GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 14:41:50
Trouwens, je mag toch 1x van lijn veranderen op een recht stuk?? Moet je eens kijken wat Hamilton doet op het rechte stuk naar Eau Rouge (vlak na zn inhaalactie)... van rechts helemaal naar links, weer helemaal naar rechts en weer terug naar links...misschien is het wel gewoon toegestaan hoor, maar anders had ie daar ook  nog voor gestraft kunnen worden...
en nog iets anders, die Williams zit Raikkonen opnieuw weer lekker in de weg voor ie eraf gaat... zou niet moeten kunnen dat een achterblijver zo'n grote rol speelt in de laatste ronde.. hij stuurde Hamilton ook al van de baan af...
Volgens mij ging die Williams er zelf ook af op dat moment.
Trotse vader van Rosalie(L)

kurto

De stewards en de FIA maken de sport kapot met zo'n belachelijke straf  . Eindelijk zagen we nog eens een pittig duel om de overwinning, tov in Valencia waar de coureurs liever geen risico's nemen en voor de punten gaan . 

Het was overduidelijk dat Lewis het ging halen van Kimi, Lewis heeft na de chicane zijn 2de positie terug in genomen en pas in Lacource terug een aanval in gezet. Als hij daar niet voorbij was gegaan was het wel op het rechte stuk gebeurd . Lewis is gewoon veel beter in de regen (kijk maar naar zen overwinning in Silverstone) Kimi staat gewoon de laatste races onder grote druk en kan er blijkbaar niet goed meer mee om. (kijk mr naar ze'n pitstop in Valencia)

Als ze deze straf niet terug nemen dan zullen er nog weinig inhaal acties gebeuren om de 1ste plaats want het brengt toch niet op . Het is trouwens weer heel opvallend hoe Ferrari wordt geholpen als ze het nodig hebben . 






FerrariMan

Citaat van: kurto op 08 september 2008 - 15:42:42
Als ze deze straf niet terug nemen dan zullen er nog weinig inhaal acties gebeuren om de 1ste plaats
Snijdt langs 2 kanten. Als ze die straf niet geven (ook al is ze té zwaar) dan gaan alle piloten voordeel zoeken uit het afsnijden van chicanes.

McChouffe

#378
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 14:30:27
Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:39:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 13:20:05
Mja, gegrond, moet alles nu al tot op de komma nageneukt en uitgediept worden?

...

Ik ben tegenstander van het alles moeten staven met data en telemetrie, als duidelijk is dat je voordeel hebt, geef dat voordeel dan gewoon weer af. Al die analyses terwijl het zo duidelijk is, moet dat echt?

Ja, want het is de taak van de Stewards en de FIA om zo'n dingen te motiveren. Het zou pas een echte farce worden als er al geen motivering meer gegeven zou moeten worden. Dan kunnen we beter zo'n dingen regelen via SMS stemmen...

Trouwens, als het o zo duidelijk is,  waarom dan al >10 pagina's aan discussie?

Zo doen ze het toch altijd? Bij de straf van Kovalainen was het toch ook maar één zinnetje?? Wil je dat ze die ook helemaal uit gaan leggen dan?? t gaat altijd zo, waarom wil je nu ineens een complete uitleg??

1) Impact van de straf is zwaar, Hamilton wordt een overwinning afgenomen.
2) Er is heel wat discussie omtrent het voorval. De regels zijn blijkbaar voor interpretatie vatbaar. Het lijkt me dan ook zeer nuttig, dat de FIA de eigen interpretatie van haar eigen regels uit de doeken doet.
3) De heren stewards hebben er 2 uur over gedaan om een beslissing te nemen. Het zou me toch lijken dat ze in 2u genoeg motivatie hebben kunnen verzamelen.

Zou jij zomaar een boete accepteren waarbij de politie jou alleen maar laat weten dat je te snel reed? Zonder de exacte snelheid, toegelaten snelheid, tijdstip, plaats en jouw nummerplaat?
Ik hoop van niet...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

kurto

Lewis moest de chicane wel afsnijden omdat Kimi hem eruit duwde, dat is gewoon een race incident . Lewis heeft daar geen voordeel uit gehaald, hij was gewoon veel sneller, daarom zat hij vlak achter Kimi in de eerste bocht .

Folkert

Citaat van: kurto op 08 september 2008 - 16:02:16
Lewis moest de chicane wel afsnijden omdat Kimi hem eruit duwde, dat is gewoon een race incident . Lewis heeft daar geen voordeel uit gehaald, hij was gewoon veel sneller, daarom zat hij vlak achter Kimi in de eerste bocht .
Er uit duwen vind ik wel erg kort door de bocht. Kim had de racelijn  en lach duidelijk voor op Hamilton. Hamilton had moeten remmen. Was Kimi wijd gegaan was Hamilton er voorbij.
Trotse vader van Rosalie(L)

supersteven

mclarens fans wees blij dat ze alleen die 25 seconden gegeven hebben en niet zoals met Senna gezegd hebben diskwalificatie en als ge u niet excuseert volgend jaar geen F1 en die had geen keus omdat die er afgeramd werd door Prost en had zijn positie teruggegeven door zijn neus te vervangen dus meer tijdverlies

Dus Hamilton komt er uiteindelijk goed vanaf

en arme Raikkonen heeft gisteren zijn afspraak met de geschiedenis gemist dus dat wordt braaf achter Massa rijden
let the sunshine shine in your heart

Wizard

Citaat van: kurto op 08 september 2008 - 16:02:16
Lewis moest de chicane wel afsnijden omdat Kimi hem eruit duwde, dat is gewoon een race incident . Lewis heeft daar geen voordeel uit gehaald, hij was gewoon veel sneller, daarom zat hij vlak achter Kimi in de eerste bocht .

Dan bekijk de beelden nog eens. Ik heb een onboard geplaats. Hamilton had die bocht echt wel kunnen halen, zonder fratsen. Liften, aansluiten en nog eens proberen. Doordat hij de chicane afsneed, had hij meer snelheid die hij niet zou hebben als hij de bocht zou hebben genomen = voordeel, dus een terechte straf. Alonso kreeg in Suzuka 2005 exact dezelfde straf, dus waarom Hamilton nu vrijpleiten?

the first racer1

Dan moeten ze Massa in Valencia ook 25 seconden geven i.p.v. een boeteke van10.000€.

scho0634

Ik denk dat we zo onderhand alle invalshoeken wel hebben bekeken....

McChouffe

Citaat van: Wizard op 08 september 2008 - 16:40:11
Alonso kreeg in Suzuka 2005 exact dezelfde straf, dus waarom Hamilton nu vrijpleiten?

Interessante opmerking, Alonso zat zelfs eigenlijk al verder voorbij Klien dan Hamilton voorbij Kimi.



His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

the first racer1

De gehele rangschikking is onjuist, Nick Heidfeld heeft ingehaald onder gele vlag,dus mocht die ook op het podium niet gestaan hebben.Ze moeten doen zoals in't wielrennen: de stand van voor het incident als einduitslag nemen, dan heb je Bourdais op de derde plaats.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 16:52:58
Citaat van: Wizard op 08 september 2008 - 16:40:11
Alonso kreeg in Suzuka 2005 exact dezelfde straf, dus waarom Hamilton nu vrijpleiten?

Interessante opmerking, Alonso zat zelfs eigenlijk al verder voorbij Klien dan Hamilton voorbij Kimi.




Inderdaad, en Renault en Alonso waren toen blijkbaar slim genoeg om de regels te interpreteren.

Citaat van: the first racer1 op 08 september 2008 - 17:00:57
Nick Heidfeld heeft ingehaald onder gele vlag,dus mocht die ook op het podium niet gestaan hebben.
Nu kan ik mis zijn maar inhalen mag niet onder geel enkel op de plaatsen waar het effectief gele zone is?

NDCGN

Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 16:01:48
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 14:30:27
Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:39:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 13:20:05
Mja, gegrond, moet alles nu al tot op de komma nageneukt en uitgediept worden?

...

Ik ben tegenstander van het alles moeten staven met data en telemetrie, als duidelijk is dat je voordeel hebt, geef dat voordeel dan gewoon weer af. Al die analyses terwijl het zo duidelijk is, moet dat echt?

Ja, want het is de taak van de Stewards en de FIA om zo'n dingen te motiveren. Het zou pas een echte farce worden als er al geen motivering meer gegeven zou moeten worden. Dan kunnen we beter zo'n dingen regelen via SMS stemmen...

Trouwens, als het o zo duidelijk is,  waarom dan al >10 pagina's aan discussie?

Zo doen ze het toch altijd? Bij de straf van Kovalainen was het toch ook maar één zinnetje?? Wil je dat ze die ook helemaal uit gaan leggen dan?? t gaat altijd zo, waarom wil je nu ineens een complete uitleg??

1) Impact van de straf is zwaar, Hamilton wordt een overwinning afgenomen.
2) Er is heel wat discussie omtrent het voorval. De regels zijn blijkbaar voor interpretatie vatbaar. Het lijkt me dan ook zeer nuttig, dat de FIA de eigen interpretatie van haar eigen regels uit de doeken doet.
3) De heren stewards hebben er 2 uur over gedaan om een beslissing te nemen. Het zou me toch lijken dat ze in 2u genoeg motivatie hebben kunnen verzamelen.

Zou jij zomaar een boete accepteren waarbij de politie jou alleen maar laat weten dat je te snel reed? Zonder de exacte snelheid, toegelaten snelheid, tijdstip, plaats en jouw nummerplaat?
Ik hoop van niet...
Lekkere vergelijking.. van een snelheidsovertreding zou ik idd graag de gemeten snelheid weten, maar bij veel andere overtredingen zou ik genoeg hebben aan een video-opname hoor... die video-opname is er in dit geval ook en laat in principe niets aan duidelijkheid over... misschien zou het idd verstandiger zijn om meer info te geven in dit geval, maar om van een farce te spreken terwijl ze gewoon zo handelen als altijd vind ik nogal overdreven.. dr zijn blijkbaar mensen die het niet kunnen of willen begrijpen, k vraag me wel af of een verklaring van de FIA nog veel gaat helpen, maar goed.. ze kunnen het altijd proberen

FerrariMan

Onboard beelden bij Hamilton van dat hele moment: