GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: 0634 op 09 september 2008 - 07:55:34
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 22:27:11
we kunnen je vorige post nog gewoon nalezen hoor en daar staat toch duidelijk dat jij Massa's woorden niet zomaar voor waar aanneemt.. je zegt helemaal niet dat het vrij interpreteerbaar is, dat maak je er later van... en bovendien, wat heeft zo'n briefing nog voor zin als alles vrij interpreteerbaar is... zoals Hamilton die plek terugggeeft, dat lijkt toch nergens op... Kimi denkt, hè hè eindelijk geeft ie die plek terug en een seconde later zet ie m er aan de andere kant naast...
Dan zou ik mijn eerste post nog maar eens goed nalezen. In mijn eerst post zei ikalleen dat Massa niet helemaal neutraal was in deze kwestie. In mijn tweede post legde ik dat nader uit. De beide posts spraken elkaar totaal niet tegen, dus ik zie niet in waarom je zo'n geirriteerde post doet. Lees nou eerst eens rustig. Een plek teruggeven en geen voordeel behalen. Tja, de situatie op start/finish was gelijk aan die voor de busstop.

In feitelijke zin voldoet Hamilton aan hetgeen in de briefing is besproken. Wat Kimi denkt kan ik niet beoordelen, en jij vermoedelijk ook niet. Dus dat is voor deze discussie totaal onnodige info.

Voor de rest: Welkom op dit netwerk. Nieuwe leden zijn altijd welkom.


Als je het letterlijk kunt nemen, waarom zou je het dan nog gaan interpreteren??  Letterlijk voldoet Hamilton absoluut niet aan wat in de briefing is besproken!! Hij krijgt hierdoor een kans die hij normaal gesproken NOOIT zou hebben gehad!!! als dat geen voordeel is... en laten we ook ff vooropstellen dat Kimi niks fout doet... Hamilton zit net met zn voorwiel aan Kimi zn achterwiel en Kimi zou echt knettergek zijn geweest (zeker in zijn situatie) om niet de ideale lijn te pakken... Hamilton zit zelf verkeerd en heeft zelf het risico genomen en heeft volgens mij ook duidelijk de mogelijkheid om de chicane wel helemaal te nemen...

leproffesseur

Na 3 dagen zonder computer en een storm van reactie s op het controversielle
gp einde denk ik er het volgende over.De 1e vraag is of Lewis niet anders kon om
de chicane af te snijden want misschien had raikonnen de deur opengelaten en
was dat maneuvere niet nodig geweest?Kan men dat aan de hand van de telemetrie
niet vergelijkken met die van kimmi?Ik stel vast dat de fia geen duidelijke regels heeft rond
wat opzettelijk het afsnijden van een chicane is.Indien Lewis niet anders kon vind ik de straf te zwaar
en 10 plaatsen straf op de grid volgend weekend was beter geweest.Raikonnen heeft trouwens
een unieke kans op winst laten liggen en is helaas niet de 1e keer dit seizoen.

damo

Citaat van: NDCGN op 09 september 2008 - 09:52:43
Citaat van: 0634 op 09 september 2008 - 07:55:34
Citaat van: NDCGN op 08 september 2008 - 22:27:11
we kunnen je vorige post nog gewoon nalezen hoor en daar staat toch duidelijk dat jij Massa's woorden niet zomaar voor waar aanneemt.. je zegt helemaal niet dat het vrij interpreteerbaar is, dat maak je er later van... en bovendien, wat heeft zo'n briefing nog voor zin als alles vrij interpreteerbaar is... zoals Hamilton die plek terugggeeft, dat lijkt toch nergens op... Kimi denkt, hè hè eindelijk geeft ie die plek terug en een seconde later zet ie m er aan de andere kant naast...
Dan zou ik mijn eerste post nog maar eens goed nalezen. In mijn eerst post zei ikalleen dat Massa niet helemaal neutraal was in deze kwestie. In mijn tweede post legde ik dat nader uit. De beide posts spraken elkaar totaal niet tegen, dus ik zie niet in waarom je zo'n geirriteerde post doet. Lees nou eerst eens rustig. Een plek teruggeven en geen voordeel behalen. Tja, de situatie op start/finish was gelijk aan die voor de busstop.

In feitelijke zin voldoet Hamilton aan hetgeen in de briefing is besproken. Wat Kimi denkt kan ik niet beoordelen, en jij vermoedelijk ook niet. Dus dat is voor deze discussie totaal onnodige info.

Voor de rest: Welkom op dit netwerk. Nieuwe leden zijn altijd welkom.


Als je het letterlijk kunt nemen, waarom zou je het dan nog gaan interpreteren??  Letterlijk voldoet Hamilton absoluut niet aan wat in de briefing is besproken!! Hij krijgt hierdoor een kans die hij normaal gesproken NOOIT zou hebben gehad!!! als dat geen voordeel is... en laten we ook ff vooropstellen dat Kimi niks fout doet... Hamilton zit net met zn voorwiel aan Kimi zn achterwiel en Kimi zou echt knettergek zijn geweest (zeker in zijn situatie) om niet de ideale lijn te pakken... Hamilton zit zelf verkeerd en heeft zelf het risico genomen en heeft volgens mij ook duidelijk de mogelijkheid om de chicane wel helemaal te nemen...

Bovendien: Kimi had helemaal geen andere keuze dan de ideale rijlijn te nemen: hij zat in een fel duel met Lewis en reed "on the edge".  Als hij ten gunste van Lewis meer plaats had willen laten door nog scherper in te sturen zou hij er zelf af gegaan zijn.  Da's toch niet zo moeilijk om te snappen.

Lewis hoefde helemaal niet te remmen, van mij mocht hij zeker de chicane gepakt hebben ... zolang hij er maar geen voordeel uit haalt.  

Kimi verdient dus helemaal geen straf maar is toch 't zwaarst van allemaal gestraft, doordat hij opgenaaid werd door dit onfaire maneuvre van LH heeft over de limiet willen gaan en heeft 8 zekere (en waarom niet : 10 mogelijke) punten kwijt gespeeld.  Het enige dat ik de Steward verwijt is dat ze niet onmiddellijk de drive trough straf gegeven hebben zodat ook Kimi van 't gas kon en de laatste 2 ronden net als Massa op safe rijden.

PS: zelfs al had Mac Laren net als shumi enkele jaren geleden LH pas in de laatste ronde binnen geroepen zodat hij in de pits finisht (verschil te weinig)

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 09 september 2008 - 10:38:53
Na 3 dagen zonder computer en een storm van reactie s op het controversielle
gp einde denk ik er het volgende over.De 1e vraag is of Lewis niet anders kon om
de chicane af te snijden want misschien had raikonnen de deur opengelaten en
was dat maneuvere niet nodig geweest?Kan men dat aan de hand van de telemetrie
niet vergelijkken met die van kimmi?Ik stel vast dat de fia geen duidelijke regels heeft rond
wat opzettelijk het afsnijden van een chicane is.Indien Lewis niet anders kon vind ik de straf te zwaar
en 10 plaatsen straf op de grid volgend weekend was beter geweest.Raikonnen heeft trouwens
een unieke kans op winst laten liggen en is helaas niet de 1e keer dit seizoen.

10 plaatsen achteruit op de startgrid kost je veel meer dan 25 seconden, dat kost je misschien wel een minuut als je niet nadrukkelijk sneller bent dan de rest van het pak. Kijk maar naar Frankrijk, Hamilton werd 10 plaatsen achteruit gezet en finishte de race als tiende (wel zijn motor sparend, maar enorm teleurstellend). Die 10 plaatsen zouden dus een zwaardere straf zijn geweest dan deze 25 seconden. Ze hadden hem natuurlijk ook 5 plaatsen op de grid kunnen geven.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 10:54:12Kijk maar naar Frankrijk, Hamilton werd 10 plaatsen achteruit gezet en finishte de race als tiende (wel zijn motor sparend, maar enorm teleurstellend).
Die teleurstellende prestatie van toen had ook te maken met de drive-through die hij in dezelfde race kreeg.

Jasper

Ah. Ik moet toegeven dat ik van die race letterlijk niks heb onthouden, selectief geheugen waarschijnlijk. :)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 11:08:58
Ah. Ik moet toegeven dat ik van die race letterlijk niks heb onthouden, selectief geheugen waarschijnlijk. :)
Ik zal je helpen. Hij kreeg een drive through omwille van het afsnijden van een chicane bij het inhalen van Vettel.

Tot uw dienst.  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2008 - 11:10:21
Citaat van: Jasper op 09 september 2008 - 11:08:58
Ah. Ik moet toegeven dat ik van die race letterlijk niks heb onthouden, selectief geheugen waarschijnlijk. :)
Ik zal je helpen. Hij kreeg een drive through omwille van het afsnijden van een chicane bij het inhalen van Vettel.

Tot uw dienst.  ;)
Jeuj, nog net zo'n voorval ook ;D ;D ;D
Maar ik denk ook wel dat 10 plaatsen erger is dan 25 sec, hoewel ik al tevreden had geweest met een straf van 5 plaatsen oid.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TurboBoost

We zijn het er blijkbaar over eens dat een straf wel terecht was, alleen wat te "zwaar".
Denk eens na: nu is Hamilton 3de.
Als hij geen straf kreeg dan had hij nu de overwinning maar stond hij volgende race maximum op de 5de plaats als hij die gridstraf kreeg waar zovelen om smeken.
Denk je dat hij, op dat hoge snelheidscircuit, die andere 4 voorbij raakt?
Hij zou op die manier een veel slechtere zaak doen.

Jasper

Eerlijk gezegd denk ik dat hij daar gemakkelijk mensen kan inhalen, ja. :P

Ferrari 2010

#445
Bwa, te zwaar, ik vind 3de nog niet slecht. Een drive-trough is toch een terechte straf, dat wordt dan 25 seconden. Alleen, op het einde van de race kan je die tijd niet meer goed maken, dan komt dat natuurlijk harder aan dan als het in het begin had geweest. Hadden ze hem een plaats laten zakken was ik ook al tevreden geweest.
5 mensen inhalen zou zo'n ramp niet zijn denk ik. Enkel Kova en de Ferrari's zouden voor problemen zorgen, Kova is toch trager, daar komt hij wel voorbij. Dan zit hij achter de Ferrari's dat zou een ander paar mouwen zijn, misschien zou hij dan ook maar 3de worden, maar als hij echt sneller is kan dmv strategie een eerste plek er goed inzitten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

  "DOMSTE BESLISSING VAN DE FORMULE 1"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De sanctie van Lewis Hamilton in de GP
van België blijft voor beroering zor- 
gen. Niki Lauda, ex-boegbeeld van Fer-
rari, begrijpt het ook helemaal niet. 
                                       
"Dit is zowat de domste beslissing die
ooit in de Formule 1 genomen is", zegt
Lauda. "Hamilton deed helemaal niets   
verkeerd. Dit is het soort beslissingen
dat de F1 kapotmaakt." Veel waarnemers
zeggen nu luidop wat al jaren gefluis-
terd wordt: Ferrari wordt bevoordeeld.
                                       
"Ik ben het nooit eens geweest met men-
sen die zeggen dat Ferrari een streepje
voorheeft", zegt Lauda. "Maar ik vrees
dat ik mijn mening toch moet herzien."

Bron: TT
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FerrariMan

#447
Na Rosberg (Kwam eerder ook al met eenzelfde mening af maar dat kan ik niet meteen terugvinden), de mening van Trulli.

CitaatJarno Trulli says he has no doubts that Lewis Hamilton did gain an advantage by cutting the chicane at the Belgian Grand Prix.

As the controversy rages over whether the race stewards were right to hand down a 25-second penalty for Hamilton's driving, Trulli thinks that the McLaren driver did benefit from missing out the final corner.

"In my opinion Hamilton got an advantage by cutting the chicane," Trulli told Gazzetta dello Sport. "Had he stayed on the road, he wouldn't have had the speed to overtake the Ferrari.

"In the same way at Monza someone could cut the first chicane, catch a rival's draft, and overtake him under braking at Roggia.

"When you attack on the outside, you do it at your own risk, because who's on the inside has the right to do the corner. If there isn't enough room, then you lift.

"Had there been a wall there, instead of the surfaced escape route, would Lewis have attacked anyway? Had there been gravel, he wouldn't have had the chance to attack when rejoining the track because of dirty tyres."

McLaren are due to decide today whether or not to press ahead with their plans to appeal Hamilton's penalty, which dropped him from first to third in the race results.

Bron: Autosport.com

Vooral het vetgedrukte is belangrijk. Indien men zoiets nu toelaat dan kan iedereen in Monza proberen op die manier voorbij te steken.

Juan

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2008 - 14:03:56
Na Rosberg (Kwam eerder ook al met eenzelfde mening af maar dat kan ik niet meteen terugvinden), de mening van Trulli.

CitaatJarno Trulli says he has no doubts that Lewis Hamilton did gain an advantage by cutting the chicane at the Belgian Grand Prix.

As the controversy rages over whether the race stewards were right to hand down a 25-second penalty for Hamilton's driving, Trulli thinks that the McLaren driver did benefit from missing out the final corner.

"In my opinion Hamilton got an advantage by cutting the chicane," Trulli told Gazzetta dello Sport. "Had he stayed on the road, he wouldn't have had the speed to overtake the Ferrari.

"In the same way at Monza someone could cut the first chicane, catch a rival's draft, and overtake him under braking at Roggia.

"When you attack on the outside, you do it at your own risk, because who's on the inside has the right to do the corner. If there isn't enough room, then you lift.

"Had there been a wall there, instead of the surfaced escape route, would Lewis have attacked anyway? Had there been gravel, he wouldn't have had the chance to attack when rejoining the track because of dirty tyres."

McLaren are due to decide today whether or not to press ahead with their plans to appeal Hamilton's penalty, which dropped him from first to third in the race results.

Bron: Autosport.com

Vooral het vetgedrukte is belangrijk. Indien men zoiets nu toelaat dan kan iedereen in Monza proberen op die manier voorbij te steken.
Er is onder andere wel een verschil in lengte en dus volgens mij appelen met peren vergelijken ???
Juan

scho0634

Citaat van: NDCGN op 09 september 2008 - 09:52:43
Als je het letterlijk kunt nemen, waarom zou je het dan nog gaan interpreteren?? 
Precies. Letterlijk staat er dat hij de plek moet teruggeven en geen voordeel mag halen. Nou, dat heeft ie gedaan. Dat er door mensen geinterpreteerd wordt dat hij blijkbaar heel veel ruimte moet laten, kan ik niet uit de tekst halen.

Maar goed, wij denken er anders over, en ik ga niet eeuwig welles- nietes spelen over een onderwerp. ;) .