GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 16 augustus 2008 - 08:56:13

« vorige - volgende »

Supermariobros

Volgend weekend wordt de Europese Grand Prix voor het eerst op het nieuwe stratencircuit van Valencia verreden. Voor alle teams wordt het zoeken naar de juiste afstelling. Wie past zich het best aan in het Spaanse Valencia, wie wint? Wie kan verssassen?

Jasper

Na een rustpauze van 3 weken ligt het altijd volledig open. De kans dat Ferrari het gat heeft gedicht is even groot als de kans dat McLaren het gat nog groter heeft gemaakt... we gaan het pas zondag rond 15u30 weten.

robbert

ik vrees toch dat ferrari de pedalen helemaal verloren heeft, en dat Mclaren voor verrassingen gaat zorgen. Daarom denk ik dat Mclaren in de Europese grand prix het sterkste team zal zijn, dat geldt ook voor de rest van het seizoen

leproffesseur

Dat zou best kunnen want mclaren was sterk in monaco en hockenheim en dit circuit zou er goed op trekken schijnt het.

Jasper

Een mengeling van Monaco en Hockenheim, ik heb moeite om me daar iets bij voor te stellen, toch niet bepaald circuits die op elkaar lijken qua karakteristieken. :)

robbert

wat mij wel opvalt en dit heb ik al vorig seizoen gezegd, is dat Ferrari niet meer presteert sinds men nu volop bezig is met die A1 gp auto van Ferrari. Hopelijk hebben ze niet te veel daarop geconcentreerd, want daar lijkt het wel op :-\

Ferrari 2010

Ik denk niet dat er mensen uit het F1 team zijn gehaald om aan de A1GP wagen te zetten. Uiteraard zal hun mening zijn gevraagd, maar niet ten koste van de F1. Dat zou niet echt professioneel zijn. Die A1GP wagen is overigens een leuk project voor Ferrari, maar er is daar geen competitie, die enkele tienden zullen het niet maken daar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 10:48:41
Ik denk niet dat er mensen uit het F1 team zijn gehaald om aan de A1GP wagen te zetten. Uiteraard zal hun mening zijn gevraagd, maar niet ten koste van de F1. Dat zou niet echt professioneel zijn. Die A1GP wagen is overigens een leuk project voor Ferrari, maar er is daar geen competitie, die enkele tienden zullen het niet maken daar.

het valt toch op dat het juist nu is dat Ferrari niet meer snel is

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 17 augustus 2008 - 13:06:19
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 10:48:41
Ik denk niet dat er mensen uit het F1 team zijn gehaald om aan de A1GP wagen te zetten. Uiteraard zal hun mening zijn gevraagd, maar niet ten koste van de F1. Dat zou niet echt professioneel zijn. Die A1GP wagen is overigens een leuk project voor Ferrari, maar er is daar geen competitie, die enkele tienden zullen het niet maken daar.

het valt toch op dat het juist nu is dat Ferrari niet meer snel is
Mja, net nu zeg je, een team kan niet constant de beste zijn hé. McLaren was enkele jaren terug ook slecht, waren ze toen elders bezig? Idem met renault dit en vorig jaar. Gewoon toeval dat het samen valt, moeten we niks achter zoeken denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Mja, Ferrari wordt gevraagd voor de A1GP omwille van expertise met F1 natuurlijk. Een deel van die expertise zullen ze dus wel moeten gebruiken maar dan hebben we het hoogstens over een handjevol mensen die getransfereerd zijn naar het "A1GP-team", zou ik denken...

leproffesseur

Indien ik me goed herinner heb ik enkele maanden een artikel gelezen waar de ferrari top zei
dat dit geen invloed zou hebben op de f1 activiteiten.

janke

Maar die A1 auto is toch ontwikkeld door de afdeling Ferrari Clienti. Daar worden alle racewagens toch gebouwd voor 3de?? Ook de F430 en FXX voor racen. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit van de teken/ontwikkelingstafel van Ferrari F1 komt. Doorontwikkelen F1 2008 en ontwikkeling 2009. En ook nog de A1 wagen?? Hoeveel gasten werken daar?? Ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk. Maar ik wil wel eens weten wat de rondetijd daar zal zijn in Valencia. Ik lees wat op forums over 1-29 tot 1-37.
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Citaat van: robbert op 17 augustus 2008 - 13:06:19
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 10:48:41
Ik denk niet dat er mensen uit het F1 team zijn gehaald om aan de A1GP wagen te zetten. Uiteraard zal hun mening zijn gevraagd, maar niet ten koste van de F1. Dat zou niet echt professioneel zijn. Die A1GP wagen is overigens een leuk project voor Ferrari, maar er is daar geen competitie, die enkele tienden zullen het niet maken daar.

het valt toch op dat het juist nu is dat Ferrari niet meer snel is

Niet meer snel? Bij mijn weten was Ferrari in Hongarije sneller dan McLaren.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Bij mijn weten weten we niet wie daar sneller was. :) Het waren tenslotte Hamilton en Kovalainen die met een zwaardere wagen voor Massa stonden op de startgrid.

Doefie

Ferrari was mijn inziens toch sneller dan McLaren tijdens de race ...

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 10:48:41
... maar er is daar geen competitie, die enkele tienden zullen het niet maken daar.

Gevaarlijke woorden ;)