GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 09 september 2008 - 19:09:27
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 18:59:47
Citaat van: Forza Ferrari op 09 september 2008 - 18:50:12
Citaat van: _Makke_ op 09 september 2008 - 18:14:03
Voila se, of Hamilton nu in fout was of niet, de straf is onterecht.

McLaren heeft aan de pitmuur (tijdens de race dus) gevraagd of de inhaalactie van Lewis legaal was. De koersdirectie heeft 2 keer positief geantwoord. McLaren (en dus Hamilton) waren op dat moment in de veronderstelling dat alles correct verlopen was. Ze hadden anders Hamilton kunnen opdragen om Raikkonen nogmaals voorbij te laten. Hij was op dat moment toch sneller.

Toont aan dat de FIA serieus onprofessioneel werkt. De koersdirectie neemt een standpunt in en de stewards nemen een beslissing die daar lijnrecht tegenover staat.

Heb dit ook net gelezen... als er nog rechtvaardigheid in de wereld is wint McLaren deze zaak...

(en ja, als ne Ferrari-fan zoiets zegt kun je wel met zekerheid aannemen dat het de waarheid is  :P)
Hahah, inderdaad ja :P

Maar wnaneer is dit nieuws naar buiten gekomen?

Is al bekend van zondagavond of maandagochtend.
Ok, voor het eerst dat ik het lees/hoor.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 19:26:10
Citaat van: McLaren_über_alles op 09 september 2008 - 19:09:27
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 18:59:47
Citaat van: Forza Ferrari op 09 september 2008 - 18:50:12
Citaat van: _Makke_ op 09 september 2008 - 18:14:03
Voila se, of Hamilton nu in fout was of niet, de straf is onterecht.

McLaren heeft aan de pitmuur (tijdens de race dus) gevraagd of de inhaalactie van Lewis legaal was. De koersdirectie heeft 2 keer positief geantwoord. McLaren (en dus Hamilton) waren op dat moment in de veronderstelling dat alles correct verlopen was. Ze hadden anders Hamilton kunnen opdragen om Raikkonen nogmaals voorbij te laten. Hij was op dat moment toch sneller.

Toont aan dat de FIA serieus onprofessioneel werkt. De koersdirectie neemt een standpunt in en de stewards nemen een beslissing die daar lijnrecht tegenover staat.

Heb dit ook net gelezen... als er nog rechtvaardigheid in de wereld is wint McLaren deze zaak...

(en ja, als ne Ferrari-fan zoiets zegt kun je wel met zekerheid aannemen dat het de waarheid is  :P)
Hahah, inderdaad ja :P

Maar wnaneer is dit nieuws naar buiten gekomen?

Is al bekend van zondagavond of maandagochtend.
Ok, voor het eerst dat ik het lees/hoor.
Ze hebben het aan Charlie Whitening gevraagd idd, maar zoals Ron Dennis zelf al zei, dat is alleen de mening van Charlie en doet er volgens mij verder niet zoveel toe... de stewards beslissen uiteindelijk over dit soort zaken... maar goed, dit soort dingen maken het wel weer extra vervelend voor McLaren.. vraag me wel af waarom ze zoiets nog vragen als ze toch zo zeker wisten dat ze niks fout deden.. denk dat ze zelf ook al wel aanvoelden dat het niet helemaal ok was..

meatball

Citaat van: Bart VD op 09 september 2008 - 08:06:46
Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

Als er een grinbak was geweest, hadden Kimi en Hami wellicht dat risico niet genomen.  Massa is dus de loser omdat hij niet efficient gebruik maakt van het circuit zoals het er vandaag bijligt.

Zo dan?
Die loser heeft toch maar mooi de 10 punten binnen :) :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 09 september 2008 - 20:26:13
Citaat van: Bart VD op 09 september 2008 - 08:06:46
Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

Als er een grinbak was geweest, hadden Kimi en Hami wellicht dat risico niet genomen.  Massa is dus de loser omdat hij niet efficient gebruik maakt van het circuit zoals het er vandaag bijligt.

Zo dan?
Die loser heeft toch maar mooi de 10 punten binnen :) :)
Meer geluk dan wijsheid in mijn ogen ;)

Maar goed, als ze het aan C.W. hebben gevraagd is het niet veel zeggend natuurlijk. Maar wie zijn er op dat moment verantantwoordelijk voor zulke snelle beslissingen?
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: NDCGN op 09 september 2008 - 19:43:22
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 19:26:10
Citaat van: McLaren_über_alles op 09 september 2008 - 19:09:27
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 18:59:47
Citaat van: Forza Ferrari op 09 september 2008 - 18:50:12
Citaat van: _Makke_ op 09 september 2008 - 18:14:03
Voila se, of Hamilton nu in fout was of niet, de straf is onterecht.

McLaren heeft aan de pitmuur (tijdens de race dus) gevraagd of de inhaalactie van Lewis legaal was. De koersdirectie heeft 2 keer positief geantwoord. McLaren (en dus Hamilton) waren op dat moment in de veronderstelling dat alles correct verlopen was. Ze hadden anders Hamilton kunnen opdragen om Raikkonen nogmaals voorbij te laten. Hij was op dat moment toch sneller.

Toont aan dat de FIA serieus onprofessioneel werkt. De koersdirectie neemt een standpunt in en de stewards nemen een beslissing die daar lijnrecht tegenover staat.

Heb dit ook net gelezen... als er nog rechtvaardigheid in de wereld is wint McLaren deze zaak...

(en ja, als ne Ferrari-fan zoiets zegt kun je wel met zekerheid aannemen dat het de waarheid is  :P)
Hahah, inderdaad ja :P

Maar wnaneer is dit nieuws naar buiten gekomen?

Is al bekend van zondagavond of maandagochtend.
Ok, voor het eerst dat ik het lees/hoor.
Ze hebben het aan Charlie Whitening gevraagd idd, maar zoals Ron Dennis zelf al zei, dat is alleen de mening van Charlie en doet er volgens mij verder niet zoveel toe... de stewards beslissen uiteindelijk over dit soort zaken... maar goed, dit soort dingen maken het wel weer extra vervelend voor McLaren.. vraag me wel af waarom ze zoiets nog vragen als ze toch zo zeker wisten dat ze niks fout deden.. denk dat ze zelf ook al wel aanvoelden dat het niet helemaal ok was..
Daar lijkt het inderdaad op ja.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

leproffesseur

Dit blijft dus een  heel moeilijke zaak !
Met dit nieuwe element weet ik het ook niet,
Bij mclaren heeft men het dus aan de verkeerde persoon
gevraagd want die heeft dus niks te zeggen  over maneuvers.
De vraag is of lewis de bocht nog kon nemen en of hij niet
te overmoedig was tijdens inhaalmaneuvere? Gingen ze
echt een aanrijding hebben indien hij de chicane niet afsneed?
Zolang ze geen duidelijke regelementen hebben maken moeten ze
niet straffen .


NDCGN

Misschien moeten gewoon alleen afgaan op de reactie's van de coureurs en andere mensen die bij de briefings aanwezig zijn geweest.. zij weten wat er exact besproken is... ik neem trouwens aan dat de stewards daar ook bij zijn? of klopt dat niet?

TurboBoost

Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 20:43:09
Citaat van: meatball op 09 september 2008 - 20:26:13
Citaat van: Bart VD op 09 september 2008 - 08:06:46
Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

Als er een grinbak was geweest, hadden Kimi en Hami wellicht dat risico niet genomen.  Massa is dus de loser omdat hij niet efficient gebruik maakt van het circuit zoals het er vandaag bijligt.

Zo dan?
Die loser heeft toch maar mooi de 10 punten binnen :) :)
Meer geluk dan wijsheid in mijn ogen ;)

Maar goed, als ze het aan C.W. hebben gevraagd is het niet veel zeggend natuurlijk. Maar wie zijn er op dat moment verantantwoordelijk voor zulke snelle beslissingen?

C.W. is verantwoordelijk voor het verloop van de race. startprocedure, SC, rode vlag.
De stewarts zijn er om ervoor te zorgen dat de regels nageleeft worden.

damo

Citaat van: TurboBoost op 09 september 2008 - 23:58:50
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 20:43:09
Citaat van: meatball op 09 september 2008 - 20:26:13
Citaat van: Bart VD op 09 september 2008 - 08:06:46
Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

Als er een grinbak was geweest, hadden Kimi en Hami wellicht dat risico niet genomen.  Massa is dus de loser omdat hij niet efficient gebruik maakt van het circuit zoals het er vandaag bijligt.

Zo dan?
Die loser heeft toch maar mooi de 10 punten binnen :) :)
Meer geluk dan wijsheid in mijn ogen ;)

Maar goed, als ze het aan C.W. hebben gevraagd is het niet veel zeggend natuurlijk. Maar wie zijn er op dat moment verantantwoordelijk voor zulke snelle beslissingen?

C.W. is verantwoordelijk voor het verloop van de race. startprocedure, SC, rode vlag.
De stewarts zijn er om ervoor te zorgen dat de regels nageleeft worden.

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Hoe kan je nu zo'n gewichtige vraag stellen tussen de soep en de patatten en een ad hoc antwoord verwachten?  Hoe is 't mogelijk dat een FIA official (los of 't de goeie is of niet) deze vraag ook effectief (tot 2 maal toe) blijkbaar zonder al te veel nadenken, herhalingen, telemetrie,... beantwoordt? Waarom zegt die half bejaarde Charlie niet direct dat hij niet bevoegd was?  Hoe dan ook: 't verandert niks aan de essentie van de zaak en dat is dat LH met een onfair maneuvre de regels heeft overtreden en daardoor moet gesanctioneerd worden.  Zoniet straf je Ferrari en die treffen in dit zooitje helemaal geen schuld.

NDCGN

Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53
Citaat van: TurboBoost op 09 september 2008 - 23:58:50
Citaat van: Burorri op 09 september 2008 - 20:43:09
Citaat van: meatball op 09 september 2008 - 20:26:13
Citaat van: Bart VD op 09 september 2008 - 08:06:46
Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

Als er een grinbak was geweest, hadden Kimi en Hami wellicht dat risico niet genomen.  Massa is dus de loser omdat hij niet efficient gebruik maakt van het circuit zoals het er vandaag bijligt.

Zo dan?
Die loser heeft toch maar mooi de 10 punten binnen :) :)
Meer geluk dan wijsheid in mijn ogen ;)

Maar goed, als ze het aan C.W. hebben gevraagd is het niet veel zeggend natuurlijk. Maar wie zijn er op dat moment verantantwoordelijk voor zulke snelle beslissingen?

C.W. is verantwoordelijk voor het verloop van de race. startprocedure, SC, rode vlag.
De stewarts zijn er om ervoor te zorgen dat de regels nageleeft worden.

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Hoe kan je nu zo'n gewichtige vraag stellen tussen de soep en de patatten en een ad hoc antwoord verwachten?  Hoe is 't mogelijk dat een FIA official (los of 't de goeie is of niet) deze vraag ook effectief (tot 2 maal toe) blijkbaar zonder al te veel nadenken, herhalingen, telemetrie,... beantwoordt? Waarom zegt die half bejaarde Charlie niet direct dat hij niet bevoegd was?  Hoe dan ook: 't verandert niks aan de essentie van de zaak en dat is dat LH met een onfair maneuvre de regels heeft overtreden en daardoor moet gesanctioneerd worden.  Zoniet straf je Ferrari en die treffen in dit zooitje helemaal geen schuld.
Dat laatste valt ook nog wel over te discussiëren.. Kimi had zich er zelf al uitgereden natuurlijk, waarvan je natuurlijk niet weet of het ook gebeurd was als hij nog voorop had gereden.. en Massa was al heel blij met zn 2e plaats... ben wel helemaal met je eens dat zo'n actie bestraft moet worden, maar daarbij hoef je absoluut niet te kijken wie er wel of niet voordeel van heeft..
Ik denk trouwens dat Kimi afgelopen zondag al een teamorder heeft gekregen van Ferrari om zn auto de muur in te rijden om Massa 2 extra punten te geven  ;) goed uitgevoerd door Kimi, niemand had het door  ;D

scho0634

Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.
Er is idd veel discussie, maar de rijders die ik er tot nu toe over gehoord heb zijn het allemaal wel redelijk eens volgens mij.. dat de meeste kijkers de regels niet zo goed kennen en er daardoor discussie ontstaat lijkt me logisch.. van de teams en de rijders, maar ook van de racedirectie mag je verwachten dat ze de regels en de afspraken in de briefing gemaakt wel kennen...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 12:19:40
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.
Er is idd veel discussie, maar de rijders die ik er tot nu toe over gehoord heb zijn het allemaal wel redelijk eens volgens mij.. dat de meeste kijkers de regels niet zo goed kennen en er daardoor discussie ontstaat lijkt me logisch.. van de teams en de rijders, maar ook van de racedirectie mag je verwachten dat ze de regels en de afspraken in de briefing gemaakt wel kennen...
Er zijn ook oud coureurs die weer wat anders zeggen.
Lauda en Steward spreken over een schande en Lauda rept al lichtjes over een Pro Ferrari FIA.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 12:19:40
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.
Er is idd veel discussie, maar de rijders die ik er tot nu toe over gehoord heb zijn het allemaal wel redelijk eens volgens mij.. dat de meeste kijkers de regels niet zo goed kennen en er daardoor discussie ontstaat lijkt me logisch.. van de teams en de rijders, maar ook van de racedirectie mag je verwachten dat ze de regels en de afspraken in de briefing gemaakt wel kennen...
Behoudens Massa heb ik er maar 2 gehoord.... Is ook een non-argument. Je mag van raceleider Whiting ook verwachten de regels te kennen... De regels laten ruimte voor interpretatie over. Da's het probleem.

kaisz

Ja en Lauda is een ex-ferrari coureur....
Ik denk dat het duidelijk is dat de stewards een foute beslissing hebben gemaakt. Als de stewards dit niet hadden onderzocht ging geeneen Ferrarifan of personeelslid hierover zeuren.
Helaas hebben de stewards ook een beetje tijd nodig in de media.