GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 14:06:17
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 12:19:40
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.
Er is idd veel discussie, maar de rijders die ik er tot nu toe over gehoord heb zijn het allemaal wel redelijk eens volgens mij.. dat de meeste kijkers de regels niet zo goed kennen en er daardoor discussie ontstaat lijkt me logisch.. van de teams en de rijders, maar ook van de racedirectie mag je verwachten dat ze de regels en de afspraken in de briefing gemaakt wel kennen...
Behoudens Massa heb ik er maar 2 gehoord.... Is ook een non-argument. Je mag van raceleider Whiting ook verwachten de regels te kennen... De regels laten ruimte voor interpretatie over. Da's het probleem.
waarom is dat een non-argument...de rijders die tot nu toe wat hebben laten horen daarover zeggen allemaal hetzelfde.. komend weekend zullen nog wel meer rijders hun mening geven neem ik aan... als dan blijkt dat meer dan de helft zegt dat het ok was wat Hamilton deed, dan vind ik het prima dat ze de straf opheffen... regels laten idd ruimte voor interpretatie, maar op briefings worden bepaallde dingen vaak wel wat duidelijker besproken en wat ik daar van meegekregen heb (oa via Olaf Mol) was de manier waarop Hamilton zijn plek terug gaf niet ok.. maar nogmaals, de coureurs zullen dat ongetwijfeld beter weten en daarom zijn zij ook de enigen die mijn mening nog kunnen veranderen...

Jasper

"Ik zou dat niet gedaan hebben, ik ben een brave jongen."

Yup, nuttige reacties. :)

NDCGN

Citaat van: kaisz op 10 september 2008 - 14:14:48
Ja en Lauda is een ex-ferrari coureur....
Ik denk dat het duidelijk is dat de stewards een foute beslissing hebben gemaakt. Als de stewards dit niet hadden onderzocht ging geeneen Ferrarifan of personeelslid hierover zeuren.
Helaas hebben de stewards ook een beetje tijd nodig in de media.

Jij denkt dat het duidelijk is?? vanwaar deze discussie dan?? voor jou is het misschien duidelijk... voor mij is het ook duidelijk, maar ik zie het precies andersom.. dus is het niet duidelijk... dr zouden echt wel Ferrari-fans zijn gaan zeuren hoor.. ik ben geen Ferrari fan (wel van Kimi) maar toen ik het live zag vond ik het direct al niet ok..
Nikki Lauda is vrij neutraal volgens mij hoor.. hij heeft ook heel vaak kritiek op Ferrari en is goede vriendjes met Norbert Haug van McLaren volgens mij... Lauda is ook maar een ex-coureur... zijn mening is niet allesbepalend ofzo... kijk regelmatig in de voorbeschouwing wel ff op RTL duitsland en die man zegt veel zinnige dingen, maar dr zit ook wel vaak onzin tussen... eigenlijk is het wel raar dat een beslissing  van mensen die er verstand van hebben en de zaak uitvoerig bestudeert hebben zo bekritiseerd wordt... met voetbal heb je het regelmatig natuurlijk, maar daar werken ze niet met videobeelden..

NDCGN

Citaat van: Jasper op 10 september 2008 - 15:29:12
"Ik zou dat niet gedaan hebben, ik ben een brave jongen."

Yup, nuttige reacties. :)
misschien nuttiger als jou mening.. zij weten toch wat er tijdens de briefings afgesproken wordt!!? en dit soort dingen komt daar zeker aan bod.... die reactie die jij daar neer gezet hebt, is dat niet Hamilton's reactie vorig jaar na de kwalificatie in Hongarije?? zou echt typisch Hamilton zijn...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 15:20:04
waarom is dat een non-argument...de rijders die tot nu toe wat hebben laten horen daarover zeggen allemaal hetzelfde.. komend weekend zullen nog wel meer rijders hun mening geven neem ik aan... als dan blijkt dat meer dan de helft zegt dat het ok was wat Hamilton deed, dan vind ik het prima dat ze de straf opheffen... regels laten idd ruimte voor interpretatie, maar op briefings worden bepaallde dingen vaak wel wat duidelijker besproken en wat ik daar van meegekregen heb (oa via Olaf Mol) was de manier waarop Hamilton zijn plek terug gaf niet ok.. maar nogmaals, de coureurs zullen dat ongetwijfeld beter weten en daarom zijn zij ook de enigen die mijn mening nog kunnen veranderen...
Massa heeft toch inmiddels gezegd wat er op de briefing is verteld? Nou, volgens zijn vertaling daarvan voldeed Hamilton daaraan. Daar heb ik Jarno Trulli niet voor nodig. Whiting zit daar trouwens ook bij, neem ik aan. Overigens kan ik McLaren sowieso weinig kwalijk nemen als ze het nog 2 keer hebben nagevraagd. Hoe je het ook went of keert, Whiting is een autoriteit op dit gebied. Dan kan ik mij voorstellen dat Dennis denkt dat het wel goed zit. Misschien had Whiting beter zijn mond kunnen houden.

Over je opmerking tegen Jasper over Hongarije: Waarom zou dat in vredesnaam Hamilton's reactie zijn? Hij wordt hier door sommigen neergezet als "koorknaapje" (Tim) of ettertje, maar waar is dat eigenlijk op gebaseerd? Nu, het voormalige pispaaltje op dit netwerk, Fernando Alonso niet voor een topteam rijd en Ferrari niet kan bedreigen lijkt het erop dat er door sommige forummers een nieuwe gemeenschappelijke vijand wordt gezocht. Beetje merkwaardig, want Hamilton komt op mij over als een sympathieke jongen.


Raicouli

http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Mark_Hughes&id=43892&PO=43892

Ik deel hier totaal de mening van Mark Hughes. Wat de "fout" ook was, ze mochten zulk geen bestraffing opgelegd hebben.(als er al een moest zijn, want geloof nog altijd dat er geen "fout" was.

Het imago van de F1 heeft alweer een klapper te verwerken. Het lijkt er op dat ze toch eentje per jaar nodig hebben om aandacht te trekken.

F1REM G3g

Ferrari 2010

Citaat van: Raicouli op 10 september 2008 - 18:13:06
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Mark_Hughes&id=43892&PO=43892

Ik deel hier totaal de mening van Mark Hughes. Wat de "fout" ook was, ze mochten zulk geen bestraffing opgelegd hebben.(als er al een moest zijn, want geloof nog altijd dat er geen "fout" was.
Welke straf dan wel?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Burorri op 10 september 2008 - 13:25:18
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 12:19:40
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.
Er is idd veel discussie, maar de rijders die ik er tot nu toe over gehoord heb zijn het allemaal wel redelijk eens volgens mij.. dat de meeste kijkers de regels niet zo goed kennen en er daardoor discussie ontstaat lijkt me logisch.. van de teams en de rijders, maar ook van de racedirectie mag je verwachten dat ze de regels en de afspraken in de briefing gemaakt wel kennen...
Er zijn ook oud coureurs die weer wat anders zeggen.
Lauda en Steward spreken over een schande en Lauda rept al lichtjes over een Pro Ferrari FIA.

Ach, dat roept Lauda al sinds de Schumacher jaren. Iedere beslissing van de FIA wat Ferrari ten goede komt is schandalig en maakt volgens Lauda de sport kapot.  :o

NDCGN

Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 15:53:57
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 15:20:04
waarom is dat een non-argument...de rijders die tot nu toe wat hebben laten horen daarover zeggen allemaal hetzelfde.. komend weekend zullen nog wel meer rijders hun mening geven neem ik aan... als dan blijkt dat meer dan de helft zegt dat het ok was wat Hamilton deed, dan vind ik het prima dat ze de straf opheffen... regels laten idd ruimte voor interpretatie, maar op briefings worden bepaallde dingen vaak wel wat duidelijker besproken en wat ik daar van meegekregen heb (oa via Olaf Mol) was de manier waarop Hamilton zijn plek terug gaf niet ok.. maar nogmaals, de coureurs zullen dat ongetwijfeld beter weten en daarom zijn zij ook de enigen die mijn mening nog kunnen veranderen...
Massa heeft toch inmiddels gezegd wat er op de briefing is verteld? Nou, volgens zijn vertaling daarvan voldeed Hamilton daaraan. Daar heb ik Jarno Trulli niet voor nodig. Whiting zit daar trouwens ook bij, neem ik aan. Overigens kan ik McLaren sowieso weinig kwalijk nemen als ze het nog 2 keer hebben nagevraagd. Hoe je het ook went of keert, Whiting is een autoriteit op dit gebied. Dan kan ik mij voorstellen dat Dennis denkt dat het wel goed zit. Misschien had Whiting beter zijn mond kunnen houden.

Over je opmerking tegen Jasper over Hongarije: Waarom zou dat in vredesnaam Hamilton's reactie zijn? Hij wordt hier door sommigen neergezet als "koorknaapje" (Tim) of ettertje, maar waar is dat eigenlijk op gebaseerd? Nu, het voormalige pispaaltje op dit netwerk, Fernando Alonso niet voor een topteam rijd en Ferrari niet kan bedreigen lijkt het erop dat er door sommige forummers een nieuwe gemeenschappelijke vijand wordt gezocht. Beetje merkwaardig, want Hamilton komt op mij over als een sympathieke jongen.


Massa zei toch dat er was afgesproken dat je geen voordeel mocht hebben van het afsnijden van een chicane?? Wil jij dan beweren dat hij er geen voordeel van heeft gehad??? Serieus?? Jij was toch degene die vind dat als ie op het rechte stuk op precies  dezelfde afstand zit als bij het ingaan van de bocht, dat je dan geen voordeel hebt.. nou, dan begrijp je heel weinig van autosport.. als hij gewoon achter Raikkonen de chicane had genomen had ie er never nooit zo dichtbij gezeten.. dus dan heeft ie er dus voordeel van gehad... en hij was zelf verantwoordelijk voor het afsnijden van de chicane want hij nam het risico om aan te vallen..
Wat betreft mn opmerking over Lewis; dat ziet toch iedereen dat of hij het braafste jongetje van de klas is, of wil doen voorkomen dat ie het is... ik vertrouw die man gewoon niet...

scho0634

#489
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 18:36:45
Massa zei toch dat er was afgesproken dat je geen voordeel mocht hebben van het afsnijden van een chicane?? Wil jij dan beweren dat hij er geen voordeel van heeft gehad??? Serieus?? Jij was toch degene die vind dat als ie op het rechte stuk op precies  dezelfde afstand zit als bij het ingaan van de bocht, dat je dan geen voordeel hebt.. nou, dan begrijp je heel weinig van autosport.. als hij gewoon achter Raikkonen de chicane had genomen had ie er never nooit zo dichtbij gezeten.. dus dan heeft ie er dus voordeel van gehad... en hij was zelf verantwoordelijk voor het afsnijden van de chicane want hij nam het risico om aan te vallen..
Wat betreft mn opmerking over Lewis; dat ziet toch iedereen dat of hij het braafste jongetje van de klas is, of wil doen voorkomen dat ie het is... ik vertrouw die man gewoon niet...
Ik heb inmiddels meer dan genoeg over het incident gepost. Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij vind dat ik er geen verstand van hebt van ik dat prima. Ik denk dat ik dat wel heb na 25 jaar GP's kijken. Gezien de posities en de layout van de bocht had Hamilton, als hij had gewacht, inderdaad een aanval kunnen plaatsen in LaSource. Dat kan daar. hij had ook beter kunnen wachten achteraf maar dat doen coureurs niet. Zeker de toppers niet. Zoveel incidenten gezien waarbij niemand bestraft werd. Maar ja, het ligt er net aan wie iets doet.

Dat jij hem niet vertrouwd is op geen enkele manier relevant maar het verklaart wel veel.

NDCGN

#490
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 19:09:06
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 18:36:45
Massa zei toch dat er was afgesproken dat je geen voordeel mocht hebben van het afsnijden van een chicane?? Wil jij dan beweren dat hij er geen voordeel van heeft gehad??? Serieus?? Jij was toch degene die vind dat als ie op het rechte stuk op precies  dezelfde afstand zit als bij het ingaan van de bocht, dat je dan geen voordeel hebt.. nou, dan begrijp je heel weinig van autosport.. als hij gewoon achter Raikkonen de chicane had genomen had ie er never nooit zo dichtbij gezeten.. dus dan heeft ie er dus voordeel van gehad... en hij was zelf verantwoordelijk voor het afsnijden van de chicane want hij nam het risico om aan te vallen..
Wat betreft mn opmerking over Lewis; dat ziet toch iedereen dat of hij het braafste jongetje van de klas is, of wil doen voorkomen dat ie het is... ik vertrouw die man gewoon niet...
Ik heb inmiddels meer dan genoeg over het incident gepost. Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij vind dat ik er geen verstand van hebt van ik dat prima. Ik denk dat ik dat wel heb na 25 jaar GP's kijken. Gezien de posities en de layout van de bocht had Hamilton, als hij had gewacht, inderdaad een aanval kunnen plaatsen in LaSource. Dat kan daar. hij had ook beter kunnen wachten achteraf maar dat doen coureurs niet. Zeker de toppers niet. Zoveel incidenten gezien waarbij niemand bestraft werd. Maar ja, het ligt er net aan wie iets doet.

Dat jij hem niet vertrouwd is op geen enkele manier relevant maar het verklaart wel veel.
Hoeveel inhaalactie's heb je dan gezien zondag in La Source, de start niet meegerekend??? Ik geen één... als jij denkt dat het daar wel kan ben ik bang dat je zelfs al kijk je 100 jaar GP's het nooit echt zult begrijpen... Dat ik Hamilton niet vertrouw (net als Ron Dennis en heel veel andere mensen in F1) is idd niet echt relevant, maar dat kwam nog voort uit een eerdere reactie van mij op Jasper...

scho0634

#491
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 19:35:56
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 19:09:06
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 18:36:45
Massa zei toch dat er was afgesproken dat je geen voordeel mocht hebben van het afsnijden van een chicane?? Wil jij dan beweren dat hij er geen voordeel van heeft gehad??? Serieus?? Jij was toch degene die vind dat als ie op het rechte stuk op precies  dezelfde afstand zit als bij het ingaan van de bocht, dat je dan geen voordeel hebt.. nou, dan begrijp je heel weinig van autosport.. als hij gewoon achter Raikkonen de chicane had genomen had ie er never nooit zo dichtbij gezeten.. dus dan heeft ie er dus voordeel van gehad... en hij was zelf verantwoordelijk voor het afsnijden van de chicane want hij nam het risico om aan te vallen..
Wat betreft mn opmerking over Lewis; dat ziet toch iedereen dat of hij het braafste jongetje van de klas is, of wil doen voorkomen dat ie het is... ik vertrouw die man gewoon niet...
Ik heb inmiddels meer dan genoeg over het incident gepost. Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij vind dat ik er geen verstand van hebt van ik dat prima. Ik denk dat ik dat wel heb na 25 jaar GP's kijken. Gezien de posities en de layout van de bocht had Hamilton, als hij had gewacht, inderdaad een aanval kunnen plaatsen in LaSource. Dat kan daar. hij had ook beter kunnen wachten achteraf maar dat doen coureurs niet. Zeker de toppers niet. Zoveel incidenten gezien waarbij niemand bestraft werd. Maar ja, het ligt er net aan wie iets doet.

Dat jij hem niet vertrouwd is op geen enkele manier relevant maar het verklaart wel veel.
Hoeveel inhaalactie's heb je dan gezien zondag in La Source, de start niet meegerekend??? Ik geen één... als jij denkt dat het daar wel kan ben ik bang dat je zelfs al kijk je 100 jaar GP's het nooit echt zult begrijpen... Dat ik Hamilton niet vertrouw (net als Ron Dennis en heel veel andere mensen in F1) is idd niet echt relevant, maar dat kwam nog voort uit een eerdere reactie van mij op Jasper...
Afgelopen race niet veel. Tot de slotrondes werd er sowieso niet veel ingehaald. Maar er is daar regelmatig ingehaald, hoor. In de regen is dat geen probleem. In de regen is het op heel veel plekken mogelijk. Alonso haalde er 4 in in een rondje. Ik zag ze een ronde later zelfs al inhalend over de finish komen, dus lul nou niet dat dat niet kan.

Maar goed, ik twijfel of jij dat gaat snappen,

(misschien een beetje flauw, maar aangezien jij nogal aan het katten bent geslagen)

damo

Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 10:50:48
Citaat van: damo op 10 september 2008 - 07:45:53

Just, Mac Laren kent de regeltjes blijkbaar niet zo goed, on noch off track
Zo kunnen ze 't wel aan de FIA kuisvrouw vragen.

Gezien de enorme discussie die is losgebarsten kent niemand de regels heel goed, worden ze niet consequent toegepast of laten de regels nogal wat ruimte voor discussie over.

Een laatdunkende opmerking naar een team toe, zoals die van jou, slaat dus nergens op.

Misschien is 't wat te vroeg om laatdunkend te doen maar ik geef toe dat het minstens origineel is dat je de duidelijkheid van regels meet a.d.h.v. de lengte van de discussies.  Zonder professionele discussierekkers (die hun uiterste best doen om het niet te begrijpen en elk argument dat hun niet goed uitkomt als irrelevant of non-argument te bestempelen) zou uw theorie zelfs bijna niet van de pot gerukt zijn.

met vriendelijke groeten,

Uw collega discussierekker  :)


NDCGN

Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 19:47:23
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 19:35:56
Citaat van: 0634 op 10 september 2008 - 19:09:06
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 18:36:45
Massa zei toch dat er was afgesproken dat je geen voordeel mocht hebben van het afsnijden van een chicane?? Wil jij dan beweren dat hij er geen voordeel van heeft gehad??? Serieus?? Jij was toch degene die vind dat als ie op het rechte stuk op precies  dezelfde afstand zit als bij het ingaan van de bocht, dat je dan geen voordeel hebt.. nou, dan begrijp je heel weinig van autosport.. als hij gewoon achter Raikkonen de chicane had genomen had ie er never nooit zo dichtbij gezeten.. dus dan heeft ie er dus voordeel van gehad... en hij was zelf verantwoordelijk voor het afsnijden van de chicane want hij nam het risico om aan te vallen..
Wat betreft mn opmerking over Lewis; dat ziet toch iedereen dat of hij het braafste jongetje van de klas is, of wil doen voorkomen dat ie het is... ik vertrouw die man gewoon niet...
Ik heb inmiddels meer dan genoeg over het incident gepost. Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij vind dat ik er geen verstand van hebt van ik dat prima. Ik denk dat ik dat wel heb na 25 jaar GP's kijken. Gezien de posities en de layout van de bocht had Hamilton, als hij had gewacht, inderdaad een aanval kunnen plaatsen in LaSource. Dat kan daar. hij had ook beter kunnen wachten achteraf maar dat doen coureurs niet. Zeker de toppers niet. Zoveel incidenten gezien waarbij niemand bestraft werd. Maar ja, het ligt er net aan wie iets doet.

Dat jij hem niet vertrouwd is op geen enkele manier relevant maar het verklaart wel veel.
Hoeveel inhaalactie's heb je dan gezien zondag in La Source, de start niet meegerekend??? Ik geen één... als jij denkt dat het daar wel kan ben ik bang dat je zelfs al kijk je 100 jaar GP's het nooit echt zult begrijpen... Dat ik Hamilton niet vertrouw (net als Ron Dennis en heel veel andere mensen in F1) is idd niet echt relevant, maar dat kwam nog voort uit een eerdere reactie van mij op Jasper...
Afgelopen race niet veel. Tot de slotrondes werd er sowieso niet veel ingehaald. Maar er is daar regelmatig ingehaald, hoor. In de regen is dat geen probleem. In de regen is het op heel veel plekken mogelijk. Alonso haalde er 4 in in een rondje. Ik zag ze een ronde later zelfs al inhalend over de finish komen, dus lul nou niet dat dat niet kan.

Maar goed, ik twijfel of jij dat gaat snappen,

(misschien een beetje flauw, maar aangezien jij nogal aan het katten bent geslagen)
Als het nat is ligt het iets anders natuurlijk, maar het was toen op die plek nog zo goed als droog (kijk maar eens hoe hard ze die chicane aanremmen, incl rokende banden)... en Alonso had een nog groter voordeel als Hamilton, namelijk zn intermediates.. dus dat lijkt me ook vrij irrelevant... ik vond trouwens dat er wel aardig wat ingehaald werd hoor.. veel meer dan de gemiddelde race iig... maar allemaal na snelle bochten/stukken...

scho0634

#494
Citaat van: NDCGN op 10 september 2008 - 21:12:55
Als het nat is ligt het iets anders natuurlijk, maar het was toen op die plek nog zo goed als droog (kijk maar eens hoe hard ze die chicane aanremmen, incl rokende banden)... en Alonso had een nog groter voordeel als Hamilton, namelijk zn intermediates.. dus dat lijkt me ook vrij irrelevant... ik vond trouwens dat er wel aardig wat ingehaald werd hoor.. veel meer dan de gemiddelde race iig... maar allemaal na snelle bochten/stukken...
Er viel water uit de hemel en dus zal het geen droge baan zijn geweest. Dat is vaker een gevolg van regen. Waardoor diezelfde Alonso zijn intermediates onder liet schroeven. Ik denk niet dat die dat deed omdat het zo droog was. Maar goed, van het weer zal ik ook wel geen verstand hebben ::).

Ik ben nu echt klaar met deze discussie.