GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:20:16
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:19:42
http://www.autosport.com/ meldt nu ook de straf van Hamilton.

Dan is het finaal. Ik kijk geen F1 meer dit jaar als deze straf blijft staan.

²

Het is gewoon ridicuul, en het ligt er dan nog eens vingerdik op ook...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:20:25
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:18:59

Alonso wordt P5, wie komt er dan nog tussen? De verschrikkelijke sneeuwman? ;D

Met straf wordt het Massa-Heidfeld-Hamilton-Alonso. Wie die P4 verzonnen heeft is mij een raadsel, maar het zal vast geen wiskundige zijn geweest.
.
Jep, de verschrikkelijke sneeuwman :)
Die p4, hebben ze vermeld op het 6u journaal van de VRT, die gaan dat toch niet zeggen omdat formule1.nl dat zegt, wel?
Hoe verklaart ge dan dat die sneeuwman niet is gesmolten onderweg :) .


Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:17:53
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 18:16:38
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:15:11
Citaat van: 0634 op 07 september 2008 - 18:07:42
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 18:06:25
vind dat we lang moeten wachten op het uiteindelijke verdict  :-\
het is idd zeer discutabel deze actie's maar zoals hier nog vermeld word het is en blijf een race
binnenkort durft niemand no een actie ondernemen en word deze topsport volgens mij een flopsport.

Het verdict is al gevallen, hoor.

Hamilton is p4

Zelfs met 25 seonden straftijd blijft Hamilton voor Alonso op 3.
Maar Alonso lag op P4, dus die word nu P5 en Hamilton p4 en Nick blijft p3
En p1 blijft leeg, of wat? ;D ;D
Nee, want de FIA gaat Kimi nu weer op P1 zetten.  ;D

Maar ja, was ff foutje :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:20:16
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:19:42
http://www.autosport.com/ meldt nu ook de straf van Hamilton.

Dan is het finaal. Ik kijk geen F1 meer dit jaar als deze straf blijft staan.
Je hebt zelf al gezegd dat Hamilton er verder achter zat dan je dacht. En wat Lewis deed op de rechte lijn, eventjes achter Kimi gaan hangen, heeft niet bepaald hetzelfde effect als had hij geremd hé. Overigens, ik zou je dreigement naar de stewards sturen, ze gaan onder de indruk zijn ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:21:52
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:20:25
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:18:59

Alonso wordt P5, wie komt er dan nog tussen? De verschrikkelijke sneeuwman? ;D

Met straf wordt het Massa-Heidfeld-Hamilton-Alonso. Wie die P4 verzonnen heeft is mij een raadsel, maar het zal vast geen wiskundige zijn geweest.
.
Jep, de verschrikkelijke sneeuwman :)
Die p4, hebben ze vermeld op het 6u journaal van de VRT, die gaan dat toch niet zeggen omdat formule1.nl dat zegt, wel?
Hoe verklaart ge dan dat die sneeuwman niet is gesmolten onderweg :) .


Vanwaar denk je dat dat natte wegdek op het einde kwam, net na de zon? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:23:36
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:21:52
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:20:25
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:18:59

Alonso wordt P5, wie komt er dan nog tussen? De verschrikkelijke sneeuwman? ;D

Met straf wordt het Massa-Heidfeld-Hamilton-Alonso. Wie die P4 verzonnen heeft is mij een raadsel, maar het zal vast geen wiskundige zijn geweest.
.
Jep, de verschrikkelijke sneeuwman :)
Die p4, hebben ze vermeld op het 6u journaal van de VRT, die gaan dat toch niet zeggen omdat formule1.nl dat zegt, wel?
Hoe verklaart ge dan dat die sneeuwman niet is gesmolten onderweg :) .


Vanwaar denk je dat dat natte wegdek op het einde kwam, net na de zon? ;)
Zeer goed bedacht moet ik zeggen ;)

zeph

Ik lees nergens iets over die beslissing. Waar hebben jullie dat gevonden?

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:22:55
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:20:16
Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:19:42
http://www.autosport.com/ meldt nu ook de straf van Hamilton.

Dan is het finaal. Ik kijk geen F1 meer dit jaar als deze straf blijft staan.
Je hebt zelf al gezegd dat Hamilton er verder achter zat dan je dacht. En wat Lewis deed op de rechte lijn, eventjes achter Kimi gaan hangen, heeft niet bepaald hetzelfde effect als had hij geremd hé. Overigens, ik zou je dreigement naar de stewards sturen, ze gaan onder de indruk zijn ;)

Tja, kijk, Hamilton haalt misschien, misschien voordeel uit het afsnijden van de chicane. Maar hij werd er wel toe gedwongen door Räikkönen. Wat een degoutante beslissing van de FIA. Ik zag ze al niet graag komen, maar nu mogen ze echt ergens in een riool gaan zitten met een betonblok van 37 ton op het deksel.

McLaren_über_alles

Is trouwens wéér enorm jammer voor de F1. Las net op verschillende fora topics over de GP, die de meesten (niet F1 kijkers) schitterend vonden. Na die straf lacht iedereen het "sportje" weer uit dat het geen naam meer heeft  ::)

Hoe dan ook, ik zag er niks verkeerd aan. Maar de straf verbaast mij echt niks, als je ziet wat voor straffen McLaren in het verleden al gekregen heeft...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:24:49
Tja, kijk, Hamilton haalt misschien, misschien voordeel uit het afsnijden van de chicane. Maar hij werd er wel toe gedwongen door Räikkönen. Wat een degoutante beslissing van de FIA. Ik zag ze al niet graag komen, maar nu mogen ze echt ergens in een riool gaan zitten met een betonblok van 37 ton op het deksel.
How, Hamilton hád voordeel. Hij zat midden op het rechte stuk nog maar net achter Kimi. Weet je wat het geeft als je tegen 70km/h 2m van elkaar zit en je dan accelereert naar 250 ofzo? Juist, dan wordt dat gat groter. Ok, dan is er slipstream, de ene is sneller dan de andere en die shit, neen, Kimi was op rechte stukken niet trager, alleen in de Bochten weet Hamilton verdomd goed met de regen weg te komen, het accelereren kent bijna geen verschil met droog weer.

De beslissing is degoutant, vandaar dat McLaren in beroep is gegaan. Maar zoals Kimi in het artikkel op autosport.com aanhaalt: er zijn regels voor zo'n situaties, en de stewards moeten er voor zorgen dat die worden nageleeft. Als dit is wat de regels zeggen, dan kan je daar niet omheen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

Maar toch, Hamilton was in de laatste fase duidelijk sneller en Raikkonen verprutste het. Het is leuk voor het kampioenschap (en ik ben zeker niet voor Hamilton) maar dit vindt ik moreel niet verdedigbaar.

Ferrari 2010

Aan alle criticie:
CitaatTime penalties are also incurred for exceeding the speed limit in the pit lane, and may be imposed for running over chicanes if this gives an advantage to the driver in terms of track position.
http://www.formula1.com/inside_f1/safety/a_history_of_safety_in_formula_one/7428.html
Aangezien een beslissing tot drive-trough niet kon op de korte tijd dat ze nog reden, is een 25seconde penalty het altenatief.

Het heeft Hamilton een voorsprong gegeven, hoe groot deze was doet zelfs niet terzake. De regels zijn de regels...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TimoGlockfan

Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 18:16:01
Glock heeft trouwens ook 25 sec. straftijd gekregen en verliest daardoor zijn punt aan Webber: http://www.formula1.com/news/headlines/2008/9/8332.html
Dit val toch niet neer te pennen  >:(
Dikke buis voor de FIA zeg stelletje onbenullen dat ze zijn
Timo's nieuwe helm.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:30:44
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:24:49
Tja, kijk, Hamilton haalt misschien, misschien voordeel uit het afsnijden van de chicane. Maar hij werd er wel toe gedwongen door Räikkönen. Wat een degoutante beslissing van de FIA. Ik zag ze al niet graag komen, maar nu mogen ze echt ergens in een riool gaan zitten met een betonblok van 37 ton op het deksel.
How, Hamilton hád voordeel. Hij zat midden op het rechte stuk nog maar net achter Kimi. Weet je wat het geeft als je tegen 70km/h 2m van elkaar zit en je dan accelereert naar 250 ofzo? Juist, dan wordt dat gat groter. Ok, dan is er slipstream, de ene is sneller dan de andere en die shit, neen, Kimi was op rechte stukken niet trager, alleen in de Bochten weet Hamilton verdomd goed met de regen weg te komen, het accelereren kent bijna geen verschil met droog weer.

En als Kimi Hamilton niet van de baan had gedwongen? Dan had Hamilton de binnenkant in het tweede stuk chicane en gingen ze zij aan zij het rechte stuk op...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:38:05
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:30:44
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 18:24:49
Tja, kijk, Hamilton haalt misschien, misschien voordeel uit het afsnijden van de chicane. Maar hij werd er wel toe gedwongen door Räikkönen. Wat een degoutante beslissing van de FIA. Ik zag ze al niet graag komen, maar nu mogen ze echt ergens in een riool gaan zitten met een betonblok van 37 ton op het deksel.
How, Hamilton hád voordeel. Hij zat midden op het rechte stuk nog maar net achter Kimi. Weet je wat het geeft als je tegen 70km/h 2m van elkaar zit en je dan accelereert naar 250 ofzo? Juist, dan wordt dat gat groter. Ok, dan is er slipstream, de ene is sneller dan de andere en die shit, neen, Kimi was op rechte stukken niet trager, alleen in de Bochten weet Hamilton verdomd goed met de regen weg te komen, het accelereren kent bijna geen verschil met droog weer.

En als Kimi Hamilton niet van de baan had gedwongen? Dan had Hamilton de binnenkant in het tweede stuk chicane en gingen ze zij aan zij het rechte stuk op...
Het was Kimi's recht om de racelijn te volgen... Hij hing immers ver genoeg voor Lewis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.