GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 16 augustus 2008 - 08:56:13

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Tim op 24 augustus 2008 - 15:49:08
Citaat van: Jasper op 24 augustus 2008 - 15:46:19
Citaat van: Tim op 24 augustus 2008 - 15:41:10
Wat zijn de Spanjaarden een prachtig volk...
Wat is er gebeurd? Ik heb de slotceremonie van Peking opgezet 10 ronden voor het einde.

Trouwens, over Massa's pitstop-gebeuren: er is weinig ruimte voor meningen in dit geval. Sutil heeft voorrang want rijdt al in de pitlane, Massa mag niet vertrekken (zijn licht mag niet op groen springen in feite). Er zijn geen brokken gevallen maar er was wel een gevaarlijke situatie. De vraag is dus: staat het in de regels dat het veroorzaken van een gevaarlijke situatie zonder gevolgen bestraft moet worden? Indien ja: straf voor Massa (25 seconden neem ik aan), indien nee: geen straf voor Massa...
Fluitconcert wanneer hij z'n trofee kreeg.

ivm Massa's incident: We zagen dat dit seizoen wel enkele keren, het is nooit bestraft geweest. Ik zou dan ook aangenaam verrast zijn mocht er dit keer iets van komen...
100% correct over dat laatste. Dit seizoen meermaals gezien en tot op heden geen straf voor geweest. En dit was dan nog een licht geval vergeleken met voorgangers.

Verder, tijd om Kimi grondig te analyseren bij Ferrari want hij komt nu wel heel erg tam over.

Wizard

Citaat van: TheIceman op 24 augustus 2008 - 15:52:40
Citaat van: Wizard op 24 augustus 2008 - 15:47:00
Citaat van: TheIceman op 24 augustus 2008 - 15:45:16
Again, Wizard en Burorri... Misschien is een eigen topic handiger. 'Het grote Wizard vs. Burorri topic'

Ik was al klaar en dat na 4 posts. ;)

Goed zo XD :). 1 blik op verschillende andere topics ;).. Maar als je het de moeite waard had gevonden om op de andere dingen ook te reageren was het nog lang door gegaan hè


Die kans zit er dik ik. ;) :D

leproffesseur

Inderdaad een heel moeilijke beslissing want Massa trof toch geen schuld als het licht op
groen stond.Een straf voor ferrari dus zonder dat massa benadeeld wordt lijkt me aangewezen.
En tim heeft raikonnen vandaag geen fout gemaakt omdat hij vertrok voor het groen licht er was?
Ja toch?

leproffesseur

Was een reactie op Jaspers vraag en niet tim .

FerrariMan

Raikkonen wees met zijn vinger naar de lichten boven hem. Helaas zag hij de arm niet aan het rechtervoorwiel.

leproffesseur

Tja ..moet een rijder dat zien?
Ik weet het niet ...
Ik zou me ook concenteren op dat licht en het is nu aan de fia om
eens heel duidelijk en concreet te omschrijven wat strafbaar is he..
Dat hadden ze toch eerder kunnen doen   ::)

Doefie

Ze stellen de lichten in om foutjes van de lollypopman te voorkomen... denk dat ze die daar beter terugzetten (ofwel besparen ze de kosten van de pitcrew :) )

Jasper

#157
Citaat van: leproffesseur op 24 augustus 2008 - 15:58:14
En tim heeft raikonnen vandaag geen fout gemaakt omdat hij vertrok voor het groen licht er was?
Ja toch?

Heeft hij daar punten door laten liggen? Nee toch?

Citaat van: FerrariMan op 24 augustus 2008 - 16:00:52
Raikkonen wees met zijn vinger naar de lichten boven hem. Helaas zag hij de arm niet aan het rechtervoorwiel.

Het licht was niet groen (er was een rood en een oranje licht te zien, het rechterlampje was nog uit). Kimi mocht dus sowieso nog niet doorrijden. Dit is even dom als Albers in Frankrijk vorig jaar, of nog stommer aangezien de lollipopman van Albers toen met zijn bordje schokte en Albers daarom doorreed. Anderzijds is zo'n lichtbakje natuurlijk veel minder zichtbaar.

TheIceman


Franky

Citaat van: Jasper op 24 augustus 2008 - 16:12:20
Citaat van: leproffesseur op 24 augustus 2008 - 15:58:14
En tim heeft raikonnen vandaag geen fout gemaakt omdat hij vertrok voor het groen licht er was?
Ja toch?

Heeft hij daar punten door laten liggen? Nee toch?

Citaat van: FerrariMan op 24 augustus 2008 - 16:00:52
Raikkonen wees met zijn vinger naar de lichten boven hem. Helaas zag hij de arm niet aan het rechtervoorwiel.

Het licht was niet groen (er was een rood en een oranje licht te zien, het rechterlampje was nog uit). Kimi mocht dus sowieso nog niet doorrijden. Dit is even dom als Albers in Frankrijk vorig jaar, of nog stommer aangezien de lollipopman van Albers toen met zijn bordje schokte en Albers daarom doorreed. Anderzijds is zo'n lichtbakje natuurlijk veel minder zichtbaar.

Hij had zowieso plaatsen verloren door zijn move ...
Franky Reymenants

Jasper

Massa schuift nu de schuld in Sutil z'n schoenen. ;D

leproffesseur

Dat ben ik nog niet zeker hij heeft toch kostbare tijd verloren maar een plaats
niet denk ik.En misschien is er wel een verband met die moterpech en het accident in de pits
want die bolide zal daar ook wel geen deugd van gehad hebben.

Jasper

Hij heeft een plaats verloren aan Trulli maar het maakte uiteindelijk toch niets uit... Hij laat geen punten liggen door zijn fout, aangezien hij sowieso de finish niet gehaald heeft. In Australië was er ook al zoiets gelijkaardigs.

leproffesseur

Ja Massa dat is toch een beetje belachelijk :-[
Moest Sutil remmen misschien  en hem eerst laten passeren ::)
Toch een hele mooie prestatie van massa die verdiende overwinning.

Jasper

Oh, en verder: dit is wel het slechtste circuit waar ik ooit een F1-race op heb gezien. :-\