GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 16 augustus 2008 - 08:56:13

« vorige - volgende »

Jasper

Ze rijden met dezelfde wagen, dus of die wagen nu een halve seconde trager is dan hij zou kunnen zijn, maakt inderdaad niets uit...

Ferrari 2010

Voilà, uiteraard maken tussen de piloten zelf tienden wel iets uit, maar of die wagen nu traag of snel is, iedereen rijdt met dezelfde wagen. Ferrari zal er geen massa's geld in gaan steken om die A1GP wagen een tiende sneller te laten rijden, in de F1 zouden ze dat daarentegen wel doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Hopenlijk krijgt Massa nu waar hij vorige race al recht op had.
1 Massa
2 Hamilton
3 Glock
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

leproffesseur

1.Kubica
2.Hamilton
3.Alonso

meatball

Citaat van: leproffesseur op 18 augustus 2008 - 21:03:00
1.Kubica
2.Hamilton
3.Alonso
Ik vrees dat Kubica afgehaakt heeft in de titelstrijd,de laatste race's was hij of zijn wagen veel minder,dus hem zie ik hier niet winnen.
Het word een Ferrari of een McLaren dat is bijna zeker,Alonso op 3 is zelfs nog minder mogelijk vrees ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

1. Hamilton
2. Alonso
3. Sutil

(door een stortbui in de kwalificatie wordt alles door elkaar gegooid, enkel Hamilton blijft vooraan ;) )

Nu serieus :P :
1. Hamilton
2. Massa
3. Raikkonen

Folkert

Denk dat Ferrari toch nog steeds sneller is dan de Macs. Maar Dit circuit ken ik niet, en als het  op monaco en Duitsland lijkt zie ik HAmilton winnen.

Maar ik hoop en gok op Kimi. Vorig jaar kwam hij nu ook weer uit zijn dipje.

Kimi
Hamilton
Massa
Kovaleinen
Glock
Alonso
Piquet
Webber
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Mclaren gaat winnen, denk ik. De K-O voor de Ferrari-boys...

janke

#23
Wie knalt er in de muur en wie niet. En of hier de McLaren of de Ferrari sneller is maakt niks uit. Bmw gaat het maken. :) En of hij al afgehaakt is geen probleem.

Kubica
Massa
Hamilton
Heidfeld
Alonso.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

BMW was de voorbije races nergens te bespeuren. Zou me verwonderen als ze er nu ineens wel staan.

janke

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Kwestie van er geloof in hebben. Niemand heeft daar een meter gereden. Ik zou niet weten waarom niet. En zoals er gesuggereerd wordt dat er nogal SC-momenten komen, kan de winnaar wel eens een verrassing zijn. Dus Kubica. ;)
Some things are too important to be left in the past.

alonsolover

Massa
Raikkonen
Hamilton
Kovalainen
Alonso
Glock
Piquet
Webber

janke

Citaat van: Jasper op 19 augustus 2008 - 16:50:24
BMW was de voorbije races nergens te bespeuren. Zou me verwonderen als ze er nu ineens wel staan.
Dat waren in andere races Ferrari en McLaren niet. En hoezo staan. Niemand heeft hier ooit op gereden. Als een Alonso, Webber of Truli zou winnen zou ik ook niet van staan te kijken. Alles gissen. Natte vingerwerk. :)
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Ik denk dat je vergeet hoe goed de simulators van de teams tegenwoordig zijn. Enkele recente nieuwe circuits:

Japan 2007: Hamilton (McLaren) - Kovalainen (Renault) - Räikkönen (Ferrari)
Turkije 2005: Räikkönen (McLaren) - Alonso (Renault) - Montoya (McLaren)
China 2004: Barrichello (Ferrari) - Button (BAR) - Räikkönen (McLaren)
Bahrein 2004: Schumacher (Ferrari) - Barrichello (Ferrari) - Button (BAR)
Maleisië 1999: Irvine (Ferrari) - Schumacher (Ferrari) - Häkkinen (McLaren)

Altijd de topteams van dat moment vooraan dus (uitzondering is Kovalainen in Japan). Dat het een nieuw circuit is, zal dus weinig verschil maken in de verhoudingen tussen de teams (of eventueel de topteams een voordeel geven omdat ze een betere simulator hebben).

janke

Ja die dingen ken ik. Heb ze wel eens bij mijn baas in München gezien. Een circuit en bochten kun je simuleren. Als je gegevens hebt. Maar er zijn ook bultjes, kuiltjes, hoge en lage curbstones enz. enz.die je niet kunt simuleren, dood eenvoudig je hebt er geen gegevens over. Weten de teams al hoe de banden zich bijv. gaan gedragen. Ik vraag maar. Bridgestone komt er met hun band heen. Goed voor elk team?? Zou het niet weten. Wat enkele voorspellen over veel SC, kan gebeuren. En dan helpt je een simulator ook niet.
Some things are too important to be left in the past.