GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

amp

Dit las ik op een andere site :
CitaatBut why wasn't there action taken against Raikkonen for not slowing down when both he and Hamilton came across the waved yellows of the Rosberg incident on Lap 42. If you replay the tapes you see Hamilton slow down for the yellows and then Raikkonen almost hit him because he isn't taking any notice.


Hamilton steers his car off road to avoid Rosberg and then Raikkonen overtakes under waved yellows. Anyone spot a penalty there...? Certainly not the stewards.


Als dit correct is.. sjah
Ik vind het sowieso een debiele beslissing van de stewards maarja..

zeph

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:15:07
Voor mij is het simpel: Hamilton zou sowieso voorbij Raikkonen zijn gegaan. Het enige wat hij moest doen is het gat van Raikkonen zien op het rechte stuk tussen Bustop en Source. Dat deed hij niet.

Wie zijn gat verbrand...

+1

FerrariMan

#302
Ik heb de beelden hier gezet voor wie het nog eens wil bekijken, heb er ook een vertraging bij gedaan want het gaat wat snel:

http://www.clipupload.com/clip/showphoto.php/photo/13283/cat/500/ppuser/622

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:16:56
Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:15:07
Voor mij is het simpel: Hamilton zou sowieso voorbij Raikkonen zijn gegaan. Het enige wat hij moest doen is het gat van Raikkonen zien op het rechte stuk tussen Bustop en Source. Dat deed hij niet.
Deed hij wel...
Niet op het hele stuk. Volgens hln.be zegt McLaren dat Lewis in de remmen is gegaan en zodoende 6km/h trager reed dan Kimi. Ik geloof niet dat hij daarvoor heeft moeten remmen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Het probleem met de straf van Hamilton is in mijn ogen, dat diegene die het nadeel ondervond er geen voordeel meer uit haalt. Een straf in Monza (5 plaatsen terug of zoiets), had in mijn ogen beter geweest.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: amp op 07 september 2008 - 20:17:07
Dit las ik op een andere site :
CitaatBut why wasn't there action taken against Raikkonen for not slowing down when both he and Hamilton came across the waved yellows of the Rosberg incident on Lap 42. If you replay the tapes you see Hamilton slow down for the yellows and then Raikkonen almost hit him because he isn't taking any notice.


Hamilton steers his car off road to avoid Rosberg and then Raikkonen overtakes under waved yellows. Anyone spot a penalty there...? Certainly not the stewards.


Als dit correct is.. sjah
Ik vind het sowieso een debiele beslissing van de stewards maarja..

Van mij mogen ze Kimi hiervoor bestraffen hoor, zou een drive-trough zijn (à la Glock), blijft hij nog 18de hoor ;D ;D
De situatie was daar bijzonder lastig, remmen kon niet, Lewis wijkt uit, Kimi kon niet genoeg grip vinden, Lewis vertraagt, wat moet kimi doen? remmen? Dat kon hij waarschijnlijk niet eens. Dat was een bijzonder hectische situatie. En zowel Lewis als Kimi gingen daar in de fout, beiden reden ze naast de ideale lijn, wat niet bepaald van extra voorzichtigheid getuigd, dus zou Hamilton daar ook nog eens voor bestraft moeten worden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1racer

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en wilde graag mijn mening geven over de issue Hamilton vs Raikkonen.

Je kan natuurlijk hoog en laag springen, maar het punt is dat de FIA hierover beslist. En of nou de helft daarvan Hamilton haat en Ferarri leuk vindt of juist niet maakt niet uit. Het zijn ook alleen maar mensen die een beslissing moeten nemen. En ja ik vind hem persoonlijk ook iets te zwaar. Maar ja het ging wel om de 1e plaats. Dat Kimi crashed is zijn eigen schuld. Ik ben wel een redelijk fan van Kimi, maar als hij het rustiger had gedaan had hij misschien nog wel de zege kunnen behalen. Maar goed zo kun je door blijven gaan.  De FIA heeft het laatste woord.... Al moet ik toegeven dat de laatste rondes wel spectaculair waren... :-)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 20:14:45
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:09:23
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 19:26:35had hij het sneller gedaan had de FIA veel milder geweest.

Klopt volledig. Dat is net de fout van de FIA.
Dat is geen fout, dat weet je goed genoeg, zoals ik al zei, een gat van 2 meter bij 50km/h is een gat van 10 meter bij 250km/h. Als Lewis direct achter Kimi was gebleven, dan had er zeker een gat geweest, en dat had dan misschien gegroeid op de rechte lijn. Lewis speelde met vuur, hij weet even goed dat vlak achter een wagen een bocht uitkomen lang niet zo goed is als vlak achter een wagen zitten in het midden van de start-finish.

Jammer genoeg is er geen regel die zegt dat je zo'n gat moet laten. Hij heeft Kimi na de bocht weer voorgelaten, punt andere lijn.

En nogmaals: als Hamilton voordeel haalde, dan is dat de schuld van Kimi want zijn manoeuvre was de enige en veiligste optie om een aanrijding te voorkomen.

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 20:18:30
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:16:56
Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:15:07
Voor mij is het simpel: Hamilton zou sowieso voorbij Raikkonen zijn gegaan. Het enige wat hij moest doen is het gat van Raikkonen zien op het rechte stuk tussen Bustop en Source. Dat deed hij niet.
Deed hij wel...
Niet op het hele stuk. Volgens hln.be zegt McLaren dat Lewis in de remmen is gegaan en zodoende 6km/h trager reed dan Kimi. Ik geloof niet dat hij daarvoor heeft moeten remmen.

Hij zal inderdaad niet geremd hebben, maar ook dat is geen verplichting.

Tim C

Raikkonen is er nooit, 100% voorbij gegaan. Een neuslengte voorsprong bij de start finish is niet er voorbij gaan.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 20:23:32
Jammer genoeg is er geen regel die zegt dat je zo'n gat moet laten. Hij heeft Kimi na de bocht weer voorgelaten, punt andere lijn.

En nogmaals: als Hamilton voordeel haalde, dan is dat de schuld van Kimi want zijn manoeuvre was de enige en veiligste optie om een aanrijding te voorkomen.

Hij zal inderdaad niet geremd hebben, maar ook dat is geen verplichting.
Staat inderdaad nergens in de regels, maar gewoonte is toch wel vabn direct voorbij te laten, lewis wist goed genoeg dat hij hier enorm veel voordeel uit haalde. En waarom? Hij was massa's sneller! Remmen is inderdaad ook geen verplichting.
Die 2de regel van je, daar concludeer ik uit: in een gevaarlijke situatie mag je ongestraft de chicane afsnijden, ook al heb je daar een groot voordeel bij?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:24:03
Raikkonen is er nooit, 100% voorbij gegaan. Een neuslengte voorsprong bij de start finish is niet er voorbij gaan.
Kimi zat er voor bij het aanremmen van de bocht, Lewis zat links, liet zich wat zakken, ging pal achter Kimi, remde rechts aan en ging Kimi zo voorbij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:24:03
Raikkonen is er nooit, 100% voorbij gegaan. Een neuslengte voorsprong bij de start finish is niet er voorbij gaan.

3 keer met de ogen knipperen en opnieuw scherpstellen, schijnt te helpen. ;)

FerrariMan

Bourdais was trouwens best aangeslagen. In zijn interview met La Une stonden de tranen hem in de ogen omdat hij zo op het laatst posities moest afgeven.

NDCGN

Weet er trouwens iemand hoeveel geslaagde inhaalactie's er waren in bocht 1/la source, de 1e ronde niet meegerekend... volgens mij was die van Hamilton de enige, dus dat zegt ook al genoeg...

McLaren_über_alles

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 20:24:03
Raikkonen is er nooit, 100% voorbij gegaan. Een neuslengte voorsprong bij de start finish is niet er voorbij gaan.

Zeg, met alle respect é, maar er staan hier nu zeker al 5 links met filmpjes. Doe dan toch tenminste eens de moeite om te kijken vooralleer zulke nonsens te verkopen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.