GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 15:56:05
Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 15:49:17
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 15:45:06
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Het is net dat wat mij ook een beetje stoort. De tijd die Hamilton wint met over de chicane te gaan is niet gelijk aan de tijd die hij terug geeft erna. Maarja, hoe ga je dat in godsnaam tegen gaan.

Laten we even collectief verzwijgen hoe het kwam dat Hamilton de chicane moest afsnijden! :)


Idd, blijft Lewis rijden, dan raken ze elkaar. Geeft Kimi Lewis ruimte, dan neemt Lewis daar al de leiding over...

Over het vervolg van de actie: niks op aan te merken, Lewis laat Kimi voorbij, die dan tijdens het remmen volledig begint te slingeren, waardoor Lewis er mooi voorbij kon. Wat een regenrijden is dit eigenlijk  :D. Hij reed 2 seconden dicht in 1 sector op Kimi, en reed dan nog eens een kleine 15 seconden weg op Massa in de laatste ronde. (al maakte hij wel een fout in de twee ronde natuurlijk, anders zag ik hem op z'n gemak de volledige race domineren).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 15:47:57
Het manoevre op zich was clean, maar Lewis zat direct na de bocht vlak achter Kimi, volledig fair is dat niet (slipstream). Kimi die dan denk ik zen neus beschadigde in La Scource. En dan ja, regen, Lewis is zoveel beter in de regen, ligt het aan hem of aan die Mac, ik weet het niet. Hij Kimi afgegeven en op safe gaan rijden waren er hier LOSER aan het roepen, nu zijn er ook die LOSER roepen. Bijzonder jammer dat hij zoveel punten verloren heeft, de wagen brak uit bij het remmen denk ik, hij kon hier geen zak aan doen, het was totale chaos, overigens heeft lewis geluk dat Nakajima op het gas ging, anders was hij out en Kimi in. Ik verwijt Kimi niks, hij heeft gedaan wat hij kon.
Ben ik het ook wel mee eens. Misschien domme fout misschien omstandigheden. Ik kon het niet duidelijk zien.
En misschien was ik iets te hard, maar Kimi reed wel een geweldige race en is het zoooo zonde dat hierdoor zijn kansen helemaal verkeken zijn.
Ik ga nu Massa fans tegen de schenen trappen: Maar ik hoop dat zowel Lewis als Massa 2 keer uitvallen.

Ik had namelijk ook het idee dat door de chaos Kimi andere lijn MOEST kiezen en zo van de race lijn afweek en wat jij ook al zei: Misschien was zijn neus ook beschadigd bij de hele kleine touchee met Hamilton.
En Ja de manouvre van Hamilton....ik vond het zelf wat te makkelijk gekozen van Hamilton.

@FerrariMan: Kimi de overwinning geven is meer dan terecht dan :P

@Ibileon: Heb je wel een puntje, maar dat was neit gebeurt als Hamilton niet zo dicht achter Kimi kroop.
MAar goed, verschil vind ik ook nog dat Kimi het doet na een(opzich zelf staande) inhaal manouvre doet. Hamilton daarentegen heeft wat twijfelachtig gereageerd op het terug geven van positie.


En ja waarom HAmilton de chicane moest afsnijden......Kimi lag voor en Hamilton ook best had kunnen kiezen voor de veilige manier en wachten tot volgende ronde.
Die bocht is best krap en als Kimi ruimte had gelaten had HAmilton meer snelheid gehad.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 15:53:30
En wanneer hamilton kimi terug paseerd en kimi hem dan aanrijd achteraan word niks over gezegd?
Dit was toch ook ni netjes van kimi of ben ik hier fout in ?

Dat was een race incident. Trouwens, Hamilton verliest daar geen tijd mee en loopt geen schade op. Dus hier leek me echt niets aan de hand.

McLaren_über_alles

Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 16:03:37
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 15:53:30
En wanneer hamilton kimi terug paseerd en kimi hem dan aanrijd achteraan word niks over gezegd?
Dit was toch ook ni netjes van kimi of ben ik hier fout in ?

Dat was een race incident. Trouwens, Hamilton verliest daar geen tijd mee en loopt geen schade op. Dus hier leek me echt niets aan de hand.

Veel is er idd niet aan de hand, al had ik wel direct schrik voor een lekke band, want Kimi rijdt vol tegen z'n rechterachterwiel... Zou alleszins een ideale vriendendienst geweest zijn voor Massa  ;)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 september 2008 - 16:05:29
Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 16:03:37
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 15:53:30
En wanneer hamilton kimi terug paseerd en kimi hem dan aanrijd achteraan word niks over gezegd?
Dit was toch ook ni netjes van kimi of ben ik hier fout in ?

Dat was een race incident. Trouwens, Hamilton verliest daar geen tijd mee en loopt geen schade op. Dus hier leek me echt niets aan de hand.

Veel is er idd niet aan de hand, al had ik wel direct schrik voor een lekke band, want Kimi rijdt vol tegen z'n rechterachterwiel... Zou alleszins een ideale vriendendienst geweest zijn voor Massa  ;)
Vol wil ik niet zeggen, maar Contact was er wel degelijk.

Wat ik ook helemaal gemist had is dat Bourdais geloof ik Trulli een  heel stuk had geduwd bij de start.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

voor mij waren dit allemaal race incidenten  vooral mede door het slechte weer .

Jasper

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 16:03:22
En ja waarom HAmilton de chicane moest afsnijden......Kimi lag voor en Hamilton ook best had kunnen kiezen voor de veilige manier en wachten tot volgende ronde.
Die bocht is best krap en als Kimi ruimte had gelaten had HAmilton meer snelheid gehad.

In de bocht lagen ze echt wel recht naast elkaar hoor...

Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 16:01:49Jammer van die slechte start en de overmoedige inhaalactie van Kovalainen.

Inderdaad, al vond ik het wel een race-incident en geen straf waard eerlijk gezegd. Heikki was nog duidelijk achter Webber die dus geen plaats moet laten, maar hij doet nog altijd wel de deur hard dicht.

Ferrari 2010

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 16:11:55
voor mij waren dit allemaal race incidenten  vooral mede door het slechte weer .


Merendeel inderdaad wel. Maar Lewis gaf wat weinig ruimte terug aan Kimi nadat hij de chicane had afgesneden. Kimi zat voor Lewis en dus moet Lewis in feite op de rem gaan en dan achter Kimi door de chicane, dus niet afsnijden. Had hij dat gedaan, dan had hij niet zo vlug vlak achter Kimi gehangen veronderstel ik. Nu zat hij er naast, liet zich terug zakken (zoals het moet), en ging er dan direct weer achteraan. In principe had hij het gat ietsje groter moeten laten worden ...

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 16:03:22
@FerrariMan: Kimi de overwinning geven is meer dan terecht dan :P
Waar heb je het over?

Jasper

#174
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 16:18:00
Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 16:11:55
voor mij waren dit allemaal race incidenten  vooral mede door het slechte weer .

Merendeel inderdaad wel. Maar Lewis gaf wat weinig ruimte terug aan Kimi nadat hij de chicane had afgesneden. Kimi zat voor Lewis en dus moet Lewis in feite op de rem gaan en dan achter Kimi door de chicane, dus niet afsnijden. Had hij dat gedaan, dan had hij niet zo vlug vlak achter Kimi gehangen veronderstel ik. Nu zat hij er naast, liet zich terug zakken (zoals het moet), en ging er dan direct weer achteraan. In principe had hij het gat ietsje groter moeten laten worden ...

In het aanremmen van de chicane kwamen Lewis en Kimi zij aan zij. Kimi liet geen ruimte en dwong Lewis de baan af. Lewis laat Kimi dan nog voorgaan (ook al was Kimi eigenlijk in fout), maar volgens jou moet hij eerst 20 meter tussen laten voordat hij er weer achteraan mag?

Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 16:01:49Als er een fase onderzocht moet worden is dat die van Nakajima.

Volgens mij was het Rosberg, Nakajima was toch een paar ronden eerder al gedubbeld door Lewis en Kimi?

Maar het was zoals Lewis zei in de persconferentie: Rosberg was eraf gegaan en kwam er terug op aan de buitenkant van de bocht, dus niet op de ideale rijlijn. Het was omdat Lewis en Kimi ook allebei te breed gingen, dat het bijna raak was. Rosberg begaf zich niet op de rijlijn dus eigenlijk was er weinig dat je hem kunt kwalijk nemen vind ik. Integenstelling tot Trulli die zich in het begin van de race even ging omgooien in de chicane, terwijl er een stuk of 4-5 wagens aankwamen. :-\

zeph

Ik denk dat Raikkonen het heeft weggegeven. Hamilton was duidelijk sneller in de laatste fase, en Raikkonen had hem of achter zich moeten houden of genoegen moeten nemen met een tweede plaats. Nette wedstrijd van Massa, Alonso, Bourdais, Heidfeld en Vettel. De Toro Rosso's zijn voor mij wel een verassing.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 15:49:17
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 15:45:06
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Het is net dat wat mij ook een beetje stoort. De tijd die Hamilton wint met over de chicane te gaan is niet gelijk aan de tijd die hij terug geeft erna. Maarja, hoe ga je dat in godsnaam tegen gaan.
Het was een grapje in navolging van deze opmerking van jou. :)

Hoe ga je er tegen aan? Kimi de winst geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

Al bij al kunnen we hier nog uren over praten maar naar mijn neutrale mening gingen ze bijde in de fout en moet of mag er geen bestraffing volgen voor beide

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:20:43
In het aanremmen van de chicane kwamen Lewis en Kimi zij aan zij. Kimi liet geen ruimte en dwong Lewis de baan af. Lewis laat Kimi dan nog voorgaan (ook al was Kimi eigenlijk in fout), maar volgens jou moet hij eerst 20 meter tussen laten voordat hij er weer achteraan mag?

Neenee :) In de herhaling zag je dat Räikkönen later remde dan Hamilton, en zo helemaal langszij kwam (band naast band). In zo'n geval is Räikkönen in het voordeel. Hamilton probeerde te blijven aandringen in de bocht meteen erna, maar Räikkönen was er nog steeds voor (in dit geval waren ze niet band naast band) en had dus het voordeel.

Over het gedoe met hem opnieuw voor te laten spreek ik me niet over uit :)

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 16:30:16
De Toro Rosso's zijn voor mij wel een verassing.

Zó erg waren ze nu ook niet ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 16:35:51
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 16:20:43
In het aanremmen van de chicane kwamen Lewis en Kimi zij aan zij. Kimi liet geen ruimte en dwong Lewis de baan af. Lewis laat Kimi dan nog voorgaan (ook al was Kimi eigenlijk in fout), maar volgens jou moet hij eerst 20 meter tussen laten voordat hij er weer achteraan mag?

Neenee :) In de herhaling zag je dat Räikkönen later remde dan Hamilton, en zo helemaal langszij kwam (band naast band). In zo'n geval is Räikkönen in het voordeel. Hamilton probeerde te blijven aandringen in de bocht meteen erna, maar Räikkönen was er nog steeds voor (in dit geval waren ze niet band naast band) en had dus het voordeel.

Beter kan ik het niet uitleggen.

Dat 20m voorlaten, ik weet het, het is allemaal stom, en ik ga er niet over zeiken als ze Lewis niet zouden ebstraffen, voor mij hoeft het niet. Maar zeg nu zelf, had Lewis er niet verder achter gezeten als hij had geremt en op de baan had gebleven, achter Kimi?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.