wel tot categorie geluk schrijven. En het is geen rijderskwaliteit van Massa dat Kimi spint in de regen en zijn hoofd niet koel hield.

CitaatIn jouw ogen niet, in de mijne wel. Je hoofd koel houden had hem dichterbij de titel gebracht dan dat hij nu is, ten allertijden. Hij vergooit zijn race en wie weet wel zijn WK in een "do ore die" actie, wat totaal niet nodig is in deze fase van het WK. In mijn ogen ben je dan een kluns, en een grote kluns. Als Kimi de race had uitgereden, had hij gewonnen en was hij 4 punten ingelopen op Hamilton en 2 op Massa. Nu gaat hij met lege handen naar huis en laat hij kostbare punten liggen.

Heb je gelijk in dat de do or die actie neit handig was, maar volgens mij reed kimi al 3de op het moment dat hij van de baan spinde. Weet niet zeker, want beelden zijn beetje onduidelijk, maarGeen eerste. Als hij de race had uitgereden, had hij niet gewonnen. Dan heb je denk ik niet goed opgelet op het moment van spinnen.
Ok, die eerste spin was misschien onnodig als hij rustig had gereden, maar de baan was echt verradelijk. Maar nee, als hij de race had uitgereden en zelfs niet was gespint na dat Hamilton van de baan raakte, had hij niet perdefinitie gewonnen. Hamilton reed zoveel sneller in die omstandigheden, dat ik denk dat hij Kimi uit eindelijk wel had gepakt. Of Kimi ging de pit in.

En over Massa;s spin ben ik nu niet helemaal zeker. Weet namelijk niet wie wie is in het filmpje.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 23:44:27
Om dan maar terug te komen op jou stelling: Massa moet het ook kunnen want Kimi kon het ook.

Massa heeft toch ook gewonnen??  :D

CitaatJe hebt gelijk inderdaad dat hij ook in deze situatie had moeten beheersten, maar de weerstomstandigheden waren zo veradelijk ineens dat het moeilijk inschatten is hoe de conditie van de baan precies is.

Dan is hij toch minder goed dan een Massa en Hamilton, hun konden het kennelijk wel inschatten.

CitaatEn dat Kimi een fout maakt(wat ik niet eens een fout vind want je ziet duidelijk dat de auto weg breekt.) heeft verder neits te maken met de rest van de race. Kimi heeft de hele race voor Massa gereden(buiten de pitstops dan). Dan kan ik wel veilig stellen dat Kimi dan de betere van de 2 is deze gp.

Kimi zegt zelf dat hij te wijd ging waardoor hij de auto verloor. Duidelijk een rijdersfout.


Citaat
Ah, jij hebt het over dat toucheren. Wat echt amper toucheren was. Volgens mij was er niet eens contact

Nu hou eens op met eigenwijs doen, er was zeker contact en een contact is een toucher. Bekijk de beelden maar eens, ik geloof dat zelfs zijn voorwielen even van de grond kwamen bij de toucher.

CitaatMaar dit wil ik geen toucheren noemen. Zelfde als Fisico en Schumacher brazilie 2006.

Ik ga dit heel kort houden;

touche·ren [toesjeere(n)] -cheerde, h getoucheerd 1 aanraken 2 in ontvangst nemen: zijn salaris ~

Dus ze hebben getoucheerd, punt.



Citaat
Vergeet je Hamilton niet? Die is bestraft met 25seconde. Kan je echt wel tot categorie geluk schrijven. En het is geen rijderskwaliteit van Massa dat Kimi spint in de regen en zijn hoofd niet koel hield.

Maar het is wel een kwaliteit dat hij het wel deed. Hij presteerd iets, wat Kimi niet klaarkreeg. Niks geluk. Als Kimi was uitgevallen met motorpech, dan had ik je gelijk gegeven, maar Kimi heeft het zelf in de hand gehad.

Citaat
Heb je gelijk in dat de do or die actie neit handig was, maar volgens mij reed kimi al 3de op het moment dat hij van de baan spinde. Weet niet zeker, want beelden zijn beetje onduidelijk, maarGeen eerste. Als hij de race had uitgereden, had hij niet gewonnen. Dan heb je denk ik niet goed opgelet op het moment van spinnen.

Waar heb je het in Godsnaam over? Kimi reed tweede voor Massa. Met de DQ van Lewis had Kimi gewonnen. De auto heelhuids terugbrengen was zijn enigste missie.

CitaatEn over Massa;s spin ben ik nu niet helemaal zeker. Weet namelijk niet wie wie is in het filmpje.

Kimi is twee keer gespint, Massa niet. De Ferrari die jij zag spinnen was dus Kimi.

FerrariMan

Ik ben niet heel zeker dat Massa niet gespint is in de laatste ronde. Ergens op het begin van die lap.

Folkert

CitaatMassa heeft toch ook gewonnen??

Maar niet op eigen kracht. Hele race hing hij er achter en kon neits uitrichten tegen Kimi en Hamilton. Dat hij won is 100% geluk. Net als de win van Heikki.

CitaatDan is hij toch minder goed dan een Massa en Hamilton, hun konden het kennelijk wel inschatten.
Kimi reed veel aanvallender dan Massa. Massa schatte niets in, die zette zijn Ferrari in uitrijden mode. Vind ik niet zo heel gek dat hij op de baan bleef dan. Hamilton ging er ook paar keer van af maar had het geluk dat er niets beschadigde. Dus Hamilton heeft helemaal niet beter ingeschat.



CitaatKimi zegt zelf dat hij te wijd ging waardoor hij de auto verloor. Duidelijk een rijdersfout.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/09/07/raikkonen-ik-speelde-alles-of-niets/
Hier zegt hij alleen dat hij de controle verloor toen hij wijd ging. Maar niet dat hij de controle verloor omdat hij wijd ging.
Maar misschien heb jij orginele bericht? of een ander bericht?


CitaatNu hou eens op met eigenwijs doen, er was zeker contact en een contact is een toucher. Bekijk de beelden maar eens, ik geloof dat zelfs zijn voorwielen even van de grond kwamen bij de toucher.
Dus nu ben ik eigenwijs en jij niet?
Zeg alleen dat ik het over andere toucheren had.
En dat ik het geen toucheren vond. En dat het wiel omhoog ging kon ook komen door de  kurbstone, waar hij toch best vol overheen reed.

CitaatIk ga dit heel kort houden;

touche·ren [toesjeere(n)] -cheerde, h getoucheerd 1 aanraken 2 in ontvangst nemen: zijn salaris ~

Dus ze hebben getoucheerd, punt.
nee, geen punt. Ik zag ze niet toucheren.
Maar als jij voor mij duidelijkere beelden hebt zou ik die graag willen zien.

CitaatMaar het is wel een kwaliteit dat hij het wel deed. Hij presteerd iets, wat Kimi niet klaarkreeg. Niks geluk. Als Kimi was uitgevallen met motorpech, dan had ik je gelijk gegeven, maar Kimi heeft het zelf in de hand gehad.
Wat isser verschillend aan uitvallen met motorpech of door een rijdersfout in verradelijke weersomstandigheden?
Het is geluk, als dingen gebeuren waar jij als persoon geen invloed op hebt, of op kan uitvoeren. En nee, Massa legde geen druk op Kimis schouders door hem te puchen.
Geluk heeft neits te maken met wat Massa deed. Die deed wat hij moest doen, maar als de nrs 1 en 2 in de laatste 2 rondes(ironisch genoeg precies het zelfde als andere discussie ;D) er 1 uitvalt en de andere tijdstraf krijgt. Dan heb je toch echt wel geluk hoor.


CitaatWaar heb je het in Godsnaam over? Kimi reed tweede voor Massa. Met de DQ van Lewis had Kimi gewonnen. De auto heelhuids terugbrengen was zijn enigste missie.
Dat Kimi niet aan de leiding lag op het moment van zijn uitval? Hij lag 2de en Hamilton was een klap sneller en je weet niet hoe snel Kimi was op het natte gedeelte. Misschien was Massa sneller geweest en had hij Kimi ingehaald. Misschien hadden ze Hamilton niet eens bestraft.
En waarom ben jij er zo zeker van dat hij had gewonnen als hij het bleef uitrijden?

CitaatKimi is twee keer gespint, Massa niet. De Ferrari die jij zag spinnen was dus Kimi.

Klopt, dacht namelijk dat ik eerst Massa voor Kimi zag rijden en een bocht later Kimi weer voor Massa.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 16:02:32
Maar niet op eigen kracht. Hele race hing hij er achter en kon neits uitrichten tegen Kimi en Hamilton. Dat hij won is 100% geluk. Net als de win van Heikki.

Wel op eigen kracht. Hij hield wel zijn hoofd koel, daar waar andere coureurs falen...geheel op eigen kracht. Hardlopers zijn doodlopers, zo ook Kimi en Lewis die beide fouten maken in het heetst van de strijd.

Citaat
Kimi reed veel aanvallender dan Massa. Massa schatte niets in, die zette zijn Ferrari in uitrijden mode.

De beste/verstandigste keus op dat moment, vandaar ook een terechte overwinning.

CitaatVind ik niet zo heel gek dat hij op de baan bleef dan. Hamilton ging er ook paar keer van af maar had het geluk dat er niets beschadigde. Dus Hamilton heeft helemaal niet beter ingeschat.

Geluk of controle?? Waarom is het altijd geluk bij mensen die het beter doen dan Kimi??

Citaat
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/09/07/raikkonen-ik-speelde-alles-of-niets/
Hier zegt hij alleen dat hij de controle verloor toen hij wijd ging. Maar niet dat hij de controle verloor omdat hij wijd ging.
Maar misschien heb jij orginele bericht? of een ander bericht?

Lees nu eens wat je zelf typt; Hier zegt hij alleen dat HIJ de controle verloor toen HIJ wijd ging. ;D

Citaat
Maar als jij voor mij duidelijkere beelden hebt zou ik die graag willen zien.

Youtube staat er vol mee! Laatste 3 ronden!

CitaatWat isser verschillend aan uitvallen met motorpech of door een rijdersfout in verradelijke weersomstandigheden?

De factor coureur.

CitaatHet is geluk, als dingen gebeuren waar jij als persoon geen invloed op hebt, of op kan uitvoeren.

Bijna mee eens, ik zou hem zo neerzetten; Het is geluk, als dingen gebeuren waar jij als persoon geen invloed op hebt en  jouw alleen overkomen.

Denk aan motorpech, lekke band, versnellingsbak stuk en alle denkbare mechanische of technische gebreken.

CitaatGeluk heeft neits te maken met wat Massa deed. Die deed wat hij moest doen, maar als de nrs 1 en 2 in de laatste 2 rondes(ironisch genoeg precies het zelfde als andere discussie ;D) er 1 uitvalt en de andere tijdstraf krijgt. Dan heb je toch echt wel geluk hoor.

Dan zit het mee, dat wel, maar geluk is het niet. Als ik de lijn die jij neerzet doortrek, kan ik overal de term geluk bij plaatsen;  als je wint heb je altijd geluk. Geluk dat je concurent niet sneller is of geluk dat je
concurent spinde, daar waar jij de auto op de baan hield, geluk dat het ging regenen of juist geluk dat het droog bleef, geluk dat de wagen van je concurent niet sneller is dan de jouwe etc etc etc. Dus dat geluk van jou, heeft iedere GP winnaar/WK.


Citaat
Dat Kimi niet aan de leiding lag op het moment van zijn uitval? Hij lag 2de en Hamilton was een klap sneller en je weet niet hoe snel Kimi was op het natte gedeelte. Misschien was Massa sneller geweest en had hij Kimi ingehaald. Misschien hadden ze Hamilton niet eens bestraft.
En waarom ben jij er zo zeker van dat hij had gewonnen als hij het bleef uitrijden?

Daar ben ik niet zeker van, maar is wel het meest logische. Kimi is sneller dan Massa in de regen plus dat Massa wel heel erg rustig reed. Buitendat, waarom zouden ze Hamilton dan" ineens" niet bestraffen? De straf van Hamilton heeft totaal maar dan ook totaal niks te maken met de uitval beurt van Kimi, dus begrijp niet echt het punt wat je wilt maken.

Anders gezegd, Kimi loopt nu meer schade dan op dan dat hij zou zijn gefinished. Hoe je het ook wendt of keert blijft het een discutabele gedachtengang. Alles of niets met 5 races voor de boeg?? In de wetenschap dat Hamilton stukken sneller is??



Wizard

Afgesproken is dat we 5 posts de tijd hebben om ons punt te verduidelijken. We zitten nu op 4 van de 5. Dus kappen met je gezeur als we eens in een discussie verwikkeld zijn. Zowel Burorri als ik houden ons prima aan de wens van Tim, plus dat discussies een essentieel iets is om een forum draaiende te houden. Dus......

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 16:52:08
KAPPEN!
Wij mogen niet door zeuren over een onderwerp en vervolgens staat 3 andere topics ook vol met andere discussies van welles nietus?

Lekker eerlijk dan weer zeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634


janke

#40
Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 18:09:01
Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 16:52:08
KAPPEN!
Wij mogen niet door zeuren over een onderwerp en vervolgens staat 3 andere topics ook vol met andere discussies van welles nietus?

Lekker eerlijk dan weer zeg.
Oh wij, doorzeuren en welles, nietus. Je zegt het zelf. ;)

Heidfeld, mede dank het team natuurlijk. Waar kwam hij ook alweer vandaan?? 7 of 8?? Ik denk nog 2 á 3 ronden erbij en hadden we de hele Hamilton discussie niet gehad. Met zijn 4x2de en 2x4de plaats vinden na zondag de F1 kenners onder de forummers hem maar middelmaat. Nee (inderdaad Ray Den) dan Kovalainen. Al heeft hij er een gewonnen. Die is goed bezig in één van de beste wagens. Misschien wel de beste. En wat die Piquet er nog zoekt?? Geheid, Renault is voor hem einde verhaal. Laat ING maar een paar miljoen schuiven en Doornbos ;) voor de laatste races nemen. Slechter wordt het zeker niet.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 18:09:01
Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 16:52:08
KAPPEN!
Wij mogen niet door zeuren over een onderwerp en vervolgens staat 3 andere topics ook vol met andere discussies van welles nietus?

Lekker eerlijk dan weer zeg.
Het is gewoon de manier waarop. Elke zin apart gequote, op elke zin apart gereageerd, dat zijn echt zo'n ongezellige discussies, bovendien zijn jullie in die 3 andere topics ook met diezelfde discussie bezig, dus dat maakt 20 posts en dat is te veel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 september 2008 - 07:36:36
Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 18:09:01
Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 16:52:08
KAPPEN!
Wij mogen niet door zeuren over een onderwerp en vervolgens staat 3 andere topics ook vol met andere discussies van welles nietus?

Lekker eerlijk dan weer zeg.
Het is gewoon de manier waarop. Elke zin apart gequote, op elke zin apart gereageerd, dat zijn echt zo'n ongezellige discussies, bovendien zijn jullie in die 3 andere topics ook met diezelfde discussie bezig, dus dat maakt 20 posts en dat is te veel.
Inderdaad, die quote-war toestanden zijn er teveel aan. Vooral Wizard heeft de neiging om posts van Burorri stuk voor stuk te ontleden en daar dan op te reageren.
Misschien dat gewoon niet meer doen? Dan loopt het wel los...

waard500

Ik stem op Bourdais..

Maar 1 ding, waarom heeft hij geen straf gekregen? Hij beukte Trulli zijn race naar de maan. Kova tikte Webber in de rond..maar Webber had geen schade.

Had Kova wel een straf moeten krijgen?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ferrari 2010

Citaat van: waard500 op 09 september 2008 - 09:51:51
Ik stem op Bourdais..

Maar 1 ding, waarom heeft hij geen straf gekregen? Hij beukte Trulli zijn race naar de maan. Kova tikte Webber in de rond..maar Webber had geen schade.

Had Kova wel een straf moeten krijgen?
Ik herinner me het incident met Bourdais niet meer, maar het incident met Kova wel. Kova was veel te optimistisch daar, en Webber geeft er veel tijd mee verloren. Kova had die poging niet moeten wagen, dat was nooit gelukt, dus is een drive-trough terecht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.