GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

mennnn4

kimi duwt hier hamilton van de baan die niet anders kan dan afsnijden,
moet hamilton dan naardat hij kimi zijn 1e plaats weer heeft teruggeven nog 10 seconde inhouden of wat wil de fia dan.
in mijn ogen heeft hamilton correct gehandeld en zou de overwinning terrecht zijn

TheIceman

Citaat van: mennnn4 op 07 september 2008 - 20:55:49
kimi duwt hier hamilton van de baan die niet anders kan dan afsnijden,
moet hamilton dan naardat hij kimi zijn 1e plaats weer heeft teruggeven nog 10 seconde inhouden of wat wil de fia dan.
in mijn ogen heeft hamilton correct gehandeld en zou de overwinning terrecht zijn
Kimi was volgens mij in het voordeel en houdt gewoon de racelijn.

meatball

Massa wint en dat is natuurlijk meegenomen :) Hamilton had gewoon even moeten wachten hij was zoveel sneller e, was er toch wel overgegaan.
Trouwens ik was er live bij en in mijn omgeving was de regen op dat moment nog maar heel zacht dus ik wist gewoon niet wat ik zag.Spectakel dat wel
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:35:09
met alle respect, het ging over de start finish, wat de man doet om er voorbij te gaan is zijn zaak. Hamilton had nooit in die positie gezeten had hij meteen gedaan wat hij moest. Daar draait het om. Als Schumacher dit gedaan had dan stonden jullie nu exact hetzelfde te roepen, je doet er dan ook goed aan om daar eens aan te denken wanneer je dat koorknaapje verdedigt...
Oh ja, Schumacher moet erbij gehaald worden...

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 september 2008 - 20:37:33
Net nog eens naar de beelden gekeken op youtube. Schitterende beelden eigenlijk! DAT is racen! Dat is wat de fans willen zien. Jagen, vechten, harde duels, inhaalpogingen, crashes. Alles zat er in. Kimi die keihard verdedigd op de veel snellere Lewis, Lewis die hem terug voorbij laat en hem dan opnieuw pakt! Lewis die moet uitwijken en zo z'n eerste plaats terug verliest aan Kimi die luttele seconden zelf spint alvorens te crashen.

DIT is racen, dit is sensatie, dit zijn adembenemende duels die de fans willen zien...

En ja, wat doet de FIA dan...

De regels handhaven. De toucher en de hele reutemeteut erop en eraan, boeie, part of the game, that's racing. Alleen dat Hamilton daar de chicane afsnijdt is nergens voor nodig. Kimi zit op de racelijn, logisch dat hij hem verdedigd. Hamilton had of kunnen liften en aansluiten en anders de positie overtuigend terug kunnen geven. Erg jammer, want hij reed fantastisch in de regen en had verdient gewonnen!!

Ray Den

Citaat van: 0634 op 07 september 2008 - 21:55:16
Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:35:09
met alle respect, het ging over de start finish, wat de man doet om er voorbij te gaan is zijn zaak. Hamilton had nooit in die positie gezeten had hij meteen gedaan wat hij moest. Daar draait het om. Als Schumacher dit gedaan had dan stonden jullie nu exact hetzelfde te roepen, je doet er dan ook goed aan om daar eens aan te denken wanneer je dat koorknaapje verdedigt...
Oh ja, Schumacher moet erbij gehaald worden...

Haha oh jongetje toch, ik zou eens deftig reageren als je gelijk hebt. Nu zou ik in jou geval zwijgen.

Ik ga volledig akkoord met wat Tim zegt.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ray Den

Spijtig genoeg heb ik wegens omstandigheden de grand prix van Valencia niet gezien, wel de samenvatting natuurlijk op het journaal van 7.

Maar Spa was toch weer het neusje van de zalm. Samen met Monaco blijft dit mijn favoriete circuit. Het acceleren uit la Source de halve chicane op Eau Rouge en die rechte lijn.
Zoveel merkwaardige piloten begonnen of eindigden hun roem op Eau Rouge.

Dit was zowat de laatste kans voor Räikkönen. En normaal zou je dan toch verwachten dat hij zijn kans met beide handen zou grijpen.
Vooral na het debacle in Valencia en de vorige grand prix' waar hij eerder een ijsklomp was, die zijn jaarlijkse winterslaap hield, dan 'the iceman'.
Godbetert, wereldkampioen Räikkönen, moest zich hier uit de druk vandaan halen om nog competitief te zijn. Hoe triestig is het eigenlijk niet dat we dit moeten zeggen?
Een wereldkampioen moet koste wat het kost winnen om nog maar een minime kans te maken op het kampioenschap?

Ook nu begon dit weekend toch weer desastreus voor een kampioen.
Een vierde kwalificatie tijd. EEN SCHANDE!!!
Mocht dit dan nog de eerste keer zijn zou het hem te vergeven zijn, maar spijtig genoeg moet ik constateren dat dat zijn gemiddelde geworden is.
Heeft hij eigenlijk al een pole position dit jaar? (te lui om te kijken).

Nadat de fin vorige grand prix een lumineus plan bedacht om de pitstops in te korten
( gewoon eventjes de halve meute ferrari mechaniciens meenemen op de wagen) leek 'le moment de gloire' gekomen.
De fin knalde uit de startblokken. 2 simpele passes verder lag hij al aan kop.
Hamilton en Massa moeten toch nog eens het abc van verdedigen bekijken want wat Kimi deed, was wel al te gemakkelijk.
Maar goed, later in de race bleek dat de eens zo koele fin, het gesmolten ijsblokje in mijn gin tonic geworden was.

Ironisch toch hoe de slechtste Ferrari-piloot in regenweer wel de finish haalde.
Räikkönen, geroemd om het hoofd koel te houden in warme situaties, leek helemaal het noorden kwijt.
Dit dan nog door de immer idiote Lewis Hamilton. Wat heeft die man toch geluk!
Niet alleen heeft hij zowat de mooiste vrouw op aarde als lief, als hij spint steekt slechts 1 auto hem voorbij.
Ongelofelijk toch. Trulli spint ook en verliest maar eventjes 14  plaatsen.
De fouten van Hamilton worden slechts zelden afgestraft.
Hamilton, deze race ook weer goed voor een 6tal lock ups, heeft slechts zelden een platte band. (Waar waren de keyboard warriors zoals Burrori eigenlijk toen Bridgestone publiceerde dat de platte band in Hongarije te wijten was aan de agressieve rijstijl van Hamilton?)
Die Mclaren begeeft het bijna nooit. Hoe kan dat toch?
Gelukkig is er een wijsheid die zegt dat op het einde van het seizoen alles terug in evenwicht komt. Ook nu weer is dit het geval.
Vind ik de straf terecht? Neen. Ben ik er blij mee? Ongelofelijk!

"HOllywood moet nog even op mij wachten." was een uitspraak van de zilveren pijl.
Wel meneer Hamilton, misschien kan je nu al je eerste lessen drama en toneel oefenen. Het corrupte duivelsgedrocht Dennis zal wel weer zijn duistere geldbronnen aanspreken om je ook daar van het beste van het beste te voorzien.
Laat ons eerlijk zijn, hoe belachelijk kan Dennis eigenlijk nog overkomen? Na te beweren dat zowel Alonso als Hamilton hetzelfde materiaal krijgen, moeten we dit ook verwachten van Kovalaïnnen.
Wat doet die clown eigenlijk in die Mercedes? Geef hem een medaille voor de sympathiekste kerel en steek hem in het gentlemen's team red bull samen met DNF-Coulthard.

Dat COulthard al jaren zijn record van DNF wil verbeteren, is een publiek geheim. Maar dit jaar doet hij het beter dan ooit tevoren. Hoed af voor de Schot astublieft. Ook Lessie kijkt vol bewondering mee na de zoveelste ramp die Coulthard veroorzaakt.

Maar goed, Heikki vindt de formule 1 te gemakkelijk. Waarom je hoog kwalificeren? Niet nodig! Start gewoon ergens midden in het pak. Steek er een paar voorbij, rijd de ambetanterikken eruit en zet je dan gewoon vast in het gras.
Zo kunnen we Heikki's nutteloze race omschrijven. Jah inderdaad, het kan soms wel eens moeilijk worden als Maranello weer geen goede motor geeft aan Massa, en Hamilton lock up 114 begaat.
Ik hoop dat de fin zijn 'lucky winners' team idee nog niet heeft opgeborgen. Jenson Button, Jarno Trulli en Fisichella zijn al zijn eerste leden.

Maar goed, Game over voor Räikkönen. Kimi, jongen, ik ga het een laatste maal zeggen, alhoewel het steeds frequent bij me opkomt als ik je weer zie klungelen.
Ga op pensioen. Geniet van die jacht in Monaco. Onlangs verscheen het bericht dat hij WRC wou gaan rijden en Ford (correct me if I am wrong) hem een contract aangeboden heeft.
Doen, zou ik zeggen. Voor Kimi is geen plaats meer in de formule 1. Spijtig genoeg wil Ferrari, Alonso of Kubica niet halen.

Massa reed één van zijn slechtste races van het seizoen. Zo saai en onverschillig. Desalnietemin ben ik blij met zijn overwinning.
De antipathie voor Hamilton groeit elke dag, net zoals dat al mijn hele leven voor Mclaren en Dennis is.

Nu Burrori, waar blijven je grootste argumenten nu? WRC biedt Räikkönen een contract aan en de debacles in Valencia en Spa zouden wel eens einde carrière kunnen zijn voor de Fin.
Vreemd genoeg had ik dat al in Juli voorspelt. Tjah, dit moet pijn doen. Ik zou mij focussen over dingen waar ik wel iets van weet.

A - PMD zak, kun je even mijn fins bekijken?

Voor al de andere idioten hier, die mij tegenspraken ivm Schumacher Mechanicien. Lees eens blz 204 van de biografie van Allen. (23 ste regel)

Gegroet,

(normaal) tot volgende week!
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Doefie

Nog iemand die denkt dat hij kan schrijven, laat staan dat hij er iets van weet :)

Folkert

Citaat van: Ray Den op 07 september 2008 - 23:13:48
Spijtig genoeg heb ik wegens omstandigheden de grand prix van Valencia niet gezien, wel de samenvatting natuurlijk op het journaal van 7.

Maar Spa was toch weer het neusje van de zalm. Samen met Monaco blijft dit mijn favoriete circuit. Het acceleren uit la Source de halve chicane op Eau Rouge en die rechte lijn.
Zoveel merkwaardige piloten begonnen of eindigden hun roem op Eau Rouge.

Dit was zowat de laatste kans voor Räikkönen. En normaal zou je dan toch verwachten dat hij zijn kans met beide handen zou grijpen.
Vooral na het debacle in Valencia en de vorige grand prix' waar hij eerder een ijsklomp was, die zijn jaarlijkse winterslaap hield, dan 'the iceman'.
Godbetert, wereldkampioen Räikkönen, moest zich hier uit de druk vandaan halen om nog competitief te zijn. Hoe triestig is het eigenlijk niet dat we dit moeten zeggen?
Een wereldkampioen moet koste wat het kost winnen om nog maar een minime kans te maken op het kampioenschap?

Ook nu begon dit weekend toch weer desastreus voor een kampioen.
Een vierde kwalificatie tijd. EEN SCHANDE!!!
Mocht dit dan nog de eerste keer zijn zou het hem te vergeven zijn, maar spijtig genoeg moet ik constateren dat dat zijn gemiddelde geworden is.
Heeft hij eigenlijk al een pole position dit jaar? (te lui om te kijken).

Nadat de fin vorige grand prix een lumineus plan bedacht om de pitstops in te korten
( gewoon eventjes de halve meute ferrari mechaniciens meenemen op de wagen) leek 'le moment de gloire' gekomen.
De fin knalde uit de startblokken. 2 simpele passes verder lag hij al aan kop.
Hamilton en Massa moeten toch nog eens het abc van verdedigen bekijken want wat Kimi deed, was wel al te gemakkelijk.
Maar goed, later in de race bleek dat de eens zo koele fin, het gesmolten ijsblokje in mijn gin tonic geworden was.

Ironisch toch hoe de slechtste Ferrari-piloot in regenweer wel de finish haalde.
Räikkönen, geroemd om het hoofd koel te houden in warme situaties, leek helemaal het noorden kwijt.
Dit dan nog door de immer idiote Lewis Hamilton. Wat heeft die man toch geluk!
Niet alleen heeft hij zowat de mooiste vrouw op aarde als lief, als hij spint steekt slechts 1 auto hem voorbij.
Ongelofelijk toch. Trulli spint ook en verliest maar eventjes 14  plaatsen.
De fouten van Hamilton worden slechts zelden afgestraft.
Hamilton, deze race ook weer goed voor een 6tal lock ups, heeft slechts zelden een platte band. (Waar waren de keyboard warriors zoals Burrori eigenlijk toen Bridgestone publiceerde dat de platte band in Hongarije te wijten was aan de agressieve rijstijl van Hamilton?)
Die Mclaren begeeft het bijna nooit. Hoe kan dat toch?
Gelukkig is er een wijsheid die zegt dat op het einde van het seizoen alles terug in evenwicht komt. Ook nu weer is dit het geval.
Vind ik de straf terecht? Neen. Ben ik er blij mee? Ongelofelijk!

"HOllywood moet nog even op mij wachten." was een uitspraak van de zilveren pijl.
Wel meneer Hamilton, misschien kan je nu al je eerste lessen drama en toneel oefenen. Het corrupte duivelsgedrocht Dennis zal wel weer zijn duistere geldbronnen aanspreken om je ook daar van het beste van het beste te voorzien.
Laat ons eerlijk zijn, hoe belachelijk kan Dennis eigenlijk nog overkomen? Na te beweren dat zowel Alonso als Hamilton hetzelfde materiaal krijgen, moeten we dit ook verwachten van Kovalaïnnen.
Wat doet die clown eigenlijk in die Mercedes? Geef hem een medaille voor de sympathiekste kerel en steek hem in het gentlemen's team red bull samen met DNF-Coulthard.

Dat COulthard al jaren zijn record van DNF wil verbeteren, is een publiek geheim. Maar dit jaar doet hij het beter dan ooit tevoren. Hoed af voor de Schot astublieft. Ook Lessie kijkt vol bewondering mee na de zoveelste ramp die Coulthard veroorzaakt.

Maar goed, Heikki vindt de formule 1 te gemakkelijk. Waarom je hoog kwalificeren? Niet nodig! Start gewoon ergens midden in het pak. Steek er een paar voorbij, rijd de ambetanterikken eruit en zet je dan gewoon vast in het gras.
Zo kunnen we Heikki's nutteloze race omschrijven. Jah inderdaad, het kan soms wel eens moeilijk worden als Maranello weer geen goede motor geeft aan Massa, en Hamilton lock up 114 begaat.
Ik hoop dat de fin zijn 'lucky winners' team idee nog niet heeft opgeborgen. Jenson Button, Jarno Trulli en Fisichella zijn al zijn eerste leden.

Maar goed, Game over voor Räikkönen. Kimi, jongen, ik ga het een laatste maal zeggen, alhoewel het steeds frequent bij me opkomt als ik je weer zie klungelen.
Ga op pensioen. Geniet van die jacht in Monaco. Onlangs verscheen het bericht dat hij WRC wou gaan rijden en Ford (correct me if I am wrong) hem een contract aangeboden heeft.
Doen, zou ik zeggen. Voor Kimi is geen plaats meer in de formule 1. Spijtig genoeg wil Ferrari, Alonso of Kubica niet halen.

Massa reed één van zijn slechtste races van het seizoen. Zo saai en onverschillig. Desalnietemin ben ik blij met zijn overwinning.
De antipathie voor Hamilton groeit elke dag, net zoals dat al mijn hele leven voor Mclaren en Dennis is.

Nu Burrori, waar blijven je grootste argumenten nu? WRC biedt Räikkönen een contract aan en de debacles in Valencia en Spa zouden wel eens einde carrière kunnen zijn voor de Fin.
Vreemd genoeg had ik dat al in Juli voorspelt. Tjah, dit moet pijn doen. Ik zou mij focussen over dingen waar ik wel iets van weet.

A - PMD zak, kun je even mijn fins bekijken?

Voor al de andere idioten hier, die mij tegenspraken ivm Schumacher Mechanicien. Lees eens blz 204 van de biografie van Allen. (23 ste regel)

Gegroet,

(normaal) tot volgende week!
Jeeeej. Ik ben keyboard warrior.
Maar gelukkig heb ik wel verstand van Formule 1.

CitaatNu Burrori, waar blijven je grootste argumenten nu? WRC biedt Räikkönen een contract aan en de debacles in Valencia en Spa zouden wel eens einde carrière kunnen zijn voor de Fin.
Vreemd genoeg had ik dat al in Juli voorspelt. Tjah, dit moet pijn doen. Ik zou mij focussen over dingen waar ik wel iets van weet.
Ik denk eigenlijk dat jij helemaal nergens iets van weet, dus hoe moet jij je gaan focussen op iets waar jij iets van weet en het als vraag richt op mij?


is het trouwens neit een kunst om zoveel lock-ups te hebben, zonder een flatspot te krijgen?
Jij noemt 1 voorbeeld dat het verkeerd ging, hij heeft dus genoeg beheersing om de auto dus te besturen en een lock-up te veroorzaken zonder de band te slopen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

@Ray Den: ik hoop dat u dronken is, want als men zulke bombastische onzin in nuchtere toestand verkondigt is het zeer wel mogelijk dat binnenkort alle stoppen zullen doorslaan  :D

TurboBoost

De regels is dat als je een bocht afsnijd je je plaats achter de rijder die je voorbij gegaan bent terug inneemt (of de gewoon tijd teruggeeft).
Achter een rijder is achter de wagen en ni aan de andere kant van de baan.

Wat blijkbaar niemand gezien heeft is dat Hamilton, bij het incident met die Williams, ook ineens terug naar rechts rijd terwijl Kimi daar rijd.
Het kon daar als fout gegaan zijn, wat dan zeker de fout van Hamilton was, en dan lagen ze er allebei uit.

janke

Voor al de andere idioten hier, die mij tegenspraken ivm Schumacher Mechanicien. Lees eens blz 204 van de biografie van Allen. (23 ste regel)

Gegroet,

(normaal) tot volgende week!
[/quote]

@
Ray Ban, op wat punten heb je gelijk. Maar die arrogante kwijl die uit je verhaal komt staat me niet aan. Wat mij betreft geen volgende week. Hoef je niet meer als een geflipte met valium 5 op, onnodig op een toetsenbord tekeer te gaan.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Citaat van: mennnn4 op 07 september 2008 - 20:47:14
WAAROM heeft hamilton uit deze situatie winst gehaald,
hij word van da baan geduwd als hij langs raikonen rijd,
waarna hij een stuk afsnijd en raikonen weer voor laat.
waar zit de winst dan, hij zat er al naast. kan er met mn hoofd niet bij en ben geen mclaren fan    
hier de inhaalmanouvre
FIA & Ferrari -->  BEST FRIENDS

Daar denk ik ook zo over, Hamilton wordt duidelijk naar buiten geduwd, waardoor hij de chicane mist. Ze hadden hier allebei een straf verdiend, bvb. beiden 5 plaatsen achteruit op de startgrid. De 25 sec. die hij Hamilton aan zijn broek kreeg zijn echt te gek voor woorden.  ::)


Hamilton MASTER

Wat ik volstrekt belachelijk vind:

Hamilton was Kimi aan het inhalen.
Hij zat volledig onder de achtervleugel van Kimi in die bocht. Als ze beide die bocht hadden afgemaakt zoals het moest, has Lewis hem toch voorbij gesneld op het lange rechte stuk.

Dus alleen omdat Kimi de deur dicht doet, moet Lewis niet alleen zijn perfecte positie (slipstream op Kimi) als zijn plek afstaan?
Als hij dan werkelijk een gat moet laten vallen, dan is hij zijn slipstream kwijt en kan hij het vergeten.

Dus:
Lewis zit in Kimi z'n achterkant voor de bocht, maar snijdt af. Dus hij moet Kimi weer volledig voor laten gaan. Dus weg slipstream en weg voordeel op het rechte stuk alleen omdat Kimi de deur volledig dicht doet? Om van eerlijk te spreken :)



scho0634

#344
Citaat van: Ray Den op 07 september 2008 - 23:09:52
Citaat van: 0634 op 07 september 2008 - 21:55:16
Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:35:09
met alle respect, het ging over de start finish, wat de man doet om er voorbij te gaan is zijn zaak. Hamilton had nooit in die positie gezeten had hij meteen gedaan wat hij moest. Daar draait het om. Als Schumacher dit gedaan had dan stonden jullie nu exact hetzelfde te roepen, je doet er dan ook goed aan om daar eens aan te denken wanneer je dat koorknaapje verdedigt...
Oh ja, Schumacher moet erbij gehaald worden...

Haha oh jongetje toch, ik zou eens deftig reageren als je gelijk hebt. Nu zou ik in jou geval zwijgen.

Ik ga volledig akkoord met wat Tim zegt.
Oh maar jouw mening vind ik totaal niet belangrijk.

De vorige keer verdween je ook toen het je te heet onder de voeten werd en sindsdien weet ik dat je een clown bent. Een provocerende clown.