Man van de race: Duitsland

Gestart door Doefie, 20 juli 2008 - 15:47:18

« vorige - volgende »

Zoals gewoonlijk

Hamilton
18 (52.9%)
Piquet
12 (35.3%)
Massa
0 (0%)
Heidfeld
2 (5.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Vettel
1 (2.9%)
Andere
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 29

Mikacouli

Velen die Piquet nemen omdat ze niet op hamilton zouden moeten stemmen...

Hamilton

meatball

Citaat van: Eric op 21 juli 2008 - 18:35:11
piquet heeft geluk gehad...so what... dat heeft Hamilton ook gehad, heiki die zo hofelijk opzij ging voor zijn maatje...oh nee dat is geen geluk zeker, eerder teamspirit

dus omdat die twee geluk hebben gehad, kunnen we Heidfeld aanduiden dan?  ::)
En dan vergeet je Hamilton zijn grootste geluk nog,vanaf dag een in de f1 in een topwagen mogen plaatsnemen.
Er zijn jongens met vergelijkbaar talent die het met heel wat minder moeten doen,als zo iemand, die bovendien met die rotwagen veel te grote verwachtingen moet inlossen,dan met wat meeval maar na een goede race op het podium staat,verdiend hij toch wat respect.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 21 juli 2008 - 18:41:44
Velen die Piquet nemen omdat ze niet op hamilton zouden moeten stemmen...

Hamilton
Achja, er zijn er altijd die gewoon niet kunnen toegeven dat iemand die ze niet kunnen uitstaan, beter is ;) En verder zijn er ook die op Piquet stemmen zonder te kijken naar wat hij echt verwezenlijkte, zonder te zien hoe hij die plek te pakken kreeg. Achja, het zei zo, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat Hamilton dit topic op voorhand gewonnen had, wat de stemmen ook zeggen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

fawlty

'MASSA heeft GELUK gehad omdat het niet regende , of hij was weer NEGEN keer rondgedraaid op het circuit'
zo'n soort uitspraken doen er toch niet toe, de wedstrijd wordt gewonnen aan de finisch-lijn. anders heeft iedereen geluk gehad dat hij geen platte band kreeg of hij was ook plaatsen verloren...
en zo kun je eindig doorgaan...  :(
Ja sluw is die Hamilton

janke

Van de 23 stemmers zijn er relatief weinig die ook even vertellen waarom ze die of die "de man vinden". Iedereen heeft zijn eigen visie over een race. Of die objectief is, is een ander verhaal. Emotie en hekel hebben aan doen ook mee, dat is nu eenmaal zo. Ik ben geen Hamilton fan wat ik al zei. Maar gisteren was hij verdiend winnaar, zeker. Kiezen tussen Piquet en hem is dan ook niet moeilijk. Dat is Hamilton. Maar ik hou nu eenmaal Heidfeld in de gaten. En die vond ik gisteren sterk rijden, met die langzame BMW en zijn kwali drama.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Citaat van: meatball op 21 juli 2008 - 18:42:16
Citaat van: Eric op 21 juli 2008 - 18:35:11
piquet heeft geluk gehad...so what... dat heeft Hamilton ook gehad, heiki die zo hofelijk opzij ging voor zijn maatje...oh nee dat is geen geluk zeker, eerder teamspirit

dus omdat die twee geluk hebben gehad, kunnen we Heidfeld aanduiden dan?  ::)
En dan vergeet je Hamilton zijn grootste geluk nog,vanaf dag een in de f1 in een topwagen mogen plaatsnemen.
Er zijn jongens met vergelijkbaar talent die het met heel wat minder moeten doen,als zo iemand, die bovendien met die rotwagen veel te grote verwachtingen moet inlossen,dan met wat meeval maar na een goede race op het podium staat,verdiend hij toch wat respect.

Dat eerste... die volledige redenering eigenlijk... van Meatball .... is het verstandigste dat ik hier al mocht lezen onder dit topic.
Weerom sorry voor alle Piquet haters... Ik hoor er zelfs bij. Tis te zeggen, ik heb niks tegen die jongen.... maar het IS niet anders. Kun tegen je verlies aub!

FerrariMan

Voor mij is Piquet de man van de race. Waarom? Omdat hij voor de grootste surprise zorgde.

De topictitel is trouwens 'man van de race' en niet 'wie was de beste piloot'. Toch?
Man van de race staat in mijn boekje gelijk aan de meest opvallende coureur. In positieve zin.

Laat iedereen maar zeiken over 'geluk'. In Monaco raakt Hamilton de rails vrij hard en wint nog.
Sommigen die hier zo hard blazen roepen hem daar ook uit tot man van de race. So what?

:)

waard500

Citaat van: fawlty op 21 juli 2008 - 20:22:36
'MASSA heeft GELUK gehad omdat het niet regende , of hij was weer NEGEN keer rondgedraaid op het circuit'
zo'n soort uitspraken doen er toch niet toe, de wedstrijd wordt gewonnen aan de finisch-lijn. anders heeft iedereen geluk gehad dat hij geen platte band kreeg of hij was ook plaatsen verloren...
en zo kun je eindig doorgaan...  :(

Hoelang gaan we dit soort dingen nog horen? Massa kan gewoon hard rijden..anders had hij gen 2e gestaan, op 4 punten van Hamilton.
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

waard500

"Door de safety car hebben we een bizar raceresultaat gekregen", schreef Webber in zijn column voor de BBC. "Ik vind de regels voor de safety car een grap. Ik ben blij voor Nelson Piquet dat hij tweede is geworden, gezien het moeilijke begin van zijn seizoen, maar de Formule 1 heeft betere regels voor de safety car nodig. Het staat erg amateuristisch als iemand die van de zeventiende plek start en in de hele race maar één wagen inhaalt - de gespinde Nakajima - bijna de race kan winnen."

"Nelson zou de eerste zijn om toe te geven dat zijn tweede plaats niet echt verdiend was", vervolgde Webber. "Geen van de coureurs zijn dol op het huidige systeem. We houden niet van vertekende uitslagen. De teams en de FIA werken nog aan betere safety car-regels, maar ze maken het zichzelf nogal moeilijk."


www.f1racing.nl

Ik ben het volledig eens met Webber. Ik heb de gp bezocht...en het slaat eigenlijk nergens op dat Piquet 2e is geworden. Ik gun het die jongen van harte...maar hij had lange tijd alleen team Force India achter zich. Later heeft hij Nakajima (gespind) ingehaald.
De enige man van de race is uiteraard Hamilton. Die kerel was niet bij te houden!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Forza F1

Citaat van: waard500 op 23 juli 2008 - 10:27:04
"Door de safety car hebben we een bizar raceresultaat gekregen", schreef Webber in zijn column voor de BBC. "Ik vind de regels voor de safety car een grap. Ik ben blij voor Nelson Piquet dat hij tweede is geworden, gezien het moeilijke begin van zijn seizoen, maar de Formule 1 heeft betere regels voor de safety car nodig. Het staat erg amateuristisch als iemand die van de zeventiende plek start en in de hele race maar één wagen inhaalt - de gespinde Nakajima - bijna de race kan winnen."

"Nelson zou de eerste zijn om toe te geven dat zijn tweede plaats niet echt verdiend was", vervolgde Webber. "Geen van de coureurs zijn dol op het huidige systeem. We houden niet van vertekende uitslagen. De teams en de FIA werken nog aan betere safety car-regels, maar ze maken het zichzelf nogal moeilijk."


www.f1racing.nl

Ik ben het volledig eens met Webber. Ik heb de gp bezocht...en het slaat eigenlijk nergens op dat Piquet 2e is geworden. Ik gun het die jongen van harte...maar hij had lange tijd alleen team Force India achter zich. Later heeft hij Nakajima (gespind) ingehaald.
De enige man van de race is uiteraard Hamilton. Die kerel was niet bij te houden!

200% mee eens, die safety car regels zijn belachelijk. Paar races geleden kreeg Heidfeld een 10s stop & go aan z'n been omdat hij MOEST tanken tijdens safety car wanneer pitlane nog niet open was... Nujah, wat kun je dan doen in zo'n situatie..?

Stel je nu eens voor dat dit Hamilton hier in Duitsland overkwam en hij zo de overwinning zou kwijtraken. 't is gewoon een misdaad zo'n regel  :D

janke

#55
Citaat van: Forza Ferrari op 23 juli 2008 - 20:43:39
Citaat van: waard500 op 23 juli 2008 - 10:27:04
"Door de safety car hebben we een bizar raceresultaat gekregen", schreef Webber in zijn column voor de BBC. "Ik vind de regels voor de safety car een grap. Ik ben blij voor Nelson Piquet dat hij tweede is geworden, gezien het moeilijke begin van zijn seizoen, maar de Formule 1 heeft betere regels voor de safety car nodig. Het staat erg amateuristisch als iemand die van de zeventiende plek start en in de hele race maar één wagen inhaalt - de gespinde Nakajima - bijna de race kan winnen."

"Nelson zou de eerste zijn om toe te geven dat zijn tweede plaats niet echt verdiend was", vervolgde Webber. "Geen van de coureurs zijn dol op het huidige systeem. We houden niet van vertekende uitslagen. De teams en de FIA werken nog aan betere safety car-regels, maar ze maken het zichzelf nogal moeilijk."


www.f1racing.nl

Ik ben het volledig eens met Webber. Ik heb de gp bezocht...en het slaat eigenlijk nergens op dat Piquet 2e is geworden. Ik gun het die jongen van harte...maar hij had lange tijd alleen team Force India achter zich. Later heeft hij Nakajima (gespind) ingehaald.
De enige man van de race is uiteraard Hamilton. Die kerel was niet bij te houden!

200% mee eens, die safety car regels zijn belachelijk. Paar races geleden kreeg Heidfeld een 10s stop & go aan z'n been omdat hij MOEST tanken tijdens safety car wanneer pitlane nog niet open was... Nujah, wat kun je dan doen in zo'n situatie..?

Stel je nu eens voor dat dit Hamilton hier in Duitsland overkwam en hij zo de overwinning zou kwijtraken. 't is gewoon een misdaad zo'n regel  :D
Wat krijgen we nou dan. We gaan nog even lekker door (ouwe) praten over een race. Incl SC. Hamilton was de verdiende winnaar. Of heeft iemand een andere suggestie?? Maar de man van de race, nee. Dat is Heidfeld. 8) 8)

Later nog even erbij,

Wie is Webber??
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ik ben al een eindje de logica van die saftycar regels kwijt...
Voor het bijtanken trouwens ook ...ik heb nooit begrepen waarom de fia meer spannender races wou krijgen door
die brandstofstops.De spanning zou je op de baan moeten focussen en niet door dat rekenwerk in de pits.
Een 15 tal jaar geleden was het wel mogelijk en vaak heb ik het idee dat de fia weigerd om "de klok"terug te draaien omdat dit als een achteruitgang zou aanzien worden voor de f1.Dat zou nochtans kunnen want de f1 zal altijd vooruitstevend zijn ,is het niet op het gebied van snelheid,dan op het gebied van milleu enz...
Ik wil in de eerste plaats inhaalraces en spanning zien en wagens die gelijkwaardig aan elkaar zijn al zal dat wel altijd een optupie zijn.

Folkert

Citaat van: Tim op 20 juli 2008 - 16:07:31
Dit moet er echt even uit:

Hamilton vliegt hem voorbij en Massa kan met slecht werkende remmen geen meter vooruit maar houdt wel Heidfeld achter zich (en dus ook achter Piquet) ::)
Zo eindelijk de race gezien, na 2 weken onthouding van deze site en f1update. Ging bijna de fout in om de F1racingreport me te nemen van me broertjes kamer.
Ik ben het met TIm eens. Erg mooie prestatie van Piquet, maar hij dankt alles aan de SC. Kimi, Alonso en nog meer zijn keihard genaaid door de SC imo.
Maar goed. Kimi heeft ook paar erg mooie dingen laten zien na de SC, snel aggressief en 2 keer op zelfde wijze alonso gepiepeld.Hamilton toont zijn klasse en hoe wel ik veel mensen tegen verkeerde been schop: Hij is echt een klasse als Senna en Schumacher. Ik wil hem nog neit met ze vergelijken, maar hij gaat echt Schumacher naar de kroon steken.Tenzij hij dood gaat, maar dat bijtenzijde natuurlijk.

Voor mij is het Kimi of HAmilton en ga denk voor LEwis.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634