GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 13:20:05
Mja, gegrond, moet alles nu al tot op de komma nageneukt en uitgediept worden?

...

Ik ben tegenstander van het alles moeten staven met data en telemetrie, als duidelijk is dat je voordeel hebt, geef dat voordeel dan gewoon weer af. Al die analyses terwijl het zo duidelijk is, moet dat echt?

Ja, want het is de taak van de Stewards en de FIA om zo'n dingen te motiveren. Het zou pas een echte farce worden als er al geen motivering meer gegeven zou moeten worden. Dan kunnen we beter zo'n dingen regelen via SMS stemmen...

Trouwens, als het o zo duidelijk is,  waarom dan al >10 pagina's aan discussie?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: _Makke_ op 08 september 2008 - 11:02:31
Ik heb een stukje gezien van Bas (toen zei hij wel niets van dat Lewis moest wachten tot aan de volgende bocht), maar ik ga niet akkoord met wat hij zei. Hij heeft me zeker niet kunnen overtuigen.
Leinders zij het al tijdens de live-uitzending op La Une. Ook Vigneron was op het moment zelf niet heel akkoord met wat Lewis daar deed. Verder was ook Jacques Lafitte, ex F1-piloot en nu commentator bij TF1, tijdens de uitzending van mening dat Lewis in de fout ging. Iedereen heeft een andere mening uiteraard.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:39:36
Trouwens, als het o zo duidelijk is,  waarom dan al >10 pagina's aan discussie?

Omdat je voor- en tegenstanders hebt en her en der een neutraal persoon.  :)

TurboBoost

Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:00:02
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 12:11:20
van F1.com: Hamilton was penalised after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane in his late-race battle with Ferrari's Kimi Raikkonen.
Is precies wat sommigen hier aan anderen proberen duidelijk te maken.. normaal had ie nooit aan kunnen vallen in bocht 1, nu wel.. volgens mij is het niet zo moeilijk om dat te begrijpen, al snap ik wel dat McLaren en Hamilton fans er wat meer moeite mee hebben...

Dus jij vind de uitleg: "after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane" duidelijk?
Duidelijk zou zijn als de stewards ook zouden meedelen waarop ze zich gebaseerd hebben (beelden, gesprekken, telemetrie, etc.) en ook het voordeel duidelijk specifiëren.
Kan jij mij de link geven naar het officiële perscommuniqué van de FIA waarin dit allemaal staat?

Ik zeg niet dat de FIA de foute beslissing heeft genomen. Ik zeg alleen dat elke duidelijke, gegronde motivering vanuit de FIA ontbreekt.

Het is op basis van wat ze gezien hebben.
Hamilton sneed de chicane af en had daardoor een hogere snelheid en zat korter bij Kimi dan wanneer hij dat niet had gedaan.

fawlty

ik zat gisteren in francorchamps zelf. heb daar een mooie race gezien, en de spanning in de laatste ronden kon je voelen in de tribunes. er was maar 1 terechte winnaar en dat is lewis hamilton. toen we in de bus naar huis zaten hoorde we de straf van hamilton. iedereen was verbaasd, zelfs de ferrari fans onder ons op de bus. als lewis kampioen wil worden vrees ik dat hij naar ferrari zal moeten overstappen, de fia doet er blijkbaar weer alles aan om McLaren te boycotten  >:(

wie haalde hamilton eigenlijk in? ik kan die mens niet eens terugvinden in de uitslag, wereldkampioen noemt zich dat, beetje onder druk staan op een natte baan en weer gelijk met zijn neus in banden  ;D zal hij toch maar aan pensioen moeten denken.

@ ferrari 2008 : als het halverwege de race was gebeurt en hij had die drive trough gekregen, was hij gewoon weer naar de tweede plek gereden en had hij  gewacht tot kimi uitviel om te winnen.



Ja sluw is die Hamilton

fawlty

Citaat van: TurboBoost op 08 september 2008 - 13:50:16
Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:00:02
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 12:11:20
van F1.com: Hamilton was penalised after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane in his late-race battle with Ferrari's Kimi Raikkonen.
Is precies wat sommigen hier aan anderen proberen duidelijk te maken.. normaal had ie nooit aan kunnen vallen in bocht 1, nu wel.. volgens mij is het niet zo moeilijk om dat te begrijpen, al snap ik wel dat McLaren en Hamilton fans er wat meer moeite mee hebben...

Dus jij vind de uitleg: "after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane" duidelijk?
Duidelijk zou zijn als de stewards ook zouden meedelen waarop ze zich gebaseerd hebben (beelden, gesprekken, telemetrie, etc.) en ook het voordeel duidelijk specifiëren.
Kan jij mij de link geven naar het officiële perscommuniqué van de FIA waarin dit allemaal staat?

Ik zeg niet dat de FIA de foute beslissing heeft genomen. Ik zeg alleen dat elke duidelijke, gegronde motivering vanuit de FIA ontbreekt.

Het is op basis van wat ze gezien hebben.
Hamilton sneed de chicane af en had daardoor een hogere snelheid en zat korter bij Kimi dan wanneer hij dat niet had gedaan.

punt is dat je de andere terug moet voorlaten. zoals eerder al vermeld staat in dit topic maakt niet uit tegen welke snelheid of hoe groot het gat is dat je daarna moet laten
Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 08 september 2008 - 13:50:53
ik zat gisteren in francorchamps zelf. heb daar een mooie race gezien, en de spanning in de laatste ronden kon je voelen in de tribunes. er was maar 1 terechte winnaar en dat is lewis hamilton. toen we in de bus naar huis zaten hoorde we de straf van hamilton. iedereen was verbaasd, zelfs de ferrari fans onder ons op de bus. als lewis kampioen wil worden vrees ik dat hij naar ferrari zal moeten overstappen, de fia doet er blijkbaar weer alles aan om McLaren te boycotten  >:(

wie haalde hamilton eigenlijk in? ik kan die mens niet eens terugvinden in de uitslag, wereldkampioen noemt zich dat, beetje onder druk staan op een natte baan en weer gelijk met zijn neus in banden  ;D zal hij toch maar aan pensioen moeten denken.

@ ferrari 2008 : als het halverwege de race was gebeurt en hij had die drive trough gekregen, was hij gewoon weer naar de tweede plek gereden en had hij  gewacht tot kimi uitviel om te winnen.
Ik begrijp dat je Hamilton fan bent, en desnoods nog een beetje iets tegen Kimi hebt, maar de onzindie jij hier uitkraamt :o
1) Als er 1 terechte winnaar is en het is niet Massa, dan is het Kimi.
2) Kimi is niet bezweken onder de druk, Kimi zen wagen brak uit terwijl hij gewoon weer de baan op wou gaan, dat kon iedereen overkomen. Dat Lewis in zen 2de ronde spinde, daar hoor ik niets van, dat hij net voor Kimi's eerste spin van de baan ging, hoor ik niets van, dat hij in Monaco de kant raakte hoor ik even weinig evenmin.
3) Dus omdat het op het einde van de race gebeurt moet er niet meer bestraft worden? Fijn, dan moet Ferrari voortaan in de laatste 5 ronden maar elke chicane die er is gaan afsnijden hé. Monza lijkt me ideaal om daarmee te beginnen!

Als je gefrustreerd bent op Kimi, mij goed, maar kraam geen onzin uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Ik vind het gewoon jammer dat bij een incident als dit, de 2de wagen ongelofelijk dicht zit op de 1ste en dan moet uitwijken.

Waarom moet hij dan een gat laten vallen? Lewis liet Kimi door en herpakt zijn plek om vervolgens langs rechts er voorbij te gaan.
Uit die hele ronde bleek al dat Lewis steeds dichterbij kwam. Of Lewis dit nu had gedaan of niet, voorbij Kimi was hij sowieso geraakt, ook al bleef Kimi op de baan.

Daarom vond ik deze beslissing jammer. Lewis reed ijzersterk in de regen, Kimi simpelweg minder.



fawlty

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 14:01:31
Citaat van: fawlty op 08 september 2008 - 13:50:53
ik zat gisteren in francorchamps zelf. heb daar een mooie race gezien, en de spanning in de laatste ronden kon je voelen in de tribunes. er was maar 1 terechte winnaar en dat is lewis hamilton. toen we in de bus naar huis zaten hoorde we de straf van hamilton. iedereen was verbaasd, zelfs de ferrari fans onder ons op de bus. als lewis kampioen wil worden vrees ik dat hij naar ferrari zal moeten overstappen, de fia doet er blijkbaar weer alles aan om McLaren te boycotten  >:(

wie haalde hamilton eigenlijk in? ik kan die mens niet eens terugvinden in de uitslag, wereldkampioen noemt zich dat, beetje onder druk staan op een natte baan en weer gelijk met zijn neus in banden  ;D zal hij toch maar aan pensioen moeten denken.

@ ferrari 2008 : als het halverwege de race was gebeurt en hij had die drive trough gekregen, was hij gewoon weer naar de tweede plek gereden en had hij  gewacht tot kimi uitviel om te winnen.
Ik begrijp dat je Hamilton fan bent, en desnoods nog een beetje iets tegen Kimi hebt, maar de onzindie jij hier uitkraamt :o
1) Als er 1 terechte winnaar is en het is niet Massa, dan is het Kimi.
2) Kimi is niet bezweken onder de druk, Kimi zen wagen brak uit terwijl hij gewoon weer de baan op wou gaan, dat kon iedereen overkomen. Dat Lewis in zen 2de ronde spinde, daar hoor ik niets van, dat hij net voor Kimi's eerste spin van de baan ging, hoor ik niets van, dat hij in Monaco de kant raakte hoor ik even weinig evenmin.
3) Dus omdat het op het einde van de race gebeurt moet er niet meer bestraft worden? Fijn, dan moet Ferrari voortaan in de laatste 5 ronden maar elke chicane die er is gaan afsnijden hé. Monza lijkt me ideaal om daarmee te beginnen!

Als je gefrustreerd bent op Kimi, mij goed, maar kraam geen onzin uit.
stom dat het net bij kimi gebeurde als hij terug op de baan ging!
ja hamilton is ook van de baan gegaan , wel grappig dat massa daar dan niet van kon profiteren en hij alsnog achter lewis bleef. waarom begin je ineens over monaco??? beetje gekrenkt? ook al ging hamilton toen in de banden hij won toch nog volgens mij  ;D  lang geleden dat we dat nog over die wereldkampioen kunnen zeggen  ;D

Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 08 september 2008 - 14:11:54
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 14:01:31
Citaat van: fawlty op 08 september 2008 - 13:50:53
ik zat gisteren in francorchamps zelf. heb daar een mooie race gezien, en de spanning in de laatste ronden kon je voelen in de tribunes. er was maar 1 terechte winnaar en dat is lewis hamilton. toen we in de bus naar huis zaten hoorde we de straf van hamilton. iedereen was verbaasd, zelfs de ferrari fans onder ons op de bus. als lewis kampioen wil worden vrees ik dat hij naar ferrari zal moeten overstappen, de fia doet er blijkbaar weer alles aan om McLaren te boycotten  >:(

wie haalde hamilton eigenlijk in? ik kan die mens niet eens terugvinden in de uitslag, wereldkampioen noemt zich dat, beetje onder druk staan op een natte baan en weer gelijk met zijn neus in banden  ;D zal hij toch maar aan pensioen moeten denken.

@ ferrari 2008 : als het halverwege de race was gebeurt en hij had die drive trough gekregen, was hij gewoon weer naar de tweede plek gereden en had hij  gewacht tot kimi uitviel om te winnen.
Ik begrijp dat je Hamilton fan bent, en desnoods nog een beetje iets tegen Kimi hebt, maar de onzindie jij hier uitkraamt :o
1) Als er 1 terechte winnaar is en het is niet Massa, dan is het Kimi.
2) Kimi is niet bezweken onder de druk, Kimi zen wagen brak uit terwijl hij gewoon weer de baan op wou gaan, dat kon iedereen overkomen. Dat Lewis in zen 2de ronde spinde, daar hoor ik niets van, dat hij net voor Kimi's eerste spin van de baan ging, hoor ik niets van, dat hij in Monaco de kant raakte hoor ik even weinig evenmin.
3) Dus omdat het op het einde van de race gebeurt moet er niet meer bestraft worden? Fijn, dan moet Ferrari voortaan in de laatste 5 ronden maar elke chicane die er is gaan afsnijden hé. Monza lijkt me ideaal om daarmee te beginnen!

Als je gefrustreerd bent op Kimi, mij goed, maar kraam geen onzin uit.
stom dat het net bij kimi gebeurde als hij terug op de baan ging!
ja hamilton is ook van de baan gegaan , wel grappig dat massa daar dan niet van kon profiteren en hij alsnog achter lewis bleef. waarom begin je ineens over monaco??? beetje gekrenkt? ook al ging hamilton toen in de banden hij won toch nog volgens mij  ;D  lang geleden dat we dat nog over die wereldkampioen kunnen zeggen  ;D


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

Het zal best zo zijn van de regels, maar ik denk toch dat Hamilton wel gewonnen had. Hij ging zoveel sneller op het laatst, dat had Raikkonen nooit tegengehouden. Dus vind ik het wel een flater van de leiding om op zo'n manier de uitslag te beinvloeden, ook al wordt het WK er wel een stuk spannender van. Ik ben trouwens voor Alonso  :'(

Wizard

Citaat van: Supermariobros op 08 september 2008 - 10:33:06
Citaat van: mennnn4 op 07 september 2008 - 20:47:14
WAAROM heeft hamilton uit deze situatie winst gehaald,
hij word van da baan geduwd als hij langs raikonen rijd,
waarna hij een stuk afsnijd en raikonen weer voor laat.
waar zit de winst dan, hij zat er al naast. kan er met mn hoofd niet bij en ben geen mclaren fan    
hier de inhaalmanouvre
FIA & Ferrari -->  BEST FRIENDS

Daar denk ik ook zo over, Hamilton wordt duidelijk naar buiten geduwd, waardoor hij de chicane mist. Ze hadden hier allebei een straf verdiend, bvb. beiden 5 plaatsen achteruit op de startgrid. De 25 sec. die hij Hamilton aan zijn broek kreeg zijn echt te gek voor woorden.  ::)



Bekijk deze onboardbeelden eens;



Hierin is goed te zien dat Kimi er voor zit en Hamilton daar gewoon behoord aan te sluiten.

Conclusie; terechte straf.

fawlty

Citaat van: zeph op 08 september 2008 - 14:19:40
Het zal best zo zijn van de regels, maar ik denk toch dat Hamilton wel gewonnen had. Hij ging zoveel sneller op het laatst, dat had Raikkonen nooit tegengehouden. Dus vind ik het wel een flater van de leiding om op zo'n manier de uitslag te beinvloeden, ook al wordt het WK er wel een stuk spannender van. Ik ben trouwens voor Alonso  :'(
daar zou ik ook van beginnen huilen  :P
Ja sluw is die Hamilton

NDCGN

Citaat van: McChouffe op 08 september 2008 - 13:39:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 september 2008 - 13:20:05
Mja, gegrond, moet alles nu al tot op de komma nageneukt en uitgediept worden?

...

Ik ben tegenstander van het alles moeten staven met data en telemetrie, als duidelijk is dat je voordeel hebt, geef dat voordeel dan gewoon weer af. Al die analyses terwijl het zo duidelijk is, moet dat echt?

Ja, want het is de taak van de Stewards en de FIA om zo'n dingen te motiveren. Het zou pas een echte farce worden als er al geen motivering meer gegeven zou moeten worden. Dan kunnen we beter zo'n dingen regelen via SMS stemmen...

Trouwens, als het o zo duidelijk is,  waarom dan al >10 pagina's aan discussie?

Zo doen ze het toch altijd? Bij de straf van Kovalainen was het toch ook maar één zinnetje?? Wil je dat ze die ook helemaal uit gaan leggen dan?? t gaat altijd zo, waarom wil je nu ineens een complete uitleg??

NDCGN

Trouwens, je mag toch 1x van lijn veranderen op een recht stuk?? Moet je eens kijken wat Hamilton doet op het rechte stuk naar Eau Rouge (vlak na zn inhaalactie)... van rechts helemaal naar links, weer helemaal naar rechts en weer terug naar links...misschien is het wel gewoon toegestaan hoor, maar anders had ie daar ook  nog voor gestraft kunnen worden...
en nog iets anders, die Williams zit Raikkonen opnieuw weer lekker in de weg voor ie eraf gaat... zou niet moeten kunnen dat een achterblijver zo'n grote rol speelt in de laatste ronde.. hij stuurde Hamilton ook al van de baan af...