GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Jasper

Ja, maar dan moet je niet achteraf komen zagen als de ander door jouw actie een voordeel behaalt.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:39:04
Ja, maar dan moet je niet achteraf komen zagen als de ander door jouw actie een voordeel behaalt.
Kimi heeft niet gezaagd ;) En dan nog, het is een legale actie, die van Lewis niet...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: TimoGlockfan op 07 september 2008 - 18:37:39
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:16:01
Glock heeft trouwens ook 25 sec. straftijd gekregen en verliest daardoor zijn punt aan Webber: http://www.formula1.com/news/headlines/2008/9/8332.html
Dit val toch niet neer te pennen  >:(
Dikke buis voor de FIA zeg stelletje onbenullen dat ze zijn

Het was voor inhalen onder geel als ik me niet vergis.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:39:41
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:39:04
Ja, maar dan moet je niet achteraf komen zagen als de ander door jouw actie een voordeel behaalt.
Kimi heeft niet gezaagd ;) En dan nog, het is een legale actie, die van Lewis niet...

De actie van Lewis was inderdaad niet legaal, want er was geen actie. Hij werd van de baan gedwongen, gaat er dus af en laat de ander weer voor.

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:24:49
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:22:55
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:20:16
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:19:42
http://www.autosport.com/ meldt nu ook de straf van Hamilton.

Dan is het finaal. Ik kijk geen F1 meer dit jaar als deze straf blijft staan.
Je hebt zelf al gezegd dat Hamilton er verder achter zat dan je dacht. En wat Lewis deed op de rechte lijn, eventjes achter Kimi gaan hangen, heeft niet bepaald hetzelfde effect als had hij geremd hé. Overigens, ik zou je dreigement naar de stewards sturen, ze gaan onder de indruk zijn ;)

Tja, kijk, Hamilton haalt misschien, misschien voordeel uit het afsnijden van de chicane. Maar hij werd er wel toe gedwongen door Räikkönen. Wat een degoutante beslissing van de FIA. Ik zag ze al niet graag komen, maar nu mogen ze echt ergens in een riool gaan zitten met een betonblok van 37 ton op het deksel.
Hamilton had weldegelijk voordeel. Hij was bijna weer op normale racesnelheid(T.O.V. Kimi) toen hij er naast zat. Dan vind ik dat niet echt voorbij laten, want je wint veel meer dan dat je zou verliezen als je de bocht had gehaald. En Kimi lag duidelijk voor op Hamilton. Was hij wijd gegaan(wat ik eerder ook al aangaf.) dan was hij zijn plek verloren omdat hij dan bocht snelheid mist en Hamilton een betere lijn had kunnen pakken.

En ja de beslissing...... Ik weet niet. Ene kant erg flauw, maar andere kant het blijven de regels.
Helaas heet het ook Kimis race gekost, want Hamilton was hem erg aan het puchen en Kimi heeft zich laten dwingen in een fout. Enig voordeel voor de situatie vind ik wel dat de baan erg chaotisch was en Kimi de pech had dat hij verkeerd spinde.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:39:41
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:39:04
Ja, maar dan moet je niet achteraf komen zagen als de ander door jouw actie een voordeel behaalt.
Kimi heeft niet gezaagd ;) En dan nog, het is een legale actie, die van Lewis niet...

Kom seg wat een bullshit. Na de chicane zat Hamilton VOOR Raikkonen, op het rechte stuk zat Hamilton ACHTER Raikkonen. Dus hij heeft Raikkonen laten passeren. Of staat er ergens dat je dan een gat moet laten vallen van 1sec?

TimoGlockfan

Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:39:59
Citaat van: TimoGlockfan op 07 september 2008 - 18:37:39
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:16:01
Glock heeft trouwens ook 25 sec. straftijd gekregen en verliest daardoor zijn punt aan Webber: http://www.formula1.com/news/headlines/2008/9/8332.html
Dit val toch niet neer te pennen  >:(
Dikke buis voor de FIA zeg stelletje onbenullen dat ze zijn

Het was voor inhalen onder geel als ik me niet vergis.
Het zal het heus niet express geweest zijn  :P Daarboven is Glock een baas  :)
Timo's nieuwe helm.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 18:43:04
Helaas heet het ook Kimis race gekost, want Hamilton was hem erg aan het puchen en Kimi heeft zich laten dwingen in een fout.

Inderdaad, laten we Hamilton maar snel schrappen dit seizoen. Wat een smeerlap seg, Raikkonen zo pushen :o

Folkert

#263
Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 18:45:33
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 18:43:04
Helaas heet het ook Kimis race gekost, want Hamilton was hem erg aan het puchen en Kimi heeft zich laten dwingen in een fout.

Inderdaad, laten we Hamilton maar snel schrappen dit seizoen. Wat een smeerlap seg, Raikkonen zo pushen :o
Zeg ik ergens dat het fout is?

Zeg alleen maar wat er gebeurde. En dat Kimi door eigenfout de baan is afgegaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Ik vind dat inhalen verboden moet worden  :D

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:39:59
Citaat van: TimoGlockfan op 07 september 2008 - 18:37:39
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:16:01
Glock heeft trouwens ook 25 sec. straftijd gekregen en verliest daardoor zijn punt aan Webber: http://www.formula1.com/news/headlines/2008/9/8332.html
Dit val toch niet neer te pennen  >:(
Dikke buis voor de FIA zeg stelletje onbenullen dat ze zijn

Het was voor inhalen onder geel als ik me niet vergis.
Had in principe een drive-trough moeten zijn, maar zoiets wordt na de race 25sec.
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:41:58
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:39:41
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:39:04
Ja, maar dan moet je niet achteraf komen zagen als de ander door jouw actie een voordeel behaalt.
Kimi heeft niet gezaagd ;) En dan nog, het is een legale actie, die van Lewis niet...

De actie van Lewis was inderdaad niet legaal, want er was geen actie. Hij werd van de baan gedwongen, gaat er dus af en laat de ander weer voor.
Kimi houdt de racelijn aan, Lewis had moeten remmen. Of niet? Je hebt zelf de foto gezien, en je bedacht je toch redelijk, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Op dat moment was het te laat om te remmen, hij kon niet anders dan uitwijken.



Vooral het camerastandpunt vanaf 1:30 is interessant.

Folkert

#267
1ding is iig zeker: Kimi rijd op spa iig goed :P en toont ook nog steeds aan dat hij zeker nog snel kan zijn.

Hoe vaker ik de video kijk, hoe meer ik de straf te recht ga vinden.
Hamilton maakt te weinig goed met wat hij anders was verloren.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

jammer dat lois zijn wagen niet rood gekleurd is  ::)
dan had het bij een waarschuwing gebleven en een boete  ::)
ongeloofelijk die beslisingen altijd in het nadeel van mclaren

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:53:20
Op dat moment was het te laat om te remmen, hij kon niet anders dan uitwijken.



Vooral het camerastandpunt vanaf 1:30 is interessant.
Lewis had moeten remmen op het moment 23sec, hij had er veel tijd mee verloren, akkoord, maar het is nooit te laat om te remmen.

Neem dat ze op dit moment even snel reden:
http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109056&catID=1105-3083
Logischerwijze dat Lewis er voordeel uit haalt als ze dan beide vol op het gas gaan... Kimi kan zelfs niet direct vol op het gas, omdat hij nog moet draaien...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.