GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: janke op 11 september 2008 - 22:23:07
FerrariMan als jouw haat zo erg is over Hamilton ben jezelf niet goed bezig. Hij is toch  één van de beste, of niet??
Janke, nu niet gaan overdrijven aub.
Ik heb nergens gezegd dat ik een haat koester naar Hamilton toe. Gelieve mij geen woorden in de 'mond' te leggen aub.

Trouwens, voor iedereen die hier blijft zeggen dat Hamilton daar niks mis deed, een heel aantal piloten denkt daar anders over;
Webber, Alonso, Trulli, Fisichella, Kubica, Bourdais, Coulthard, Rosberg, Massa, Kimi. (Ja die 2 laatsten zijn rood, je sais).

Maar praktisch iedereen is het erover eens, als je het zo leest, dat de straf wat te zwaar was.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 12 september 2008 - 13:02:26
(Ja die 2 laatsten zijn rood, je sais).
Voor een horde Nederlanders hier niets meer van snapt: je sais = ik weet het. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: FerrariMan op 12 september 2008 - 13:02:26
Citaat van: janke op 11 september 2008 - 22:23:07
FerrariMan als jouw haat zo erg is over Hamilton ben jezelf niet goed bezig. Hij is toch  één van de beste, of niet??
Janke, nu niet gaan overdrijven aub.
Ik heb nergens gezegd dat ik een haat koester naar Hamilton toe. Gelieve mij geen woorden in de 'mond' te leggen aub.

Trouwens, voor iedereen die hier blijft zeggen dat Hamilton daar niks mis deed, een heel aantal piloten denkt daar anders over;
Webber, Alonso, Trulli, Fisichella, Kubica, Bourdais, Coulthard, Rosberg, Massa, Kimi. (Ja die 2 laatsten zijn rood, je sais).

Maar praktisch iedereen is het erover eens, als je het zo leest, dat de straf wat te zwaar was.

Maakt het alleen leuker om hem op zijn bek te zien gaan.

@
Is dit als grap bedoeld dan?? Zoja, oké. En ik leg niemand  woorden in de mond. ;)
Some things are too important to be left in the past.

FerrariMan

Citaat van: janke op 12 september 2008 - 13:33:22
Citaat van: FerrariMan op 12 september 2008 - 13:02:26
Citaat van: janke op 11 september 2008 - 22:23:07
FerrariMan als jouw haat zo erg is over Hamilton ben jezelf niet goed bezig. Hij is toch  één van de beste, of niet??
Janke, nu niet gaan overdrijven aub.
Ik heb nergens gezegd dat ik een haat koester naar Hamilton toe. Gelieve mij geen woorden in de 'mond' te leggen aub.

Trouwens, voor iedereen die hier blijft zeggen dat Hamilton daar niks mis deed, een heel aantal piloten denkt daar anders over;
Webber, Alonso, Trulli, Fisichella, Kubica, Bourdais, Coulthard, Rosberg, Massa, Kimi. (Ja die 2 laatsten zijn rood, je sais).

Maar praktisch iedereen is het erover eens, als je het zo leest, dat de straf wat te zwaar was.

Maakt het alleen leuker om hem op zijn bek te zien gaan.

@
Is dit als grap bedoeld dan?? Zoja, oké. En ik leg niemand  woorden in de mond. ;)
Het feit dat ik iemand 'die in mijn ogen' nogal arrogant doet graag op zijn bek zie gaan wil niet zeggen dat ik die persoon haat.

Doefie

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 september 2008 - 23:50:42
WTF moet je hier eigenlijk allemaal lezen  :D. Dus volgens u reed Lewis vol gas, en komt Kimi dan toch nog voorbijgeschoten...

Je ziet overduidelijk dat hij constant in z'n rechterspiegel kijkt om te kijken waar Kimi zit om hem door te laten. Gas loslaten doet hij idd niet, gas minderen zeker en vast...

Constant in u rechterspiegel kijken wilt nog niet zeggen dat je de andere voorbij laat ::)

Vergeet niet dat slipstream niet alleen effect heeft achter de wagen maar ook er naast. Jasper als je aerodynamica studeert moet gij dat ook weten en u niet laten blindstaren door u favoritisme op McLaren. Het is niet omdat Räikkönen er voorbij gaat dat Hamilton volledig van de gas gaat, terwijl dat wél zou moeten. Hij haalt er wel degelijk voordeel uit en net zoals al zo vaak gezegd is; of de zwaarte van de straf terecht was of niet, een straf op zich was wél terecht.

Folkert

Inderdaad, Hamilton had gewoon vol op de rem moeten staan, zijn auto omdraaien en terug naar de busstop chicane rijden om hem op nieuw, goed te nemen. ;D

En de r ace had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie. Conclusie: FIA moet Kimi als Winnaar uitroepen En hamilton 2de laten worden.

MAar het zegt mij genoeg: Hamilton had voordeel, maar de straf is te zwaar. En de straf moet worden ingetrokken, want Hamilton kan je nu niet meer straffen, want de coureur op wie hij voordeel had is uitgevallen. Had Kimi de race uitgereden, dan zou het een terechte straf zijn geweest. Nou ja, Hamilton 2de laten worden dan. Nu heeft een derde coureur er voordeel bij gehad, die normaal neit in die situatie had gestaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
Inderdaad, Hamilton had gewoon vol op de rem moeten staan, zijn auto omdraaien en terug naar de busstop chicane rijden om hem op nieuw, goed te nemen. ;D

En de r ace had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie. Conclusie: FIA moet Kimi als Winnaar uitroepen En hamilton 2de laten worden.

MAar het zegt mij genoeg: Hamilton had voordeel, maar de straf is te zwaar. En de straf moet worden ingetrokken, want Hamilton kan je nu niet meer straffen, want de coureur op wie hij voordeel had is uitgevallen. Had Kimi de race uitgereden, dan zou het een terechte straf zijn geweest. Nou ja, Hamilton 2de laten worden dan. Nu heeft een derde coureur er voordeel bij gehad, die normaal neit in die situatie had gestaan.
Tja, dan kun je alle straffen wel terug gaan trekken.. er staat gewoon een straf voor dit soort overtredingen en die krijg je dus gewoon.. eenzelfde straf kan de ene keer veel zwaarder uitvallen dan op een ander moment.. in Hamilton zn geval valt ie gewoon erg zwaar uit, maar dat wil niet zeggen dat je m dan maar niet moet geven of terug moet trekken...

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
En de race had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie.
Das ook sarcastisch bedoeld veronderstel ik? Het enige gevaarlijke eraan was dat ze ervoor kozen op slicks door te gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

#548
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 14:55:04
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
En de race had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie.
Das ook sarcastisch bedoeld veronderstel ik? Het enige gevaarlijke eraan was dat ze ervoor kozen op slicks door te gaan.
Totaal sarcastisch. ;D was het vervolg van de situatie als Hamilton inderdaad moest omdraaien om de busstop op nieuw te nemen.  :P

@NDCGN: Punt is dat veel mensen de straf te zwaar vinden. Helemaal omdat het hele gebeuren beetje onduidelijk is.
Ja Hamilton had voordeel op Kimi, Maar helemaal niet op Massa. De straf beinvloed het resultaat van de race en WK te veel. Massa krijgt nu onverdiend voordeel uit deze Situatie.
Daarnaast had Hamilton Kimi als nog voorbij kunnen laten als direct duidelijk was dat er twijfel was over de legaliteit van de actie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Doefie op 12 september 2008 - 13:44:39
Vergeet niet dat slipstream niet alleen effect heeft achter de wagen maar ook er naast. Jasper als je aerodynamica studeert moet gij dat ook weten en u niet laten blindstaren door u favoritisme op McLaren.

Je punt is dus dat Kimi ook nog heeft kunnen profiteren van de slipstream van Hamilton, omdat ze naast mekaar reden? :)

NDCGN

#550
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:59:01
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 14:55:04
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
En de race had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie.
Das ook sarcastisch bedoeld veronderstel ik? Het enige gevaarlijke eraan was dat ze ervoor kozen op slicks door te gaan.
Totaal sarcastisch. ;D was het vervolg van de situatie als Hamilton inderdaad moest omdraaien om de busstop op nieuw te nemen.  :P

@NDCGN: Punt is dat veel mensen de straf te zwaar vinden. Helemaal omdat het hele gebeuren beetje onduidelijk is.
Ja Hamilton had voordeel op Kimi, Maar helemaal niet op Massa. De straf beinvloed het resultaat van de race en WK te veel. Massa krijgt nu onverdiend voordeel uit deze Situatie.
Daarnaast had Hamilton Kimi als nog voorbij kunnen laten als direct duidelijk was dat er twijfel was over de legaliteit van de actie.
Dat begrijp ik wel, maar dat gebeurt continu als er straffen worden uitgedeeld.. dr profiteren anderen van, ook al hebben ze er niks mee te maken.. als iemand 10 plaatsen terug wordt gezet vanwege het wisselen van een motor, dan zijn er tien coureurs die een plekje opschuiven terwijl ze niks met die hele motor te maken hebben... ik vind de straf ook erg zwaar, maar zo werkt het nu eenmaal.. ze kunnen geen andere straf gaan verzinnen nu natuurlijk, dat zou pas inconsistent zijn... wat je op het eind zegt, zit misschien wat in, maar ik vind eigenlijk dat de verantwoordelijkheid is van het team om de rijder te corrigeren en niet van de wedstrijdleiding of de stewards.. feit is iig dat dat laatste niet gebeurt is en ik vraag me ook af of dat een alternatief is dat de stewards zelf kunnen gebruiken...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 12 september 2008 - 18:17:44
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:59:01
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 14:55:04
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
En de race had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie.
Das ook sarcastisch bedoeld veronderstel ik? Het enige gevaarlijke eraan was dat ze ervoor kozen op slicks door te gaan.
Totaal sarcastisch. ;D was het vervolg van de situatie als Hamilton inderdaad moest omdraaien om de busstop op nieuw te nemen.  :P

@NDCGN: Punt is dat veel mensen de straf te zwaar vinden. Helemaal omdat het hele gebeuren beetje onduidelijk is.
Ja Hamilton had voordeel op Kimi, Maar helemaal niet op Massa. De straf beinvloed het resultaat van de race en WK te veel. Massa krijgt nu onverdiend voordeel uit deze Situatie.
Daarnaast had Hamilton Kimi als nog voorbij kunnen laten als direct duidelijk was dat er twijfel was over de legaliteit van de actie.
Dat begrijp ik wel, maar dat gebeurt continu als er straffen worden uitgedeeld.. dr profiteren anderen van, ook al hebben ze er niks mee te maken.. als iemand 10 plaatsen terug wordt gezet vanwege het wisselen van een motor, dan zijn er tien coureurs die een plekje opschuiven terwijl ze niks met die hele motor te maken hebben... ik vind de straf ook erg zwaar, maar zo werkt het nu eenmaal.. ze kunnen geen andere straf gaan verzinnen nu natuurlijk, dat zou pas inconsistent zijn... wat je op het eind zegt, zit misschien wat in, maar ik vind eigenlijk dat de verantwoordelijkheid is van het team om de rijder te corrigeren en niet van de wedstrijdleiding of de stewards.. feit is iig dat dat laatste niet gebeurt is en ik vraag me ook af of dat een alternatief is dat de stewards zelf kunnen gebruiken...
Daar heb je gelijk in, maar in dit geval is het best onduidelijk en Mclaren beweert dat C.W Goed keuring gaf.
En juist de Stewars zijn er voor om dit te beslissen of iets fout is of juist goed. Dat is hun taak, anders word het wel heel raar allemaal.

Wat ik zo raar vind is dat de wedstrijd leiding nu niet direct liet merken dat het twijfelachtig was. Dan was het makkelijker geweest en had Hamilton (Veronderstel ik) direct plaats terug gegeven.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Feitelijk moet dat wedstrijdleiding geen utispraken meer doen, tijdens de race. Hij praat toch als autoriteit, maar bepaalt niet. Dus kan ie beter zijn klep houden.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 19:05:01
Citaat van: NDCGN op 12 september 2008 - 18:17:44
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:59:01
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 14:55:04
Citaat van: Burorri op 12 september 2008 - 14:29:51
En de race had moeten worden afgevlagd van wege gevaarlijke situtatie.
Das ook sarcastisch bedoeld veronderstel ik? Het enige gevaarlijke eraan was dat ze ervoor kozen op slicks door te gaan.
Totaal sarcastisch. ;D was het vervolg van de situatie als Hamilton inderdaad moest omdraaien om de busstop op nieuw te nemen.  :P

@NDCGN: Punt is dat veel mensen de straf te zwaar vinden. Helemaal omdat het hele gebeuren beetje onduidelijk is.
Ja Hamilton had voordeel op Kimi, Maar helemaal niet op Massa. De straf beinvloed het resultaat van de race en WK te veel. Massa krijgt nu onverdiend voordeel uit deze Situatie.
Daarnaast had Hamilton Kimi als nog voorbij kunnen laten als direct duidelijk was dat er twijfel was over de legaliteit van de actie.
Dat begrijp ik wel, maar dat gebeurt continu als er straffen worden uitgedeeld.. dr profiteren anderen van, ook al hebben ze er niks mee te maken.. als iemand 10 plaatsen terug wordt gezet vanwege het wisselen van een motor, dan zijn er tien coureurs die een plekje opschuiven terwijl ze niks met die hele motor te maken hebben... ik vind de straf ook erg zwaar, maar zo werkt het nu eenmaal.. ze kunnen geen andere straf gaan verzinnen nu natuurlijk, dat zou pas inconsistent zijn... wat je op het eind zegt, zit misschien wat in, maar ik vind eigenlijk dat de verantwoordelijkheid is van het team om de rijder te corrigeren en niet van de wedstrijdleiding of de stewards.. feit is iig dat dat laatste niet gebeurt is en ik vraag me ook af of dat een alternatief is dat de stewards zelf kunnen gebruiken...
Daar heb je gelijk in, maar in dit geval is het best onduidelijk en Mclaren beweert dat C.W Goed keuring gaf.
En juist de Stewars zijn er voor om dit te beslissen of iets fout is of juist goed. Dat is hun taak, anders word het wel heel raar allemaal.

Wat ik zo raar vind is dat de wedstrijd leiding nu niet direct liet merken dat het twijfelachtig was. Dan was het makkelijker geweest en had Hamilton (Veronderstel ik) direct plaats terug gegeven.
De stewards zijn er idd om dat te beslissen of het goed of fout is en dat is ook precies wat ze nu gedaan hebben, toch?? Ik weet niet of ze de mogelijkheid hebben om eerst een waarschuwing te geven voordat ze een straf opleggen.. dat hebben ze toen in Frankrijk toch ook niet gedaan bij Hamilton, dus dan ga ik er vanuit dat ze alleen maar straffen (of juist niet) en geen 2e kans geven, wat ik eigenlijk ook wel terecht vindt..

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan
Het feit dat ik iemand 'die in mijn ogen' nogal arrogant doet graag op zijn bek zie gaan wil niet zeggen dat ik die persoon haat.

Wij deden net hetzelfde tov Schumacher dus erg veel verschil is er niet  :D


McLaren wou zekerheid tijdens de race en vroeg 2x of ze door mochten of niet. Dit is in mijn ogen niet een toegeving dat ze schuldig waren, maar eerder een zekerheid dat ze geen 10 punten zouden verliezen zoals nu wél gebeurd is.

Ik vind het enorm jammer, iedereen weet dat Lewis had verdiend om te winnen. Hij reed super in de regen.
Jammer dat er een beslissing moet vallen die wederom al dan niet toevallig Ferrari bevoordeelt.

Het lijkt mij inderdaad sterk dat Hamilton er niet meer voor kon remmen, maar puur theoretisch deed Hamilton wat hij moest doen.
In het filmpje zie je dat hij heel even in zijn 2 spiegels keek en even gas inhield. Van het moment dat kimi voorbij hem was, zie je toch duidelijk dat de McLaren op dat moment een pak sneller was.

Jammere zaak voor McLaren en de F1. Zeker na het feit dat er gezegd werd dat het geen probleem was tijdens de race. Ik vraag mij af wie er dan een klacht heeft ingediend want voor de FIA maakt dit toch niet zoveel uit?