Bruno Senna

Gestart door leproffesseur, 12 augustus 2008 - 16:59:53

« vorige - volgende »

Bij welk team maakt bruno senna zijn debuut vogend jaar?

williams
3 (30%)
torro rosso
6 (60%)
honda
0 (0%)
renault
0 (0%)
bmw
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 9

Folkert

Citaat van: Wizard op 14 augustus 2008 - 16:29:18
Citaat van: Burorri op 13 augustus 2008 - 01:48:35
Klopt, maar las een artikel van Formule1 Race Report dat Berger Bruno tot nu toe alleen een test wilt geven en dat hij momenteel meer heil ziet in Vettel.
Hij was lovend, maar volgend jaar zie ik de naam Senna neit terug keren in de F1 wereld.

Vettel gaat toch naar RedBull?? En waarom zou de naam komend jaar niet terugkeren? Berger is vrij lovend over Senna.

Berger :: Bruno Senna potentiële F1-coureur[/u]

Teammanager Gerhard Berger van Scuderia Toro Rosso is onder de indruk van Bruno Senna. De jongere neef van de legendarische drievoudig wereldkampioen rijdt momenteel in de GP2 en heeft in zijn eerste race in Bahrein niet onverdienstelijk gereden. Voor het team van Arden finishte hij een keer op de vierde, en een keer op de achtste positie.

Het is niet verwonderlijk als Berger de jonge Senna een kans wil geven in één van zijn bolides. De eerste connectie is er namelijk al. De Oostenrijker was goed bevriend met Ayrton Senna, en reden bijvoorbeeld samen voor het team van McLaren. Waarschijnlijk wordt het dus geacht dat Bruno Senna dit jaar nog een keer zal gaan testen voor Toro Rosso, maar dan moet hij zijn huidige vorm wel vast weten te houden.

"Ik heb hem een poosje geobserveerd", liet Berger weten tegenover Sport Bild. "Als hij de potentie die hij in Bahrein liet zien nu kan bevestigen, dan zal de volgende stap voor hem die naar de Formule 1 zijn."

Mocht het daadwerkelijk gebeuren dat Senna een goede indruk achterlaat bij Berger, en de Oostenrijker wíl hem ook een kans geven, dan zal Scott Speed het meeste moeten gaan vrezen voor zijn plek. "Scott is nog niet ontwaakt uit zijn winterslaap", liet Berger namelijk weten over de Amerikaan, die alleen bij Toro Rosso lijkt te zitten voor markttechnische redenen voor Red Bull in de Verenigde Staten.


Klopt. Berger is zeer lovend over Senna, en hoewel Vettel naar RBR gaat, zou hij liever Vettel houden dan Senna in de auto zetten.
Ik was dus onder de indruk dat Senna volgnes berger niet klaar was voor de F1 nog. Hij zou eerst een test moeten doen om Berger te overtuigen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 14 augustus 2008 - 18:10:03
Klopt. Berger is zeer lovend over Senna, en hoewel Vettel naar RBR gaat, zou hij liever Vettel houden dan Senna in de auto zetten.

Waar zegt Berger dat?



janke

Wat Senna ook heeft en Buemi minder is een zak vol met geld.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ik denk dat het voor sponsers te vinden ook gemakkelijker is al een senna laat rijden.
En in de gp 2 is hij in strijdt voor de titel dus denk wel dat hij minstens een plaats als testrijder verdient.
En ja er zijn waarschijnlijk rijders die het meer verdiennen om in de f1 te debuteren maar dat is al jaren zo en je hebt ook wel geluk nodig om in de f1 te geraken.

janke

#19
Ik denk dat de sponsor meer belang heeft bij veel exposure. Of hij nou Senna heet of weet ik wie. Feit is dat je met een zak met poen en wat sturen en licentie een aardig eind komt om te rijden in de F1. Zie de, ik zeg mindere die veel geld mee brachten, met Albers als goed voorbeeld. Die redden het ook niet. Nog meer met veel sponsor geld?? Ik neem aan dat je ze zelf wel kunt invullen. En die hebben het ook niet gered. Maar Senna is in Brazilië nog steeds een naam. Familie van, en de sponsors staan in de rij. Topteams nemen zo iemand niet. Ja misschien als testrijder.

Edit,

Ik bedoel, nu nog niet.
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Bruno Senna zal wel in de Formule 1 komen, binnen dit en de twee jaar. Waar maakt zoveel niet uit, veranderd toch elke voet ze verder zetten.

Hij kan wel goed rijden, is snel en constant, maar mist zo net die finishing touch. Is al twee jaar op rij 'net niet' de kampioen van de GP2. Het killerinstinct lijkt hem wat te ontbreken, beetje type Coulthard. Maar, je weet nooit wat ze in een Formule 1-wagen doen. Het kan enorm goed gaan maar het kan natuurlijk ook tegenvallen. En ik vrees met de druk van de pers dat het het laatste gaat worden, al hoop ik voor hem van niet.

leproffesseur

Ik zou me ook niet blind staren op zijn palmares tot nu toe.
Er zijn redelijk veel correurs die de top in de f1 gehaald hebben met een minder palmares
dan bruno met wat geluk misschien.Wie had ooit gedacht dat Mansell en Damon hill het zo goed zouden doen.
We zullen zien en ik duim alvast.

Folkert

Citaat van: Doefie op 17 augustus 2008 - 22:25:31
Bruno Senna zal wel in de Formule 1 komen, binnen dit en de twee jaar. Waar maakt zoveel niet uit, veranderd toch elke voet ze verder zetten.

Hij kan wel goed rijden, is snel en constant, maar mist zo net die finishing touch. Is al twee jaar op rij 'net niet' de kampioen van de GP2. Het killerinstinct lijkt hem wat te ontbreken, beetje type Coulthard. Maar, je weet nooit wat ze in een Formule 1-wagen doen. Het kan enorm goed gaan maar het kan natuurlijk ook tegenvallen. En ik vrees met de druk van de pers dat het het laatste gaat worden, al hoop ik voor hem van niet.
Ik ben bang dat de media te veel van hem gaat verwachten.

Zou mooi zijn als de naam Senna weer in de F1 komt, maar ik heb liever dat hij goed voorbereid is en misschien al een titel opzak heeft.
Anders gaan mensen altijd zeggen dat hij puur en alleen door naamsbekentheid de F1 in is gekomen.
Heeft hij nu ook wel, maar minder dan als hij bv een GP 2 titel op zak zou hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Ja, akkoord. Maar een Kovalainen heeft ook geen GP2-titel op zak, Nélson Piquet ook niet. Van de huidige garde Formule 1-coureurs zijn er welgeteld zes die in me opkomen die een titel GP2 of Formule 3000 gehaald hebben (zijnde Barrichello, Rosberg, Hamilton, Heidfeld, Glock en Bourdais).

Ik weet niet waarom maar ergens heb ik het gevoel dat Senna iets nuchterder is dan de eerder vernoemde. Hij heeft al járen de kans om een Formule 1-wagen te testen en het is pas sinds hij GP2-rijdt dat hij er op in wilt gaan. In tegenstelling tot een Rosberg of een Piquet bijvoorbeeld. Ik denk wel dat Bruno Senna zich degelijk wilt voorbereiden op de Formule 1 en niet zoals zovele anderen meteen instappen. Familietrekje? ;D

supersteven

en niet te vegeten dat hij pas 4 jaar aan het racen is.

volgens Berger was het een te grote achterstand om in de f1 te geraken zonder eerst in de karts te rijden.
let the sunshine shine in your heart

Doefie

Mja maar de uitspraak van Berger vind in persoonlijk ook maar zo zo. Het is niet omdat je geen internationaal kampioenschap karting hebt gewonnen dat je daarom "een achterstand" hebt in het racen. Het racen zit 75% in het koppeke en het inzicht, niet in de weg die je aflegt.

leproffesseur

Volgens ron dennis is er dit jaar geen utzonderlijk talent in de gp 2.
Wordt dus niet simpel voor bruno om in de f1 te raken ook al omdat
hij niet van de jongste is om te debuteren.