Man van de race: Hongarije

Gestart door Doefie, 03 augustus 2008 - 16:03:13

« vorige - volgende »

Zoals altijd

Kovalainen
1 (2.9%)
Glock
16 (47.1%)
Räikkönen
0 (0%)
Alonso
1 (2.9%)
Hamilton
2 (5.9%)
Piquet
0 (0%)
Trulli
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Massa
14 (41.2%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

alonso-for4ever

Ik had echt gehoopt dat kimi ook zijn moter opblaasde maar dat ging jammer genoeg niet door  :'( . voor wie ik gekozen heb ? massa? nee, maar vondt dat ie een hele goede start maakte. Alonso? nee, hij speelde wel op de voorgrond met kimi maar dan had hij die plaats beter moeten verdedigen.  Kovalainen. Nee, heeft een zeer goede race gereden alleeen had mazzel dat hamilton een lekke band kreeg.  Glock, Ja, heeft een perfecte race gereden en heeft het erg verdient.

En de pechvogelS van deze race waren: Massa en Hamilton.

scho0634

Waarvan Hamilton uiteindelijk toch wel weer geluk had door de pech van Flipje.

Jasper

Intrinsiek had Hamilton pech, dat kun je niet ontkennen. Dat Massa meer pech had, heeft daar niets mee te maken.

Trouwens, ik heb de race alleen via de Franse radio kunnen volgen en heb dan nog een redelijk deel gemist (klapband van Hamilton, tweede reeks pitstops). Maar hoe ver zat Hamilton van Massa af voor zijn klapband? Want Hamilton had bij de eerste stop veel meer getankt en was ook later binnengekomen, dus ik durf stellen dat hij 5 ronden langer had kunnen buiten blijven dan Massa. In een race zonder pech (voor beide heren), zat Hamilton dan dicht genoeg om Massa bij de 2de pitstops in te halen?

meatball

Citaat van: Jasper op 06 augustus 2008 - 22:00:08
Intrinsiek had Hamilton pech, dat kun je niet ontkennen. Dat Massa meer pech had, heeft daar niets mee te maken.

Trouwens, ik heb de race alleen via de Franse radio kunnen volgen en heb dan nog een redelijk deel gemist (klapband van Hamilton, tweede reeks pitstops). Maar hoe ver zat Hamilton van Massa af voor zijn klapband? Want Hamilton had bij de eerste stop veel meer getankt en was ook later binnengekomen, dus ik durf stellen dat hij 5 ronden langer had kunnen buiten blijven dan Massa. In een race zonder pech (voor beide heren), zat Hamilton dan dicht genoeg om Massa bij de 2de pitstops in te halen?
Nee Massa was veel sneller, meer dan plaats 2 zat er voor Hamilton niet in
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Kan een objectief persoon dit bevestigen a.u.b.? :D

meatball

Citaat van: Jasper op 06 augustus 2008 - 22:18:38
Kan een objectief persoon dit bevestigen a.u.b.? :D
Wat,verdenk je mij ervan niet objectief te zijn,als het op de toekomstige wk Massa aankomt ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Ach, jij zou Massa nog de snelste noemen als hij 3 keer gedubbeld was. :P

Folkert

Citaat van: Jasper op 06 augustus 2008 - 22:18:38
Kan een objectief persoon dit bevestigen a.u.b.? :D
Niet waar. Massa reed ongeveer 3 tot 4 seconde voor Hamilton. Maar wat we bij kimi zagen is dat het moeilijk inhalen is en misschien was Hamilton al de hele tijd sneller, maar kon hij er niet voor bij.
Als het inderdaad waar is wat jij zei, dat hij en langer stil stond en later binnen kwam, had hij Massa voorbij gegaan in de pitstops. Nee verschil tussen Hamilton en Massa was erg klein.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als ik goed geluisterd heb, kwam Hamilton 2 ronden later binnen dan Massa bij de eerste pitstops, en waren de pitstoptijden respectievelijk 9.4s en 8.2s. Natuurlijk wilt dit niet noodzakelijk zeggen dat Hamilton effectief 1.2s langer tankte, maar volgens mij verlies je niet zoveel tijd puur door een iets minder goede pitstop. Dat maakt voor mij toch dat Hamilton in de tweede stint zwaarder moet rondgereden hebben dan Massa. En misschien, misschien er voorbij zou zijn geraakt bij de tweede reeks pitstops.

Ik weet ook wel dat het nu niet zo was, maar ik zeg dit gewoon omdat je het op dat moment zeker niet moest beschouwen als een zekere overwinning voor Massa.

FerrariMan

Wie zegt dat Massa voluit ging? Hij had misschien nog wat overschot.  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2008 - 01:21:01
Ik weet ook wel dat het nu niet zo was, maar ik zeg dit gewoon omdat je het op dat moment zeker niet moest beschouwen als een zekere overwinning voor Massa.
Dat kan inderdaad. Hamilton's pitstop was zeker niet slecht, ik geloof niet dat ze daar een seconde zijn kwijtgespeeld ofzo. Maar als Lewis niet had lek gereden had Massa misschien in zen laatste ronden voor zen stop nog extra gepusht. Het zijn steeds een hoop dingen die we nooit zullen kunnen weten. Het zou in ieder geval héél nipt zijn geworden, daar ben ik vrij zeker van, en dan was Massa misschien Lewis gepasseerd in de 2de of 3de bocht ofzo, met warme banden? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 07 augustus 2008 - 16:10:09
Wie zegt dat Massa voluit ging? Hij had misschien nog wat overschot.  :)
Als je concurrent 3-4 seconden achter je rijdt met een reeks pitstops in het vooruitzicht waarbij je weet dat je concurrent langer zal buiten blijven, dan ga je niet rustig op je gemak rijden...

_Makke_

Bij McLaren hebben ze in elk geval ook gezegd dat Hamilton zwaarder was, en dat ze - doordat Hamilton wat langer kon doorgaan - op die manier Massa wouden passeren. Nuja, ofdat zou gelukt zijn zullen we nooit weten.

Jasper

Nee inderdaad. Nogmaals, ik wil niet beweren dat het zeker gelukt zou zijn hoor, maar naar mijn mening hadden zowel Massa als Hamilton een goede kans op de overwinning en moet de pech van Hamilton niet afgedaan worden als geluk omdat Massa ook pech had.

scho0634

Mijn uiteraard volledig objectieve commentaar op de race: Hamilton zou nooit meer gewonnen hebben. Massa was de race redelijk aan het controleren.