GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 16:51:48
bwa dat plaats laten hoeft nu ook weer ni.
Ze waren aan het strijden voor de eerste plaats dus
Maar hamilton zat naast kimi dus dan moetenremmen en hem 20 meter geven vind ik ronduit belachelijk!!!
vond het een eerlijk maneuver en als kimi in la source ni zo ligt te knoeien met te remmen gaat lewis er ook ni voorbij!

Welkom ibileon!

Over dat "plaats geven moet niet": de regel is dat als je naast iemand anders rijdt, je plaats moet geven. Als je ervoor rijdt, moet dat niet. De regel wanneer je ernaast rijdt is iets in de aard van: als je neus lang de cockpit van de andere wagen komt, rij je ernaast, anders rij je erachter. Vraag is nu hoe Kimi en Lewis reden op het moment dat Lewis de chicane afsnijdt...

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:53:34
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:51:22
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Ofwel had ik stront in mijn ogen, ofwel reden ze zij aan zij.

Ik wacht op de onboard-beelden. :)
Blij dat ik niet bij je in de buurt was, dat moet gestonken hebben ;)
Ik dacht dat hij er toch wel een (half) wiel voor zat. Maar ik zeg het, 100% zeker ben ik er ook niet van.

Een half wiel kun je dus niet "ervoor" noemen.

ibileon

monaco was idd ook leuk om te zien maar het is toch wel de eerste keer dat we een rechsteeks duel hebben gezien tussen
ferari en mclaren waarbij ze in elkaars buurt konden blijven en stijden voor de overwinning
Dus GP van belgie is echt een topper op de kalender vande f1  en hopelijk blijft dit nog enkele jaren zo

FerrariMan

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:55:34
Ik bedoel, welke race van dit seizoen was dan volgens u spannender?
Een handjevol anderen.

zeph

Citaat van: TheIceman op 07 september 2008 - 16:56:46
Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:55:34
Ik bedoel, welke race van dit seizoen was dan volgens u spannender?

Australië, Monaco...

hoewel die niet zo'n slotfase hadden, maar wel de hele race door actie.

Monaco was inderdaad heel spannend, van Australia kan ik me dat niet herinneren, maar goed.

zeph

Zeg, verspeelde Raikkonen in monaco niet op een dergelijke manier zijn kansen?

ibileon

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:58:06
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 16:51:48
bwa dat plaats laten hoeft nu ook weer ni.
Ze waren aan het strijden voor de eerste plaats dus
Maar hamilton zat naast kimi dus dan moetenremmen en hem 20 meter geven vind ik ronduit belachelijk!!!
vond het een eerlijk maneuver en als kimi in la source ni zo ligt te knoeien met te remmen gaat lewis er ook ni voorbij!

Welkom ibileon!

Over dat "plaats geven moet niet": de regel is dat als je naast iemand anders rijdt, je plaats moet geven. Als je ervoor rijdt, moet dat niet. De regel wanneer je ernaast rijdt is iets in de aard van: als je neus lang de cockpit van de andere wagen komt, rij je ernaast, anders rij je erachter. Vraag is nu hoe Kimi en Lewis reden op het moment dat Lewis de chicane afsnijdt...

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:53:34
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:51:22
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Ofwel had ik stront in mijn ogen, ofwel reden ze zij aan zij.

Ik wacht op de onboard-beelden. :)
Blij dat ik niet bij je in de buurt was, dat moet gestonken hebben ;)
Ik dacht dat hij er toch wel een (half) wiel voor zat. Maar ik zeg het, 100% zeker ben ik er ook niet van.

Een half wiel kun je dus niet "ervoor" noemen.
heb daarnet foto's gevonden op het net een hamilton ligt een band achter op kimi in de chiquane

Jasper

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 17:00:31
monaco was idd ook leuk om te zien maar het is toch wel de eerste keer dat we een rechsteeks duel hebben gezien tussen
ferari en mclaren waarbij ze in elkaars buurt konden blijven en stijden voor de overwinning

Hockenheim? :) En volgens mij was er nog een geweest, maar ik onthoud zo'n dingen eigenlijk nooit... was het Turkije?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:58:06
Een half wiel kun je dus niet "ervoor" noemen.
Als we DC moeten geloven, moet je pas ruimte laten als de ander volledig mooi naast je hangt (of verder uiteraard), als ik me niet vergis :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 17:03:27
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:58:06
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 16:51:48
bwa dat plaats laten hoeft nu ook weer ni.
Ze waren aan het strijden voor de eerste plaats dus
Maar hamilton zat naast kimi dus dan moetenremmen en hem 20 meter geven vind ik ronduit belachelijk!!!
vond het een eerlijk maneuver en als kimi in la source ni zo ligt te knoeien met te remmen gaat lewis er ook ni voorbij!

Welkom ibileon!

Over dat "plaats geven moet niet": de regel is dat als je naast iemand anders rijdt, je plaats moet geven. Als je ervoor rijdt, moet dat niet. De regel wanneer je ernaast rijdt is iets in de aard van: als je neus lang de cockpit van de andere wagen komt, rij je ernaast, anders rij je erachter. Vraag is nu hoe Kimi en Lewis reden op het moment dat Lewis de chicane afsnijdt...

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:53:34
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:51:22
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Ofwel had ik stront in mijn ogen, ofwel reden ze zij aan zij.

Ik wacht op de onboard-beelden. :)
Blij dat ik niet bij je in de buurt was, dat moet gestonken hebben ;)
Ik dacht dat hij er toch wel een (half) wiel voor zat. Maar ik zeg het, 100% zeker ben ik er ook niet van.

Een half wiel kun je dus niet "ervoor" noemen.
heb daarnet foto's gevonden op het net een hamilton ligt een band achter op kimi in de chiquane

Heb je daar een link naar?

Ferrari 2010

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109059&catID=1105-3083
En dan wordt de bocht eigenlijk al bijna aangesneden, Kimi zat er toch ruim voor, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

ibileon


ibileon

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 17:06:19
http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109059&catID=1105-3083
En dan wordt de bocht eigenlijk al bijna aangesneden, Kimi zat er toch ruim voor, niet?
[/quote
ruim zou ik ni durven zeggen maar zat er wel voor

ibileon


Jasper

Het is in ieder geval verdorie nipt. :) In ieder geval wordt Hamilton door Räikkönen gedwongen de chicane af te snijden, dat lijkt me wel duidelijk. Anders zat hij in zijn sidepod.

Ferrari 2010

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 17:12:08
maar bij het zien van dit  :-\
http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109063&catID=1105-3083
is er toch naast he !

Dat is bij het aansnijden van de eerste bocht, naar rechts (enfin, eerste gedeelte van de chicane), daar zit Kimi er inderdaad naast. Het incident met Lewis gebeurde in de linkse bocht (2de gedeelte van de chicane). Lewis zat blijkbaar zelfs nog verder naar achter dan ik dacht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.