GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:16:56
Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:15:07
Voor mij is het simpel: Hamilton zou sowieso voorbij Raikkonen zijn gegaan. Het enige wat hij moest doen is het gat van Raikkonen zien op het rechte stuk tussen Bustop en Source. Dat deed hij niet.

Deed hij wel...

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 20:14:45
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:09:23
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 19:26:35had hij het sneller gedaan had de FIA veel milder geweest.

Klopt volledig. Dat is net de fout van de FIA.
Dat is geen fout, dat weet je goed genoeg, zoals ik al zei, een gat van 2 meter bij 50km/h is een gat van 10 meter bij 250km/h. Als Lewis direct achter Kimi was gebleven, dan had er zeker een gat geweest, en dat had dan misschien gegroeid op de rechte lijn. Lewis speelde met vuur, hij weet even goed dat vlak achter een wagen een bocht uitkomen lang niet zo goed is als vlak achter een wagen zitten in het midden van de start-finish.

Jammer genoeg is er geen regel die zegt dat je zo'n gat moet laten. Hij heeft Kimi na de bocht weer voorgelaten, punt andere lijn.

En nogmaals: als Hamilton voordeel haalde, dan is dat de schuld van Kimi want zijn manoeuvre was de enige en veiligste optie om een aanrijding te voorkomen.
Maar er is wel een regel die zegt dat je geen voordeel mag behalen van het afsnijden van een bocht. En dat had hij duidelijk wel.
En Kimi had het volste recht om daar te verdedigen. Hamilton was in de aanval en moet ook stoppen als er geen plek meer is.
Trotse vader van Rosalie(L)

f1racer

#316
Overigens vecht McLaren nog de boel aan....

McLaren's case against Hamilton's penalty will be heard by the FIA's International Court of Appeal at a date to be determined.

En als je zijn persconferentie antwoorden lees zie je duidelijk dat hij zijn eigen kant kies. Natuurlijk wie zou dat niet doen.

Q: Talk us through that passing incident at the last chicane when you let Kimi past but then passed him again?
LH: Yeah, I mean to be honest he pushed me wide. I was a little bit ahead and I was on the outside of turn one. He could have been fair as I had no room. He pushed me to the point where I would either have been on the kerb and crashed into him or have to go on the escape route, so I went on the escape route. I understood I had to let him past, so I did. I got in his tow and he was ducking and diving left and right and I did the same and managed to get back to the inside of him. But then he hit me at the apex of the corner but I think I was pretty much gone from there which was good.

Tim C

met alle respect, het ging over de start finish, wat de man doet om er voorbij te gaan is zijn zaak. Hamilton had nooit in die positie gezeten had hij meteen gedaan wat hij moest. Daar draait het om. Als Schumacher dit gedaan had dan stonden jullie nu exact hetzelfde te roepen, je doet er dan ook goed aan om daar eens aan te denken wanneer je dat koorknaapje verdedigt...

Jasper

Tja, welke waarde heeft de lijn van start/finish in deze discussie? Is er een regel die zegt dat de andere er voorbij moet zijn op start/finish misschien?

McLaren_über_alles

Net nog eens naar de beelden gekeken op youtube. Schitterende beelden eigenlijk! DAT is racen! Dat is wat de fans willen zien. Jagen, vechten, harde duels, inhaalpogingen, crashes. Alles zat er in. Kimi die keihard verdedigd op de veel snellere Lewis, Lewis die hem terug voorbij laat en hem dan opnieuw pakt! Lewis die moet uitwijken en zo z'n eerste plaats terug verliest aan Kimi die luttele seconden zelf spint alvorens te crashen.

DIT is racen, dit is sensatie, dit zijn adembenemende duels die de fans willen zien...

En ja, wat doet de FIA dan...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:36:41
Tja, welke waarde heeft de lijn van start/finish in deze discussie? Is er een regel die zegt dat de andere er voorbij moet zijn op start/finish misschien?
Normaal had ie daar op laten we zeggen 0,5 sec gezeten.. nu op 0,1 of minder... op zich doet start/finish er niet toe, maar hij bedoeld gewoon het rechte stuk tussen de 2 bochten in lag waar het hele gebeuren zich heeft afgespeeld...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:36:41
Tja, welke waarde heeft de lijn van start/finish in deze discussie? Is er een regel die zegt dat de andere er voorbij moet zijn op start/finish misschien?
Neen, maar het zegt toch wel dat hij Kimi laat voorbij liet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: f1racer op 07 september 2008 - 20:35:02
Overigens vecht McLaren nog de boel aan....

McLaren's case against Hamilton's penalty will be heard by the FIA's International Court of Appeal at a date to be determined.

Lijkt me logisch eh. Als ze dit zelfs niet aan zouden vechten ??? Nuja, in het verleden hebben ze nog dingen niet aangevochten die ze hadden moeten aanvechten natuurlijk.

Jasper

Citaat van: NDCGN op 07 september 2008 - 20:39:49
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:36:41
Tja, welke waarde heeft de lijn van start/finish in deze discussie? Is er een regel die zegt dat de andere er voorbij moet zijn op start/finish misschien?
Normaal had ie daar op laten we zeggen 0,5 sec gezeten.. nu op 0,1 of minder... op zich doet start/finish er niet toe, maar hij bedoeld gewoon het rechte stuk tussen de 2 bochten in lag waar het hele gebeuren zich heeft afgespeeld...
En op dat rechte stuk zien we dat Hamilton achter Kimi kwam.

Ferrari 2010

Te laat en te weinig Jasper, Lewis liet Kimi te laat voorbij, en dat kon hij opvangen door een groter gat te laten vallen. That's it.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 september 2008 - 20:37:33
Net nog eens naar de beelden gekeken op youtube. Schitterende beelden eigenlijk! DAT is racen! Dat is wat de fans willen zien. Jagen, vechten, harde duels, inhaalpogingen, crashes. Alles zat er in. Kimi die keihard verdedigd op de veel snellere Lewis, Lewis die hem terug voorbij laat en hem dan opnieuw pakt! Lewis die moet uitwijken en zo z'n eerste plaats terug verliest aan Kimi die luttele seconden zelf spint alvorens te crashen.

DIT is racen, dit is sensatie, dit zijn adembenemende duels die de fans willen zien...

En ja, wat doet de FIA dan...
Op zich heb je gelijk, maar Lewis had gewoon ff één bocht moeten wachten.. ff terug zakken en opnieuw aanvallen.. zoals hij het nu deed had hij gewoon voordeel van zn afsnij actie.. duidelijk toch...  als Lewis achter Kimi uit de chicane was gekomen had hij Kimi nooit in bocht 1 kunnen inhalen...

mennnn4

WAAROM heeft hamilton uit deze situatie winst gehaald,
hij word van da baan geduwd als hij langs raikonen rijd,
waarna hij een stuk afsnijd en raikonen weer voor laat.
waar zit de winst dan, hij zat er al naast. kan er met mn hoofd niet bij en ben geen mclaren fan    
hier de inhaalmanouvre
FIA & Ferrari -->  BEST FRIENDS

Ferrari 2010

Citaat van: mennnn4 op 07 september 2008 - 20:47:14
WAAROM heeft hamilton uit deze situatie winst gehaald,
hij word van da baan geduwd als hij langs raikonen rijd,
waarna hij een stuk afsnijd en raikonen weer voor laat.
waar zit de winst dan, hij zat er al naast. kan er met mn hoofd niet bij en ben geen mclaren fan   
hier de inhaalmanouvre
FIA & Ferrari -->  BEST FRIENDS

Winst tov had hij de chicane niet afgesneden, niet tov de situatie voor of in de bocht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


NDCGN

Citaat van: mennnn4 op 07 september 2008 - 20:47:14
WAAROM heeft hamilton uit deze situatie winst gehaald,
hij word van da baan geduwd als hij langs raikonen rijd,
waarna hij een stuk afsnijd en raikonen weer voor laat.
waar zit de winst dan, hij zat er al naast. kan er met mn hoofd niet bij en ben geen mclaren fan    
hier de inhaalmanouvre
FIA & Ferrari -->  BEST FRIENDS

Omdat ie normaal gesproken verder van Raikkonen had gezeten en geen aanval had kunnen plaatsen... dat lijkt met toch wel duidelijk nu...