GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

Folkert

Correctie: Kimi ging er van zelf af. Domme en zeer kostbare fout. :(

Jammer hij reed echt een zeer sterke race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Onverdiend. Dit is een zeer onverdiende zege. Räikkönen was dik op weg eindelijk nog eens te winnen, het zou verdiend zijn. Rijdt 85% van de race aan de leiding, snelste ronde en was regelmatig sneller dan Hamilton. Zelfde voor Sébastien Bourdais. Schitterende race van hem, hij zou het podium zeker verdiend hebben.

Over het Räikkönen/Hamilton-incident: De regel is dat als je de bocht afsnijdt je tegenstander zo snel mogelijk opnieuw moet voorlaten, staat niet in hoe dat moet gebeuren.

Tim C

Voorlaten is niet hetzelfde als zij aan zij rijden dacht ik dan...

Doefie

Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.

Folkert

Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Het manoevre op zich was clean, maar Lewis zat direct na de bocht vlak achter Kimi, volledig fair is dat niet (slipstream). Kimi die dan denk ik zen neus beschadigde in La Scource. En dan ja, regen, Lewis is zoveel beter in de regen, ligt het aan hem of aan die Mac, ik weet het niet. Hij Kimi afgegeven en op safe gaan rijden waren er hier LOSER aan het roepen, nu zijn er ook die LOSER roepen. Bijzonder jammer dat hij zoveel punten verloren heeft, de wagen brak uit bij het remmen denk ik, hij kon hier geen zak aan doen, het was totale chaos, overigens heeft lewis geluk dat Nakajima op het gas ging, anders was hij out en Kimi in. Ik verwijt Kimi niks, hij heeft gedaan wat hij kon.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 15:45:06
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Het is net dat wat mij ook een beetje stoort. De tijd die Hamilton wint met over de chicane te gaan is niet gelijk aan de tijd die hij terug geeft erna. Maarja, hoe ga je dat in godsnaam tegen gaan.

ibileon

Dit was een van de betere race's van dit seizoen!
Idd kimi had verdient om te winnen maar al da gezever hier van ze zouden hamilton zijn zegen moeten afnemen  ::) ::)
Hamilton heeft kimi toch opnieuw laten paseren dus stel ik mij de vraag waarom al die heisa ?
En wanneer hamilton kimi terug paseerd en kimi hem dan aanrijd achteraan word niks over gezegd?
Dit was toch ook ni netjes van kimi of ben ik hier fout in ?

Voor de rest leuke race

Tim C

Als je de deur dicht smijt kunnen ze je wel eens aanrijden...

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 15:49:17
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 15:45:06
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Het is net dat wat mij ook een beetje stoort. De tijd die Hamilton wint met over de chicane te gaan is niet gelijk aan de tijd die hij terug geeft erna. Maarja, hoe ga je dat in godsnaam tegen gaan.

Laten we even collectief verzwijgen hoe het kwam dat Hamilton de chicane moest afsnijden! :)

Of hoe Kimi van links naar rechts zwabberde bij het aanremmen van La Source.

ibileon

tja als je een remfout maakt word je ook eerst gepaseerd he



_Makke_

Citaat van: Tim op 07 september 2008 - 15:39:42
Voorlaten is niet hetzelfde als zij aan zij rijden dacht ik dan...

Wat moet hij dan doen? Vol op zijn rem gaan staan en de banden laten roken om te laten zien van: "Kijk ik laat hem terug voor". Als er een fase onderzocht moet worden is dat die van Nakajima. Hamilton en Raikkonen knalden er bijna op.

Verdiende zege voor Hamilton vond ik. Het moment waarop Raikkonen een grotere voorsprong pakt, ongeveer 5 à 6 sec, is wanneer Hamilton vastzat in het verkeer. Nadien maakte Hamilton het verschil stilletjes aan kleiner, zelfs voor de "échte" regen al. Als het harder begon te regenen verkleinde het verschil wel meer, maar je kan dan moeilijk gaan zeggen dat het onverdiend is... Jammer dat Raikkonen van de baan gaat, maarja hij moest wel wat proberen, weer 2punten verliezen zou geen goede zaak geweest zijn. Jammer genoeg voor hem én McLaren is hij nu wel uitgeteld.

Een straf voor Hamilton zou ronduit belachelijk zijn. Na die bocht zat hij voor Raikkonen, daarna zat Raikkonen terug eerste en Hamilton ging er dan opnieuw voorbij, hij volgde de regels, zo simpel is dat.


Jammer van die slechte start en de overmoedige inhaalactie van Kovalainen. Er zat echt wel meer in, het had McLaren een stuk dichter bij Ferrari gebracht, en ALS (ik weet het wel, als mijn tante wieltjes had was het een karretje) hij die goede snelheid kon vasthouden had hij eventueel misschien zelfs nog punten van Massa hadden kunnen afpakken. Enfin, dat zijn natuurlijk hypotheses die niet echt steek houden, want het was simpel weg zo niet. ;)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 15:56:05
Citaat van: FerrariMan op 07 september 2008 - 15:49:17
Citaat van: Burorri op 07 september 2008 - 15:45:06
Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 15:41:00
Inderdaad. Maar dan kan je beginnen discussiëren dat er daar niks over staat, of dat hij er even later wel opnieuw achter zat.
Wat ik zelf vind is dat de regel te onduidelijk is. In deze situatie vond ik dat Hamilton te snel achter Kimi kwam, want als hij de bocht normaal had genomen had hij meer verloren dan de auto weer laten inhalen.
Het is net dat wat mij ook een beetje stoort. De tijd die Hamilton wint met over de chicane te gaan is niet gelijk aan de tijd die hij terug geeft erna. Maarja, hoe ga je dat in godsnaam tegen gaan.

Laten we even collectief verzwijgen hoe het kwam dat Hamilton de chicane moest afsnijden! :)

Of hoe Kimi van links naar rechts zwabberde bij het aanremmen van La Source.

True. Daarom moet ik de actie eens opnieuw bekijken. Ik vond het vooral een heel erg saaie race en daarmee gingen mijn ogen af en toe redelijk lang dicht.  :)