Man van de race: Hongarije

Gestart door Doefie, 03 augustus 2008 - 16:03:13

« vorige - volgende »

Zoals altijd

Kovalainen
1 (2.9%)
Glock
16 (47.1%)
Räikkönen
0 (0%)
Alonso
1 (2.9%)
Hamilton
2 (5.9%)
Piquet
0 (0%)
Trulli
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Massa
14 (41.2%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

waard500

De enige man van de wedstrijd: Massa! Wat zonde dat die kerel niet heeft gewonnen...echt triest.

Die Heikkie heeft op deze manier een onterechte overwinning gepakt...hij kon Massa en Lewis totaal niet bijhouden
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

fawlty

Citaat van: waard500 op 08 augustus 2008 - 11:51:15
De enige man van de wedstrijd: Massa! Wat zonde dat die kerel niet heeft gewonnen...echt triest.

Die Heikkie heeft op deze manier een onterechte overwinning gepakt...hij kon Massa en Lewis totaal niet bijhouden
de prijzen worden pas aan de meet verdeeld, heikkie smoorde z'n band niet op zoals lewis, dus ergens verdient hij het wel   :P
Ja sluw is die Hamilton

_Makke_

Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.

Folkert

Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.
Heb ook het idee dat hij niet serieus was in zijn antwoord :P
Maar goed, Massa heeft de race nooit gecontrolleerd. In mijn ogen was het ook zeker geen zekere overwinning, zelfs als de motor heel bleef. Meer dan P2 zat er denk ik niet in.
Maar toch jammer dat hij uitviel, want een goede race reed hij wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Citaat van: Burorri op 09 augustus 2008 - 15:21:03
Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.
Heb ook het idee dat hij niet serieus was in zijn antwoord :P
Maar goed, Massa heeft de race nooit gecontrolleerd. In mijn ogen was het ook zeker geen zekere overwinning, zelfs als de motor heel bleef. Meer dan P2 zat er denk ik niet in.
Maar toch jammer dat hij uitviel, want een goede race reed hij wel.


Meer dan P2 zat er voor Massa niet in? Echt grappig! Massa was duidelijk sneller dan Hamilton. Ik vind wel dat hij de race controleerde. Hij was de enige man die recht had op de zege. Hij heeft de Mclarens op snelheid verslagen :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Folkert

Citaat van: waard500 op 09 augustus 2008 - 18:15:39
Citaat van: Burorri op 09 augustus 2008 - 15:21:03
Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.
Heb ook het idee dat hij niet serieus was in zijn antwoord :P
Maar goed, Massa heeft de race nooit gecontrolleerd. In mijn ogen was het ook zeker geen zekere overwinning, zelfs als de motor heel bleef. Meer dan P2 zat er denk ik niet in.
Maar toch jammer dat hij uitviel, want een goede race reed hij wel.


Meer dan P2 zat er voor Massa niet in? Echt grappig! Massa was duidelijk sneller dan Hamilton. Ik vind wel dat hij de race controleerde. Hij was de enige man die recht had op de zege. Hij heeft de Mclarens op snelheid verslagen :D
Hamilton op 3 of 4 seconde houden vind ik niet echt  controleren.
Denk dat Hamilton er na de p itstops er wel voor bij was gegaan. Hamilton en Massa hadden allebei wel een keer de snelste ronde neer gezet en als Hamilton dan 3 ronde langer buiten blijft had hij voor Massa wel weer de baan op gekomen. Kijk maar naar Raikkonen en Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Massa heeft zelfs 5 seconde voorsprong gehad, dat is een redelijke safe voorsprong. Waarom zou Hamilton er dan persé voorbij zijn gekomen? Ik denk dat iedereen het wel eens is, dat Massa de race goed controleerde en ook gewoon had gewonnen als Hamilton geel lekken band zou hebben gehad (mits zijn motor niet de geest had gegeven).

Wizard

Citaat van: Burorri op 09 augustus 2008 - 18:27:37
Hamilton en Massa hadden allebei wel een keer de snelste ronde neer gezet en als Hamilton dan 3 ronde langer buiten blijft had hij voor Massa wel weer de baan op gekomen. Kijk maar naar Raikkonen en Alonso.

Alleen hanteerde Massa en Hamilton de zelfde strategie. ;)

Wizard

Citaat van: Burorri op 09 augustus 2008 - 15:21:03
Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.
Heb ook het idee dat hij niet serieus was in zijn antwoord :P
Maar goed, Massa heeft de race nooit gecontrolleerd. In mijn ogen was het ook zeker geen zekere overwinning, zelfs als de motor heel bleef. Meer dan P2 zat er denk ik niet in.

Kerel, echt waar.

Wie had Massa verslagen dan? Of komt er nu weer zo'n verhaal met 450 "alsen"  erin?

Massa en Hamilton stonden op dezelfde strategie en gedurende de race kon Hamilton Massa niet bijbenen. Ja, het verschil was klein maar sneller is sneller. Als je niet sneller bent, kun je niet winnen.

Jasper

Het was niet dezelfde strategie, Hamilton stond in de tweede stint een stuk zwaarder.

Folkert

Citaat van: Wizard op 10 augustus 2008 - 12:16:41
Citaat van: Burorri op 09 augustus 2008 - 15:21:03
Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.

Swat on topic: ik heb op Glock gestemd, heeft zijn Toyota op een 2e plaats gebracht, natuurlijk door en feit dat Hamilton en Massa met pech hadden af te rekenen, maar dat doet er niet toe. Twas echt knap.
Heb ook het idee dat hij niet serieus was in zijn antwoord :P
Maar goed, Massa heeft de race nooit gecontrolleerd. In mijn ogen was het ook zeker geen zekere overwinning, zelfs als de motor heel bleef. Meer dan P2 zat er denk ik niet in.

Kerel, echt waar.

Wie had Massa verslagen dan? Of komt er nu weer zo'n verhaal met 450 "alsen"  erin?

Massa en Hamilton stonden op dezelfde strategie en gedurende de race kon Hamilton Massa niet bijbenen. Ja, het verschil was klein maar sneller is sneller. Als je niet sneller bent, kun je niet winnen.
Nou, Hamilton, Kimi, Glock en iedereen die gefinished is ;D

Kerel, als je hebt gelezen waar het over gaat, moet je al weten dat het al over "alsen" gaat. Massa viel uit en nu is er een discussie over wie er gewonnen zou hebben als beide geen problemen hadden. Ze stonden niet op de zelfde strategie, Massa zou 3 ronden eerder naar binnen komen(iig stond Hamilton langer stil bij pitstop 2 en Mclaren zei ook dat ze Hamilton langere 2de stint wilde geven.)
Massa reed sterk, maar echt niet onbedreigd sterk.



CitaatMassa heeft zelfs 5 seconde voorsprong gehad, dat is een redelijke safe voorsprong. Waarom zou Hamilton er dan persé voorbij zijn gekomen? Ik denk dat iedereen het wel eens is, dat Massa de race goed controleerde en ook gewoon had gewonnen als Hamilton geel lekken band zou hebben gehad (mits zijn motor niet de geest had gegeven).
Wooow, 5 seconde voor sprong? Dat wist ik niet, nee idd massa had veilige pitstop kunnen maken en nog steeds ver voor Hamilton gestaan.
Niet iedereen is er mee eens dus, waarom zeg je dat?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 12:36:07
Kerel, als je hebt gelezen waar het over gaat, moet je al weten dat het al over "alsen" gaat. Massa viel uit en nu is er een discussie over wie er gewonnen zou hebben als beide geen problemen hadden. Ze stonden niet op de zelfde strategie, Massa zou 3 ronden eerder naar binnen komen(iig stond Hamilton langer stil bij pitstop 2 en Mclaren zei ook dat ze Hamilton langere 2de stint wilde geven.)
Massa reed sterk, maar echt niet onbedreigd sterk.

Ja en? Stel Hamilton 3 ronden langer door het kunnen rijden, zou hij per definitie de winnaar zijn geweest? En kom niet aan met zie Kimi, want Kimi reed Alonso gewoon aan stront toen Alonso voor hem uit was. Hamilton en Massa waren ongeveer evensnel.


Citaat
Wooow, 5 seconde voor sprong? Dat wist ik niet, nee idd massa had veilige pitstop kunnen maken en nog steeds ver voor Hamilton gestaan.
Niet iedereen is er mee eens dus, waarom zeg je dat?

Om aan te tonen dat Massa weldegelijk sneller was dan Hamilton en in die 3 ronden win je geen 5 seconden. Massa draaide na zijn pitsstop bovendien bijna dezelfde rondentijden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 10 augustus 2008 - 21:43:51
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 12:36:07
Kerel, als je hebt gelezen waar het over gaat, moet je al weten dat het al over "alsen" gaat. Massa viel uit en nu is er een discussie over wie er gewonnen zou hebben als beide geen problemen hadden. Ze stonden niet op de zelfde strategie, Massa zou 3 ronden eerder naar binnen komen(iig stond Hamilton langer stil bij pitstop 2 en Mclaren zei ook dat ze Hamilton langere 2de stint wilde geven.)
Massa reed sterk, maar echt niet onbedreigd sterk.

Ja en? Stel Hamilton 3 ronden langer door het kunnen rijden, zou hij per definitie de winnaar zijn geweest? En kom niet aan met zie Kimi, want Kimi reed Alonso gewoon aan stront toen Alonso voor hem uit was. Hamilton en Massa waren ongeveer evensnel.


Citaat
Wooow, 5 seconde voor sprong? Dat wist ik niet, nee idd massa had veilige pitstop kunnen maken en nog steeds ver voor Hamilton gestaan.
Niet iedereen is er mee eens dus, waarom zeg je dat?

Om aan te tonen dat Massa weldegelijk sneller was dan Hamilton en in die 3 ronden win je geen 5 seconden. Massa draaide na zijn pitsstop bovendien bijna dezelfde rondentijden.

Zeg toch ook niet dat Hamilton perdefinitie zou hebben gewonnen?
Zeg dat de kans zeer aan nemelijk was dat HAmilton in zijn 2de stop voor bij Massa kwam.

Ik zeg alleen dat Hamilton niet zoveel aan het pushen was als hij misschien kon. Hij wist dat Inhalen moeilijk was en dat hij beter safe kon rijden, dan proberen en falen. (iig het zou kunnen.)Als Hamilton voor Massa had gereden, had hij misschien wel snellere ronde tijden kunnen rijden.

Om aan te geven dat Massa Weldegelijk sneller was dan Hamilton? Wat heeft dat er mee te maken? 5 seconde is bijlange na niet genoeg om een race te controleren.
1 vervelende achterligger en Hamilton zit weer op je staart. En in 3 ronde kan je wel degelijk 5 seconde winnen.
Met wie reed hij zelfde ronde tijden? Niet met zich zelf iig, en met Hamilton kan je hem na die klapband niet echt meer vergelijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#73
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 21:56:27
Zeg toch ook niet dat Hamilton perdefinitie zou hebben gewonnen?
Zeg dat de kans zeer aan nemelijk was dat HAmilton in zijn 2de stop voor bij Massa kwam.

Waarom is die aannemelijk? Heb je de inhoud van mijn post überhaupt gelezen, met name het rondetijden gedeelte?

CitaatIk zeg alleen dat Hamilton niet zoveel aan het pushen was als hij misschien kon. Hij wist dat Inhalen moeilijk was en dat hij beter safe kon rijden, dan proberen en falen. (iig het zou kunnen.)Als Hamilton voor Massa had gereden, had hij misschien wel snellere ronde tijden kunnen rijden.

Jij met je "als".  ;D Wat denk je nu zelf want je verhaal is zo tegenstrijdig als het maar kan. Als Hamilton het echt zou moeten hebben van de pitsstopstrategie, zou hij wel aan de staart van Massa hebben gehangen voordat Massa naar binnen ging. Toch? Als dat het geval was geweest, heb je een punt, maar gezien hij er 5 seconde achter reed en Massa na zijn pitsstop niet gek veel langzamer was dan voor zijn pitsstop lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Hamilton daar een kans zou hebben gehad. Bovendien zei Hamilton zelf dat hij verrast was van de snelheid van Ferrari en hij Massa met pijn en moeite kon bijbenen. Dus de crux zat 'm in de snelheid, niet in de strategie.

Citaat5 seconde is bijlange na niet genoeg om een race te controleren.
1 vervelende achterligger en Hamilton zit weer op je staart. En in 3 ronde kan je wel degelijk 5 seconde winnen.
Met wie reed hij zelfde ronde tijden? Niet met zich zelf iig, en met Hamilton kan je hem na die klapband niet echt meer vergelijken.

Lees je mijn post überhaupt?? Ik vergeleek de rondetijden niet met Hamilton, bovendien blijf jij maar op de proppen komen met als dit, als dat, als zus, als zo. Voor Hamilton geldt toch precies het zelfde? Lees alinea 2 voor de facts. Hamilton zou niet genoeg hebben aan 3 ronden. Massa was na zijn pitsstop nauwelijks langzamer dan voor zijn pitsstop waar hij plus/minus dezelfde rondetijden draaide als Hamilton (eigenlijk een fractie sneller). Had Hamilton het dan dus gehaald? Nee.

Jasper

Hamilton, wiens race op dat moment toch verloren was en dus geen reden meer had om snel te rijden... Je weet ook niet of Hamilton er vlak achter zou gehangen hebben voor de pitstops, want Hamilton was toen al weggevallen...