GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 27 juli 2008 - 09:29:08

« vorige - volgende »

leproffesseur

Kan er mij trouwens iemand uitleggen hoe Raikonnen voor Alonso eindigde vorig weekend want heb daar iets gemist.Voor de cruciale pitsstop zat hij heel dicht bij Alonso maar maakte nog een fout die hem ruw geschat een seconde of 5 koste en toch kwam hij nog voor Alonso de baan op.. ::) ::)

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 07 augustus 2008 - 14:05:55
Kan er mij trouwens iemand uitleggen hoe Raikonnen voor Alonso eindigde vorig weekend want heb daar iets gemist.Voor de cruciale pitsstop zat hij heel dicht bij Alonso maar maakte nog een fout die hem ruw geschat een seconde of 5 koste en toch kwam hij nog voor Alonso de baan op.. ::) ::)
Ik geloof dat Kimi rondje of 2 later naar binnen ging, en in die 2 ronde behoorlijk veel heeft gewonnen. Vrije baan was hij denk ik ca 1 seconde sneller dan Alonso. misschien nog wel meer omdat Alonso zwaarder was na zijn pitstop
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Bij renault begrijpen ze het alvast niet en ze gaan onderzoekken of ferrari tijdens de stop niet gesjoemeld heeft met tankinstallatie.Zondag was ik ook totaal verrast dat hij voor alonso de baan opkwam maar niemand gaf commentaar dus dacht ik dat het aan mij lag.
Maar dan moet Alonso toch veel meer benzine meegehad hebben dan raikonnen want als je ziet hoeveel tijd dat kimmi gewonnen heeft met 1 ronde langer op de baan te blijven en rekening houden met een groot gat voor alonso pitstop tussen die 2...
Blijft raar hoor  ::) ::)

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 07 augustus 2008 - 16:47:36
Bij renault begrijpen ze het alvast niet en ze gaan onderzoekken of ferrari tijdens de stop niet gesjoemeld heeft met tankinstallatie.Zondag was ik ook totaal verrast dat hij voor alonso de baan opkwam maar niemand gaf commentaar dus dacht ik dat het aan mij lag.
Maar dan moet Alonso toch veel meer benzine meegehad hebben dan raikonnen want als je ziet hoeveel tijd dat kimmi gewonnen heeft met 1 ronde langer op de baan te blijven en rekening houden met een groot gat voor alonso pitstop tussen die 2...
Blijft raar hoor  ::) ::)
huh?
Ik zal dan is ff kijken naar die ronde tijden op moment dat ze naar binnen gingen, maar Kimi was gewoon aanzienlijk sneller. En wat zouden ze dan gesjoemeld hebben?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik dacht, ik kijk effe naar de tijden, maar kan iemand mij verklaren waarom Räikkönen niet in de pit stop summary van F1.com staat? ???

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2008 - 17:11:15
Ik dacht, ik kijk effe naar de tijden, maar kan iemand mij verklaren waarom Räikkönen niet in de pit stop summary van F1.com staat? ???
Raikonen had volgens mij probleem met zijn transponder. het is 2 keer gebeurt dat hij volgens de registratie van p 6 naar beneden zakte in 1 rondje tijd, zonder dat hij uitviel.
Denk dat hij dus ook niet is geregistreerd in de pits.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Op het einde ging raikonnen trager omdat een schokdemper aan de motet stuk was.
Ferrari toch meer betrouwheidsproblemen dan mclaren dit jaar.En renault gaat de data bestuderen .

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 07 augustus 2008 - 17:52:34
Citaat van: Jasper op 07 augustus 2008 - 17:11:15
Ik dacht, ik kijk effe naar de tijden, maar kan iemand mij verklaren waarom Räikkönen niet in de pit stop summary van F1.com staat? ???
Raikonen had volgens mij probleem met zijn transponder. het is 2 keer gebeurt dat hij volgens de registratie van p 6 naar beneden zakte in 1 rondje tijd, zonder dat hij uitviel.
Denk dat hij dus ook niet is geregistreerd in de pits.
Inderdaad, regelmatig problemen op de live-timing dat hij niet door kwam etc. Kan gebeuren, ligt inderdaad hoogstwaarschijnlijk aan de transponder.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.