Man van de race: Hongarije

Gestart door Doefie, 03 augustus 2008 - 16:03:13

« vorige - volgende »

Zoals altijd

Kovalainen
1 (2.9%)
Glock
16 (47.1%)
Räikkönen
0 (0%)
Alonso
1 (2.9%)
Hamilton
2 (5.9%)
Piquet
0 (0%)
Trulli
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Massa
14 (41.2%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

Wizard

Massa kwam 3 ronde later binnen en reed 1:21'ers. Dus zou Hamilton dat gat willen dichten had hij ruim 2 seconde sneller moeten rijden dat zijn snelste tijd en bijna 2 seconde sneller dan de snelste tijd. Zie jij dat Hamilton doen? Lijkt mij toch van niet.

Folkert

Citaat van: Wizard op 10 augustus 2008 - 22:42:56

Lees je mijn post überhaupt?? Ik vergeleek de rondetijden niet met Hamilton, bovendien blijf jij maar op de proppen komen met als dit, als dat, als zus, als zo. Voor Hamilton geldt toch precies het zelfde? Lees alinea 2 voor de facts. Hamilton zou niet genoeg hebben aan 3 ronden. Massa was na zijn pitsstop nauwelijks langzamer dan voor zijn pitsstop waar hij plus/minus dezelfde rondetijden draaide als Hamilton (eigenlijk een fractie sneller). Had Hamilton het dan dus gehaald? Nee.
Nee eigenlijk niet, komt over algemeen toch onzin uit ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 10 augustus 2008 - 22:42:56
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 21:56:27
Zeg toch ook niet dat Hamilton perdefinitie zou hebben gewonnen?
Zeg dat de kans zeer aan nemelijk was dat HAmilton in zijn 2de stop voor bij Massa kwam.

Waarom is die aannemelijk? Heb je de inhoud van mijn post überhaupt gelezen, met name het rondetijden gedeelte?

CitaatIk zeg alleen dat Hamilton niet zoveel aan het pushen was als hij misschien kon. Hij wist dat Inhalen moeilijk was en dat hij beter safe kon rijden, dan proberen en falen. (iig het zou kunnen.)Als Hamilton voor Massa had gereden, had hij misschien wel snellere ronde tijden kunnen rijden.

Jij met je "als".  ;D Wat denk je nu zelf want je verhaal is zo tegenstrijdig als het maar kan. Als Hamilton het echt zou moeten hebben van de pitsstopstrategie, zou hij wel aan de staart van Massa hebben gehangen voordat Massa naar binnen ging. Toch? Als dat het geval was geweest, heb je een punt, maar gezien hij er 5 seconde achter reed en Massa na zijn pitsstop niet gek veel langzamer was dan voor zijn pitsstop lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Hamilton daar een kans zou hebben gehad. Bovendien zei Hamilton zelf dat hij verrast was van de snelheid van Ferrari en hij Massa met pijn en moeite kon bijbenen. Dus de crux zat 'm in de snelheid, niet in de strategie.

Citaat5 seconde is bijlange na niet genoeg om een race te controleren.
1 vervelende achterligger en Hamilton zit weer op je staart. En in 3 ronde kan je wel degelijk 5 seconde winnen.
Met wie reed hij zelfde ronde tijden? Niet met zich zelf iig, en met Hamilton kan je hem na die klapband niet echt meer vergelijken.

Lees je mijn post überhaupt?? Ik vergeleek de rondetijden niet met Hamilton, bovendien blijf jij maar op de proppen komen met als dit, als dat, als zus, als zo. Voor Hamilton geldt toch precies het zelfde? Lees alinea 2 voor de facts. Hamilton zou niet genoeg hebben aan 3 ronden. Massa was na zijn pitsstop nauwelijks langzamer dan voor zijn pitsstop waar hij plus/minus dezelfde rondetijden draaide als Hamilton (eigenlijk een fractie sneller). Had Hamilton het dan dus gehaald? Nee.

Gast echt serieus. Ga eens keer lezen. Want ik reageerde op een bericht dat al begon met "Als".
En na zijn pitstop reed hij zeker een paar keer rondes van 1:23. want het gat met Koveleinen slonk aanzienlijk. En ja hij reed nog goede 22s en ook 21. Maar dat was al niet meer te vergelijken met HAmilton, omdat die nu 6 ronden meer brandstof bij zich had.(en volgens mij ook vast zat achter Alonso geloof ik.) Ok, Massa reed misschien ook sneller in het begin, maar het verschil was niet gigantisch.
En wat ik eerder zei: met 5 seconde voorsprong controleer je noch domineer je de race. Als hij niet aan het pushen was voor een zo groot mogenlijk gat te maken, dan is het geen toekomstig wereldkampioen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 23:10:58
Citaat van: Wizard op 10 augustus 2008 - 22:42:56

Lees je mijn post überhaupt?? Ik vergeleek de rondetijden niet met Hamilton, bovendien blijf jij maar op de proppen komen met als dit, als dat, als zus, als zo. Voor Hamilton geldt toch precies het zelfde? Lees alinea 2 voor de facts. Hamilton zou niet genoeg hebben aan 3 ronden. Massa was na zijn pitsstop nauwelijks langzamer dan voor zijn pitsstop waar hij plus/minus dezelfde rondetijden draaide als Hamilton (eigenlijk een fractie sneller). Had Hamilton het dan dus gehaald? Nee.
Nee eigenlijk niet, komt over algemeen toch onzin uit ;D

Als je maar niet met argumenten hoeft te komen hé.  :P :D

Wizard

Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 23:28:50
Gast echt serieus. Ga eens keer lezen. Want ik reageerde op een bericht dat al begon met "Als".

Jaja, meer kun je niet dan "als dit" als dat.

CitaatEn na zijn pitstop reed hij zeker een paar keer rondes van 1:23. want het gat met Koveleinen slonk aanzienlijk.

Ja en? Ook eens naar de rondetijden gekeken? Aangezien dat Kovalainen daar hoge 1:21'ers reed zou ook dat Hamilton niet hebben gered. Hamilton zou in die 2 ronde nog dik 3 seconde moeten hebben gewonnen, dat betekend dat hij rondetijden van 1:19*** zou moeten rijden. Zowat 2 seconde sneller dan zijn snelste tijd.

Daarnaast, ging Massa nog voluit? Tot aan de finish heeft Massa 1:22-1:23 gereden. Consolideren noemt men dat.

Overigens, tijdens de eerste pitsstop kwam eerst Massa binnen, de ronde daarna Hamilton, de ronde daarna Kovalainen. Tijdens de tweede pitsstop kwam Massa binnen, de ronde daarna niemand, de ronde daarna Kovalainen. Rara wie een ronde voor Kovalainen zou zijn binnengekomen.

Tenslotte, op het  moment van wegvallen van Hamilton was Massa zijn voorsprong nog steeds aan het vergrootten, dus die 5 seconde waren mischien 6-7 seconde geweest ophet moment van binnenkomen.

De kans dat Hamilton ervoor zou zijn gekomen acht ik wel heel erg klein. Zijn achterstand was te groot om dit te realiseren.

CitaatOk, Massa reed misschien ook sneller in het begin, maar het verschil was niet gigantisch.

Ja en? Sneller is sneller, tjezus gast.

CitaatEn wat ik eerder zei: met 5 seconde voorsprong controleer je noch domineer je de race. Als hij niet aan het pushen was voor een zo groot mogenlijk gat te maken, dan is het geen toekomstig wereldkampioen.

De McLarens zijn gewoonweg sneller dan de Ferrari's makker. En als Massa die de snellere McLarens voor weet te blijven geen kampioen is, wat maakt dat dan van de slapende Kimi? Kimi die amper een Renault weet voorbij te komen en achter een Toyota finisht. Een pruster (even op jouw woorden doorborduurd)?

Blijf jij je maar vasthouden aan je eigen waarheid.

scho0634

Citaat van: _Makke_ op 08 augustus 2008 - 19:58:09
Citaat van: 0634 op 08 augustus 2008 - 07:55:31
Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.

Op die moment was hij de race nog niet aan het controleren eh, onmogelijk. Hamilton zat amper 3 à 4 sec achter Massa. Dan ga je als Massa zijnde de race niet controleren met iemand achter je die zwaarder geladen is én in de quali sneller was. Bij Massa is het woord controleren ten vroegste in zijn hoofd beginnen spoken na de leegloper van Hamilton.
Ik zei ook redelijk aan het controleren. Maar hij liep toch echt langzaam bij Lewis weg. En die was helemaal niet veel zwaarder. Kwam 2 rondjes later binnen, geloof ik. In race trim was de ferrari fractioneel sneller. Ik kreeg niet het idee dat Hamilton, zonder problemen van Massa, zou hebben kunnen winnen.

Maar we zullen het nooit weten.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2008 - 17:13:55
Citaat van: FerrariMan op 07 augustus 2008 - 16:10:09
Wie zegt dat Massa voluit ging? Hij had misschien nog wat overschot.  :)
Als je concurrent 3-4 seconden achter je rijdt met een reeks pitstops in het vooruitzicht waarbij je weet dat je concurrent langer zal buiten blijven, dan ga je niet rustig op je gemak rijden...
Je weet net zo min wat Hamilton nog achter de hand had.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 11 augustus 2008 - 11:49:38
Citaat van: Jasper op 07 augustus 2008 - 17:13:55
Citaat van: FerrariMan op 07 augustus 2008 - 16:10:09
Wie zegt dat Massa voluit ging? Hij had misschien nog wat overschot.  :)
Als je concurrent 3-4 seconden achter je rijdt met een reeks pitstops in het vooruitzicht waarbij je weet dat je concurrent langer zal buiten blijven, dan ga je niet rustig op je gemak rijden...
Je weet net zo min wat Hamilton nog achter de hand had.
Ik weet dat hij bij de eerste pitstops een ronde later binnenkwam en 1.2s langer bleef stilstaan. Stel dat het een slechte pitstop was, dan nog had hij 0.7s langer getankt. Op een circuit waar het brandstofverbruik extreem laag is, kan dat een aanzienlijk verschil opleveren qua moment van de tweede pitstops.

Dat is alles wat ik weet. Mijn punt blijft dat je er voor de lekke band van Hamilton niet vanuit moest gaan dat de overwinning binnen was voor Massa.

FerrariMan

#83
Citaat van: Jasper op 11 augustus 2008 - 12:14:35
Mijn punt blijft dat je er voor de lekke band van Hamilton niet vanuit moest gaan dat de overwinning binnen was voor Massa.
Doe ik ook niet, maar je kan er ook niet vanuit gaan dat Massa alles gaf wat de Ferrari te bieden had. Als je dat wel kan dan mag je me dat uitleggen.  ;)

Verder heb ik eens de rondetijden van Massa nagekeken:
CitaatL01   1:27:0   
L02   1:23:3   
L03   1:22:8   
L04   1:22:4   
L05   1:22:3   
L06   1:22:2   
L07   1:22:1   
L08   1:22:4   
L09   1:22:1   
L10   1:21:9   
L11   1:22:1   
L12   1:21:5   
L13   1:21:6   
L14   1:21:8   
L15   1:21:4   
L16   1:21:4   
L17   1:21:9   
L18   1:24:3   IN LAP
L19   1:47:2   OUT LAP
L20   1:22:7   
L21   1:22:7   
L22   1:23:1   
L23   1:22:8   
L24   1:23:2   
L25   1:22:6   
L26   1:22:6   
L27   1:22:6   
L28   1:22:6   
L29   1:22:7   
L30   1:22:3   
L31   1:22:2   
L32   1:22:4   
L33   1:22:5   
L34   1:22:3   
L35   1:22:2   
L36   1:22:2   
L37   1:22:3   
L38   1:21:8   
L39   1:21:7   
L40   1:21:4   
L41   1:21:4   
L42   1:22:2   
L43   1:22:5   
L44   1:25:5   IN LAP
L45   1:47:0   OUT LAP
L46   1:23:0   
L47   1:23:0   
L48   1:23:7   
L49   1:23:7   
L50   1:23:3   
L51   1:23:2   
L52   1:23:4   
L53   1:23:1   
L54   1:23:1   
L55   1:22:9   
L56   1:23:7   
L57   1:23:2   
L58   1:22:7   
L59   1:23:1   
L60   1:23:0   
L61   1:23:0   
L62   1:23:5   
L63   1:23:6   
L64   1:22:6   
L65   1:22:6   
L66   1:23:0   

En dat leverde dan deze grafiek op: (klik erop om te vergroten)



Je ziet duidelijk dat Massa na de laatste stop meteen begint de race te controleren door wat rustiger rond te rijden.
Ik zie dus ook echt niets raar in die rondetijden om te concluderen dat de motor al langer gek deed. Kan ook aan mij liggen.

Inderdaad, ik heb tijd teveel!

Folkert

#84
Citaat van: Wizard op 11 augustus 2008 - 07:22:24
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 23:28:50
Gast echt serieus. Ga eens keer lezen. Want ik reageerde op een bericht dat al begon met "Als".

Jaja, meer kun je niet dan "als dit" als dat.


Nog altijd meer dan jij kunt.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 augustus 2008 - 07:22:24
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 23:28:50
Gast echt serieus. Ga eens keer lezen. Want ik reageerde op een bericht dat al begon met "Als".

Jaja, meer kun je niet dan "als dit" als dat.

CitaatEn na zijn pitstop reed hij zeker een paar keer rondes van 1:23. want het gat met Koveleinen slonk aanzienlijk.

Ja en? Ook eens naar de rondetijden gekeken? Aangezien dat Kovalainen daar hoge 1:21'ers reed zou ook dat Hamilton niet hebben gered. Hamilton zou in die 2 ronde nog dik 3 seconde moeten hebben gewonnen, dat betekend dat hij rondetijden van 1:19*** zou moeten rijden. Zowat 2 seconde sneller dan zijn snelste tijd.

Daarnaast, ging Massa nog voluit? Tot aan de finish heeft Massa 1:22-1:23 gereden. Consolideren noemt men dat.

Overigens, tijdens de eerste pitsstop kwam eerst Massa binnen, de ronde daarna Hamilton, de ronde daarna Kovalainen. Tijdens de tweede pitsstop kwam Massa binnen, de ronde daarna niemand, de ronde daarna Kovalainen. Rara wie een ronde voor Kovalainen zou zijn binnengekomen.

Tenslotte, op het  moment van wegvallen van Hamilton was Massa zijn voorsprong nog steeds aan het vergrootten, dus die 5 seconde waren mischien 6-7 seconde geweest ophet moment van binnenkomen.

De kans dat Hamilton ervoor zou zijn gekomen acht ik wel heel erg klein. Zijn achterstand was te groot om dit te realiseren.

CitaatOk, Massa reed misschien ook sneller in het begin, maar het verschil was niet gigantisch.

Ja en? Sneller is sneller, tjezus gast.

CitaatEn wat ik eerder zei: met 5 seconde voorsprong controleer je noch domineer je de race. Als hij niet aan het pushen was voor een zo groot mogenlijk gat te maken, dan is het geen toekomstig wereldkampioen.

De McLarens zijn gewoonweg sneller dan de Ferrari's makker. En als Massa die de snellere McLarens voor weet te blijven geen kampioen is, wat maakt dat dan van de slapende Kimi? Kimi die amper een Renault weet voorbij te komen en achter een Toyota finisht. Een pruster (even op jouw woorden doorborduurd)?

Blijf jij je maar vasthouden aan je eigen waarheid.
Gasttttt
echt serieus. Iemand voorblijven is makkelijker dan iemand inhalen. En ja in het laatste deel reed Massa rustiger ja, maar reed Hamilton dichter achter Massa dan Heiki. En ja het was geen zekere win voor H amilton, maar ook geen zekere win voor Massa.

en wat bedoel je met sneller is sneller? (mag jou geen woorden in de mond leggen dus vraag ik het maar.)

En ja, Kimi was achter Alonso een prutser en Glock kwam hij toch heel dicht bij, maar meost rustiger aan doen omdat ze bang waren dat de motor stuk ging. Alonso geef ik je nog mee, maar Glock is onzin om die te noemen als "Daar finishte hij achter" dus is hij slecht.
Een race proberen te finishen om punten te scoren en niet uit te vallen komt vaker voor, een race consolideren als je maar 5 seconde voorsprong hebt is dom.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 11 augustus 2008 - 12:52:07
Citaat van: Wizard op 11 augustus 2008 - 07:22:24
Citaat van: Burorri op 10 augustus 2008 - 23:28:50
Gast echt serieus. Ga eens keer lezen. Want ik reageerde op een bericht dat al begon met "Als".

Jaja, meer kun je niet dan "als dit" als dat.


Nog altijd meer dan jij kunt.  ;D

Ik zal je maar in je waarde laten....

Wizard

Citaat van: Burorri op 11 augustus 2008 - 12:59:39
[Gasttttt
echt serieus. Iemand voorblijven is makkelijker dan iemand inhalen. En ja in het laatste deel reed Massa rustiger ja, maar reed Hamilton dichter achter Massa dan Heiki. En ja het was geen zekere win voor H amilton, maar ook geen zekere win voor Massa.

Niks is zeker in het leven, maar dat Massa de beste papieren in handen had, twijfel ik niet over.

Citaaten wat bedoel je met sneller is sneller? (mag jou geen woorden in de mond leggen dus vraag ik het maar.)

Welk deel van de zin snap je niet?

CitaatEn ja, Kimi was achter Alonso een prutser en Glock kwam hij toch heel dicht bij, maar meost rustiger aan doen omdat ze bang waren dat de motor stuk ging. Alonso geef ik je nog mee, maar Glock is onzin om die te noemen als "Daar finishte hij achter" dus is hij slecht.
Een race proberen te finishen om punten te scoren en niet uit te vallen komt vaker voor, een race consolideren als je maar 5 seconde voorsprong hebt is dom.

We zegt dat Massa op dat moment ging consolideren? Als je een las, wat ik postte, scheelde dat al de helft.

scho0634


Folkert

Citaat van: Wizard op 11 augustus 2008 - 13:06:04
Citaat van: Burorri op 11 augustus 2008 - 12:59:39
[Gasttttt
echt serieus. Iemand voorblijven is makkelijker dan iemand inhalen. En ja in het laatste deel reed Massa rustiger ja, maar reed Hamilton dichter achter Massa dan Heiki. En ja het was geen zekere win voor H amilton, maar ook geen zekere win voor Massa.

Niks is zeker in het leven, maar dat Massa de beste papieren in handen had, twijfel ik niet over.

Citaaten wat bedoel je met sneller is sneller? (mag jou geen woorden in de mond leggen dus vraag ik het maar.)

Welk deel van de zin snap je niet?

CitaatEn ja, Kimi was achter Alonso een prutser en Glock kwam hij toch heel dicht bij, maar meost rustiger aan doen omdat ze bang waren dat de motor stuk ging. Alonso geef ik je nog mee, maar Glock is onzin om die te noemen als "Daar finishte hij achter" dus is hij slecht.
Een race proberen te finishen om punten te scoren en niet uit te vallen komt vaker voor, een race consolideren als je maar 5 seconde voorsprong hebt is dom.

We zegt dat Massa op dat moment ging consolideren? Als je een las, wat ik postte, scheelde dat al de helft.
Dat zeiden andere leden hiero. Of er waren mensen die het een dominante race van Massa was(de media) waar ik mijn twijfels over had en dat hier neer zette.


Maar ik snap niet precvies wat je nu wilt zeggen met: Sneller is sneller.
Trotse vader van Rosalie(L)