GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

FerrariMan

Heb het even nagekeken, en dit is wat me te boven springt van McLaren sancties in 2008:

GP van Maleisië
- Lewis en Heikki krijgen een straf van 5 plaatsen na het hinderen van anderen tijdens de kwalificatie

GP van Canada
- Lewis krijgt een penalty van 10 plaatsen voor de volgende GP (Frankrijk) na het crashen in de pit

GP van Frankrijk - Heikki krijgt een penalty van 5 plaatsen in de kwalificatie na het hinderen van Webber

GP van Frankrijk - Lewis krijgt na zijn kwali-penalty ook een straf in de race nadat hij Vettel inhaalt door het afsnijden van de chicane

GP van België - Heikki krijgt een penalty na het aftikken van Webber

GP van België - Lewis krijgt een penalty na het inhalen van Kimi met behulp van het afsnijden van de chicane

Dat zijn 7 sancties op 13 races in 2008. Toch wel een heel aantal voor een topteam.

Vooral interessant is dat Lewis al eens een straf heeft gehad dit seizoen in verband met het afsnijden van de chicane.
Beelden hiervan:

Het kan heel goed zijn dat de stewards hem daarom nu een forsere straf hebben gegeven omdat het de 2de maal is.

Folkert

Vind de straf eigenlijk ook wel terecht. Zeker na het zien van de video beelden.
Enige wat disccusieer baar is, is dat het nog wat onduidelijk is wat Hamilton had moeten doen in bus stop.
Volgens sommige stoppen/remmen/gas terug nemen. En volgens sommige uitwijken zoals lewis al deed.


Wat is nou goed en wat niet?
Ferrari fans kijken denk ik meer naar gas terug nemen omdat Kimi er duidelijk voor zat en mclaren/hamilton fans zullen denk ik zeggen dat Kimi meer ruimte had moeten laten.
Persoonlijk denk ik dat Kimi goed zat en de lijn terecht heeft verdedigd.
Trotse vader van Rosalie(L)

dami

Conclusie, als ferrari dit doet ziet men alles door de vingers, dit bewijst zelf nogmaals dat ze Mclaren kost wat kost van die wereldtitel willen houden.

FerrariMan

Citaat van: dami op 08 september 2008 - 18:03:55
Conclusie, als ferrari dit doet ziet men alles door de vingers, dit bewijst zelf nogmaals dat ze Mclaren kost wat kost van die wereldtitel willen houden.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage, Calimero.  :)

dami

Zelfs op mijn werk zijn een aantal Ferrari fans en die vinden het ook allemaal schandalig voor de sport wat er zondag is gebeurd.
Zij willen dat hun team ,Ferrari op een eerlijke manier de wereldtitel haalt.
Was er gisteren live bij, en het blieek duidelijk dat Lewis sneller was. :-\

Anton

Wat willen we nu zien, een mooie race-actie of een treintje over het circuit.
Na mijn mening is deze straf volkomen onterecht en maakt het de sport niet interessanter om te volgen, als van tevoren alweer bekend is dat je beter niet om een plaatsje kunt vechten.
Toch weer jammer dat de FIA (Ferrari International Assistance) de winst van zilver weer niet aan kan.

kaisz

Over de discussie betreffend AFstoppen of chicane meenemen:

Kimi deed niets fout, hij pakte gwoon zijn lijn, alleen Hamilton deed ook niets fout.
Als je kijkt naar wanneer Kimi instuurt zit Lewis al voor 50% naast hem. Afstoppen kan dan niet meer. Als Lewis gestopt was was de touche NOG harder geweest. Dan was Lewis zijn voorvleugel kwijt en Kimi zijn achterband was lek. Wat nu gebeurde was dat lewis AFSTOPTE voor een klein gedeelte om vervolgens weg van kimi's wagen te sturen.

De regel dat hij meer snelheid had slaat noch kant noch wal. Wanneer je iemand laat inhalen betekend dat jij ook afstopt, dus je kan nooit meer snelheid hebben dan degene voor je?
Er moet veel veranderen aan de F1. Laat alle coureurs doorracen zolang er geen schade aan de auto komt door een touche, of dat je ingehaald word door een andere auto!

Als de auto's elkaar niet meer mogen aanraken, denk ik dat Ferrari en McLaren volgend jaar een auto gaan bouwen van TITANIUM. Dit is veel lichter (dus sneller en minder brandstof gebruik).

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 08 september 2008 - 17:30:15
Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 17:24:00
Lewis reed 6 km langzamer dan Kimi over start finish en Charlie Withing vond het okee. Tja....
Weeral zo'n wiedes antwoord.

1. Akkoord, 6 km/u langzamer. Maar de beelden zeggen toch duidelijk dat dit niet genoeg was om zijn gewonnen voordeel in de chicane terug af te staan.
Niet? En toch zag ik Kimi voor Lewis uitslingeren over start/finish. Er staat volgens mij nergens hoe hard je mag rijden in zo'n sitatie alleen dat je de plek terug hoort te geven.


Anyway, het zal wel. We komen hier niet uit. Ik hoop dat de FIA wel zonder voorkeuren een uitspraak zal doen.


NDCGN

Citaat van: dami op 08 september 2008 - 17:45:58
ze maken gewoon deze sport kapot door partij te kiezen >:(
ze kiezen geen partij, gewoon hanteren van de regels zoals ze vaker hebben gedaan (zie bv Alonso filmpje + text die daarbij staat).. dat de ene partij het ermee eens is en de ander niet, dat krijg je nou eenmaal als je iemand moet straffen... de sport wordt hier echt niet door kapot gemaakt, als ik de meningen zo peil hier en op andere plaatsen dan is het merendeel het er wel mee eens dat er een straf is gekomen, al valt ie misschien wat zwaar uit.. k vind het altijd zo jammer dat mensen er direct weer allerlei complottheoriën bij gaan halen..

scho0634

De meesten hier zijn ook pro-Ferrari. Dus dat kan best kloppen.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 19:14:30
Citaat van: FerrariMan op 08 september 2008 - 17:30:15
Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 17:24:00
Lewis reed 6 km langzamer dan Kimi over start finish en Charlie Withing vond het okee. Tja....
Weeral zo'n wiedes antwoord.

1. Akkoord, 6 km/u langzamer. Maar de beelden zeggen toch duidelijk dat dit niet genoeg was om zijn gewonnen voordeel in de chicane terug af te staan.
Niet? En toch zag ik Kimi voor Lewis uitslingeren over start/finish. Er staat volgens mij nergens hoe hard je mag rijden in zo'n sitatie alleen dat je de plek terug hoort te geven.


Anyway, het zal wel. We komen hier niet uit. Ik hoop dat de FIA wel zonder voorkeuren een uitspraak zal doen.


Volgens mij slingert Kimi niet echt, maar gaat ie stuurt ie in drie ettapes naar links.. hij wil naar de normale racelijn, maar de eerste keer dat ie daar heen wil sturen zit Hamilton nog half naast hem... Kimi verwacht ook geen aanval omdat ie net zn positie terug krijgt, anders had ie waarschijnlijk de binnenkant genomen.. nu stond de deur gewoon wagenwijd open.. ik kan er niks anders van maken dan dat Kimi alleen bezig was om zo goed mogelijk uit La Source te komen om zo Hamilton in Eau Rouge geen slipstream te geven.. maar goed, wat mij betreft was de reden van het zogenaamde slingeren niet dat hij Hamilton daar wilde afhouden... als dat wel zo was, dan was het wel heel slecht verdedigen van Raikkonen...

damo

Incidents like this have often been discussed in the official driver briefings when it has been made absolutely clear that anyone cutting a chicane has to fully restore the position and also any other eventual advantage gained.

rest my case

meatball

Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

ibileon

Citaat van: meatball op 08 september 2008 - 20:37:31
Wat mij gisteren al stoorde en nu ik erover in de krant lees weet ik dat ik niet alleen ben is dat je nu bijna een asfaltplein hebt ipv een circuit.Massa bleef op de baan,maar zowel Kimi als Hamilton hadden enkele jaren geleden niet bij de wit zwarte vlag geraakt.Waar is de tijd dat je op de baan moest blijven om te finishen,nu is er zoveel asfalt dat ze maar wat doen je kan toch altijd weer door.Dus eigenlijk is Massa weldegelijk de winnaar de rest hoorde in een grintbak te zitten.

::) ::) wat een gezever is da nu weer ????
Je kan beter de toerist uithangen zoals massa en tweede eindigen en dan nog de overwinning krijgen  ::) is dezelfd boelsh...
niemand verdiende hier een straf zo simpel is het.


McChouffe

Citaat van: 0634 op 08 september 2008 - 19:14:30
alleen dat je de plek terug hoort te geven.

Als ik kijk, en vooral luister, naar de onboard beelden, geeft Hamilton zijn plek niet terug aan Kimi. Iemand die zijn plek teruggeeft blijft niet volgas geven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.