GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

zeph

Maar alles bij elkaar: de meest opwindende race van het seizoen!  ;D

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:42:11
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 16:35:51
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:20:43
In het aanremmen van de chicane kwamen Lewis en Kimi zij aan zij. Kimi liet geen ruimte en dwong Lewis de baan af. Lewis laat Kimi dan nog voorgaan (ook al was Kimi eigenlijk in fout), maar volgens jou moet hij eerst 20 meter tussen laten voordat hij er weer achteraan mag?

Neenee :) In de herhaling zag je dat Räikkönen later remde dan Hamilton, en zo helemaal langszij kwam (band naast band). In zo'n geval is Räikkönen in het voordeel. Hamilton probeerde te blijven aandringen in de bocht meteen erna, maar Räikkönen was er nog steeds voor (in dit geval waren ze niet band naast band) en had dus het voordeel.

Beter kan ik het niet uitleggen.

Dat 20m voorlaten, ik weet het, het is allemaal stom, en ik ga er niet over zeiken als ze Lewis niet zouden ebstraffen, voor mij hoeft het niet. Maar zeg nu zelf, had Lewis er niet verder achter gezeten als hij had geremt en op de baan had gebleven, achter Kimi?

Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.

FerrariMan

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:45:50
Maar alles bij elkaar: de meest opwindende race van het seizoen!  ;D


:o Dat is lichtjes overdreven als enkel de laatste 2 rondjes actie boden.

Jasper

Ik vond het toch ook een goeie race hoor. Redelijk wat inhaalmanoeuvres gezien en het gat tussen 1 en 2 is nooit groot geweest.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:49:47
Ik vond het toch ook een goeie race hoor. Redelijk wat inhaalmanoeuvres gezien en het gat tussen 1 en 2 is nooit groot geweest.

Inderdaad, was zeker een van de betere van het seizoen, zelfs zonder die regen op het einde.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Ofwel had ik stront in mijn ogen, ofwel reden ze zij aan zij.

Ik wacht op de onboard-beelden. :)

ibileon

bwa dat plaats laten hoeft nu ook weer ni.
Ze waren aan het strijden voor de eerste plaats dus
Maar hamilton zat naast kimi dus dan moetenremmen en hem 20 meter geven vind ik ronduit belachelijk!!!
vond het een eerlijk maneuver en als kimi in la source ni zo ligt te knoeien met te remmen gaat lewis er ook ni voorbij!

TheIceman

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:49:47
Ik vond het toch ook een goeie race hoor. Redelijk wat inhaalmanoeuvres gezien en het gat tussen 1 en 2 is nooit groot geweest.

ronde 1-15 ofzo: leuk :) veel inhalen
ronde 16-42: enkel pitstopbattle en Kova-opmars gezien
ronde 43-44: spanning ten top:)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 16:49:00
Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:45:50
Maar alles bij elkaar: de meest opwindende race van het seizoen!  ;D


:o Dat is lichtjes overdreven als enkel de laatste 2 rondjes actie boden.
Bwa, het ging wel vond ik, die 2 rondjes gaven bij mij veel spectakel. En zelfs bij Sporza was er veel enthousiasme, althans bij 1 van de 2 commentatoren, dus dan moet er toch veel opwinding zijn geweest hé. ;) ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Jep, hij zat er lichtjes voor, maar als je zo dicht zat als Lewis en je smijt de deur dan dicht, dan is hetgeen wat daarna ook Lewis deed niet meer dan een race incident. Hamilton kon geen kant uit.

zeph

Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 16:49:00
Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:45:50
Maar alles bij elkaar: de meest opwindende race van het seizoen!  ;D


:o Dat is lichtjes overdreven als enkel de laatste 2 rondjes actie boden.

Heeft u de hele wedstrijd gezien?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:51:22
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:50:31
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:48:39
Het punt is net dat Lewis niet achter Kimi moest blijven, Kimi moest plaats laten.
Wie eerst rijdt mag kiezen hoe hij zen bochten aansnijdt, en aangezien Kimi ervoor reed (bij het aansnijden van de linkse bocht), mocht hij de deur dicht doen. Ik dacht toch dat Kimi er voor zat, niet?

Ofwel had ik stront in mijn ogen, ofwel reden ze zij aan zij.

Ik wacht op de onboard-beelden. :)
Blij dat ik niet bij je in de buurt was, dat moet gestonken hebben ;)
Ik dacht dat hij er toch wel een (half) wiel voor zat. Maar ik zeg het, 100% zeker ben ik er ook niet van.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

Ik bedoel, welke race van dit seizoen was dan volgens u spannender?

TheIceman

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:55:34
Ik bedoel, welke race van dit seizoen was dan volgens u spannender?

Australië, Monaco...

hoewel die niet zo'n slotfase hadden, maar wel de hele race door actie.